Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 6 februari 2014, 11:49   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Snap je dan niet dat ik ermee aan het lachen ben Staaf ...
Het is zoals Zeus hierboven ook zegt ... "Wat ga je doen als je een baas hebt, die al het lef heeft om nog maar te 'durven' eisen dat jij op een partij moet kiezen die hij je oplegd?"

Zo iemand heeft al geen scrupules. Of u zich dan gaat indekken met 'het mag niet' of niet ... de consequenties zal u dragen ...
Het verplicht geheimhouden van de stemming is een regel die niemand echt van zijn vrijheid afneemt, maar die wel een bescherming kan bieden in de meeste gevallen.
Als je je echt wil vastpinnen op een paar uitzonderingen om dit algemene principe niet te willen aanvaarden, so be it.
Ik kan het nut van deze ten onrechte slecht onthaalde maatregel maar aangeven.

Ik zal je zelfs nog een écht deugdelijk argument pro stemselfies aanreiken: wie met een volmacht stemt zou het moeten toegelaten zijn om een bewijs te leveren aan zijn volmachtgever.
Voil�*.
Hier heb je een valabele uitzondering.
Maar toch onvoldoende om de bescherming van het kiesgeheim op te heffen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:51   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is er dan echt niemand die inziet dat het selfie-verbod in het belang van de kiezer is, om te garanderen dat hij in het geheim zijn stem naar keuze kan uitbrengen, zonder externe druk?
Welja...
En de verplichting om te kiezen is, uiteraard, ook in het belang van de kiezer....

Je beseft toch dat het argument waarmee je de zoveelste regelneverij van het regime probeert goed te praten zou vervallen bij vrije verkiezingen?

Of schakel je bij vrije verkiezingen over op andere uitvluchten zoals onderhorigen die ondanks het wegvallen van de stemplicht toch verplicht worden om op de partij te stemmen die de voorkeur van hun meerderen geniet?

Waarom verdedig jij liever het dictatoriale ingrijpen van mensen met macht die de gewone burgers steeds meer vrijheden ontnemen dan de vrijheid van iedereen te verdedigen die jij als libertijn nochtans beweert voor te staan?

Zou je er niet beter voor pleiten dat "meerderen" die hun macht misbruiken worden gewaarschuwd door de machthebbers dat er HEN zware straffen boven het hoofd hangen als ze misbruik maken van de rechten van hun ondergeschikten?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:58   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Welja...
En de verplichting om te kiezen is, uiteraard, ook in het belang van de kiezer....
Leer eens dat een slecht argument niet te verdedigen is met een ander slecht argument aan te halen.

Citaat:
Je beseft toch dat het argument waarmee je de zoveelste regelneverij van het regime probeert goed te praten zou vervallen bij vrije verkiezingen?
Waarom?
Bij elke verkiezing is er individueel belang in het spel, wat de verleiding tot externe druk groter maakt.


Citaat:
Waarom verdedig jij liever het dictatoriale ingrijpen van mensen met macht die de gewone burgers steeds meer vrijheden ontnemen dan de vrijheid van iedereen te verdedigen die jij als libertijn nochtans beweert voor te staan?
Ik verdedig deze maatregel omdat het een bescherming van alle kiezers zelf is, omdat het hen de mogelijkheid geeft om ECHT VRIJ te kiezen, zonder dat ze er aan iemand anders rekenschap moeten of kunnen over afleggen wegens VERBODEN bij wet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:01   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom verdedig jij liever het dictatoriale ingrijpen van mensen met macht die de gewone burgers steeds meer vrijheden ontnemen dan de vrijheid van iedereen te verdedigen die jij als libertijn nochtans beweert voor te staan?
Je schiet hier behoorlijk met spek.
Het verbieden van net die ene selfie, is nauwelijks inperking van de vrijheid.
Woorden als vrijheidberoving en dictatuur zijn hier echt niet op hun plaats.
Voelde jij je voor de tijd van de smartphone dan zo onvrij omdat je geen foto van je stemkeuze kon maken?
Of sleurde je een fotokopiemachine mee in het stemhok?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:03   #105
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zou je er niet beter voor pleiten dat "meerderen" die hun macht misbruiken worden gewaarschuwd door de machthebbers dat er HEN zware straffen boven het hoofd hangen als ze misbruik maken van de rechten van hun ondergeschikten?
Waarom van discussie veranderen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:06   #106
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vrees dat je het probleem van mogelijkheid tot geheime stemming onderschat.
Het heeft niet noodzakelijk te maken met verbod op openbare publicatie.
Ook een privé-persoon kan misbruik maken door het vragen van een bewijs als het toegestaan is zo een bewijs te maken.

Stel dat jij mijn werknemer bent.
Ik vraag jou dan om met een selfie te bewijzen dat je voor de partij van mijn voorkeur stemde.
Zoniet vlieg je eruit.
Met een selfie-verbod kan je je vel redden.
Je kan in het hok je zin doen, en dan zeggen wat je wenst.
Idem voor de ouders van een groot gezin.
Stem zoals pa en ma of de geldkraan gaat dicht, en het internet wordt afgesloten.
Neem als bewijs een selfie.
Ik ga stemmen met pen (potlood) en papier.
Ik vul in hetgeen mijn overste mij opgelegd heeft.
Ik maak een foto van mijn stemming
Ik kan dan 3 dingen doen:
- Ik stop het stemformulier in de stembus
- Ik kleur nog bollekes op andere lijsten of schrijf een leuke opmerking erbij (is ongeldige stem).
- Ik ga naar de voorzitter van het stembureau en zeg dat ik me vergist heb. Het formulier wordt vernietigd en ik krijg een nieuw formulier.

Bij elektronisch stemmen is het nog gemakkelijker.
reservespeler is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:07   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
wie met een volmacht stemt zou het moeten toegelaten zijn om een bewijs te leveren aan zijn volmachtgever.
Voil�*.
Hier heb je een valabele uitzondering.
Maar toch onvoldoende om de bescherming van het kiesgeheim op te heffen.
Jouw valabele uitzondering zal de wetgever worst wezen. En dat is geen toeval. Wetten worden NOOIT (alleen) gemaakt om de burger te dienen, maar in hoofdzaak uit welbegrepen eigenbelang van de machthebbers zélf.

Het verbieden van het verzamelen van bewijs voor de eigen keuze in het stemhok heeft hetzelfde doel als het ontwapenen van �*lle volgzame burgers. Hen machteloos maken en houden tegen degenen die zich het alleenrecht op het gebruik van geweld en het maken van de wetten toeëigenden. Ook de brave burger is immers in staat om in opstand te komen als hij genoeg heeft van de uitbuiting van de werkende bevolking ten voordele van het rood/groen kiespubliek dat parasiteert op "de rijken" die voor hun uitkering werken.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:08   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is er dan echt niemand die inziet dat het selfie-verbod in het belang van de kiezer is, om te garanderen dat hij in het geheim zijn stem naar keuze kan uitbrengen, zonder externe druk?
En ik die dacht dat een "selfie" (wat een onnozel woord) een zelfportret was. Ben ik weeral de enige dommerik hier op dit forum?
reservespeler is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:09   #109
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En ik die dacht dat een "selfie" (wat een onnozel woord) een zelfportret was. Ben ik weeral de enige dommerik hier op dit forum?
Nee je hebt het correct voor.
Maar de bewuste selfie waarvan sprake, is er een met je stembiljet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:11   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ga stemmen met pen (potlood) en papier.
Ik vul in hetgeen mijn overste mij opgelegd heeft.
Ik maak een foto van mijn stemming
Ik kan dan 3 dingen doen:
- Ik stop het stemformulier in de stembus
- Ik kleur nog bollekes op andere lijsten of schrijf een leuke opmerking erbij (is ongeldige stem).
- Ik ga naar de voorzitter van het stembureau en zeg dat ik me vergist heb. Het formulier wordt vernietigd en ik krijg een nieuw formulier.

Bij elektronisch stemmen is het nog gemakkelijker.
Optie 1 & 2 laten je dus niet toe om vrij te stemmen op wie je wil.
Is optie 3 mogelijk?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:12   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jouw valabele uitzondering zal de wetgever worst wezen. En dat is geen toeval. Wetten worden NOOIT (alleen) gemaakt om de burger te dienen, maar in hoofdzaak uit welbegrepen eigenbelang van de machthebbers zélf.

Het verbieden van het verzamelen van bewijs voor de eigen keuze in het stemhok heeft hetzelfde doel als het ontwapenen van �*lle volgzame burgers. Hen machteloos maken en houden tegen degenen die zich het alleenrecht op het gebruik van geweld en het maken van de wetten toeëigenden. Ook de brave burger is immers in staat om in opstand te komen als hij genoeg heeft van de uitbuiting van de werkende bevolking ten voordele van het rood/groen kiespubliek dat parasiteert op "de rijken" die voor hun uitkering werken.
Alsof duizenden selfies met stembiljet enige garantie bieden op correct getelde uitslagen.
Kritische zin is ok, maar paranoia is ongezond hoor.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:14   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je schiet hier behoorlijk met spek.
Het verbieden van net die ene selfie, is nauwelijks inperking van de vrijheid.
Woorden als vrijheidberoving en dictatuur zijn hier echt niet op hun plaats.
Voelde jij je voor de tijd van de smartphone dan zo onvrij omdat je geen foto van je stemkeuze kon maken?
Of sleurde je een fotokopiemachine mee in het stemhok?
Een selfie maken is iets gemakkelijker dan een fotocopieermachine mee te zeulen in het stemhok. Er bestonden vroeger nochtans wél fototoestelletjes die niet groter waren dan een moderne smartphone. Maar om één of andere reden voelden de machthebbers zich daar vroeger niet door bedreigd. Waarom ook? Het VB zat dan ook achter een cordon en de N-VA haalde niet eens de kiesdrempel op haar eentje....
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:19   #113
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een selfie maken is iets gemakkelijker dan een fotocopieermachine mee te zeulen in het stemhok.
Ik ken persoonlijk mensen die met de kopiëermachine minder problemen zouden hebben dan met het gebruik van hun phone als fototoestel...

Citaat:
Er bestonden vroeger nochtans wél fototoestelletjes die niet groter waren dan een moderne smartphone. Maar om één of andere reden voelden de machthebbers zich daar vroeger niet door bedreigd. Waarom ook? Het VB zat dan ook achter een cordon en de N-VA haalde niet eens de kiesdrempel op haar eentje....
Het fenomeen selfie is recent.
En kleine fototoestellen droeg niemand bij zich itt smarphones.

VB zit nog steeds in het cordon sanitaire, en N-Va raakt stilaan meer en meer in een onuitgesproken cordon.
Trouwens sjoemelen met de uitslag is onnodig gezien het precedent van een federale regering met minderheid aan Vlaamse zijde.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 12:22   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Alsof duizenden selfies met stembiljet enige garantie bieden op correct getelde uitslagen.
Juist......

Citaat:
Kritische zin is ok, maar paranoia is ongezond hoor.
Lees je eerste zin nog eens.

Me dunkt dat je beter kan zwijgen over paranoia, indien zelfs harde bewijzen van duizenden kiezers geen garantie bieden op "correct getelde uitslagen".

En ja, ook in België is er al herrie de kop ingedrukt over niet correct getelde verkiezingsuitslagen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 13:00   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk mensen die met de kopiëermachine minder problemen zouden hebben dan met het gebruik van hun phone als fototoestel...

Het fenomeen selfie is recent.
En kleine fototoestellen droeg niemand bij zich itt smarphones.

VB zit nog steeds in het cordon sanitaire, en N-Va raakt stilaan meer en meer in een onuitgesproken cordon.
Trouwens sjoemelen met de uitslag is onnodig gezien het precedent van een federale regering met minderheid aan Vlaamse zijde.
Niet zeveren Staaf.
Het gaat er om dat de mogelijkheid om zich van een bewijs te voorzien van zijn stemkeuze vroeger evengoed bestond als vandaag. Daar was, evenmin als vandaag, een copieermachine voor nodig. Het is wél pas pas vandaag dat het regime bewijzen van verkiezingsfraude fraude vreest...en maatregelen neemt. Jij weet evengoed als ik waarom. Maar ook de inventiviteit van ondemocratische regimes botst op een dag op té lang, te vér overschreden grenzen.

Het klopt dat er een onuitgesproken cordon rond de grootste partij wordt getrokken. Bovendien schept het regime op meer dan één vlak precedenten om de macht te kunnen behouden. Op dat vlak verschilt het Belgisch regime nauwelijks van een dictatuur.

Als sjoemelen met de uitslag niet nodig is, is het echter evenmin nodig om de N-VA via andere strategiën klein te krijgen....en toch wordt ook daar dagelijks, wat zeg ik, elke minuut van de dag, alle mogelijke energie in gestoken.

"Vele kleintjes maken een groot" zullen de machthebbers denken. En als vele kleintjes niet volstaan, rest er nog altijd de "precedenten". Dit is La Belgique n'est pas?

Enfin, het is mij duidelijk voor wie jouw hart klopt: Voor degenen die de macht hebben om ongewoon zware geldboetes op te leggen aan degenen die het aandurven het bewijs te leveren voor hun (foute....) stemkeuze. Ik ben er, als lijder aan paranoia, van overtuigd dat jij geen gevaar loopt om zo'n boete op te lopen mocht jij hier na de verkiezingen een selfie plaatsen waarmee je jouw stemkeuze bewijst.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 13:04   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Ik ken persoonlijk mensen die met de kopiëermachine minder problemen zouden hebben dan met het gebruik van hun phone als fototoestel...
Wie A zegt moet ook B durven zeggen.

Van mij mag je gerust de naam noemen van degene die je in gedachten hebt, Staaf.

Maar vergis je toch maar niet, want waar een wil is is een weg.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 13:08   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet zeveren Staaf.
Het gaat er om dat de mogelijkheid om zich van een bewijs te voorzien van zijn stemkeuze vroeger evengoed bestond als vandaag. Daar was, evenmin als vandaag, een copieermachine voor nodig. Het is wél pas pas vandaag dat het regime bewijzen van verkiezingsfraude fraude vreest...en maatregelen neemt. Jij weet evengoed als ik waarom. Maar ook de inventiviteit van ondemocratische regimes botst op een dag op té lang, te vér overschreden grenzen.

Het klopt dat er een onuitgesproken cordon rond de grootste partij wordt getrokken. Bovendien schept het regime op meer dan één vlak precedenten om de macht te kunnen behouden. Op dat vlak verschilt het Belgisch regime nauwelijks van een dictatuur.

Als sjoemelen met de uitslag niet nodig is, is het echter evenmin nodig om de N-VA via andere strategiën klein te krijgen....en toch wordt ook daar dagelijks, wat zeg ik, elke minuut van de dag, alle mogelijke energie in gestoken.

"Vele kleintjes maken een groot" zullen de machthebbers denken. En als vele kleintjes niet volstaan, rest er nog altijd de "precedenten". Dit is La Belgique n'est pas?

Enfin, het is mij duidelijk voor wie jouw hart klopt: Voor degenen die de macht hebben om ongewoon zware geldboetes op te leggen aan degenen die het aandurven het bewijs te leveren voor hun (foute....) stemkeuze. Ik ben er, als lijder aan paranoia, van overtuigd dat jij geen gevaar loopt om zo'n boete op te lopen mocht jij hier na de verkiezingen een selfie plaatsen waarmee je jouw stemkeuze bewijst.
Uw argumentatie, hoe wel doorwrocht ze ook moge zijn, snijdt geen hout.
Bij electronisch stemmen gaat er een door u gecontroleerd afschriftje van je stemkeuze in de bus.
Als er daarna partijen van oordeel zijn dat er computerfraude gebeurde, kan er overgegaan worden tot een fysieke telling in aanwezigheid van getuigen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 13:26   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uw argumentatie, hoe wel doorwrocht ze ook moge zijn, snijdt geen hout.
Bij electronisch stemmen gaat er een door u gecontroleerd afschriftje van je stemkeuze in de bus.
Als er daarna partijen van oordeel zijn dat er computerfraude gebeurde, kan er overgegaan worden tot een fysieke telling in aanwezigheid van getuigen.
Juist...

En de partijen die van oordeel zijn dat er computerfraude werd gepleegd kunnen dit natuurlijk bewijzen door middel van selfies.....
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 15:31   #119
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is er dan echt niemand die inziet dat het selfie-verbod in het belang van de kiezer is, om te garanderen dat hij in het geheim zijn stem naar keuze kan uitbrengen, zonder externe druk?
Het is véél leuker in grooote belgicistische complotten te geloven of literaire dramatiek neer te kalken over de schandalige verplichting om de brave burger naar het kieshokje te drijven dan jouw nochtans voor de hand liggende verklaring.
peter1962 is offline  
Oud 6 februari 2014, 15:34   #120
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vrees dat je het probleem van mogelijkheid tot geheime stemming onderschat.
Het heeft niet noodzakelijk te maken met verbod op openbare publicatie.
Ook een privé-persoon kan misbruik maken door het vragen van een bewijs als het toegestaan is zo een bewijs te maken.

Stel dat jij mijn werknemer bent.
Ik vraag jou dan om met een selfie te bewijzen dat je voor de partij van mijn voorkeur stemde.
Zoniet vlieg je eruit.
Met een selfie-verbod kan je je vel redden.
Je kan in het hok je zin doen, en dan zeggen wat je wenst.
Idem voor de ouders van een groot gezin.
Stem zoals pa en ma of de geldkraan gaat dicht, en het internet wordt afgesloten.
Neem als bewijs een selfie.
Zo is het. En dan kan Guy D'Haeseleer geen selfies meer vragen aan zijn kiesvee en ze daarvoor belonen met een gratis pint bier.
peter1962 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be