Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2019, 13:58   #101
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Of ze lopen gewoon mee met de hoop, zonder na te denken over de impact van hun eisen op hun eigen leven.
Uiteraard, want spijbelen voor het klimaat is toch zo enorm leuk he... Meteen ook de verklaring voor de populariteit van die acties.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:19   #102
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.691
Standaard

Och ja, bij ons destijds was het de witte mars waarvoor we spijbelden.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:37   #103
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en terwijl bij Alibaba bestellen?
Kijk, je kan tot in den treure blijven zeggen dat het moeilijk gaat zijn, of er op wijzen dan mensen die hun bek opentreken zelf ook niet zo heilig als de paus zijn, maar daar ga je toch nergens mee geraken.

Laatst gewijzigd door dejohan : 8 februari 2019 om 15:40.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:45   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We hebben het naar het schijnt geprobeerd met aids, maar de pharmacie was ons te vlug af
Joep, en veel te traag om van te sterven. Het was anders wel goed gevonden... volgende keer beter.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:49   #105
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Kijk, je kan tot in den treure blijven zeggen dat het moeilijk gaat zijn, of er op wijzen dan mensen die hun bek opentreken zelf ook niet zo heilig als de paus zijn, maar daar ga je toch nergens mee geraken.
Gij moet niet tegen mij beginnen he...

Ik deed mijn droogkast al weg en doe mijn woonwerk met de (niet elektrische) fiets.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:51   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Gij moet niet tegen mij beginnen he...

Ik deed mijn droogkast al weg en doe mijn woonwerk met de (niet elektrische) fiets.
Druppels op een hete plaat. Als ge geen 20 negers en 30 chinezen hebt afgemaakt in uw leven, zijt ge een netto vervuiler.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:55   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Kijk, je kan tot in den treure blijven zeggen dat het moeilijk gaat zijn, of er op wijzen dan mensen die hun bek opentreken zelf ook niet zo heilig als de paus zijn, maar daar ga je toch nergens mee geraken.
Ge kunt ook uw bek opentrekken en naar de anderen wijzen.
Zonder dat ge begint met uzelf te veranderen geraakt ge ook nergens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 16:00   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Kijk, je kan tot in den treure blijven zeggen dat het moeilijk gaat zijn, of er op wijzen dan mensen die hun bek opentreken zelf ook niet zo heilig als de paus zijn, maar daar ga je toch nergens mee geraken.
Het punt is dat anderen die dichtbij zijn, ook geen rol spelen.

Als wij nu in gans Europa allemaal zodanig onder de indruk zijn van ons Anuna, dat wij op Europees vlak radicaal zijn, en het kan ons niet schelen wat de gevolgen zijn, vanaf september 2019 geen scheet CO2 meer uitstoten, noch voor electriciteit, noch voor verwarming, noch voor vervoer, noch voor cement, noch in de industrie, wat dus wil zeggen dat we:
- enkel maar het beetje stroom uit zonnepanelen, windmolens en dergelijke halen als die er is ; geen gascentrales meer.
- alle wagens andere dan elektrische, verbieden, en geen diesel camions of schepen meer toelaten
- nergens nog cement maken (betonstop voor gans de EU)
- nergens nog aardgas of fuel of steenkool toelaten als huisverwarming of om warm water te maken of om op te koken
- natuurlijk geen vliegtuigen of zo meer toelaten

wat misschien wel wat economische gevolgen zal hebben, en ons leven misschien lastiger gaat maken, maar Anuna heeft gelijk, en we gaan voluit...

Dan gaat de wereld uitstoot met 10% omlaag.

En dan gaan de klimaatseffecten die er in 2100 zouden gekomen zijn, er nu in 2110 komen.


Voila.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2019 om 16:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 16:01   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Gij moet niet tegen mij beginnen he...

Ik deed mijn droogkast al weg en doe mijn woonwerk met de (niet elektrische) fiets.
Harde handdoeken zijn al een begin.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 16:04   #110
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
De Walen geven het goede voorbeeld aan de Vlamingen.
Het is zeker en vast een goed voorbeeld, maar het zijn niet 'dé' Walen die het geven, hé.

Het goede voorbeeld wordt gegeven door een groep leerlingen van het middelbaar onderwijs.

Tenminste toch als ze hun belofte ook waarmaken.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE"
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=PGREbC-Q2Do
MAKE RACISTS AFRAID AGAIN
https://www.youtube.com/watch?v=ua-s5ozQjLQ

Laatst gewijzigd door djimi : 8 februari 2019 om 16:05.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 16:44   #111
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat anderen die dichtbij zijn, ook geen rol spelen.

Als wij nu in gans Europa allemaal zodanig onder de indruk zijn van ons Anuna, dat wij op Europees vlak radicaal zijn, en het kan ons niet schelen wat de gevolgen zijn, vanaf september 2019 geen scheet CO2 meer uitstoten, noch voor electriciteit, noch voor verwarming, noch voor vervoer, noch voor cement, noch in de industrie, wat dus wil zeggen dat we:
- enkel maar het beetje stroom uit zonnepanelen, windmolens en dergelijke halen als die er is ; geen gascentrales meer.
- alle wagens andere dan elektrische, verbieden, en geen diesel camions of schepen meer toelaten
- nergens nog cement maken (betonstop voor gans de EU)
- nergens nog aardgas of fuel of steenkool toelaten als huisverwarming of om warm water te maken of om op te koken
- natuurlijk geen vliegtuigen of zo meer toelaten

wat misschien wel wat economische gevolgen zal hebben, en ons leven misschien lastiger gaat maken, maar Anuna heeft gelijk, en we gaan voluit...

Dan gaat de wereld uitstoot met 10% omlaag.

En dan gaan de klimaatseffecten die er in 2100 zouden gekomen zijn, er nu in 2110 komen.


Voila.

Ok.

Vind je dat we iets moeten doen, of heb je het opgegeven?

Indien niet: vanaf 4.9 graden is het over en out met de mensheid.

Dan is het toch des te meer nodig dat we tonen dat we het niet pikken, en dat we globale oplossingen willen?

En dat protest moet toch ergens beginnen?

En dat is het toch gewoon totaal contraproductief te gaan zeiken over dat spijbelen, hypocrisie, of dat het moeilijk gaat zijn etc.

Get your priorities straight.

Laatst gewijzigd door dejohan : 8 februari 2019 om 16:50.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 16:44   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Druppels op een hete plaat. Als ge geen 20 negers en 30 chinezen hebt afgemaakt in uw leven, zijt ge een netto vervuiler.
Wat ge vandaag ook doet, het zullen ALTIJD druppels op een hete plaat zijn. We zijn met 3miljard teveel op deze wereld, en daar gaat geen enkele puber-betoging iets aan veranderen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 februari 2019 om 16:44.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 16:55   #113
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Harde handdoeken zijn al een begin.


Gij slecht karakter!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 17:03   #114
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat ge vandaag ook doet, het zullen ALTIJD druppels op een hete plaat zijn. We zijn met 3miljard teveel op deze wereld, en daar gaat geen enkele puber-betoging iets aan veranderen.
Integendeel, hoe meer pubers, kinderen en baby's hoe slechter het zal gaan. Dit is één van de kernen van het klimaatprobleem maar hierover werd nog met geen woord gerept tot nu toe.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 17:10   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Integendeel, hoe meer pubers, kinderen en baby's hoe slechter het zal gaan. Dit is één van de kernen van het klimaatprobleem maar hierover werd nog met geen woord gerept tot nu toe.
Natuurlijk niet. Al die betogende pubers willen dan ook zo snel mogelijk als het even kan 2 of 3 kindjes maken.Het is hun enige doel in het leven.
Ongeveer 2 % van de mensen zou gewild zonder kinderen willen blijven. Daarmee gaan we er niet komen uiteraard.
Dus veel hoop is er niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 17:16   #116
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Al die betogende pubers willen dan ook zo snel mogelijk als het even kan 2 of 3 kindjes maken.Het is hun enige doel in het leven.
Ongeveer 2 % van de mensen zou gewild zonder kinderen willen blijven. Daarmee gaan we er niet komen uiteraard.
Dus veel hoop is er niet.
Maximaal 2 kinderen per persoon politiek. Daarmee haal je de wereldbevolking vanzelf naar beneden. Het probleem situeert zich echter ook hier weer niet in Europa.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 17:21   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ok.

Vind je dat we iets moeten doen, of heb je het opgegeven?

Indien niet: vanaf 4.9 graden is het over en out met de mensheid.
En als we die in 2100 bereiken is het een ramp, maar als we die in 2110 bereiken, is het OK ?

Nu, ik denk dat het geen probleem is dat de mensheid, die volgens mij toch tussen dit en 2200 of 2300 gaat verdwijnen (en niet vanwege milieuproblemen), eraan gaat rond 2100. Ik duim voor hun/onze opvolgers, de intelligente machines. En mij kan het ook niet schelen, want ik ben er dan ook aan. En mijn kinderen ook, ofwel bijna toch al.

En bovendien, nee, als het meer dan 4.9 graden is, gaat het *om die reden* niet gedaan zijn met de mensheid ; ik ben in elk geval NU voor het uitmoorden van 99% van de mensheid, maar ik denk dat, zelfs al doen we dat nu niet, 1% het gemakkelijk overleeft als die zich genoeg voorbereid (met veel energie en veel kapitaal).

Dus, wat mij betreft, doen we er veel beter aan ons voor te bereiden, en bij die 1% te zijn. Als we van die 99% te elimineren er al een stuk NU omzeep kunnen helpen, gaat het gemakkelijker worden, maar dat hoeft niet echt, zolang we maar voorsprong nemen in het voorbereiden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2019 om 17:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 17:23   #118
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En als we die in 2100 bereiken is het een ramp, maar als we die in 2110 bereiken, is het OK ?

Nu, ik denk dat het geen probleem is dat de mensheid, die volgens mij toch tussen dit en 2200 of 2300 gaat verdwijnen (en niet vanwege milieuproblemen), eraan gaat rond 2100. Ik duim voor hun/onze opvolgers, de intelligente machines. En mij kan het ook niet schelen, want ik ben er dan ook aan. En mijn kinderen ook, ofwel bijna toch al.

En bovendien, nee, als het meer dan 4.9 graden is, gaat het *om die reden* niet gedaan zijn met de mensheid ; ik ben in elk geval NU voor het uitmoorden van 99% van de mensheid, maar ik denk dat, zelfs al doen we dat nu niet, 1% het gemakkelijk overleeft als die zich genoeg voorbereid (met veel energie en veel kapitaal).

Dus, wat mij betreft, doen we er veel beter aan ons voor te bereiden, en bij die 1% te zijn. Als we van die 99% te elimineren er al een stuk NU omzeep kunnen helpen, gaat het gemakkelijker worden, maar dat hoeft niet echt, zolang we maar voorsprong nemen in het voorbereiden.
De Mad Max wereldvisie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 17:29   #119
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Al die betogende pubers willen dan ook zo snel mogelijk als het even kan 2 of 3 kindjes maken.Het is hun enige doel in het leven.
Ongeveer 2 % van de mensen zou gewild zonder kinderen willen blijven. Daarmee gaan we er niet komen uiteraard.
Dus veel hoop is er niet.
Inderdaad. Men moet het maar eens zeggen tegen al die klimaatactivisten: we gaan u steriliseren zodat er niet nog meer volk bij komt op deze planeet zodat het milieu gered wordt...

Dan zal je eens wat zien
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 17:31   #120
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En als we die in 2100 bereiken is het een ramp, maar als we die in 2110 bereiken, is het OK ?

Iemands woorden in de mond leggen, wordt dat afgeknauwd truukske hier nu nog altijd gebruikt?

Dat was in mijnen tijd al zielig.

ANyhow, jij hebt het al opgegeven, das duidelijk.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be