Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2006, 20:38   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Het waarom is het meest ergerlijke: ontelbare Vlaamse miljarden waarvoor Vlaanderen nooit iets anders in ruil kreeg dan verachting en schampscheuten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 21:53   #102
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Pardon?

Madam, in plaats van te zitten lullen heb ik actief meegewerkt aan de campagne tegen [SIZE=4]de enige grondwet in de wereld die aan de burgers voorschrijft dat er meer moet geïnvesteerd worden in militaire middelen[/SIZE].

Mijn vraag is simpel: wat heb jij buiten wat zitten zeveren over 'bewustmaking' ooit gedaan voor 'de vrede'?

Ik heb in de voorbije campagne meer mensen "bewust gemaakt" dan gij in uw hele leven zult doen.
Ja, Europa moet investeren in een militaire macht zodat Europa onafhankelijk is van Amerika voor de eigen veiligheid.

En als u de revolutie en molotov-cocktails in eigen land promoten als een campagne voor vrede ziet ja dan hebt u waarschijnlijk veel voor de vrede in dit land en Europa gedaan.
Persoonlijk investeer ik liever in een echte Europese 'vredesmacht'.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:07   #103
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Knuppel;1512038]
Citaat:
En kijk, plots moeten enkel de massavernietigingswapens weg van onze universele vredelulster. Reden: de Walen verdienen hun kostje met 'gewone' vernietigingswapens.
Plots is er het bewustzijn dat de universele liefde een hersenschim is. Dat politie en vredesmachten wapens nodig hebben.
Plots is fout, ik heb dat steeds gezegd. En universele liefde is ook universele bewustwording.




Citaat:
Je beseft toch wel wat je lult?
Wéét wel dat Wallonië juist van alle federale 'samenwerking ' afwilde om FN te kunnen toelaten wapenproducent te blijven en het Waalse gewest officieel wapenhandelaar.
Maar we moeten 'elkaar' desondanks een beetje blijven vertrouwen, nietwaar?
Maar wees toch zelf niet schijnheilig. Met wat gaat u uw meer blauw op straat bewapenen....... met popey's ?


Citaat:
Wedden dat je heel anders denkt over de wapens die hier gebruikt worden? Het zijn nochtans ook geen massavernietigingswapens. Maar ze komen wellicht niet van FN, en d�*t maakt een wereld van verschil, hé?

http://lvlranch-com/images/iraqiinsurgents-takeout.wmv.
Het zijn niet de wapens maar de mensen die ze hanteren die gevaarlijk zijn.
Citaat:
Jij catalogeert daarentegen de totaal geweldloze en wapenvrije beweging voor een vrij Vlaanderen onder de noemer: 'Belgique vernietigen'.
Barsten is niet geweldloos.
Citaat:

Ik heb voor zo'n schizofrene schijnheiligheid maar één woord:

[SIZE=6]BAH![/SIZE]

Uw molotov-cocktail recept is anders ook niet mis.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 januari 2006 om 22:08.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:13   #104
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Eén keer de webstek van John Stufflebeam bekijken was anders voldoende geweest
Linkje ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:31   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Dat linkje heb ik jammer genoeg niet opgeslagen. John had het een tijdlang in zijn onderschrift staan maar heeft dat later vervangen door een stukje krantenartikel waarin staat dat de bub een zekere Wilmots tegen zijn zin erelid maakte van de partij.

Bij deze roep ik John op om zijn oude link over de oorlog in Nepal terug te plaatsen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:37   #106
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ja, Europa moet investeren in een militaire macht
voila, nu staat het hier zwart op wit vwat een dikke hypocriet jij bent.

Citaat:
zodat Europa onafhankelijk is van Amerika voor de eigen veiligheid.
Denkt u dat dat het streefdoel van de eurocraten is?

Citaat:
En als u de revolutie en molotov-cocktails in eigen land promoten als een campagne voor vrede ziet ja dan hebt u waarschijnlijk veel voor de vrede in dit land en Europa gedaan.
Ik heb met nog geen enkele molotov coctail gegooid. Ik heb daarentegen wel op een hoop activiteiten geweest waar de grondwet deftig onderuit gehaald werd.
Jij zal daarentegen nooit op zo'n debat of activiteit zijn geweest, want de europese grondwet is per definitie goed voor Vrede en Democratie, ongeacht wat er in staat, nietwaar.

Jij bent een schijnheilig neppacifistje.

Citaat:
Persoonlijk investeer ik liever in een echte Europese 'vredesmacht'
Persoonlijk investeer ik liever in meer macht bij het volk. Maar dat u meer vertrouwen hebt in een paar bureaucraten dan in het domme plebs weten we wel al.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:39   #107
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Uw molotov-cocktail recept is anders ook niet mis.
bijzonder oneerlijk van u om Knuppel aan te vallen op iets dat ik gezegd heb.
Maar van iemand als jij verwacht ik niks anders, wie het niet met u eens is is per definitie een warlord of zoiets zeker?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:43   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Hier kan je ook alles lezen over de rol van Belgique en zijn steun aan de Nepalese dictatuur onder leiding van de plaatselijke koning.

http://www.vredesactie.be/view.php?lang=nl&artikel=221
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:52   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
bijzonder oneerlijk van u om Knuppel aan te vallen op iets dat ik gezegd heb.
Maar van iemand als jij verwacht ik niks anders, wie het niet met u eens is is per definitie een warlord of zoiets zeker?
Het is niet de moeite om er nog op te antwoorden.
Labyrinth heeft voldoende bewezen hoe selectief zij is in datgene dat zij als 'universele liefde' bestempelt.

Wees er maar zeker van dat er geen woord van afkeuring over haar hypocriete lippen zou komen mocht de Belgische oppergaai Flahaut opdracht geven om Vlaanderen gewapenderhand onder de Belgische knoet en hemzelf op de troon te houden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:55   #110
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Labyrinth is nu al zo vaak onderuit gehaald dat een verdere discussie me zinloos lijkt. Bovendien heeft deze hele discussie niets meer met het Rode Kruis van Wallonie te maken. Zullen we afspreken deze draad te stoppen en ons te concentreren op discussies die kant EN wal raken. Dat geeft Labyrinth dan tevens de kans om eens een psychiater te raadplegen.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:25   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Tot die conclusie ben ik ook gekomen.

Overigens vond ik het wel leuk om een hypocriet eerste klas in haar poedelnaakte blootje te zetten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 00:54   #112
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het waarom is het meest ergerlijke: ontelbare Vlaamse miljarden waarvoor Vlaanderen nooit iets anders in ruil kreeg dan verachting en schampscheuten.
het zijn schimpscheuten (of schampschoten), maar verder is dit de meest elementaire waarheid. Het onrecht blijft intussen verder duren en universele liefde experts komen ons vertellen dan we vrede moeten promoten met Waalse wapens.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 02:24   #113
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Om dus terug te komen op iets dat niet er goed in jouw liefdeskraam leek te passen.

Denk jij dat Wallonië goed heeft meegewerkt aan de vrede in Nepal door wapens aan dit land in burgeroorlog te leveren?
En daar heeft men dan nog/weeral een loopje genomen met de wet die bepaalde dat die toelating eerst in het staatsblad moest zijn verschenen.
Die wapens moesten in het weekeinde verscheept worden maar daar de drukpersen van het staatsblad niet werken in het weekeind heeft men dat de maandag na dat weekeinde in het staatsblad gezet met terugwerkende kracht. Kan het nog hypocrieter?
Ook mochten er wettelijk gezien geen wapens geleverd worden aan een land dat in een burgeroorlog verwikkeld was.
Op maandagmorgend tot 9 u was er op de website van het ministerie van buitenlandse zaken nog te lezen dat het reizen naar dat land afgeraden werd omdat het in een burgeroorlog verwikkeld was, en oh wonder, het staatsblad kwam uit en het bericht was plots verdwenen van de site van het ministerie. Op een tijdspanne van een uur was heel die burgeroorlog van de baan voor het ministerie. Een burgeroorlog die al jaren duurde en nu nog en zij lossen dat op één uur op.
En dit staaltje van creatief werk om weeral Wallonié ter wille te zijn.

Ik heb het nooit nog niet anders geweten, de Walen zeggen: ''dat moet'', ''dat mag niet'' en de Vlaamse politici die zoals naar gewoonte plat op hun buik gaan.
Wanneer gaan we eens politici krijgen die ook eens NON!!!! tegen de arrogantie en bazerigheid van de Waalse politici durven zeggen?

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 januari 2006 om 02:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 09:23   #114
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het waarom is het meest ergerlijke: ontelbare Vlaamse miljarden waarvoor Vlaanderen nooit iets anders in ruil kreeg dan verachting en schampscheuten.
Verachting is een groot woord, maar het is waar dat de separatisten de Vlamingen bij de Belgen een extreem tintje hebben gegeven. Dertig jaar geleden zong onze levenskenner Jacques Brel ( Belg en wereldburger) reeds over ' messieurs les flamingants, n'obligez pas nos fils �* aboyer flamand '.

Hier wordt ik als Belg aangevallen door eigen volk omdat ik hun ideologie niet deel.

Pelgrim, een marxist, extreem-linkse professionele betoger tegen regering en vaderland. Alle macht aan de arbeiders desnoods met molotov-cocktails.
Foreigner, militair op rust, die houdt van bekogelen.
Knuppel die zijn naam verdient.

Zo hebt u meteen een overzicht van het profiel van onze broeders separatisten die met volle overtuiging en in groep een onschuldige maar bewuste vredeliefhebster aanvallen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 09:53.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 09:38   #115
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is niet de moeite om er nog op te antwoorden.
Labyrinth heeft voldoende bewezen hoe selectief zij is in datgene dat zij als 'universele liefde' bestempelt.

Wees er maar zeker van dat er geen woord van afkeuring over haar hypocriete lippen zou komen mocht de Belgische oppergaai Flahaut opdracht geven om Vlaanderen gewapenderhand onder de Belgische knoet en hemzelf op de troon te houden.
Nooit tegen eigen volk Knuppel, dat is de denkfout van de separatisten, ze vechten tegen eigen volk, ook tegen Vlamingen die niet willen splitsen en barsten.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 10:07.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 09:43   #116
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Labyrinth is nu al zo vaak onderuit gehaald dat een verdere discussie me zinloos lijkt. Bovendien heeft deze hele discussie niets meer met het Rode Kruis van Wallonie te maken. Zullen we afspreken deze draad te stoppen en ons te concentreren op discussies die kant EN wal raken. Dat geeft Labyrinth dan tevens de kans om eens een psychiater te raadplegen.
Het heeft des te meer met solidariteit en respect voor de anderen te maken. Dat men niet alles kan berekenen, zeker niet de hulpverlening.
Het Rode Kruis heeft een verenigingsfunctie en geen verdelingsfunctie in de maatschappij.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 09:50   #117
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
het zijn schimpscheuten (of schampschoten), maar verder is dit de meest elementaire waarheid. Het onrecht blijft intussen verder duren en universele liefde experts komen ons vertellen dan we vrede moeten promoten met Waalse wapens.
Die wapens zou ik natuurlijk ook het liefst zien verdwijnen maar een mens moet realist zijn. Men kan wereldwijde vrede wensen en toch beseffen dat conventionele wapens nodig zijn als was het maar om de zwakkeren te verdedigen wanneer ze daadwerkelijk in levensgevaar zijn.
Maar nooit wapens gebruiken om zelf aan te vallen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 09:57.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 10:05   #118
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Pelgrim;1512218]


Citaat:
Persoonlijk investeer ik liever in meer macht bij het volk
.
Ik ook.

Citaat:
Maar dat u meer vertrouwen hebt in een paar bureaucraten dan in het domme plebs weten we wel al
Ik maak deel uit van het plebs. Beledigt mij niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 10:09.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 12:37   #119
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Het heeft met solidariteit en respect voor de anderen te maken. Men kan niet alles berekenen, zeker niet de hulpverlening.
Het Rode Kruis heeft een internationale solidariteitsfunctie en geen verdelingsfunctie in de maatschappij. Men kan het Rode Kruis niet misbruiken om separatisme, barsten en splitsen te promoten.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 17:49   #120
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Labyrinth is nu al zo vaak onderuit gehaald dat een verdere discussie me zinloos lijkt. Bovendien heeft deze hele discussie niets meer met het Rode Kruis van Wallonie te maken. Zullen we afspreken deze draad te stoppen en ons te concentreren op discussies die kant EN wal raken. Dat geeft Labyrinth dan tevens de kans om eens een psychiater te raadplegen.
ik sluit me daarbij aan, en zeg bij deze ineens mijn abonnement op deze topic op
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be