Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 3 januari 2011, 19:25   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad, maar van zodra Vlaanderen onafhankelijk is lijkt het mij wel een goede piste om de grote massa van spaargeld in Vlaanderen te gebruiken om de staatsschuld te internalizeren. Liefst via een Vlaamse Spaarkas, zodat de mensen hun geld van de Franse banken kunnen halen en in Vlaanderen investeren.


Da's een schot in de roos maar je mag je wensen niet voor werkelijkheid nemen.

Vlaamse Spaarkas ? Zoiets als Argenta ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 3 januari 2011 om 19:26.
Boduo is offline  
Oud 3 januari 2011, 19:56   #102
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Een Vlaamse spaarkas ...
Wat houdt dat dan in?
Dat de beleggingskorven enkel Vlaamse aandelen aanbieden?
Another Jack is offline  
Oud 3 januari 2011, 20:59   #103
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een Vlaamse spaarkas ...
Wat houdt dat dan in?
Dat de beleggingskorven enkel Vlaamse aandelen aanbieden?
Het eerste kenmerk van een spaarkas is de kapitaalgarantie die aan de kleine spaarder wordt gegeven door de overheid. De spaarkas zou twee bijkomende doelstellingen kunnen hebben:
1) de spaarder direct laten participeren in de overheid via overheidsobligaties, immo-certificaten en aandelen in overheidsbedrijven, zonder de kost van teveel tussenpersonen en met kapitaalgarantie door de overheid ==> internalizeren van de staatsschuld.
2) de kleine lokale ondernemers toegang tot kapitaal verzekeren om investeringen uit te kunnen voeren met een zekere risico-deelname (bv. rente-uitstel voor de eerste paar jaar of bij niet-structurele toevallige moeilijkheden).
fonne is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:11   #104
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Zijn daar concrete plannen voor bij de Nva?
Another Jack is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:26   #105
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn daar concrete plannen voor bij de Nva?
Ik vrees dat de N-VA nog teveel een Belgische partij is om over deze zaken na te denken. Van reëel separatisme valt de N-VA voorlopig niet te verdenken, daarvoor schakelt ze zich nog veel te veel in in het Belgische denkkader. De oefening om de onafhankelijkheid concreet te organizeren moet in feite nog gebeuren. Gelukkig zijn er mensen die ook al eens vooruit durven denken.
fonne is offline  
Oud 3 januari 2011, 21:34   #106
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het eerste kenmerk van een spaarkas is de kapitaalgarantie die aan de kleine spaarder wordt gegeven door de overheid. De spaarkas zou twee bijkomende doelstellingen kunnen hebben:
1) de spaarder direct laten participeren in de overheid via overheidsobligaties, immo-certificaten en aandelen in overheidsbedrijven, zonder de kost van teveel tussenpersonen en met kapitaalgarantie door de overheid ==> internalizeren van de staatsschuld.
2) de kleine lokale ondernemers toegang tot kapitaal verzekeren om investeringen uit te kunnen voeren met een zekere risico-deelname (bv. rente-uitstel voor de eerste paar jaar of bij niet-structurele toevallige moeilijkheden).

1. uw kapitaalsgarantie voor de kleine spaarder bestaat al (nl. tot 100k euro).
2. de spaarder kan bij mijn weten reeds schatkistcertificaten/overheidsobligaties aankopen (veronderstel ik). daar is natuurlijk geen kapitaalsgarantie, want anders zou het een ander product zijn, dat behoeft geen verdere uitleg, mij dunkt.
3. de kleine lokale ondernemer heeft reeds toegang tot kapitaal. in de mate dat het risicokapitaal betreft dat nodig is, bestaan er al zaken zoals gimv etc.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline  
Oud 3 januari 2011, 22:00   #107
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
1. uw kapitaalsgarantie voor de kleine spaarder bestaat al (nl. tot 100k euro).
Dat klopt natuurlijk, daarom zijn er ook geen specifieke spaarkassen meer.
Alleen is de vraag in hoever die kapitaalsgarantie ook realiteit is als er een belangrijke financiële crisis optreedt. Het gaat om een garantie die ongeveer even groot is als de al uitstaande staatsschuld. Kan België een verdubbeling van de staatsschuld dragen? NEE. De garantie is dus virtueel, hoogstens van toepassing als er eens een mini-bankje failliet gaat, niet bij een systeem-falen.
Maar waar het hier om gaat is dat de staat een deel van het spaargeld opneemt met als onderpand de bezittingen van de staat zelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
2. de spaarder kan bij mijn weten reeds schatkistcertificaten/overheidsobligaties aankopen (veronderstel ik). daar is natuurlijk geen kapitaalsgarantie, want anders zou het een ander product zijn, dat behoeft geen verdere uitleg, mij dunkt.
Niet op een manier die erg toegankelijk is voor de kleine spaarder. Bedoeling moet juist zijn om de tussenpersonen zoveel mogelijk uit te schakelen en één of een paar eenvoudige producten direct aan het grote publiek aan te bieden. Wat heb je vandaag? Sale-and-Lease-Back operaties. Wie wordt daar rijker van? De banken. PPS constructies. Wie wordt daar rijker van? De banken.
Waarom kunnen we er niet voor zorgen dat de kleine spaarder daar rijker van wordt? Blijft het geld tenminste in Vlaamse handen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
3. de kleine lokale ondernemer heeft reeds toegang tot kapitaal. in de mate dat het risicokapitaal betreft dat nodig is, bestaan er al zaken zoals gimv etc.
De GIMV is ondertussen 100% privé geworden. Daarnaast is er nog wel de Vlaamse Participatie Maatschappij (PMV). Die zou in de spaarkas kunnen opgaan. Een aantal initiatieven rond vastgoed passen perfect in het geschetste principe van een spaarkas. Belangrijk is dat het geld direct van de spaarder naar de ondernemer gaat, en de winst op termijn terugvloeit. En niet dat de Vlaming zich zoals nu blauw betaalt aan belastingen, maar nooit iets van de winsten terugziet, die gaan nu naar de privé-partners van de PMV. De overheid zou hier dus eerder katalysator moeten spelen, eerder dan sinterklaas.
fonne is offline  
Oud 3 januari 2011, 22:15   #108
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat klopt natuurlijk, daarom zijn er ook geen specifieke spaarkassen meer.
Alleen is de vraag in hoever die kapitaalsgarantie ook realiteit is als er een belangrijke financiële crisis optreedt. Het gaat om een garantie die ongeveer even groot is als de al uitstaande staatsschuld. Kan België een verdubbeling van de staatsschuld dragen? NEE. De garantie is dus virtueel, hoogstens van toepassing als er eens een mini-bankje failliet gaat, niet bij een systeem-falen.
Maar waar het hier om gaat is dat de staat een deel van het spaargeld opneemt met als onderpand de bezittingen van de staat zelf.
we gaan nu niet in detail treden, want dat zou te technisch worden, maar in de mate dat de bezittingen van de staat door haar schuldeisers kunnen aangeslagen worden, kunnen ze ook door uw kleine spaarder aangeslagen worden. Daar hoeft uw overheidsbank niet voor.


Citaat:
Niet op een manier die erg toegankelijk is voor de kleine spaarder. Bedoeling moet juist zijn om de tussenpersonen zoveel mogelijk uit te schakelen en één of een paar eenvoudige producten direct aan het grote publiek aan te bieden. Wat heb je vandaag? Sale-and-Lease-Back operaties. Wie wordt daar rijker van? De banken. PPS constructies. Wie wordt daar rijker van? De banken.
Waarom kunnen we er niet voor zorgen dat de kleine spaarder daar rijker van wordt? Blijft het geld tenminste in Vlaamse handen.
Ik snap echt de link tussen pakweg PPS en overheidsobligaties niet hoor. Ik heb het nooit geprobeerd, wegens geen interesse, maar het zou mij verbazen als je niet op overheidsobligaties kunt intekenen. En ja, dat gaat via uw bank, of evt. via een fonds. Dat is toch normaal?

Citaat:
De GIMV is ondertussen 100% privé geworden. Daarnaast is er nog wel de Vlaamse Participatie Maatschappij (PMV). Die zou in de spaarkas kunnen opgaan. Een aantal initiatieven rond vastgoed passen perfect in het geschetste principe van een spaarkas. Belangrijk is dat het geld direct van de spaarder naar de ondernemer gaat, en de winst op termijn terugvloeit. En niet dat de Vlaming zich zoals nu blauw betaalt aan belastingen, maar nooit iets van de winsten terugziet, die gaan nu naar de privé-partners van de PMV. De overheid zou hier dus eerder katalysator moeten spelen, eerder dan sinterklaas.
Jij hebt precies al aan vreemde deals deelgenomen. Ik ga nu niet in detail treden, want dit interesseert niemand, maar wat typisch gebeurt is dat fondsen, zoals de gimv, een kapitaalsparticipatie nemen in de onderneming. zij delen dus in de winst, net zoals de vermaledijde privé partner van u.

bij mijn weten is de overheid wel aandeelhouder van gimv. soit, het is zelfs niet relevant, want er zijn natuurlijk wel degelijk overheidsvehikels (pakweg sfpi).
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline  
Oud 3 januari 2011, 22:55   #109
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110102_050

grappig dat diegenen die de oorzaak zijn van de huidige problemen in dit apeland, nu aan het kakken zijn op de kop van diegenen die er eindelijk ten gronde iets willen aan doen.
Van een zooitje ongeregeld gesproken.

) Melchior Wathelet sr (CDH) onderdanige meeloper, mager palmares als Justitieminister maar wel bij de pinken om een goedbetaalde Europese job als Europees Rechter in te pikken.


2) Philip Busquin (P.S.) partijvoorzitter, EU-commissaris en minister van van alles en nog wat, maar vooral trouwe dienaaar van het Waalse profitariaat.

3) Willy Claes (SP.a) ex-patron van de NATO geweest waar hij schandelijk ontslag moest nemen na een corruptie-veroordeling. De enige minister die Fabiola ooit een zoen op de wang mocht geven. De man die ons de Ibramco zaak aan ons fles wou lappen maar gelukkig gestopt werd in zijn opzet. Gewezen minister van van economische dingen maar finaal tegen de lamp gelopen en toch veroordeeld wegens corruptie en vijf jaar zijn politieke en burgerrechten kwijtgespeeld met de beruchte Agusta affaire. Dat alles belette niet hem tot minister van staat te benoemen ! Is nu pianist en wordt terug opgevist als het Belze huis in gevaar komt, om het met hand en tand te verdedigen. Zorgde ook zoals een echte sos voor zijn famillie en bezorgde dochterlief de burgemeestersjerp van Hasselt. Eigen volk eerst ! Is onlangs getrouwd met zijn coiffeuse.

4) Mark Eyskens. Premier en minister geweest in de jaren '80 met het gevolg dat de staatsschuld toen 120% van het BNP bedroeg ! Eyskens is nota bene professor Economie. Vriend van de terrorist Yasser-Arafat en van de internationaal gezochte topterrorist Whalid Khaled die op de Grote Markt in Brussel opgepakt werd. Later bleek dat Mark Eyskens, toen minister van biza, een inreisvisum verleend had aan Khaled, wat in eerste instantie door de Leuvense kladschilder afgedaan werd als laster. Een gewone tjeef liegt, Eyskens ontkent en roept dat hij belasterd wordt.

5) Herman De Croo (O-VLD) rad van tong in een eigen uitgevonden dialect ; werkt naar eigen zeggen nog steeds 28 uren p/dag. Was minister en maakte deel uit van vele regeringen en o.m. van de ploeg van Verhofstadt die alle reserves opsoupeerde en nadien alle truken van de foor toepaste om de begrotingen te laten kloppen. Verkoop van gebouwen die direct teruggehuurd werden aan woekerprijzen was schering en inslag. Het verlappen van Sabena aan de Zwitsers tijdens het fameuze hotelakkoord met geil Rikske Daems en den Baard, waarvan nooit een Zwitserse frank gezien werd. Het buitenpesten van DHL om zijn Brusselse copins te plezieren opdat die beter zouden kunnen slapen. Het bijkomende jobverlies was voor de blauwen "schade aan de zijlijn". Decroo heeft niet het uiterlijk van een Oosterse tapijtenverkoper, hij bezit ook de mentaliteit.

6) Ene José Daras (ecolo) Waalse boomhanger die mij onbekend is.

7) Antoinette Spaak (FDF), dochter van Paul-Henri. Overtuigde Vlamingenhaatster en raciste pur-sang ; trouw aan de keuning en La Belgique. Steeds op zoek om roet in het eten te gooien en les Flamins te coujoneren. Heeft Olivier Maingain goed zijn les laten leren. Werkt vaak samen met Philippe Moureaux (PS) om Vlaamse centen naar Bruxelles te sleuren en de hoofdstad uit te breiden tot tegen Mechelen en Leuven.
daiwa is offline  
Oud 3 januari 2011, 23:00   #110
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
we gaan nu niet in detail treden, want dat zou te technisch worden, maar in de mate dat de bezittingen van de staat door haar schuldeisers kunnen aangeslagen worden, kunnen ze ook door uw kleine spaarder aangeslagen worden. Daar hoeft uw overheidsbank niet voor.
Wel, dat heb ik een andere keer eens durven insinueren onder de noemer: vermogensbelasting. Weinig mensen gevonden die bereid waren te accepteren dat het aanslagen van een deel van de bezittingen van de bevolking in geval van een systeemfalen de meest voor de hand liggende en de meest sociale oplossing zou zijn. Een overdracht van de eigendom van de staat aan de spaarder lijkt dan eerder voor de hand te liggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
Ik snap echt de link tussen pakweg PPS en overheidsobligaties niet hoor.
PPS is maar een manier waarop de overheid probeert haar investeringen te verschuiven naar de privé zodat ze niet als staatsschuld opduiken. Dat gebeurt vooral in Vlaanderen omdat Vlaanderen geen schuld mag maken van de federale overheid! Maar diegenen die daarvan profiteren zijn finaal de banken. Dus waarom zou je die investeringen niet direct naar het grote publiek doorschuiven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
Ik heb het nooit geprobeerd, wegens geen interesse, maar het zou mij verbazen als je niet op overheidsobligaties kunt intekenen. En ja, dat gaat via uw bank, of evt. via een fonds. Dat is toch normaal?
Als je genoeg geld hebt, en je bent bereid al de instapkosten en administratievergoedingen en beurstaksen en weet ik veel wat nog allemaal te betalen dan gaat dat ja. De bank gaat gewoon met een groot stuk van de opbrengst lopen. Een vorm van directe verkoop zou het veel goedkoper maken. Vandaag betaal je veel geld aan tussenpersonen die niet eens een meerwaarde hebben, maar je gewoon zitten te bedriegen voor hun eigen profijt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
Jij hebt precies al aan vreemde deals deelgenomen. Ik ga nu niet in detail treden, want dit interesseert niemand, maar wat typisch gebeurt is dat fondsen, zoals de gimv, een kapitaalsparticipatie nemen in de onderneming. zij delen dus in de winst, net zoals de vermaledijde privé partner van u.

bij mijn weten is de overheid wel aandeelhouder van gimv. soit, het is zelfs niet relevant, want er zijn natuurlijk wel degelijk overheidsvehikels (pakweg sfpi).
De Vlaamse Overheid is nog slechts onrechtstreeks aandeelhouder in de GIMV (25% participatie via de Vlaamse Participatie Maatschappij), met de bedoeling op termijn tot volledige privatisering over te gaan. De FPIM-SFPI verdwijnt natuurlijk wel na de onafhankelijkheid, dus die taak moet ook door iemand overgenomen worden.

Maar soit, waar het mij om gaat is de financiering van Vlaanderen maximaal te ontkoppelen van het groot-kapitaal en de internationale speculatie door de kleine Vlaamse spaarder zo direct mogelijk te laten participeren in het kapitaal van de overheid. Volkskapitalisme zeg maar tegenover het Grootkapitaal.
fonne is offline  
Oud 3 januari 2011, 23:33   #111
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

schoenmaker blijf bij uw leest. een overheid moet geen speler op de markt worden, maar de krijtlijnen uittekenen en voor het overige faciliteren.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline  
Oud 4 januari 2011, 07:58   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard @ Txiki

@ Txiki

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb je al eens gezegd dat je je niet moet moeien.

Maar toch al goed dat je ons meedeelt dat je die zin al wel tien keer gelezen hebt .... want dat doet mij besluiten: wie ben ik dat ik het je dan wel zou kunnen aan je verstand brengen ??

post scrotum: voor mijn betekent het woordje 'wellicht' net iets meer dan 'mogelijks' of 'misschien'. Er zit namelijk een bijklank in - vind ik toch - van iets meer kans dan gemiddeld.
Is met de reactie van Di Pupo vandaag, bij jou in jouw brein stilaan duidelijk wat het woordje 'wellicht' in de mond van Bracke duidelijker geworden ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 januari 2011 om 08:00.
De schoofzak is offline  
Oud 4 januari 2011, 08:32   #113
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
deze week trek ik alles weg bij Dexia en CM kan er ook naar fluiten
Tijd om een Facebook-groepje aan te maken.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 4 januari 2011, 13:33   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
@ Txiki



Is met de reactie van Di Pupo vandaag, bij jou in jouw brein stilaan duidelijk wat het woordje 'wellicht' in de mond van Bracke duidelijker geworden ?
Waar vind ik die misschien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 4 januari 2011, 20:01   #115
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar vind ik die misschien?
Denkelijk hier...

Citaat:
Voor de nummer één van de PS is dat genoeg om te concluderen dat de tijd nog niet rijp is om als formateur terug in het veld te komen. Gisteren is ook het denkspoor geopperd om de N-VA-voorzitter en de PS-voorzitter samen de volgende fase van de formatie te laten trekken. Ook dat laatste ziet Di Rupo niet zitten.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PJ34H66V
Svennies is offline  
Oud 4 januari 2011, 20:17   #116
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Di Rupo weet tenminste dat hij het niet kan. Ik wacht met spanning op het moment dat BDW uiteindelijk het premierschap opeist, nadat de Franstaligen al alles toegegeven hebben
fonne is offline  
Oud 4 januari 2011, 20:18   #117
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Met andere woorden, hij wil wel het prestige van premier maar iemand anders moet al het werk doen...de mensen samenbrengen, een akkoord maken en bij voorkeur ook toegevingen. Dat ze eens nen franstalige het veld insturen.
Gwyndion is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be