Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2011, 14:39   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.888
Standaard

Die controledokters van de Stad, die waren soms wel goed. Je zat dan ziek thuis geschreven door de huisarts met een of andere ziekte tot en met vrijdag, de controledokter kwam dan woensdag en die zei dan, je moet donderdag terug gaan werken.

Goed, antwoordde ik daar dan op, ik zal donderdag terug naar de huisarts gaan.
Neenee, zei de controle dokter dan, terug gaan werken.
Neenee, weerkaatste ik de bal, jij zegt dat ik donderdag niet meer ziek ben, als nu de huisarts donderdag zegt dat ik wel ziek ben, dan stel ik me burgelijke partij tegen u, want dan ben jij, als dokter, over mijn gezondheid aan het liegen.

Je zag die dan kijken en overwegen, blijf maar thuis tot vrijdag, klonk het dan...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 14:39   #102
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Cynara. Werknemers hebben jaren gestreden voor betaald verlof. Kunnen we misschien beginnen met het moederschapsverlof op te sparen en die nadien te laten uitbetalen.
ik zeg toch net dat indien men niet in de mogelijkheid is het verlof op te nemen, dit moet worden uitbetaald. Niet elk bedrijf doet dat zoals mijn dochter verleden jaar nog kon ondervinden. Men had gewoon doorgegeven dat ze die dagen opnam, maar liet haar netjes verderwerken!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 14:53   #103
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat is iets helemaal anders: iedereen heeft RECHT op de verworven verlofdagen. Voor mijn part mag je die opsparen. Alhoewel: in feite is men verplicht de jaarlijkse basisdagen op te nemen: indien je die mogelijkheid niet krijgt dan moet de werkgever die alsnog uitbetalen ter compensatie. Maar van mij mag je ze ook opsparen, alhoewel zich hier dan de vraag stelt welke werkgever ze gaat betalen?
jaja, die zijn uitbetaald natuurlijk, maar daarmee hebt ge wel nog altijd uw ontspanning gemist. Ik denk dat ik ongeveer 10 dagen per jaar verlof gemist heb (niet opgenomen of, wat frequenter voorkwam, toch gewerkt op een verlofdag), ik ben natuurlijk nog maar 10 jaar aan het werk, maar dat zijn toch al 100 dagen van heerlijk niets doen of heerlijk iets anders doen die foetsie zijn. Over een loopbaan van 40 jaar zijn dat 400 gemiste verlofdagen. Als ge daarmee anderhalf jaar vroeger kunt stoppen met werken zonder dat dat voor de rest gevolgen heeft op administratief vlak, dan is dat best leuk meegenomen, en ook wel eerlijker eigenlijk.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:03   #104
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jaja, die zijn uitbetaald natuurlijk, maar daarmee hebt ge wel nog altijd uw ontspanning gemist. Ik denk dat ik ongeveer 10 dagen per jaar verlof gemist heb (niet opgenomen of, wat frequenter voorkwam, toch gewerkt op een verlofdag), ik ben natuurlijk nog maar 10 jaar aan het werk, maar dat zijn toch al 100 dagen van heerlijk niets doen of heerlijk iets anders doen die foetsie zijn. Over een loopbaan van 40 jaar zijn dat 400 gemiste verlofdagen. Als ge daarmee anderhalf jaar vroeger kunt stoppen met werken zonder dat dat voor de rest gevolgen heeft op administratief vlak, dan is dat best leuk meegenomen, en ook wel eerlijker eigenlijk.
Gewoon uw recht opeisen om uw minimum 20 dagen te kunnen opnemen is NOG eerlijker vind ik.
Maar indien niet.... ok opsparen. Hoeft dan ook niet tot op uw pensioenleeftijd te zijn. Maar ja, als je 20 dagen niet kan opnemen (natuurlijk kan je dat niemand is onmisbaar) dan kan je het jaar nadien zeker geen 40 dagen opnemen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:07   #105
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik zeg toch net dat indien men niet in de mogelijkheid is het verlof op te nemen, dit moet worden uitbetaald. Niet elk bedrijf doet dat zoals mijn dochter verleden jaar nog kon ondervinden. Men had gewoon doorgegeven dat ze die dagen opnam, maar liet haar netjes verderwerken!
Cynaro. Van u begrijp ik niet dat je dit zomaar laat gebeuren. Er zijn mogelijkheden genoeg, zelfs via het electronisch dossier van de fiscus via internet, om te verifiëren en te protesteren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:10   #106
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jaja, die zijn uitbetaald natuurlijk, maar daarmee hebt ge wel nog altijd uw ontspanning gemist. Ik denk dat ik ongeveer 10 dagen per jaar verlof gemist heb (niet opgenomen of, wat frequenter voorkwam, toch gewerkt op een verlofdag), ik ben natuurlijk nog maar 10 jaar aan het werk, maar dat zijn toch al 100 dagen van heerlijk niets doen of heerlijk iets anders doen die foetsie zijn. Over een loopbaan van 40 jaar zijn dat 400 gemiste verlofdagen. Als ge daarmee anderhalf jaar vroeger kunt stoppen met werken zonder dat dat voor de rest gevolgen heeft op administratief vlak, dan is dat best leuk meegenomen, en ook wel eerlijker eigenlijk.
Vele mensen nemen ook maanden voor hun pensioenen (lange) periodes van verlof op.

Dit is toch courant?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:11   #107
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jaja, die zijn uitbetaald natuurlijk, maar daarmee hebt ge wel nog altijd uw ontspanning gemist. Ik denk dat ik ongeveer 10 dagen per jaar verlof gemist heb (niet opgenomen of, wat frequenter voorkwam, toch gewerkt op een verlofdag), ik ben natuurlijk nog maar 10 jaar aan het werk, maar dat zijn toch al 100 dagen van heerlijk niets doen of heerlijk iets anders doen die foetsie zijn. Over een loopbaan van 40 jaar zijn dat 400 gemiste verlofdagen. Als ge daarmee anderhalf jaar vroeger kunt stoppen met werken zonder dat dat voor de rest gevolgen heeft op administratief vlak, dan is dat best leuk meegenomen, en ook wel eerlijker eigenlijk.
Als ik je goed begrijp wordt het lastig om basisrechten op de werkvloer op te eisen. Ook al werk je er al 10 jaar.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:12   #108
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vele mensen nemen ook maanden voor hun pensioenen (lange) periodes van verlof op.

Dit is toch courant?
Welke mensen, en welk verlof ? En op basis van wat ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 augustus 2011 om 15:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:49   #109
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Welke mensen, en welk verlof ? En op basis van wat ?
Dat ze niet ziek geweest zijn?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 07:20   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat ze niet ziek geweest zijn?
Juist. Wie tijdens de loopbaan niet dikwijls zijn of haar kat heeft gestuurd wordt hiervoor op het einde van de loopbaan beloond, uiteraard enkel als je een gewillige arts vindt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 09:43   #111
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
een werkgevers die onverantwoord gedrag stimuleren (als daar is ziek gaan werken en zo uw collega's in gevaar brengen) zijn simpelweg geen goede werkgevers.
Na reeds 25 jaar ervaring in "het werk" (en nauwelijks ziekte- en dopdagen,en totnogtoe nooit langer dan 10 jaar bij dezelfde-) kan ik U bevestigen : Werkgevers zijn er niet om U "goed" te doen .
Eigenlijk toen ik lang geleden afzwaaide uit het Leger dacht ik dat dat de "zotste" en "logste" organisatie was die er KON bestaan,met halve garen aan de top.....wel,een mens leert bij nietwaar .In de "privé" is men merkelijk harder voor zijn personeel

Laatst gewijzigd door kelt : 9 augustus 2011 om 09:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 10:34   #112
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Na reeds 25 jaar ervaring in "het werk" (en nauwelijks ziekte- en dopdagen,en totnogtoe nooit langer dan 10 jaar bij dezelfde-) kan ik U bevestigen : Werkgevers zijn er niet om U "goed" te doen .
Eigenlijk toen ik lang geleden afzwaaide uit het Leger dacht ik dat dat de "zotste" en "logste" organisatie was die er KON bestaan,met halve garen aan de top.....wel,een mens leert bij nietwaar .In de "privé" is men merkelijk harder voor zijn personeel
Wellicht bent U een 'gewaardeerd' vakbondsman...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 10:38   #113
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Gewoon uw recht opeisen om uw minimum 20 dagen te kunnen opnemen is NOG eerlijker vind ik.
Maar indien niet.... ok opsparen. Hoeft dan ook niet tot op uw pensioenleeftijd te zijn. Maar ja, als je 20 dagen niet kan opnemen (natuurlijk kan je dat niemand is onmisbaar) dan kan je het jaar nadien zeker geen 40 dagen opnemen.
Het nadeel is dat je deze dagen moet opnemen als je ziek valt op het eind van het jaar.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 10:53   #114
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het nadeel is dat je deze dagen moet opnemen als je ziek valt op het eind van het jaar.
rare beredenering. zorg dat ze op zijn voor het einde van het jaar dan hé, of zorg dat je in ieder geval niet ziek valt in het geval dat je nog verlof hebt.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 augustus 2011 om 10:53.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 11:29   #115
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

En wie ze niet opneemt mag ze terugbetalen aan de belastingen.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 16:23   #116
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wellicht bent U een 'gewaardeerd' vakbondsman...
Neen. Volgens mij heb je geen epathie voor wie heeft gewerkt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 augustus 2011 om 16:23.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 17:10   #117
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Volgens mij heb je geen epathie voor wie heeft gewerkt.
Leg eens uit...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 17:21   #118
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
(...) of zorg dat je in ieder geval niet ziek valt in het geval dat je nog verlof hebt.
"zorg dat je in ieder geval niet ziek valt in het geval dat je nog verlof hebt".

Dit is het statement van de doordeweekse huisvrouw die vindt dat je best zoveel mogelijk profiteert. Het profiel is nogal duidelijk: veel geblaat.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 augustus 2011 om 17:23.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 20:36   #119
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Wat een gedoe, dat is om nog méér ziek van te worden. Heeft dat bedrijf dan helemaal geen vertrouwen in zijn eigen werknemers?
Dat is een veel voorkomend probleem. Een werkgever die geen vertrouwen heeft in zijn werknemers.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 22:15   #120
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is een veel voorkomend probleem. Een werkgever die geen vertrouwen heeft in zijn werknemers.


In kleinlinkse werknemers hebben die nochtans veel vertrouwen, schijnt het...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be