Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2006, 10:57   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Is het nu zó moeilijk om correcte informatie af te wachten? Om géén voorbarige conclusies te trekken?
Tuurlijk! Gerecupereerd moet er worden!
elk op zijn beurt!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:57   #102
Webcrusader
Provinciaal Statenlid
 
Webcrusader's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Waar gaat het met dit land en met west-europa naar toe als je de reacties hoort van de zogezegde 'intelligentia'.
Vooral het demoniseren door de VLD van het VB (en geloof me ik ben GEEN VB) is opvallend, voor de simpele reden dat zij hopen op die mannier hun schamele procentjes aan te dikken in tijden van verkiezingen.
Ook walgelijk is het blokletteren in vele kranten van het afrikaans, marokaans en alochtoon zijn van de slachtoffers, maar het arme kleutertje dat ook slochtoffer was bij die dolle raid had geen recht op een huidskleur of andere vorm van identificatie, alsof haar dood, de dood van een kind veel minder relevant was?????
Vreemd dat een 'rascistische skinhead' uit rascistische woede een blank meisje neerschiet. Was het dat wat niet in het kraam van de recupererende politieke partijen paste en is het daarom dat de nagedachtenis van dat meisje wordt beschaamd?
Waarom worden autochtone criminele feiten altijd ten 'volle benut' en misbruikt en worden allochtone criminele feiten bedekt met de mantel der liefde?
Waar halen zij het lef om zich niet verantwoordelijk te voelen voor het huidig klimaat en de schuld af te schuiven op een, accoord, dubieuze partij?
Is het mogelijk dat hun enig immoreel doel het herwinnen van kiezers vanuit VB- en allochtone hoek en zich wit te wassen in unschuld?
Wat denken onze politieke leiders te bereiken door hun eigen gemeenschap telkens weer te stigmatiseren? Vrezen zij niet nog meer de verschillende bevolkingen uit mekaar te drijven?

Ach we zijn nu meer dan ooit als een luchtballon drijvend met de wind mee wachtend op de teloorgang van alles waar onze voorouders de laatse 2 eeuwen zo voor gevochten hebben, en vaak met bloed zweet en tranen cash hebben betaald.
Ik word er kost-misselijk van, en geen enkele partij die mijn (en ik denk die van vele andere) noodkreet vertaalt wegens ofwel te lamlendig ofwel te extremistisch.
Ik voel mij ongehoord
Als ik je goed begrijp, was er dus ook een blank kleutermeisje vermoord door de zgn. 'racistische' blanke moordenaar?
Dit wijst er toch mee op dat hij gewoon in het wilde weg schoot en als het ware gek geworden is?
Webcrusader is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:00   #103
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Premier (zonder achting),

Na de moord op Joe nu een afschuwelijke moord in Antwerpen van een 18 jarige die zomaar eventjes een wapen kan kopen en dan door het lint gaat...


Nu gaat u zelfs in die wapenkoehandel springen! Binnen het VB dan nog wel! Outsider-Alert! VB heeft weeral een persoon die een eigen mening mag hebben los van de partij.


Citaat:
De nieuwe moord is nog niet verwerkt door slachtoffers en bevolking en u maakt er meteen
Citaat:
propagandapolitiek van...
Citaat:
...voor eigenbelang...


Onnozelaar, wat wilt u hier in godsnaam (en van uw kinderen) mee bereiken? Waarom schrijft U zulke openbare brieven dan?

Citaat:

U bent de titel premier onwaardig. U bent koud, gevoelloos en een waanzinnig opportunist.


Aha! Dát is volgens u dus koud en gevoelloos. U had tóch liever Bertje als premier, nietwaar mr Verstrepen?


Citaat:
Als ik niet in het parlement zou zitten dan was ik trouwens allang vertrokken in dit land wegens te weinig toekomst voor mijn kinderen.

Jurgen Verstrepen
Jeuzs Christus! Wat voor een belachelijke en kindonvriendelijke uitroep is dat nu weer?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:02   #104
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Sommige moraal ridders op dit forum willen ons laten geloven dat het Vlaams Belang de oorzaak is van het almaar meer optredende fysiek geweld en verbaal geweld de laatste tijd, natuurlijk is dit niet waar! De werkelijke schuldigen zijn de politiekers aan de macht, die nalaten om de asiel procedures veel strenger te maken en die toelaten dat de asielzoekers hier jaren lang op illegale wijze kunnen blijven rondlopen en die oorzaak zijn dat de asiel aanvragen jaren lang blijven aanslepen. De progressieven zijn de grootste oorzaak van de feiten die zich nu voordoen en zich nog zullen voordoen in de toekomst, want geweld roept geweld op en dit aan beide kanten, van zij die voor en zij die tegen zijn!!
Sommigen zeggen dat onverdraagzaamheid hoogtij viert, dank zij het haat prediken van rechts, toch zij vergissen zich. Niet rechts predikt haat maar wel de politiekers nu aan de macht zijnde, die niet willen luisteren naar de meerderheid van de bevolking, die zegt tegen vreemdelingen te zijn, dit is een feit en dat de politiek daar géén rekening mee houdt dat gaat er bij mij niet in. Moeten ze nog meer belastinggeld stelen en moeten er nog meer onschuldige slachtoffers vallen door hun schuld vooraleer men zeer strenge maatregelen zal moeten nemen. Het zou zeer ongepast zijn moesten er in de toekomst door de huidige machtshebbers maatregelen genomen worden om het Vlaams Belang te nekken, dit zou het functioneren van de samenleving tot een hel maken en de economische gevolgen zouden onoverzichtelijk zijn. Toch roepen sommigen progressieven op om maatregelen uit te werken tegen rechts. Als ge het mij vraagt dit is vragen naar de dictatuur!! De dictatuur van links!! Het monddood maken van een democratisch verkozen partij, door wetten te stemmen die ingaan tegen de vrije meningsuiting is mede oorzaak van de huidige opflakkering van pesterijen, verbaal en fysiek geweld tegen vreemdelingen. Het niet streng straffen van geweld gepleegd door vreemdelingen is een andere oorzaak. Het steeds maar geldelijk blijven steunen van de vreemdelingen door de OCMW’s, met ons belastinggeld, is nog een van de oorzaken, ondanks de leugens van de politiekers die een paar geleden verklaarden dat de asiel zoekers geen geldelijke steun meer kregen. Het herenigen van vreemdelingen families is ook zo’n oorzaak, waar politiekers nog altijd geen afdoende maatregelen hebben tegen genomen!
En dan onze lieve heilige katholieke kerk, met aan het hoofd politiek geïnspireerde bisschoppen, die de zwarte Ali Guissé een handje gaat helpen met de kerkgebouwen ter beschikking te stellen van die uitgeprocedeerde vreemdelingen. Patrick Dewael pakt die man z’n papieren af en gooi hem buiten, nu dat ge de kans hebt wegens het plegen van een onwettige daad nl het organiseren van de kerkbezettingen waarin vele vreemdelingen zitten die hier illegaal verblijven en al verschillende malen de opdracht hebben gekregen om het land te verlaten! Die bisschoppen zitten op het verkeerde onwettig spoor en moeten voor de rechtbank gedaagd worden. Volgens mij past het helemaal niet dat de kerk uitgeprocedeerden of simpelweg vreemdelingen toelaat in hun kerkgebouwen met de bedoeling om in te werken op de emoties van de bevolking, met het doel om maar papieren uit te delen, niet beseffende dat hun acties meerdere acties zullen uitlokken, medelijden opwekken helpt niet meer, zoals 100 jaren geleden, nu zijn de mensen mondiger geworden en zien de meesten in dat het zo niet verder kan en dat er strenge maatregelen moeten komen om die vloedgolf van dit vreemd tuig buiten te houden! Het is niet voor niets dat de kerken leeg lopen en zullen nu nog leger komen te staan!! En wat met Belgen die in armoede leven, mogen die ook op onze kosten logeren in de kerkgebouwen, of zou de paus niet tussenbeide komen? Waar gaat dit naartoe?
Politiekers, doe uw ogen open, vooraleer er op ene keer moet geconstateerd worden dat er hier teveel vreemdelingen zitten, verstreng asiel procedures en leg de advocaten aan banden, die de vreemdelingen valse hoop geven, nadat ze zogezegd zijn uitgewezen en zo vaak dramatische situaties doen ontstaan!!, maak een einde aan het ondergraven van de wetten begaan door de Bisschoppen!! Laat de illegalen oppakken en zet ze buiten. Deze maatregelen zouden al veel oplossen en terug wat leefbaarheid brengen in de brouwerij die de samenleving heet!!!
Die samenleving is groter dan onze landsgrenzen, of de Europese grenzen. Illegalen zijn een direct gevolg van hoe wij onze samenleving en economie hebben opgebouwd (de ene zijn dood is de andere zijn brood, u weet wel). Daar dragen we de consequenties voor.

En tzijn inderdaad smerige dieven, die politiekers die ons belastinggeld stelen en er paleizen en buitenverblijven mee bouwen... ?
Of bedoelt ge dat ze stelen door het geld te laten terugvloeien naar de bevolking via sociale zekerheid en ocmw en dus ook bij die verfoeide allochtonen terechtkomt?
Of bedoelt ge dat ze teveel geld investeren in maatregelen die de macht van het volk aan banden legt, want alles voor de industrie nietwaar? (ik wijk even af, maar dat deed deze post zowiezo al, me dunkt)
__________________
KeyserH is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:03   #105
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat waren dan de duisterste periodes van de middeleeuwen, waarin de minste afwijking volstond om mensen te folteren, te verbranden of te radbraken.

Dat jij zoiets terugwenst, zullen we maar op de rekening van het moment schrijven, zeker.
Jij leest de zin er vlak achter jammer genoeg niet.

Citaat:
Verstandige mensen schreeuwen niet om een dictatuur, maar ijveren voor meer democratie.
Heel juist, maar democratie verzuipt juist in het geschreeuw van onverstandige mensen...zo kan je niks doen.
Maar kom, de decompressie was er. Nu kan ik weer een tijdje zonder dergelijke mails te posten, oef...
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 12 mei 2006 om 11:06.
Steben is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:10   #106
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Ik vond het grappig om zijn valse kop op TV te zien. Hij kwam nauwelijks uit zijn woorden en ik kon geen greintje medeleven ontdekken op zijn gezicht. Hooguit een smalende 'Hello, I'm on television again'.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:14   #107
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Ik vond het grappig om zijn valse kop op TV te zien. Hij kwam nauwelijks uit zijn woorden en ik kon geen greintje medeleven ontdekken op zijn gezicht. Hooguit een smalende 'Hello, I'm on television again'.
Het grappigste van al en dus hét sterke van jouw post is dat het dus totaal geen zin heeft om te zoeken naar WIE jij bedoelt. Het kan echt over iedereen gaan.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 12 mei 2006 om 11:15.
Steben is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:19   #108
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Ik lees hier dat de dader waarempel zelfs VB-folders in zijn vest had zitten? Werd dit serieus door het gerecht bevestigd? Hij vertrekt 's ochtends uit internaat, iedereen die hem daar nog had zien ontbijten beweert dat hij er nog normaal uitzag, geen extreem-rechtse emblemen, geen afgeschoren haar, en geen VB-propaganda in de zakken. Een vriend die er eerder gothic uitzag kwam met een krop in de keel voor de camera vertellen dat hij niet begreep waar de dader plots zijn extreem-rechtse sympathiëen vandaan haalde. Zijn kendo-lerares viel uit de lucht, net als de directeur van zijn school.

Maar als hij echt zakken barstensvol VB-foldertjes had, én extreem-rechtse emblemen droeg, en zijn haar opeens had afgeschoren zoals het een skinhead betaamt, dan heeft hij alleszins heel erg goed zijn best gedaan om de wereld te laten weten waar hij zijn inspiratie vandaan haalde indien hij het niet overleefde. Dat hij zelfmoord wou plegen is immers duidelijk. Als een agent met getrokken wapen je vraagt om je wapen neer te leggen, en je maakt aanstalten om hem overhoop te knallen, dan wil je dood.

Anders gezegd:
Laten we maar even afwachten wat het ventje eigenlijk zelf te vertellen heeft...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:21   #109
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de zoveelste in een rij... het gevolg van een nietaflatende haatcampagne
En waaruit moet dat blijken?
Of zijn vooroordelen en voorbarige conclusies plots wèl wenselijk wanneer men "extreem-rechts" op de korrel meent te kunnen nemen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:23   #110
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Volgens zijn medeleerlingen ging hij zelfmoord plegen, en wat "makakken " meenemen.

bron de standaard en het nieuwsblad.

Het blanke meisje zal een vergissing geweest zijn, waarschijnlijk verkeerde conclusie van een mulatje, door gezelschap van een zwarte dame.
De turkse dame werd blijkbaar door haar hoofdoek verraden, en is in de rug geschoten.
Blijkbaar heeft hij ook nog een ongeboren zwartje vermoord.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:23   #111
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik lees hier dat de dader waarempel zelfs VB-folders in zijn vest had zitten? Werd dit serieus door het gerecht bevestigd? Hij vertrekt 's ochtends uit internaat, iedereen die hem daar nog had zien ontbijten beweert dat hij er nog normaal uitzag, geen extreem-rechtse emblemen, geen afgeschoren haar, en geen VB-propaganda in de zakken. Een vriend die er eerder gothic uitzag kwam met een krop in de keel voor de camera vertellen dat hij niet begreep waar de dader plots zijn extreem-rechtse sympathiëen vandaan haalde. Zijn kendo-lerares viel uit de lucht, net als de directeur van zijn school.

Maar als hij echt zakken barstensvol VB-foldertjes had, én extreem-rechtse emblemen droeg, en zijn haar opeens had afgeschoren zoals het een skinhead betaamt, dan heeft hij alleszins heel erg goed zijn best gedaan om de wereld te laten weten waar hij zijn inspiratie vandaan haalde indien hij het niet overleefde. Dat hij zelfmoord wou plegen is immers duidelijk. Als een agent met getrokken wapen je vraagt om je wapen neer te leggen, en je maakt aanstalten om hem overhoop te knallen, dan wil je dood.

Anders gezegd:
Laten we maar even afwachten wat het ventje eigenlijk zelf te vertellen heeft...
Als het zover komt, neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in'', zou hij daar nog aan toegevoegd hebben. Volgens sommigen had hij het daarbij over makakken. ,,Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan"
bron: standaard.be

dat had hij te vertellen
vlijmscherp is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:29   #112
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Volgens zijn medeleerlingen ging hij zelfmoord plegen, en wat "makakken " meenemen.

bron de standaard en het nieuwsblad.

Het blanke meisje zal een vergissing geweest zijn, waarschijnlijk verkeerde conclusie van een mulatje, door gezelschap van een zwarte dame.
De turkse dame werd blijkbaar door haar hoofdoek verraden, en is in de rug geschoten.
Blijkbaar heeft hij ook nog een ongeboren zwartje vermoord.
"volgens zijn medeleerlingen"?
En niet één die de moeite nam om de directie of een leraar van zijn school te waarschuwen. Ze laten hem dan op zijn gemak weglopen...
Ik vraag me af wanneer ze hem dat horen zeggen hebben, voor of na de feiten...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:30   #113
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
"volgens zijn medeleerlingen"?
En niet één die de moeite nam om de directie of een leraar van zijn school te waarschuwen. Ze laten hem dan op zijn gemak weglopen...
Ik vraag me af wanneer ze hem dat horen zeggen hebben, voor of na de feiten...
hm, hoeveel zeggen er dat niet?? op diverse fora lees je dat trouwens elke dag...
vlijmscherp is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:32   #114
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als het zover komt, neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in'', zou hij daar nog aan toegevoegd hebben. Volgens sommigen had hij het daarbij over makakken. ,,Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan"
bron: standaard.be

dat had hij te vertellen
Neen, dat had hij te vertellen volgens zijn medeleerlingen, die dat gisterenavond blijkbaar nog niet aan de politie hadden verteld. De zaken wat laten bezinken kan natuurlijk voor plotse vlagen van helder geheugen zorgen...

Waarom hebben ze dat gisterenochtend dan niet verteld, toen hij verdwenen was?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:36   #115
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Signalen van de overheid: als de politie deze voorbeeldfunctie heeft?
http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/d...2-E87DE014C810}
12/05 Twee Antwerpse agenten veroordeeld voor foltering en diefstal
De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft vrijdag twee politie-inspecteurs van de zone City veroordeeld wegens foltering en diefstal. Ze hadden in juli 2003 twee Algerijnse illegalen afgetroefd en beroofd.
Tom V.H. werd veroordeeld tot een celstraf van drie jaar, waarvan achttien maanden effectief. Dennis M. kreeg één jaar cel, waarvan zes maanden effectief. Voor het ontvoeren van de slachtoffers en het plegen van valsheid in geschriften werden de beklaagden vrijgesproken.

in juli 2003... en pas in mei 2006 wordt er iets aan gedaan: dan moet je niet verwonderd zijn dat racisten de mening hebben vrije hand te krijgen

foltering in Antwerpen, anno 2003
PS Ondergeschikten van Debie soms?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2006 om 11:46.
filosoof is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:36   #116
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hm, hoeveel zeggen er dat niet?? op diverse fora lees je dat trouwens elke dag...
Je hebt gelijk. Zijn onmiddellijke omgeving, vrienden, leraren, sportleraren, hebben het nooit geweten.
Zijn 18-jarige klasgenoten wisten het wel, hij had het gezegd!

Zoals ik dus reeds zei: eerst effe wachten tot we horen wat het ventje zelf te vertellen heeft, ipv voort te gaan op wat urban legends van plots in de belangstelling staande pubers.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:44   #117
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Volgens zijn medeleerlingen ging hij zelfmoord plegen, en wat "makakken " meenemen.

bron de standaard en het nieuwsblad.

Het blanke meisje zal een vergissing geweest zijn, waarschijnlijk verkeerde conclusie van een mulatje, door gezelschap van een zwarte dame.
De turkse dame werd blijkbaar door haar hoofdoek verraden, en is in de rug geschoten.
Blijkbaar heeft hij ook nog een ongeboren zwartje vermoord.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Het blanke meisje zal een vergissing geweest zijn, waarschijnlijk
Hij dacht zeker dat het een "linkse allochtonenknuffelaarster" was...maar lette niet op de leeftijd?
filosoof is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:45   #118
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
"Nee, zullen ze in koor roepen, het is niet omdat we al die bruin mannen met alle zonden Israëls beladen en omdat we denken dat het paradijs zal worden gecreëerd zodra ze terug naar hun land van oorsprong vertrokken zijn, dat we daarom medeplichtig zijn aan een zinloze moordpartij.
Strikt juridisch niet, nee. Maar moreel? Hoe verder de grens verschuift, hoe kleiner de afstand wordt om tot het ondenkbare over te gaan.
Nee, zullen de vreemdelingenbashers roepen, je mag één incident niet aangrijpen om de kritiek van velen te minimaliseren.
Maar is het nog wel één incident? In één week tijd wordt een Afrikaan in coma geslagen door een bende skinheads, wordt een jonge Marokkaan de verdrinkingsdood ingejaagd door een bende discotheekbezoekers, worden een Turkse vrouw, een zwangere zwarte vrouw en een onschuldige peuter de dood ingejaagd door een kerel die zich liet inspireren door extreem rechtse idealen.
Is drie keer in een week nog een geïsoleerd incident? Of is het een zweer die jarenlang vrij ongestoord kon rijpen en nu open spat? Er is ooit wel eens geargumenteerd dat een van de voordelen van een extreem rechtse partij is dat het racisme zo een ventiel krijgt, waardoor het niet ontaardt in dit soort blind geweld. Die theorie is na deze week aan herziening toe."

(Yves Desmet in De Morgen)
Wat Yves Desmet zevert interesseert me al lang niet meer. Waar haalt die man de pretentie vandaan zijn eigen inzichten op te dringen en anderen af te breken? Wat heeft dat gedoe, samen met nog een paar andere mislukte moraalridders op onze zenders, nog te maken met "informatie"??? Dat ze ons de feiten doorspelen, zonder hun eigen verwrongen bedenkingen erbij, en dat ze de burgers maar zelf laten oordelen... Ik heb die meneer al een paar keer bezig gezien en gehoord tijdens debatten... neen, dank u.
Het hele gedoe dat we de laatste weken meemaken is het plukken van de vruchten van onze opgedrongen "multicule wereld". Zo lang sommigen blijven verder leuteren over hoe vanzelfsprekend en normaal het allemaal is, en hoe elke kritiek gelijk staat met "racisme" mogen we nog veel meer dan dat verwachten, in de toekomst...
Deze keer gaat het dus over een student in een internaat van een Klein Seminarie, die aan de deur werd gezet omdat hij had gerookt... Blijkbaar hadden zijn leerkrachten, directeur, medestudenten nooit iets opgemerkt dat sloeg op extreem-rechts, vb-toestanden enz. Die kerel gaat door het lint, schiet een paar mensen neer, allochtonen + blank kind ... en onze multicul- en politiek-correcte meute heeft bloed geroken, net zoals bij de Remmery-affaire enz.
Dat ze zich maar verder verdiepen in de gevolgen van onze opgedrongen multiculwereldje, met al de last en de onveiligheid die het meebrengt, en de negatieve gevoelens bij een meerderheid van onze bevolking...
Zoniet zullen ze kunnen blijven slachtoffers tellen, met of zonder "vuilvb-gedoe"...
andev is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:47   #119
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En waaruit moet dat blijken?
Of zijn vooroordelen en voorbarige conclusies plots wèl wenselijk wanneer men "extreem-rechts" op de korrel meent te kunnen nemen?
Lees dit forum...
filosoof is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:48   #120
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is een keer iets anders dan de schuld op de vreemdeligen en werklozen te steken.
Je hebt dus geen enkel argument.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be