Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 24 februari 2011, 18:33   #101
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Als ik moderator was, waren er minstens 20 posts geknipt in de tenendraad
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:36   #102
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Politics.be is opgestart als vrij podium voor meningen.
Een soort deeltjesversneller om meningen te laten botsen zonder dat de boel kan ontaarden in onheuse dingen.
Het is 'maar een forum' weet je wel.
Je kon hier 'scoren' met oneliners en scherpe replieken. Plezante oefening.
Maar wel in een al bij al beschaafde sfeer.
De laatste tijd ging het echter stijl bergaf met dit forum omdat dit steeds meer gedomineerd werd door rabiate haters en bepaalde individuen die dachten dat het forum om hén draaide. Zij die dachten hier te kunnen 'scoren' met een stortvloed aan geforceerde scheldpartijen tot zelfs het schenden van de privacy van medeforummers.
Dat was er blijkbaar 'nodig' om te winnen.
De moderatie heeft hierop gepast gereageerd en ik wens hen daarvoor te feliciteren.

Aan degenen die het niet eens zijn met de lijn van de moderatie: U hoeft hier niet te blijven. Forums genoeg op het internet.
Ik ben het volkomen met u eens!
alice is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:37   #103
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het zou een goed idee kunnen zijn dat die bepaalde moderator gewoon uit desbetreffend subforum wegbleef, en de eventuele meldingen van overtredingen van het forumregelement in dat subforum aan de rest van de moderatie overliet. Dit om alle schijn van partijdigheid in de toekomst te vermijden.
Ak. naar verkeer & mobiliteit ...

http://www.youtube.com/watch?v=6YVIB...eature=related

Traffic Mod..
Eigenzinnig is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:38   #104
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ak. naar verkeer & mobiliteit ...

http://www.youtube.com/watch?v=6YVIB...eature=related

Traffic Mod..
COCHINILLO is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:39   #105
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Worm Bekijk bericht
Wisord == Akira == Arti hebben een hotline?
Pas maar op heb juist een berisping gekregen wegens flooden.
Ze worden zenuwachtig.
Hoomer is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:55   #106
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

@ Eigenzinnig

Wegpromoveren heet zoiets toch?



@ Hoomer

Hoeveel bonuspunten heeft dat 'flooden' u net opgeleverd?
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:58   #107
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Pas maar op heb juist een berisping gekregen wegens flooden.
Ze worden zenuwachtig.
Die opstandigheid is allemaal de schuld van Al Qaida en drugs...
Eigenzinnig is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:58   #108
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Alle respect voor de moderatoren die een stuk van hun vrije tijd en soms zelfs arbeidstijd opgeven om te modereren. Laat dat gezegd zijn.


Ik weet wel zeker dat het team wat uitbreiding kan gebruiken. Ik wil dan ook van de gelegenheid gebruik maken me geheel vrijwillig en zonder dwang voor deze taak aan te melden. (Dit zal ongetwijfeld een storm van protest veroorzaken bij bepaalde lieden en hoongelag zal me ten deel vallen, maar ik meen het wel).

Wat uw opmerking over het sluiten van discussies betreft: dat klopt dus echt niet he. Er zijn hier vandaag discussies zo snel gesloten dat overleg tussen moderatoren enkel mogelijk geweest zou kunnen zijn indien ze telepatisch met elkaar in contact stonden. Aangezien dit een onmogelijkheid is, en men dus de weg van pm's tussen moderatoren onderling heeft moeten bewandelen, duidt alles erop dat het gewoon de beslissing van één moderator is geweest.
Overigens dezelfde moderator die vandaag een enorme hoeveelheid berichten verwijderd heeft, en her en der waarschuwingen en strafpunten heeft uitgedeeld omdat men zich oprecht vragen begon te stellen bij die acties van desbetreffende moderator.



Als u wilt dat ik eens een boekje open doe over het stelselmatig verzieken van discussies, dan roept u maar. Ik heb een tijd geleden onder anderen u daarover al een pm geschreven overigens.

Tot op heden lijkt de moderatie geen enkele actie te hebben ondernomen om de zaken die destijds onder meer door mij zijn aangekaart -waaronder schelden, persoonlijke aanvallen, gespam, getrol, gezever met als doel stelselmatig draden naar de zak te helpen- ten goede te doen veranderen.
Dat anderen dit gedrag inmiddels zijn gaan overnemen, mag de moderatie dan ook niet verbazen. Ook ik maak me daar inmiddels af en toe aan schuldig, enkel en alleen omdat de moderatie blijkbaar van mening is dat zulk gedrag niet aangepakt hoeft te worden. If you can't beat 'em, then join 'em zogezegd. En dan wordt er wél geklaagd door een aantal van die notoire draadverziekers, en dan komt een bepaalde moderator wél opeens polshoogte nemen, mensen berispen en berichten wissen. Over het algemeen de mensen die op die draadverziekers reageren, en niet de draadverziekers zelf, overigens.

Ik heb nog wel meer te zeggen over bepaalde zaken, maar dit lijkt me alvast een leuk beginnetje.
Ik geef je op een aantal punten groot gelijk. Persoonlijk vind ik ook dat een aantal forummers bewust met provoceren, treiteren,beledigen, kleineren, steevast discussies verzieken en dat daar vreemd genoeg totaal niet wordt op gereageerd vanuit de moderatie. Daarvoor hoef je helemaal niet iedere discussie na te pluizen, want dat gedrag is overal binnen iedere discussie hetzelfde. Het lijkt me dus haalbaar en zinvol systhematisch enkele discussies constant te volgen, en een waarschuwing te geven wanneer bepaalde zaken blijven terugkomen. Dat kan één moderator als taak nemen en wekelijks is dit een andere collega of zo, kun je lekker thuis doen met glaasje wijn...

Je kunt bij het rode driehoekje een vakje maken waarop het onderwerp vermeldt staat, eenmaal je weet waarover iets gaat kun je mede reacties over hetzelfde onderwerp bij tijdsnood " diagonaal " lezen. Timemanagement dus!

Je kunt ook actief vrijwilligers zoeken door gericht een mail te sturen, ik vind dat prima maar hoop niet dat Arti uit de bus komt!

Dit forum geeft weer wat er binnen de samenleving leeft, de moderatie kan dit eens doorlichten, een rapport schrijven( wie daar zijn programma op schrijft maakt electorale winst!) en een betaald iemand zoeken..die streng maar rechtvaardig voor discussies zorgt die niet ieder weldenkend mens afschrikt door hoe er gereageerd wordt door een vaste kliek!

Wanneer de moderatie niets doet kunnen ze de boel hier binnenkort door tekort aan werkelijk inhoudelijke reacties sluiten hoor.


En Sus dan die baan aanbieden of zo...
alice is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:05   #109
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat een toeval. De strafpunten die mij -al dan niet terecht- zijn aangesmeerd zijn ook voor het merendeel afkomstig van één en dezelfde mod. En zonder uitzondering heb ik die strafpunten gekregen in discussies met één en dezelfde persoon,
Ik zou die posts wel eens willen zien.
Kan je tenminste de linken geven.
artisjok is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:07   #110
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Pas maar op heb juist een berisping gekregen wegens flooden.
Ze worden zenuwachtig.
Gij ook al, ik ook!
SDX is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:07   #111
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
@ Eigenzinnig

Wegpromoveren heet zoiets toch?



@ Hoomer

Hoeveel bonuspunten heeft dat 'flooden' u net opgeleverd?
2
SDX is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:08   #112
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt ook actief vrijwilligers zoeken door gericht een mail te sturen, ik vind dat prima maar hoop niet dat Arti uit de bus komt!
Ik hoop het ook. Ik heb echt geen goesting om al dat gezeik te lezen.
artisjok is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:08   #113
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zou die posts wel eens willen zien.
Kan je tenminste de linken geven.
nee artisjok, dat gaat niet.
je kan niet linken naar iets dat werd verwijderd
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:11   #114
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik hoop het ook. Ik heb echt geen goesting om al dat gezeik te lezen.
Stop dan gewoon met dat gezeik te rapporteren, dan moet niemand het lezen..
Eigenzinnig is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:12   #115
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zou die posts wel eens willen zien.
Kan je tenminste de linken geven.
Nee, dat willen we niet! Want dat doet u nu steeds en overal, over dat gedrag gaat voor het moment de discussie!
Dus blijven we on topic; in hoeverre bestaat de indruk dat een bepaalde vorm van mening wel alles mag en kan zeggen, terwijl de " oppositie" steevast banpunten krijgt?
Heeft iederene die hiermee te maken kreeg dezelfde moderator?
Dan moet dit toch eens ernstig genomen worden, want ongeacht of dit nu juist is of niet, die beeldvorming leeft wel bij forummers die hier al heel lang lezen/ reageren.
Misschien kan iemand via zijn pm die klachten verzamelen en op basis van namen oplijsten welke moderator duidelijk de ene mening wel maar de andere niet toelaat en dus niet objectief handelt?
Laten we vooral nu even on topic blijven?
alice is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:15   #116
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Want dat doet u nu steeds en overal, over dat gedrag gaat voor het moment de discussie!
Voorspelbaar antwoord: "kunt u dat tonen?"
Hoe lang is dat nu al aan de gang, dat iedereen haar op haar manier van discussiëren zit aan te spreken, en dat ze het iedere keer wéér doet.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:16   #117
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik geef je op een aantal punten groot gelijk. Persoonlijk vind ik ook dat een aantal forummers bewust met provoceren, treiteren,beledigen, kleineren, steevast discussies verzieken en dat daar vreemd genoeg totaal niet wordt op gereageerd vanuit de moderatie. Daarvoor hoef je helemaal niet iedere discussie na te pluizen, want dat gedrag is overal binnen iedere discussie hetzelfde. Het lijkt me dus haalbaar en zinvol systhematisch enkele discussies constant te volgen, en een waarschuwing te geven wanneer bepaalde zaken blijven terugkomen. Dat kan één moderator als taak nemen en wekelijks is dit een andere collega of zo, kun je lekker thuis doen met glaasje wijn...

Je kunt bij het rode driehoekje een vakje maken waarop het onderwerp vermeldt staat, eenmaal je weet waarover iets gaat kun je mede reacties over hetzelfde onderwerp bij tijdsnood " diagonaal " lezen. Timemanagement dus!

Je kunt ook actief vrijwilligers zoeken door gericht een mail te sturen, ik vind dat prima maar hoop niet dat Arti uit de bus komt!

Dit forum geeft weer wat er binnen de samenleving leeft, de moderatie kan dit eens doorlichten, een rapport schrijven( wie daar zijn programma op schrijft maakt electorale winst!) en een betaald iemand zoeken..die streng maar rechtvaardig voor discussies zorgt die niet ieder weldenkend mens afschrikt door hoe er gereageerd wordt door een vaste kliek!

Wanneer de moderatie niets doet kunnen ze de boel hier binnenkort door tekort aan werkelijk inhoudelijke reacties sluiten hoor.


En Sus dan die baan aanbieden of zo...
Weet wel dat Sus'ke zich dan beslist niet gaat bezighouden met het modereren van bijvoorbeeld 'I&I' of 'Europa', juist om alle schijn van partijdigheid ten ene male te vermijden. Net zoals een rechter om 'verschoning' kan vragen omdat de onpartijdigheid niet voldoende gewaarborgd zou kunnen worden.

Daar zou met name één bepaalde mod ook eens over moeten nadenken.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:19   #118
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zou die posts wel eens willen zien.
Kan je tenminste de linken geven.
Vraag ze maar op bij uw vriendinneke.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:27   #119
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Worm Bekijk bericht


Je hebt er net zelf een gegeven
On. Voor. Stel. Baar...
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:28   #120
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Voorspelbaar antwoord: "kunt u dat tonen?"
Hoe lang is dat nu al aan de gang, dat iedereen haar op haar manier van discussiëren zit aan te spreken, en dat ze het iedere keer wéér doet.
Tja.. daar kun je inderdaad eens over nadenken.. maar ik heb even een vraagje, weet iemand of je gewiste berichten kunt herbekijken?
Heeft iemand vandaag in de discussie over wat mensen tegen allochtonen hebben commentaar van moderators gelezen en wie waren dit?
alice is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be