Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2011, 22:37   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nee. Er staat ergens in de Koran, ik weet niet meer waar, "neem uit de koran wat voor u gemakkelijk is".
"Ik weet niet meer waar" is 'n geldig argument?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 22:39   #102
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nee. Er staat ergens in de Koran, ik weet niet meer waar, "neem uit de koran wat voor u gemakkelijk is".
Dat gaat over iets anders.

Overigens treedt men buiten de oevers vd de islam vanzodra men 1 ayah uit de Qoran ontkent.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 22:39   #103
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik vrees dat U niet verder bent geraakt dan; "In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige."!
Citaat:
HAAT.............................................. .... .............................5
14 En met degenen die zeggen Wij zijn Christenen sloten Wij eveneens een verbond maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan tot de Dag der Opstanding Allah zal hen weldra laten weten wat zij deden Maidah 5
59 Zeg O mensen van het Boek u haat ons slechts omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn Maidah 5
64 En de Joden zeggen De hand van Allah is gebonden Hun handen zijn gebonden en zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen Nee Zijn handen zijn wijd open Hij geeft zoals Hij wil En hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief Maidah 5
74 Zij zweren bij Allah dat zij niets zeiden maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben Taubah 9
4 Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen u buiten Allah aanbidt Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan tenzij u in Allah de Enige gelooft - uitgezonderd het woord van Abraham tot zijn vader Ik zal zeker om vergiffenis voor u vragen ik heb niets van Allah ten uwen behoeve - Onze Heer in U stellen wij ons vertrouwen en tot U wenden wij ons en naar U is de terugkeer
Die haat wordt wel voorgesteld als iets ongunstig, iets dat voorkomt onder de goddelozen. Dus hoe kan je dan beweren dat de koran aanzet tot haat?

Als je de koran wilt lezen, dan het helpt wel om te lezen wat er staat.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 april 2011 om 22:52.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 22:40   #104
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat gaat over iets anders.

Overigens treedt men buiten de oevers vd de islam vanzodra men 1 ayah uit de Qoran ontkent.
ja maar ik ben dan ook geen moslim, dus voor mij is dat allemaal geen probleem

En daarbij, ik ontken niet dat surah 9 in de eerste plaats over een of andere oorlog met de woestijnarabieren gaat.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 april 2011 om 22:42.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 22:46   #105
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Ik weet niet meer waar" is 'n geldig argument?
Ik weet wel zeker dat het er ergens in staat hé. Wat kan het nummertje mij schelen
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 22:47   #106
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
ja maar ik ben dan ook geen moslim, dus voor mij is dat allemaal geen probleem
Ah den sloeber wou gewoon nekeer 'voor de kick' het gebed leiden in de moskee in Saoedi A.

Citaat:
En daarbij, ik ontken niet dat surah 9 in de eerste plaats over een of andere oorlog met de woestijnarabieren gaat.
Jij bent echt grappig.

Hierboven treed ik u wel bij. Men rukt de verzen uit hun verband om aan te tonen hoe haatdragend dat boek wel niet is. Zielig.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 23:14   #107
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Die haat wordt wel voorgesteld als iets ongunstig, iets dat voorkomt onder de goddelozen. Dus hoe kan je dan beweren dat de koran aanzet tot haat?

Als je de koran wilt lezen, dan het helpt wel om te lezen wat er staat.
Wat is dat voor 'n redenering, "die 'haat' komt voor bij de goddelozen", 't �*s de koran/allah/de moh die 't voortdurend heeft over de - zogezegde - 'haat' van de goddelozen, 't is dat voortdurend 'beweren' dat 'goddelozen/niet moslims' haten dat juist aanzet tot haat en tweedracht; het 'zij/wij' denken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 23:26   #108
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat is dat voor 'n redenering, "die 'haat' komt voor bij de goddelozen", 't �*s de koran/allah/de moh die 't voortdurend heeft over de - zogezegde - 'haat' van de goddelozen
Euh ja, een varkenskop dumpen in een moskee lijkt me nu toch ook geen boodschap van grote liefde, dus zo ingebeeld is die haat ook niet.

Pas op, niet dat moslims veel beter zijn. Sommigen zouden zelf beter hun boek eens lezen.

Citaat:
't is dat voortdurend 'beweren' dat 'goddelozen/niet moslims' haten dat juist aanzet tot haat en tweedracht; het 'zij/wij' denken!
5 keer in een boek van 630 pagina's is ook niet echt "voortdurend". En nergens krijgen gelovigen de permissie om ook te haten.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 april 2011 om 23:29.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 23:38   #109
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
5 keer in een boek van 630 pagina's is ook niet echt "voortdurend". En nergens krijgen gelovigen de permissie om ook te haten.
Zie, lees maar:

Citaat:
3:134 Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; God heeft hen die goed doen, lief.
Is dat nu niet prachtig? Hoe kun je ooit zo een vers lezen en dan de koran haten?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 april 2011 om 23:49.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 23:58   #110
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Euh ja, een varkenskop dumpen in een moskee lijkt me nu toch ook geen boodschap van grote liefde, dus zo ingebeeld is die haat ook niet.

Pas op, niet dat moslims veel beter zijn. Sommigen zouden zelf beter hun boek eens lezen.
'n Varkenskop dumpen in 'n moskeet betekent dat de mensen niets van islam of mosketen moeten weten, dat is blijkbaar de enige manier om hen te doen afzien van bouwplannen of hun moskeet te sluiten, ik zou graag 'n bindend referendum zien om te weten hoe verguld de westerling is met die hele islam!

Gelukkig dat de meesten hun boek niet kennen, begrijpen of goed gelezen hebben, zou ik zeggen...stel dat ze 't ineens allemáál tot de letter gaan navolgen!

Citaat:
5 keer in een boek van 630 pagina's is ook niet echt "voortdurend". En nergens krijgen gelovigen de permissie om ook te haten.
't Woord 'haat' hoeft niet 'voortdurend' neergepend te worden om haatzaaiend te zijn.

Bovendien schreef ik niet dat 't woord 'haat' er 'voortdurend' in geschreven staat, ik schreef dat dat boek één (1) aaneenschakeling is van haat, apartheid, bloeddorstigheid, ontmenselijking, onmenselijkheid, oorlogshandleidingen etc...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:00   #111
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
ja maar ik ben dan ook geen moslim, dus voor mij is dat allemaal geen probleem

En daarbij, ik ontken niet dat surah 9 in de eerste plaats over een of andere oorlog met de woestijnarabieren gaat.
met woestijnarabieren????? Met dé ongelovigen ja.

Nooit gehoord hoe het er in India aan toe is gegaan zeker?

Nog wat versjes nodig?

1.18 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.56 Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

5 - Strijd tegen ongelovigen, joden en christenen.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 april 2011 om 00:05.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:04   #112
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Zie, lees maar:



Is dat nu niet prachtig? Hoe kun je ooit zo een vers lezen en dan de koran haten?
Ik heb dat boek gelezen, ik kán lezen hoor.

Ik vond 't al heel wat minder prachtig toen ik bij dit soort verzen aankwam:

Citaat:
5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn doodt dan de afgodendienaren waar u hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen laat hun weg dan vrij Voorzeker Allah is Vergevensgezind Genadevol.
Meer zelfs, ik werd er kotsmisselijk van en kreeg er 'n zodanige afkeer van, dat ik als 'n 'flippend rund' die gore verzen ben gaan verkondigen aan eenieder die ze maar wou horen!


Ook begrijp je blijkbaar niet dat dat vers dat je citeert, bedoeld is voor moslims, met 'mensen' in dat boek, worden enkel moslims bedoeld, wij zijn maar varkens, apen en andere dieren!

Bovendien; ik 'haat' niet en al zeker geen ranzige, gore boekskes!

Ik zou zelfs graag willen dat iederéén dat boek grondig leest!

Laatst gewijzigd door SDX : 20 april 2011 om 00:08.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:08   #113
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Is er eigenlijk iemand van jullie die in god gelooft?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:08   #114
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Is er eigenlijk iemand van jullie die in god gelooft?
Welke?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:09   #115
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n Varkenskop dumpen in 'n moskeet betekent dat de mensen niets van islam of mosketen moeten weten, dat is blijkbaar de enige manier om hen te doen afzien van bouwplannen of hun moskeet te sluiten, ik zou graag 'n bindend referendum zien om te weten hoe verguld de westerling is met die hele islam!
Een bindend referendum over de godsdienstvrijheid van minderheden, strak plan!
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:11   #116
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een bindend referendum over de godsdienstvrijheid van minderheden, strak plan!
hehe
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:14   #117
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Welke?
nee dus

mja als je niet in god gelooft dan is het idd compleet zinloos om de koran te lezen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:17   #118
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
met woestijnarabieren????? Met dé ongelovigen ja.

Nooit gehoord hoe het er in India aan toe is gegaan zeker?
euh.. wat kan het mij schelen "hoe het er in India aan toe is gegaan zeker"?

Citaat:
Nog wat versjes nodig?
copy-pasten maakt op mij geen indruk. Het valt mij op hoe die mensen die beweren dat ze de koran van cover tot cover hebben gelezen, nooit verder geraken dan telkens weer die ene lijst van een of andere website te kopieren.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 april 2011 om 00:20.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:19   #119
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
nee dus

mja als je niet in god gelooft dan is het idd compleet zinloos om de koran te lezen.
Wat een rare conclusie.

Iemand die niet in een god gelooft kan zich toch wel interesseren in het sprookjesboek waarin anderen wèl geloven en waaraan anderen hun levenswijze en levensbeschouwing aan toetsen.

Nooit geinteresseerd geweest in de Griekse mythologie ook zeker? Nochtans wel broodnodig als je de Griekse leefwijze wil bestuderen. Idem voor de Romeinen, Azteken etc...

Moet je daarom in Zeus of Jupiter of Quatzalquepopl geloven?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:23   #120
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een bindend referendum over de godsdienstvrijheid van minderheden, strak plan!
Niet over godsdienstvrijheid knulletje.

Bovendien heb ik jou hier al meermaals met die 'godsdienstvrijheid' zien zwaaien, alsof die 'godsdienstvrijheid' speciaal voor mohamedanen bedacht werd, straks hebben ze het zelfs uitgevonden ook! Prachtig!

Bindende referenda-->rechtstreekse democratie!

Je hebt er blijkbaar nooit bij stil gestaan dat - eens die 'minderheden', meerderheid wordt - er geen sprake meer is van jouw fameuze godsdienstvrijheid, die kan je dan op je buik schrijven!

Komt nog bij dat islam voor meer dan 90 % totalitaire politieke ideologie is en 'n kleine 10 % overgoten is met 'n religieus sausje.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be