Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2008, 12:41   #101
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet omdat we al hipokriet zijn (want we heffen belastingen op tabak en alkohol), dat we nog hipokrieterderderder moeten worden en belastingen willen gaan heffen op dingen die we beter mijden in de maatschappij.

Straks ga je nog voorstellen om de zogenaamde illegale geneesmiddelen die sluiks geïmporteerd worden uit sommige ontwikkelingslanden, gaan legaliseren om er belastingen op te kunnen heffen.
Nope. Die geneesmiddelen zijn verboden omdat zij voorgesteld worden als geneesmiddel, maar het niet zijn.
Enige vergelijking met cannabis is dan ook onmogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat betreft diene slimme die zegt dat we dan maar al onze senten uit de banken moeten terugtrekken, omdat alle banken wel ergens in kleine of grotere mate te maken hebben met kinderarbeid edm,
de vraag aan die slimme: wilt ge ook dat ik blootsvoets ga joggen?
Want als je dat reëel probleem ernstig wilt aanpakken, dan is een genuanseerde aanpak nodig, en niet het gekwaak van iemand die er op uit is om alleen maar gemakkelijk aan zijn drugs te geraken, zonder dat ie er mee inzit dat zovele anderen meegezogen worden in zijn shit.
Ik gebruik geen drugs, alcohol of sigaretten. Nooit gedaan.
Wat niet wil zeggen dat ik vind dat anderen daar recht op hebben indien zij dat willen.
Het voorbeeld van kinderarbeid gebruikte ik enkel om aan te tonen dat iedereen dagelijks de mafia direct of indirect onderhoud.
Iemand had namelijk gezegd dat je met drugs de mafia steunt. Feit is dat iedereen dat doet.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:43   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Harm reduction is een tool die bij elk beleid nodig is.

Harm reduction was dus ook nodig bij dat foutieve gedoogbeleid in Nederland.
En het is ook nodig bij een beleid zoals ik het voorsta in Vlaanderen, dus bij geen gedoogbeleid.

Zo van die schijnbaar geleerde teksen zoals hierboven in de post nog eens in het vetjes gezet, zijn van die teksten die broodschrijvers maken voor hun broodheren. Namelijk om hun politiek te rechtvaardigen.

Harm reduction bij een verkeerd beleid in de mand met één rotte appel temidden tussen goede appelen, is om de appel te laten liggen en om chemische stoffen op de goede appelen te strooien.
Harm reduction bij een goed beleid in de appelenmand, is van bij de appelenboom te zorgen voor gezond fruit, en om ongezonde delen te verwijderen; om kwetsbare delen (gekneusde appel) eerst te verwerken tot appelmoes enz. Getransponeerd op maatschappelijk vlak, vraagt dit natuurlijk eventjes wat moed. Toegeven aan verslaafden, daarentegen, heeft niks moed nodig; enkel wat leugenachtige verklaringen achteraf, en de nadelige gevolgen liefst door een ander laten inkasseren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:46   #103
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo van die schijnbaar geleerde teksen zoals hierboven in de post nog eens in het vetjes gezet, zijn van die teksten die broodschrijvers maken voor hun broodheren. Namelijk om hun politiek te rechtvaardigen.
Straffe bewering. Bewijs het maar eens
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:47   #104
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie de tegenstrijdigheid, als ik me verplaats in jouw vervrongen realiteitskader.
nodeloze persoonlijke opmerking
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:48   #105
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben daar natuurlijk niet mee akkoord.

Maar om mijn stelling te illustreren, zal ik toch als het ware heel even akkoord gaan.

Akkoord !!
Maar laat ons eerst even een eksperiment opstellen hoe we die "geen hinder voor derden" gaan effisiënt aanpakken.
We gaan bij dat eksperiment ons richten op alkohol. Dus: de preventie èn de repressie opdrijven om de ongewenste erge hinder te beperken.
We noemen het eksperiment geslaagd, als
- alkohol in het verkeer (vergelijk drugs in het verkeer) het aantal ongevallen met alkoholoorzaak geminderd is tot pakwet 1 per week in Vlaanderen
- alkohol en geweld in de gezinssfeer : vindt maar iets uit
- alkohol en arbeidsongevallen : vindt maar iets uit
- alkohol en betaalbare ziekenkas: de uitkeringen wegens definitief op ziekenkas door een problematiek die geliëerd is aan alkohol moet ernstig dalen ... (noot van de redaktie: dit is de zwaarste opgave voor het eksperiment)

Als dat eksperiment geslaagd zal zijn, dan kunnen we alle drugs legaliseren, maar tegelijk de kwalijke gevolgen opvangen via een preventie-plan.

Veel sukses gewenst.

We spreken mekaar terug in het jaar 2908.
Leer nederlands schrijven. Het is niet moeilijk hoor, spellcheck onderlijnd de foute woorden.

Alcohol is toegelaten.
Enkel stelt men voorwaarden op over waar en wanneer men het niet mag gebruiken.
Hetzelfde kan men dus doen voor cannabis en andere drugs
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 12:52.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:49   #106
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Leer nederlands schrijven. Het is niet moeilijk hoor, spellcheck onderlijnt de foute woorden.
Dan werkt die van u toch wel héél slecht... (er stond eerst een 'd', voor de edit...)
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)

Laatst gewijzigd door Jukes : 10 november 2008 om 12:50.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:49   #107
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De links-geïnspireerde sosiologen, zelf meestal aan de drugs, maken natuurlijk mooie rapporten met zogenaamde gunstige effekten. Mijn teelballen.
goedkoop. Bewijs het maar eens
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:51   #108
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dan werkt die van u toch wel héél slecht... (er stond eerst een 'd', voor de edit...)
Mja verkeerde edit

Ik typ meestal mijn reactie en post die direct, daarna pas zie ik ze na.
Foute tactiek eigenlijk want dan begin ik aan bepaalde dingen te twijfelen

Ik zal niet beweren dat ik foutloos schrijf, maar die post begon redelijk onleesbaar te worden.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 13:00.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:53   #109
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Aan de reacties op het forum kun je opmaken dat het gedoogbeleid al veel slachtoffers gemaakt heeft.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:55   #110
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Aan de reacties op het forum kun je opmaken dat het gedoogbeleid al veel slachtoffers gemaakt heeft.
dus, omdat mensen het niet eens zijn met de onzin die ge hier op dit forum uitkraamt, zijt ge ne drugsverslaafde?

Hokjesdenken, leve de simplismen
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 13:01   #111
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus, omdat mensen het niet eens zijn met de onzin die ge hier op dit forum uitkraamt, zijt ge ne drugsverslaafde?

Hokjesdenken, leve de simplismen
Waarom denk je dat een maatschappij zichzelf regels moet opleggen om normaal te functioneren?
De samenleving moet nu eenmaal, soms zelfs mensen tegen zichzelf beschermen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 13:04   #112
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Waarom denk je dat een maatschappij zichzelf regels moet opleggen om normaal te functioneren?
De samenleving moet nu eenmaal, soms zelfs mensen tegen zichzelf beschermen.
Probleem is dat wanneer men begint met "mensen tegen zichzelf te beschermen" er dikwijls een hoop vrijheden door het raam gegooid worden.
Ten tijde van Franco moesten de mensen ook "tegen zichzelf beschermd worden" wanneer zij misschien communistische ideeën zouden krijgen.

Franco's geheime diensten zorgde er dan wel voor dat de mensen "tegen zichzelf beschermd werden" door die "gevaarlijke ideeën" uit hun te slaan.

"mensen tegen zichzelf beschermen" klinkt misschien wel leuk, maar is eigenlijk gewoon een verdoken vorm van tirannie.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 13:10.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 13:15   #113
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nope. Die geneesmiddelen zijn verboden omdat zij voorgesteld worden als geneesmiddel, maar het niet zijn.
Enige vergelijking met cannabis is dan ook onmogelijk.



Ik gebruik geen drugs, alcohol of sigaretten. Nooit gedaan.
Wat niet wil zeggen dat ik vind dat anderen daar geen recht op hebben indien zij dat willen.
Het voorbeeld van kinderarbeid gebruikte ik enkel om aan te tonen dat iedereen dagelijks de mafia direct of indirect onderhoud.
Iemand had namelijk gezegd dat je met drugs de mafia steunt. Feit is dat iedereen dat doet.
Foutje te laat gezien
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 13:18.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 13:21   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Leer nederlands schrijven. Het is niet moeilijk hoor, spellcheck onderlijnd de foute woorden.
...
Ge moet niet of topik beginnen.
En ge moet u niet moeien met hoe ik schrijf. Of moet gij mijn woorden inademen misschien? Of zegt uwen dokteur dat passief spelfouten lezen, kanker aan uw scheel oog veroorzaakt?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 13:21   #115
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Harm reduction is een tool die bij elk beleid nodig is.

Harm reduction was dus ook nodig bij dat foutieve gedoogbeleid in Nederland.
En het is ook nodig bij een beleid zoals ik het voorsta in Vlaanderen, dus bij geen gedoogbeleid.

Zo van die schijnbaar geleerde teksen zoals hierboven in de post nog eens in het vetjes gezet, zijn van die teksten die broodschrijvers maken voor hun broodheren. Namelijk om hun politiek te rechtvaardigen.

Harm reduction bij een verkeerd beleid in de mand met één rotte appel temidden tussen goede appelen, is om de appel te laten liggen en om chemische stoffen op de goede appelen te strooien.
Harm reduction bij een goed beleid in de appelenmand, is van bij de appelenboom te zorgen voor gezond fruit, en om ongezonde delen te verwijderen; om kwetsbare delen (gekneusde appel) eerst te verwerken tot appelmoes enz. Getransponeerd op maatschappelijk vlak, vraagt dit natuurlijk eventjes wat moed. Toegeven aan verslaafden, daarentegen, heeft niks moed nodig; enkel wat leugenachtige verklaringen achteraf, en de nadelige gevolgen liefst door een ander laten inkasseren.
Over simplisme gesproken.........................

Deze retoriek doet mij trouwens sterk denken aan een andere historische figuur.
Hij had het niet over appelen maar over een ader aan de borst van het fiere.....................
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 13:32.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 13:29   #116
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet niet of topik beginnen.
En ge moet u niet moeien met hoe ik schrijf. Of moet gij mijn woorden inademen misschien? Of zegt uwen dokteur dat passief spelfouten lezen, kanker aan uw scheel oog veroorzaakt?
Is alleen irritant om te lezen.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 15:25   #117
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Waarom denk je dat een maatschappij zichzelf regels moet opleggen om normaal te functioneren?
De samenleving moet nu eenmaal, soms zelfs mensen tegen zichzelf beschermen.

mensen beschermen zichzelf, wanneer anderen zeggen dat ze jouw beschermen dan doen ze dat voor hun eigen redenen en niet voor jouw bescherming.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 15:37   #118
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
mensen beschermen zichzelf, wanneer anderen zeggen dat ze jouw beschermen dan doen ze dat voor hun eigen redenen en niet voor jouw bescherming.
Waarom denk je dat we als maatschappij verkeersborden plaatsen, stoplichten, verkeerslichten, schoolplicht, verplichte autoverzekering, rijbewijs, rookverbod in het bijzijn van kinderen, bouwvoorschriften........
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 15:39   #119
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Waarom denk je dat een maatschappij zichzelf regels moet opleggen om normaal te functioneren?
De samenleving moet nu eenmaal, soms zelfs mensen tegen zichzelf beschermen.
Veel beschermen doet die niet want die wetten worden op volle toeren overtreden... Wat anders dan in Nederland, waar wel wiet verkocht mag worden: daar word minder geblowd dan hier.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 15:41   #120
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Veel beschermen doet die niet want die wetten worden op volle toeren overtreden... Wat anders dan in Nederland, waar wel wiet verkocht mag worden: daar word minder geblowd dan hier.
En toch gaan ze het ginder ook strenger aanpakken.
Niemand van politiek belang volgt uw stelling.

Moet frustrerend zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be