Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2011, 22:04   #11921
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Met 15 tegen 2 - de lafaards.
allahtonen style...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 23:22   #11922
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En dan nu terug on topic.

Als je dierenliefhebber bent, dan kijk je toch niet alleen naar 1 bepaalde groep, maar naar iedereen die met dieren omgaat.
Als je dierenliefhebber bent, en je weet hoe het er aan toe gaat in de bio-industrie, dan krijg je evengoed iets tegen de bio-industrie.

Waarom krijg je dan meer iets tegen allochtonen dan tegen autochtonen?
Maar dat is het nu juist.
Dit topic handelt over ALLOCHTONEN. En op dit ogenblik over het verwerpelijke onverdoofd slachten waar de moslim-bevolking zich in deze tijd van het jaar mee bezighoudt.
Dus bent u weer helemaal off-topic aan het gaan.
En daarom denk ik natuurlijk dat u steeds maar weer excuses zoekt om het onverdoofd slachten goed te praten. Waarom begint u anders altijd maar over uitspattingen van de maatschappij die - hoezeer ook te veroordelen - niets maar dan ook niet met het onderwerp te maken hebben?
Ik begin toch ook niet over de regeringsvorming om maar iets te zeggen!
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 8 november 2011 om 23:23.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 06:51   #11923
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar dat is het nu juist.
Dit topic handelt over ALLOCHTONEN. En op dit ogenblik over het verwerpelijke onverdoofd slachten waar de moslim-bevolking zich in deze tijd van het jaar mee bezighoudt.
Dus bent u weer helemaal off-topic aan het gaan.
En daarom denk ik natuurlijk dat u steeds maar weer excuses zoekt om het onverdoofd slachten goed te praten. Waarom begint u anders altijd maar over uitspattingen van de maatschappij die - hoezeer ook te veroordelen - niets maar dan ook niet met het onderwerp te maken hebben?
Ik begin toch ook niet over de regeringsvorming om maar iets te zeggen!
Neen, dit topic gaat over "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen"
Ik vind het nogal eigenaardig om iets te krijgen tegen een bepaalde groep omwille van feiten waar andere groepen zich ook aan bezondigen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 06:55   #11924
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dit topic gaat over "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen"
Ik vind het nogal eigenaardig om iets te krijgen tegen een bepaalde groep omwille van feiten waar andere groepen zich ook aan bezondigen.
Dus je hebt geen 'issues' met extreem-rechts omdat ook allochtonen/joden extreem nationalistisch en racistisch kunnen zijn ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 06:58   #11925
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Met 15 tegen 2 - de lafaards.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
allahtonen style...
Ja, typisch.
"Elk bot gebroken"
"Ik schat dat ze met vijftien tegelijk op die arme jongen aan het schoppen en kloppen waren. Ze hebben hem bijna doodgeslagen, en nadien gooiden ze hem even verderop aan de kant"
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...hirofuif.dhtml
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 07:00   #11926
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dus je hebt geen 'issues' met extreem-rechts omdat ook allochtonen/joden extreem nationalistisch en racistisch kunnen zijn ?
Ofwel heb ik "issues" met zowel allochtonen/joden als autochtonen die extreem nationalistisch en racistisch zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 07:09   #11927
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En op dit ogenblik over het verwerpelijke onverdoofd slachten waar de moslim-bevolking zich in deze tijd van het jaar mee bezighoudt.
Dus bent u weer helemaal off-topic aan het gaan.
Helemaal niet, Marie.
Er is al verscheidene keren in deze draad aangetoond hoe hypocriet het is als vleesetende mens om anderen te wijzen om hun 'fouten' terwijl we zelf even goed schuldig zijn aan dierenleed.
Daarover gaat het.
Wij hebben die mensen geen lessen te leren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En daarom denk ik natuurlijk dat u steeds maar weer excuses zoekt om het onverdoofd slachten goed te praten.
Marie, het onverdoofd doden van dieren maakt deel uit van onze cultuur.
Ik probeer het niet goed te praten, maar het is iets dat ge er moet bijnemen als ge beslist vlees te eten.
Ik heb zelf kippen en andere dieren onverdoofd geslacht.
Ik probeer daarbij het dier zo respectvol mogelijk te behandelen en met zo weinig mogelijk stress, maar ik moet toegeven dat dit meer is voor de kwaliteit van het vlees dan voor het dier.

Ik ben daar niet hypocriet over.
Ik eet vlees = ik veroorzaak dierenleed.

Ik heb het al gezegd, de enige manier om dierenleed te verminderen is door te doen wat ik doe, namelijk minder vlees eten, of als ge het ziet zitten, veganist te worden, maar dat is voor mij alleszins een stap te ver.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waarom begint u anders altijd maar over uitspattingen van de maatschappij die - hoezeer ook te veroordelen - niets maar dan ook niet met het onderwerp te maken hebben?
Het heeft er alles mee te maken.
Als een automobilist u, na door rood gereden te hebben u wijst op het niet gebruik van uw pinker, dan gaat ge die man ook zeggen, 'zorg maar eerst dat gij de regels volgt'. En ge zoudt gelijk hebben.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 07:24   #11928
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ofwel heb ik "issues" met zowel allochtonen/joden als autochtonen die extreem nationalistisch en racistisch zijn.
Nooit iets van gemerkt van uw 'issues' met die andere discriminators..heb je bron ?, linkje ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 07:29   #11929
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Helemaal niet, Marie.
Er is al verscheidene keren in deze draad aangetoond hoe hypocriet het is als vleesetende mens om anderen te wijzen om hun 'fouten' terwijl we zelf even goed schuldig zijn aan dierenleed.
Daarover gaat het.
Wij hebben die mensen geen lessen te leren.



Marie, het onverdoofd doden van dieren maakt deel uit van onze cultuur.
Ik probeer het niet goed te praten, maar het is iets dat ge er moet bijnemen als ge beslist vlees te eten.
Ik heb zelf kippen en andere dieren onverdoofd geslacht.
Ik probeer daarbij het dier zo respectvol mogelijk te behandelen en met zo weinig mogelijk stress, maar ik moet toegeven dat dit meer is voor de kwaliteit van het vlees dan voor het dier.

Ik ben daar niet hypocriet over.
Ik eet vlees = ik veroorzaak dierenleed.

Ik heb het al gezegd, de enige manier om dierenleed te verminderen is door te doen wat ik doe, namelijk minder vlees eten, of als ge het ziet zitten, veganist te worden, maar dat is voor mij alleszins een stap te ver.


Het heeft er alles mee te maken.
Als een automobilist u, na door rood gereden te hebben u wijst op het niet gebruik van uw pinker, dan gaat ge die man ook zeggen, 'zorg maar eerst dat gij de regels volgt'. En ge zoudt gelijk hebben.
Hypocrisie genoeg in deze draad...ook bij de autochtonen gebeuren nog regelmatig onverdoofde 'thuisslachtingen' maar zij doen dit klandistien ,omdat ze weten dat dit maatschappelijk niet aanvaard wordt. De religieuzen doen dit openlijk omdat zij vinden dat hun religie voorrang heeft op maatschappelijke issues...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 07:51   #11930
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nooit iets van gemerkt van uw 'issues' met die andere discriminators..heb je bron ?, linkje ?
Hier bijvoorbeeld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=302

Een beetje beter opletten, en minder selectief lezen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 08:12   #11931
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hier bijvoorbeeld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=302

Een beetje beter opletten, en minder selectief lezen.
Een beetje dimmen..u slaat 'bewust' qutos over die nog maar net geplaatst zijn en verwijt mij wel reacties van een jaar geleden niet (meer) te kennen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 08:58   #11932
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Een beetje dimmen..u slaat 'bewust' qutos over die nog maar net geplaatst zijn en verwijt mij wel reacties van een jaar geleden niet (meer) te kennen...
Dat is niet mijn enige reactie in die zin. Neen, ik ga ze niet opzoeken om hier te herhalen.
Ik verwijt je niet om mijn reacties van een jaar geleden niet meer te kennen.
Ik verwijt je van selectief en bevooroordeeld mijn reacties te lezen

Is het onderwijl duidelijk dat ik met zowel allochtonen/joden als autochtonen die extreem nationalistisch en racistisch zijn "issues" heb?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 09:11   #11933
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is niet mijn enige reactie in die zin. Neen, ik ga ze niet opzoeken om hier te herhalen.
Ik verwijt je niet om mijn reacties van een jaar geleden niet meer te kennen.
Ik verwijt je van selectief en bevooroordeeld mijn reacties te lezen

Is het onderwijl duidelijk dat ik met zowel allochtonen/joden als autochtonen die extreem nationalistisch en racistisch zijn "issues" heb?


Nee heel duidelijk is dat niet..nog veel recenter zijn hier door moslim! en suqar_ zwaar antisemitische uitspraken gedaan waar ik géén enkele forum pvda' er heb op zien reageren...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 09:44   #11934
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht


Nee heel duidelijk is dat niet..nog veel recenter zijn hier door moslim! en suqar_ zwaar antisemitische uitspraken gedaan waar ik géén enkele forum pvda' er heb op zien reageren...
Ik lees niet ieder topic, hé.

Wat heeft dat te maken met ""issues" hebben met zowel allochtonen/joden als autochtonen die extreem nationalistisch en racistisch zijn?

En jij? De "issues" die je hebt, is dat ook zowel voor allochtonen/joden als voor autochtonen gelijk?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 09:48   #11935
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Helemaal niet, Marie.
Er is al verscheidene keren in deze draad aangetoond hoe hypocriet het is als vleesetende mens om anderen te wijzen om hun 'fouten' terwijl we zelf even goed schuldig zijn aan dierenleed.
Daarover gaat het.
Wij hebben die mensen geen lessen te leren.
Er is helemaal niets hypocriet aan om vlees te eten maar ervoor te zorgen dat het dierenleed zoveel mogelijk beperkt wordt.
Een wet in die zin maken die slechts voor sommigen geldt is wel hypocriet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 11:09   #11936
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik eet vlees = ik veroorzaak dierenleed.
Het zelfde kunt ge overigens zeggen over dieren laten kweken. Die beesten moeten immers ooit eens dood gaan, en in veel gevallen is dat nog pijnlijk ook.
Als je een konijntje in huis hebt als huisdier, ga je dat dier eten en drinken geven, wachten tot het ziek wordt en pijn lijdt, en dan wachten tot het doodstuikt of naar de dierenarts gaan en het een spuitje laten geven waarbij ge hoopt dat het dat niet voelt. En dan belandt het in nen blauwe zak bij 't dierlijk afval.
Of ge kunt een konijntje in huis halen, het eten en drinken geven, en het slachten - op de meest pijnloze wijze - op het moment dat het nog gezond is. En dan in de pot steken en opeten.
Uiteindelijk pleit je dus ook tegen het houden van huisdieren, zelfs tegen het laten kweken van wilde dieren die strikt gezien niet echt noodzakelijk zijn.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 11:18   #11937
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, typisch.
"Elk bot gebroken"
"Ik schat dat ze met vijftien tegelijk op die arme jongen aan het schoppen en kloppen waren. Ze hebben hem bijna doodgeslagen, en nadien gooiden ze hem even verderop aan de kant"
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...hirofuif.dhtml
Citaat:
Toen rond 3 uur net buiten onze lokalen een vechtpartij ontstond tussen een groepje jongeren en twee andere bezoekers
dat zitten we hier steeds maar te zeggen. Als je wou aantonen dat het chirojongens waren ben je beetje de mist in gegaan vrees ik.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 11:27   #11938
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat zitten we hier steeds maar te zeggen. Als je wou aantonen dat het chirojongens waren ben je beetje de mist in gegaan vrees ik.
Dat zit je hier niet steeds te zeggen.

Ik wou aantonen dat het niet typisch "allahtonen style" is.
Het is even typisch voor niet-"allahtonen".

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 november 2011 om 11:28.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 11:32   #11939
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat zit je hier niet steeds te zeggen.

Ik wou aantonen dat het niet typisch "allahtonen style" is.
Het is even typisch voor niet-"allahtonen".
waaruit besluit jij dat die bende uit Erpe Mere uit niet-allahtonen bestaat? Dat staat er toch niet? er staat "jongeren" en gewoonlijk zijn dat geen autochtonen dacht ik.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 11:40   #11940
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waaruit besluit jij dat die bende uit Erpe Mere uit niet-allahtonen bestaat? Dat staat er toch niet? er staat "jongeren" en gewoonlijk zijn dat geen autochtonen dacht ik.
Jij denkt dat dat gewoonlijk geen autochtonen zijn. Dan ben je veranderd van gedacht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
als er geen aparte vermelding bijstaat neem ik aan dat in een land met 90% blanke autochtone jongeren, het over autochtone jongeren gaat.

Indien het over een minderheid gaat, neem ik aan dat dit wordt vermeld. Zoals in: twee rasechte Sint Niklazenaars staken ook een autootje in brand nadat er een stuk of duizend de fik in waren gegaan.
Die feiten zijn je wel bekend. Je weet al te goed dat het over autochtonen gaat, dan moet je hier niet doen alsof het allochtonen zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be