Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2008, 18:59   #101
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht




Hier heb je de leuke prentjes
Ik heb een leuker prentje:

__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:02   #102
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Pietje kan het niet laten als hij over dit incident schrijft de vlaamse ss er weer bij te sleuren, om waarschijnlijk weer heel de vlaamse beweging zwart te maken.
Wie kan het wat schelen wat Pietje te zeggen heeft? Hij herkauwt toch altijd opnieuw dezelfde zever.

Ach ja, die jongen kan het ook niet helpen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:05   #103
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Wie kan het wat schelen wat Pietje te zeggen heeft? Hij herkauwt toch altijd opnieuw dezelfde zever.

Ach ja, die jongen kan het ook niet helpen.
mij kan het helemaal niet schelen, wat hij zegt, maar dit zal wel weer opduiken, als franstaligen weer eens objectieve onderzoeken doen.

Onbegrijpelijk dat feremans hier zich nog niet op zit af te trekken.

Als de klacht verder gaat zal dit zeker aandacht krijgen. Maar het misbruik van een holocaustfoto om bdw te treffen, is weer in de doofpot verdwenen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 24 juli 2008 om 19:09.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:24   #104
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik heb een leuker prentje:

Ach ja, die groep waarin twee joden spelen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:29   #105
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Hoera! Het land is gered!
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:29   #106
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik herinner me dat er ooit ook mensen waren die hierin referenties naar het hakenkruis meenden te ontwaren:

__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 juli 2008 om 19:30.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:40   #107
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.805
Standaard

O_o

ja, dat is zéér duidelijk...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:43   #108
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
zie je dat bedoel ik nu met uitbuiten.

Pietje kan het niet laten als hij over dit incident schrijft de vlaamse ss er weer bij te sleuren, om waarschijnlijk weer heel de vlaamse beweging zwart te maken.
Euhm, is het niet veeleer de verantwoordelijke voor die S die de Vlaamse beweging in de hoek duwt waar ze sowieso al moeilijk uitgeraakt?

Overigens: het moet natuurlijk HET beest zijn.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:48   #109
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Hoe grappig dat er aanstoot gegeven wordt aan een s die niet eens op de S lijkt die ze er willen in zien.

Hier een foto van een kroegje in Korea... werk zat om over te klagen...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  hitlerbar.jpg‎
Bekeken: 300
Grootte:  67,3 KB
ID: 36026  

-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:57   #110
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
zie je dat bedoel ik nu met uitbuiten.

Pietje kan het niet laten als hij over dit incident schrijft de vlaamse ss er weer bij te sleuren, om waarschijnlijk weer heel de vlaamse beweging zwart te maken.
Het beschaafde deel vd vlaamse beweging zal dit "incident" ook streng afkeuren. Aangezien ik nauwelijks afkeuring uit die hoek waarneem hier op het forum, kan ik enkel besluiten dat bij een zeer groot aantal vlaams-nationalisten de voorliefde voor het derde rijk nog steeds aanwezig is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 19:59   #111
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het beschaafde deel vd vlaamse beweging zal dit "incident" ook streng afkeuren. Aangezien ik nauwelijks afkeuring uit die hoek waarneem hier op het forum, kan ik enkel besluiten dat bij een zeer groot aantal vlaams-nationalisten de voorliefde voor het derde rijk nog steeds aanwezig is.
Tuurlijk, we zijn eigenlijk allemaal nazi's. Gelukkig heeft het Vaderland nog mensen als gij om onze snode plannen te dwarsbomen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:00   #112
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ter vervollediging...

u ziet er mij iemand uit die enkel vlamingen als SS-volgelingen wil bestempelen...
Nee, maar het zijn steevast altijd vlamingen die zich geroepen voelen die lugubere periode, als was het pure nostalgie, weer op te rakelen, zoals nu weer aan dat café.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:03   #113
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het beschaafde deel vd vlaamse beweging zal dit "incident" ook streng afkeuren. Aangezien ik nauwelijks afkeuring uit die hoek waarneem hier op het forum, kan ik enkel besluiten dat bij een zeer groot aantal vlaams-nationalisten de voorliefde voor het derde rijk nog steeds aanwezig is.
Dat is uw besluit he pietje. Daarom is het nog niet de waarheid.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:03   #114
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

lijkt me een K&K topic te zijn
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:22   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niets om verbaasd over te zijn, natuurlijk. Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)

Klacht tegen nazi-teken op gevel Antwerps café


Het Forum der Joodse organisaties dient een klacht in bij de Antwerpse politie tegen een Antwerps café dat op zijn gevel een nazistisch teken schilderde. Dat meldt Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel dat de zaak aan het licht bracht. De Joodse koepelvereniging lichtte het Centrum voor Gelijke Kansen in en dat oordeelde dat er voldoende elementen aanwezig zijn voor de klacht.

De Beest
Het nazistisch teken prijkt op de gevel van het Antwerpse café 'De leeuw van Vlaanderen'. Eerder deze maand werd daar de gevel herschilderd en werd de tekst 'De Beest' aangebracht boven de toegangsdeur. De letter 's' lijkt volgens Joods Actueel echter zeer sterk op het bekende teken van de SS, de paramilitaire organisatie van het Duitse Nazi-regime.

"De tekst op de gevel is in gotische letters aangebracht, enkel bij de letter S is daarvan afgeweken. Ook is dit de enige van de 27 letters op de gevel die uit meer dan één kleur bestaat. De bedoeling hiervan is duidelijk, namelijk het SS-symbool kenbaar te maken" aldus Terry Davids, algemeen directeur van Joods Actueel.

Vlaams-nationalisten
Het bewuste café staat bekend als een verzamelplaats voor Vlaams-nationalisten. Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.

In een reactie verklaarde NV-A- voorzitter Bart De Wever al dat hij de actie van het café verwerpelijk en jammer vind. Hij vindt het ook jammer dat het café de naam 'de Leeuw van Vlaanderen' behield. "Want dit compromitteert de Vlaamse zaak", aldus De Wever. (belga/sam)

(bron : "VRT-Nieuws" + "De Morgen")
Als het corect is wat hier wordt aangehaald, dan heeft BDW overschot van gelijk. De vraag is, zien ze in die S niet teveel spoken. Men moet nu maar eens stoppen met telkens die twee te vermengen. Ik ben Vlaming in hart en nieren en geen mof. Maar ga je nu ook iedere zaak aanklagen die een Duitse naam draagt? Want, hoe ge het draait of keert, die SS, dat waren Duitsers hé
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:24   #116
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
...
Overigens: het moet natuurlijk HET beest zijn.
't is Antwaarps dialect, dan komt da zo nauw nie.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:56   #117
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee, maar het zijn steevast altijd vlamingen die zich geroepen voelen die lugubere periode, als was het pure nostalgie, weer op te rakelen, zoals nu weer aan dat café.
Je vergist je, langs Waalse kant bevinden zich eveneens gefrustreerde mensen die voortdurend moeten beginnen zagen over de nazi's als ze ergens een S zien staan.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 21:24   #118
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Wat is er verkeerd met zo'n S misschien?

Anders halen we uit de namen van Vlaamse cafè's overal de S'en uit he?

Dan zijn we zeker dat er geen voorliefdes meer zijn naar de oorlogsperiode.

Alleszins, nog even en ik veronderstel dat iedereen die erbij was dood zal zijn, dan kunnen we dat eindelijk misschien achter ons laten. Dan wordt dat eindelijk geschiedenis, voor ons he, want voor mijn kinderen is het dat nu al.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 24 juli 2008 om 21:26.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 21:30   #119
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat is er verkeerd met zo'n S misschien?

Anders halen we uit de namen van Vlaamse cafè's overal de S'en uit he?

Dan zijn we zeker dat er geen voorliefdes meer zijn naar de oorlogsperiode.

Alleszins, nog even en ik veronderstel dat iedereen die erbij dood zal zijn, dan kunnen we dat eindelijk misschien achter ons laten. Dan wordt dat eindelijk geschiedenis, voor ons he, want voor mijn kinderen is het dat nu al.
Het is "een bepaald deel" vd vlaamse beweging zelf, die ervoor zorgt dat die bewuste periode regelmatig opgerakeld word.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 21:39   #120
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat is er verkeerd met zo'n S misschien?

Anders halen we uit de namen van Vlaamse cafè's overal de S'en uit he?

Dan zijn we zeker dat er geen voorliefdes meer zijn naar de oorlogsperiode.

Alleszins, nog even en ik veronderstel dat iedereen die erbij was dood zal zijn, dan kunnen we dat eindelijk misschien achter ons laten. Dan wordt dat eindelijk geschiedenis, voor ons he, want voor mijn kinderen is het dat nu al.
Dat maakt niet uit. Een Vlaams-nationalist of vier (misschien wel vijf!) heeft gecollaboreerd, en daarom moeten alle flaminganten tot op de dag des oordeels verketterd worden.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be