Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2010, 17:16   #101
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een vrouw die sex heeft voor het huwelijk.
Eigenlijk wel handig.
Zo kan ze nooit weten dat ge eigenlijk maar een klein pietje hebt.
Vandaar hun voorliefde van PP en andere Hakbars voor kindjes.
Mysterie opgelost.

Laatst gewijzigd door Caligula : 27 december 2010 om 17:16.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:18   #102
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beepbeepikbeneenjeep Bekijk bericht
Graag een antwoord porpo, als ze ermee instemt, mag het dan ?
Kijk, ik kan niet voor Porpo spreken, maar in het islamitisch concept hebben ouders wel een belangrijke verantwoordelijkheid t.o.v. hun kinderen, om hun zo goed mogelijke kansen te geven in de tijd en in de maatschappij waarin zij leven.

Een goede toepassing vandaag de dag lijkt mij te zijn van dochters (en zonen) sterk af te raden een huwelijk aan te gaan vóór hun opleiding is afgerond, ook al kan men zich hier niet tegen verzetten eens ze meerderjarig zijn. Vooral voor de dochters is het belangrijk dat zij hun opleiding kunnen afronden terwijl zij nog ten laste vallen van hun ouders.

Zelfs de beste echtgenoot kan geen ouders vervangen, toch niet op die leeftijd hé.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:19   #103
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus als iemand jou bvb 10 jarig dochtertje zou trouwen is dat voor u ok ?
Als het een Imam إمام is van boven de 70 is hij én zij gezegend door god zelve.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:19   #104
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zo is de gemiddelde ecologische voetafdruk per inwoner in India 0,9 en in de VS 9,4. Een Amerikaan gedraagt zich dus alsof hij evenveel waard is als 10 Indiërs, alleen omdat hij elders geboren is. Dat is een aanslag op de gelijkwaardigheid van ieder menselijk wezen.
Als onlogica kan dit wel tellen.

Het is niet omdat je eigen ecologische voetafdruk groter is dan die van een ander dat je je dan dus gedraagt alsof die ander minder waard zou zijn.

Maar goed, als u dan zo verschrikkelijk graag solidair wilt zijn met die arme Indiër, stel ik voor dat u naar daar verkast zodat uw eigen, huidige Europese ecologische voetafdruk gelijk wordt aan die van de arme Indiër.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:21   #105
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een goede toepassing vandaag de dag lijkt mij te zijn van dochters (en zonen) sterk af te raden een huwelijk aan te gaan vóór hun opleiding is afgerond, ook al kan men zich hier niet tegen verzetten eens ze meerderjarig zijn. Vooral voor de dochters is het belangrijk dat zij hun opleiding kunnen afronden terwijl zij nog ten laste vallen van hun ouders.
Voor jongens is dat idd van minder belang.
Zij kunnen altijd uit stelen of dealen gaan. In het slechtste geval is pimpen ook nog acceptabel

Laatst gewijzigd door Caligula : 27 december 2010 om 17:21.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:23   #106
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Voor jongens is dat idd van minder belang.
Zij kunnen altijd uit stelen of dealen gaan. In het slechtste geval is pimpen ook nog acceptabel
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:23   #107
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kijk, ik kan niet voor Porpo spreken, maar in het islamitisch concept hebben ouders wel een belangrijke verantwoordelijkheid t.o.v. hun kinderen, om hun zo goed mogelijke kansen te geven in de tijd en in de maatschappij waarin zij leven.

Een goede toepassing vandaag de dag lijkt mij te zijn van dochters (en zonen) sterk af te raden een huwelijk aan te gaan vóór hun opleiding is afgerond, ook al kan men zich hier niet tegen verzetten eens ze meerderjarig zijn. Vooral voor de dochters is het belangrijk dat zij hun opleiding kunnen afronden terwijl zij nog ten laste vallen van hun ouders.

Zelfs de beste echtgenoot kan geen ouders vervangen, toch niet op die leeftijd hé.
wat heeft uw antwoord in jezebels naam nu eenmaal te maken met het feit of je ermee akkoord gaat dat een oude geile bok een kind van 9 gaat penetreren?

Of is het voor moslims enkel maar "what's in a name"?

doe je dat binnen het huwelijk: dan is het OK, doe je het erbuiten dan moet het kind gestenigd worden.. zoiets?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:27   #108
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Beste Albrecht,

Daarvoor dient een negeerlijst, hé...

Uiteraard is ook de opleiding van de zonen belangrijk. Alleen heb ik nog nooit gehoord van mannen die door hun echtgenote werden beperkt in hun beroeps- of studiemogelijkheden...
Vandaar deze extra aandacht voor de dochters. Maar goed, ik word hier weer overdreven feminisme en positieve discriminatie verweten.

Met vriendelijke groet,
Kallikles

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 december 2010 om 17:40.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:32   #109
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beste Albrecht,

Daarvoor dient een negeerlijst, hé...

Met vriendelijke groet,
Kallikles
Altijd handig zo'n negeerlijst bij gebrek aan argumenten waarom jongens hun opleiding niet belangrijk is maar die van meisjes wel terwijl zij net thuis worden opgesloten.

De gevolgen zien we maar moeten we negeren? In het echte leven is er geen negeerlijst, damn...

Laatst gewijzigd door Caligula : 27 december 2010 om 17:32.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:35   #110
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Altijd handig zo'n negeerlijst bij gebrek aan argumenten waarom jongens hun opleiding niet belangrijk is maar die van meisjes wel terwijl zij net thuis worden opgesloten.

De gevolgen zien we maar moeten we negeren? In het echte leven is er geen negeerlijst, damn...
het enige voordeel dat men kan vinden is dat kinderen van opgeleide moeders op hun beurt wéér sneller een stapje verder zullen kunnen zetten;

Zo geraken ze misschien na een generatie of vijf toch nog op normale kruissnelheid. D.i. als tegen dan de kolonisatie nog niet voltooid werd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 18:03   #111
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wat bedoel je met verkrachten? Iets dat in jouw hoofd draait, is geen objectief feit alice.

Neem Van Dale woordenboek

ver·krach·ten -krachtte, h -kracht 1 overtreden: de wetten ~ 2 geweld aandoen: een vrouw ~ met geweld seksueel misbruiken 3 door slechte uitvoering bederven: Beethoven ~

1) HARAM en wettelijk verboden = overal.
2) HARAM en wettelijk verboden = overal.
3) HARAM en wettelijk verboden = overal.


Ik zeg leeftijd speelt geen rol, maar instemming, norm, voorkomen van schade wel.

Heb jij iets anders beter?

Diversiteit uitschakelen, iedereen biologisch emotioneel over dezelfde kam scheren?

Je staat niet voor diversiteit pluralisme en recht op eigen "afspraken". Is dit niet een beetje achterlijk?

Waar keur ik verkrachting goed? Wat is dit voor een zever?
Leeftijd zegt ABSOLUUT niets over verkrachting mits de voorwaarden voldaan zijn en ik noemde er een paar (natuurlijk zijn er meer)

a) instemming is noodzakelijk
b) openbaarheid van huwelijk
c) huwelijk mag geen mentale/fysieke schade aanbrengen
..

Waar lees jij verkrachting?
Dat heeft u goed gezien, wanneer het over het verkrachten van kinderen gaat ben ik niet voor divers pluralisme of " eigen afspraken". En vooral niet wanneer het gaat over het lot van meisjes die vaak geen scholing krijgen maar opgroeien in het huis wat hen op jonge leeftijd uithuwelijkt aan een volwassen man die haar na een plechtigheid zal verkrachten met instemming van haar verwanten en een samenleving die zichzelf beroept op een struikrover uit de zevende eeuw.
Maar voor u is er dan geen sprake van mentale of fysieke schade, en dat is dan een verschil tussen u en mij. Wanneer een Doutroux zichzelf bekeert had tot het moslim zijn en met de slachtoffertjes een ' huwelijk " was aangegaan had er voor u geen vuiltje aan de lucht geweest?

Verkrachten is ook het uithuwelijken van een negenjarige aan een volwassen man met de bedoeling seks te hebben, kinderrechten zouden er evengoed moeten zijn voor meisjes die geboren worden binnen een moslimgezin!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 18:33   #112
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kijk, ik kan niet voor Porpo spreken, maar in het islamitisch concept hebben ouders wel een belangrijke verantwoordelijkheid t.o.v. hun kinderen, om hun zo goed mogelijke kansen te geven in de tijd en in de maatschappij waarin zij leven.

Een goede toepassing vandaag de dag lijkt mij te zijn van dochters (en zonen) sterk af te raden een huwelijk aan te gaan vóór hun opleiding is afgerond, ook al kan men zich hier niet tegen verzetten eens ze meerderjarig zijn. Vooral voor de dochters is het belangrijk dat zij hun opleiding kunnen afronden terwijl zij nog ten laste vallen van hun ouders.

Zelfs de beste echtgenoot kan geen ouders vervangen, toch niet op die leeftijd hé.
U zit een beetje in de buurt, ik ging niet reageren omdat bepaalde leden in favoriete lijst zitten.

Instemmen?
Ofwel komt iemand om haar hand vragen
Ofwel wilt ze zelf dat

In beide gevallen moet er sprake zijn van een gewoonte, een norm. Of gaat het plots gebeuren? Normen veranderen wel, maar dit gebeurt gradueel naar gelang veranderingen in andere factoren.


Instemmen?
Dus ze wilt zelf trouwen? Weet ze daar iets van?
Kan het voor haar fysiek/mentaal schadelijk zijn? Aangezien dit in mijn buurt niet vaak of nooit gebeurt, is het moeilijk om achter te komen. Oplossing eventueel met een medisch attest.

En dan ja, verder rekening houden met wet, ervoor zorgen dat men niet een ruzie met gezin&familie tot stand brengt, behoeften van het meisje ..

Laatst gewijzigd door porpo : 27 december 2010 om 18:35.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 18:42   #113
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Verkrachten is ook het uithuwelijken van een negenjarige aan een volwassen man met de bedoeling seks te hebben,
Zever, verkrachting is geen uithuwelijking, en uithuwelijking is geen verkrachting. Uithuwelijking kan soms verkrachting zijn, maar niet altijd.
Een meisje wordt uitgehuwelijkt, maar verder in haar huwelijk komt het wel in orde, liefde wordt ontwikkeld en instemming gaat beetje bij beetje vooruit.

Verkrachten is ook het uithuwelijken van een negenjarige aan een volwassen man met de bedoeling seks te hebben

Woordenboek van Alice of wat?

En waarom niet: Verkrachten is ook het uithuwelijken van een 29-jarige aan een volwassen man met de bedoeling seks te hebben ??!!

Laatst gewijzigd door porpo : 27 december 2010 om 18:43.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 18:49   #114
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Zever, verkrachting is geen uithuwelijking, en uithuwelijking is geen verkrachting. Uithuwelijking kan soms verkrachting zijn, maar niet altijd.
Een meisje wordt uitgehuwelijkt, maar verder in haar huwelijk komt het wel in orde, liefde wordt ontwikkeld en instemming gaat beetje bij beetje vooruit.
?
Daar is een andere term voor maar liefde is het ZEKER NIET
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 19:05   #115
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

In India zijn de meeste huwelijken gearrangeerd. Wie heeft er de pretentie te durven zeggen dat die mensen elkaar niet graag zien?

De huwelijken van mijn Indische collega's lijken me minstens even gelukkig als die van mijn Belgische collega's.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 19:35   #116
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In India zijn de meeste huwelijken gearrangeerd. Wie heeft er de pretentie te durven zeggen dat die mensen elkaar niet graag zien?

De huwelijken van mijn Indische collega's lijken me minstens even gelukkig als die van mijn Belgische collega's.
Dat is een eigenschap van de mens zich te schikken naar een onomkoombaar feit.
Zo zijn er vrouwen die zich pas gelukkig voelen als ze regelmatig een pak slaag krijgen.
Meer nog, die gaan die man verdedigen.

maw : als je niet beter weet ....
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 19:47   #117
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In India zijn de meeste huwelijken gearrangeerd. Wie heeft er de pretentie te durven zeggen dat die mensen elkaar niet graag zien?

De huwelijken van mijn Indische collega's lijken me minstens even gelukkig als die van mijn Belgische collega's.

Veel jonge indiers zijn daar tegen en willen hun democratisch recht om zelf hun partner te kiezen beste kalikles . Dus zij hebben die pretentie en terecht ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 19:58   #118
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In India zijn de meeste huwelijken gearrangeerd. Wie heeft er de pretentie te durven zeggen dat die mensen elkaar niet graag zien?

De huwelijken van mijn Indische collega's lijken me minstens even gelukkig als die van mijn Belgische collega's.
Ik hoop dat uw ouders voor u ook een huwelijk hebben gearrangeerd en dat u een verschrikkelijke feeks als vrouw toebedeeld krijgt die van uw leven een ware hel zal maken.

En als u vervolgens uw beklag doet, zal ik u op uw eigen, hier geciteerde woorden wijzen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 20:21   #119
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Veel jonge indiers zijn daar tegen en willen hun democratisch recht om zelf hun partner te kiezen beste kalikles . Dus zij hebben die pretentie en terecht ...
In welke zin is het recht om een partner te kiezen (dat niets met democratie te maken heeft - democratie is namelijk een staatsvorm en heeft niets met het huwelijk van zien) in strijd met een gearrangeerd huwelijk?

In sommige culturen ga je als je in staat bent om te huwen (financieel, e.d.) naar je mama en vraag je dat zij voor jou een goede vrouw zoekt. Uiteraard moet je niet noodzakelijk alle voorstellen van je mama aanvaarden. Onder beschaafde mensen wordt dit met wederzijds respect en begrip opgelost.

Denk jij dat ons huidige, uit de VS geïmporteerde model zoveel beter is? Het gevolg van het Amerikaanse model is dat in onze oversekste maatschappij heel wat mensen gefrustreerd vrijgezel blijven en dat aan de andere kant de dating markt het favoriete jachtterrein is geworden van haaien, macho's, manipulatoren en bedriegers allerhande.

Welke man heeft niet de ervaringen gemaakt van Alain Soral in deze:
http://www.youtube.com/watch?v=beFBE...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=OxWjhxekaxU
http://www.youtube.com/watch?v=k0ccz...eature=related
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 20:29   #120
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
ik alvast niet : PLUS DE QU
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be