Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart Senator, judocoach, Oostendenaar, verzekeringsmakelaar, .... en op zoek naar 203.755 stemmen. Lid van de senaatscommissie voor de Financiën en voor de Economische Aangelegenheden en commissie voor de Buitenlandse Betrekkingen en de Landsverdediging (tot oktober 2006)

 
 
Discussietools
Oud 20 februari 2007, 22:31   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik dacht dat de politiek niks te moeien heeft met onafhankelijke instituten !
Ze maken wel de wet.
Aangezien ge zelf tot de conclusie komt dat niets in uw geloof bedwelmd slachten verbiedt zie ik niet in waarom ge de wet niet zou volgen.
En waarom reageert ge niet op de rest, oa. de discriminatie dat alleen moslim slachters mogen slachten ?
Bobke is offline  
Oud 20 februari 2007, 22:39   #102
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze maken wel de wet.
Aangezien ge zelf tot de conclusie komt dat niets in uw geloof bedwelmd slachten verbiedt zie ik niet in waarom ge de wet niet zou volgen.
En waarom reageert ge niet op de rest, oa. de discriminatie dat alleen moslim slachters mogen slachten ?
Je haalt heen ééne en andere bij, probeer eens niet vierkantig te denken dan kunnen we tot een compromis komen , zolang je vierkantig denkt...

En daarbij wat ik hierboven gezegd heb is zeker niet tegen de wet alleen indien u daar gaatjes inziet ! maar ja, sommigen blijven dan maar doordrammen voor hun eigen gelijk,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 20 februari 2007, 23:02   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Je haalt heen ééne en andere bij, probeer eens niet vierkantig te denken dan kunnen we tot een compromis komen , zolang je vierkantig denkt...

En daarbij wat ik hierboven gezegd heb is zeker niet tegen de wet alleen indien u daar gaatjes inziet ! maar ja, sommigen blijven dan maar doordrammen voor hun eigen gelijk,.
Je antwoordde met één zin op zeven verschillende quotes en noemt ze zielig.
Weerleg eerst mijn argumenten voor ge gaat beweren dat moslims mogen slachten zoals ze willen.
Bobke is offline  
Oud 20 februari 2007, 23:28   #104
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Je antwoordde met één zin op zeven verschillende quotes en noemt ze zielig.
Weerleg eerst mijn argumenten voor ge gaat beweren dat moslims mogen slachten zoals ze willen.
Je haalt het ééne en andere bij, probeer eens niet vierkantig te denken dan kunnen we tot een compromis komen , zolang je vierkantig denkt...

En daarbij wat ik hierboven gezegd heb is zeker niet tegen de wet alleen indien u daar gaatjes inziet ! maar ja, sommigen blijven dan maar doordrammen voor hun eigen gelijk,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 21 februari 2007, 17:24   #105
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Luister: in een perfecte diervriendelijke maatschappij zouden we geen discussie moeten voeren over hoe we gaan slachten, maar over OF we nog moeten slachten.

Natuurlijk is dat een utopie. Persoonlijk ga ik er van uit dat als men toch een dier slacht, men dat zo snel en pijnloos mogelijk moet doen.

Verdoving valt volgens mij nog steeds te verkiezen, gezien dat in onze moderne wereld tot de mogelijkheden behoort.

Dat sommige culturen willen dat het bloed volledig uit het dier vloeit, daar heb ik begrip voor, zolang het niet ten koste van het dier gaat. Anderzijds moet ik er wel op wijzen dat uitbloeden als bron van bacteriën mijden een oude hygiënemaatregel is. Met onze koelkasten en andere bewaartechnieken, is er nog niemand gestorven na het eten van een steak saignant en ik ga er van uit dat we mensen die dus wel bloed op hun bord wensen, ook niet mogen discrimineren.

Bedenkt bv dat de Massai bloed van koeien drinken. Dikwijls tappen ze dat af van een dier dat nog leeft en laten ze het daarna terug lopen.
Hier in de Lage Landen zijn bloedpensen inderdaad ook een streekspecialiteit, bereid van varkensbloed.

Zelf eet ik geen vlees, wat ik ook mijn volste recht vind en geloof me vrij: de commentaren op vegetariërs zijn soms ook nogal cru.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be