Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 6 juni 2012, 19:09   #101
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Vindt u het niet nodig dat 'we' 'ons' tegen om het even welke hetze kunnen verweren? En welke wapens staat u 'ons' toe?
Dat zou ik ook eens graag weten. Er wordt nogal gemakkelijk gefietst omheen deze opmerking of er zelfs helemaal niet op gereageerd :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
OK, maar wat doe je dan bijvoorbeeld in het geval van laster en eerroof? Je hebt bijvoorbeeld boel met je ex over het hoederecht van je kinderen, je ex vindt er niks beters op om je valselijk van kinderverkrachting te beschuldigen om haar gelijk te halen, en je vliegt ten onrechte in de bak. Je reputatie is kapot, je wordt in de bak in elkaar geslagen, en je vindt nergens nog werk. Uiteindelijk is het gevolg dat degene die laster verspreidde feitelijk de vrijheid van de belasterde heeft afgenomen.

Laster en eerroof dan maar niet vervolgen in naam van de vrije meningsuiting? Dan zal iedereen die een appeltje te schillen heeft met een ander zomaar valse beschuldigingen tegen anderen kunnen uiten, want men komt er dan toch altijd mee weg. Uiteindelijk botst de vrijheid van de ene hier met de vrijheid van de andere.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 6 juni 2012, 19:19   #102
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Vanaf wanneer gebeurt het liegen té frequent om niet langer 'occasioneel' te kunnen worden genoemd?

2) Wat in Rwanda gebeurde was maar een voorbeeld, hoor. Vandaar dat ik "Radio Mille Collines" als 'soortnaam' wilde invoeren. Daar ben ik duidelijk niet in geslaagd.

Misschien had ik het over de "Kommunistenjagd" van de "Springer Presse" moeten hebben, of over de "Dreyfus"-affaire in Frankrijk.

Vindt u het niet nodig dat 'we' 'ons' tegen om het even welke hetze kunnen verweren? En welke wapens staat u 'ons' toe?


Ik begrijp het belang dat u aan 'persvrijheid' hecht, en ik ben ook niet echt een voorstander van 'muilkorfwetten' en 'censuur', maar durf anderzijds toch ook niet langer blindelings te hopen op het gezond verstand van de media-consumenten.
1) Als niemand dat kan bepalen, dan geven we ook beter niemand de macht dat te bepalen he?

2) Er is een wapen. Vrijheid van de pers. Wilt U één mening horen en riskeren dat deze pure leugens zijn, of wilt U graag een zo breed mogelijk gamma aan meningen, waarvan sommige leugens en sommige waarheid, waarna U zelf de verantwoordelijkheid krijgt een beslissing te nemen wat U gelooft?
Ik word persoonlijk niet graag vertelt wat te geloven.

Merk op dat bij al die propaganda die U noemt, het grootste gevaar voor de propagandeurs was dat mensen blootgesteld werden aan een alternatief. Men had bijvoorbeeld in de VS niet zoveel vertrouwen in de anti-communistische pers dat communisten ook vrij mochten uitzenden. Als je iets teveel sympathie toonde in de media voor linkse ideeën, dan stond HUAC aan je deur.

U wapen tegen leugens door vrijheid van de pers, is vrijheid van de pers.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 juni 2012 om 19:20.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 6 juni 2012, 19:26   #103
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
U wapen tegen leugens door vrijheid van de pers, is vrijheid van de pers.
En wat in het geval van laster en eerroof met grote gevolgen voor de valselijk beschuldigde? Ik blijf hier op mijn honger zitten. Een individu kan niet altijd tegen machtige kranten opboksen.

Vrijheid is geen eenrichtingsverkeer. Meer eigen vrijheid gaat ook gepaard met meer eigen verantwoordelijkheid. Men is wel degelijk verantwoordelijk voor hetgeen men beweert.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 6 juni 2012 om 19:27.
Doomy is offline  
Oud 6 juni 2012, 19:41   #104
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
En wat in het geval van laster en eerroof met grote gevolgen voor de valselijk beschuldigde? Ik blijf hier op mijn honger zitten. Een individu kan niet altijd tegen machtige kranten opboksen.

Vrijheid is geen eenrichtingsverkeer. Meer eigen vrijheid gaat ook gepaard met meer eigen verantwoordelijkheid. Men is wel degelijk verantwoordelijk voor hetgeen men beweert.
Waarom verdient Uw reputatie gerechtelijke bescherming, dan nog wel ten koste van vrije meningsuiting en vrijheid van de pers? Verdedigt U dat eens.
Mij lijkt de default-positie dat iedereen alles mag. Wat U iemand wilt verbieden dient verdedigt te worden. Wetten die U wilt opleggen dienen allereerst verdedigt te worden, niet vrijheden.

Bovendien, als een krant zich met Uw defamatie (no offense, maar bekend ben jij volgens mij niet) gaat bezighouden, dan lijkt me dat al een weinig trouwenswaardige krant om mee te beginnen. Het staat U in een vrije pers overigens helemaal vrij U tegenverhaal te doen.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 juni 2012 om 19:41.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 6 juni 2012, 19:47   #105
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom verdient Uw reputatie gerechtelijke bescherming, dan nog wel ten koste van vrije meningsuiting en vrijheid van de pers? Verdedigt U dat eens.
Mij lijkt de default-positie dat iedereen alles mag. Wat U iemand wilt verbieden dient verdedigt te worden. Wetten die U wilt opleggen dienen allereerst verdedigt te worden, niet vrijheden.

Bovendien, als een krant zich met Uw defamatie (no offense, maar bekend ben jij volgens mij niet) gaat bezighouden, dan lijkt me dat al een weinig trouwenswaardige krant om mee te beginnen. Het staat U in een vrije pers overigens helemaal vrij U tegenverhaal te doen.
Het staat de vrije pers ook vrij om alles te schrijven wat zij willen. Als machtige groeperingen redacteurs gaan beinvloeden via lobbywerk om iets of iemand negatief af te schilderen, ja dan.

Dan mag je je verhaaltje doen bij een krantje maar zeker als de roddelpers al draait...
Восход-1 is offline  
Oud 6 juni 2012, 20:17   #106
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom verdient Uw reputatie gerechtelijke bescherming, dan nog wel ten koste van vrije meningsuiting en vrijheid van de pers? Verdedigt U dat eens.
Leg dit eens uit aan mensen die door laster ten onrechte in de bak hebben gezeten. Er zijn jammer genoeg velen die dit al is overkomen. Volgens jou mag iedereen dus een ander in naam van de vrije mening belasteren. Wat doe je dan met de vrijheid van degene wiens sociale en andere vrijheid enorm wordt ingeperkt door valse beschuldigingen? Hebben die dan niet het recht om zich te verdedigen? Moet degene die valselijk beschuldigt dan niet opdraaien voor de gevolgen van de eigen uitspraken? Of geldt die vrijheid alleen voor degene die lastert?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Mij lijkt de default-positie dat iedereen alles mag. Wat U iemand wilt verbieden dient verdedigt te worden. Wetten die U wilt opleggen dienen allereerst verdedigt te worden, niet vrijheden.
Daar ben ik het mee eens. Een algemeen principe die ik hanteer is dat de vrijheid van de ene ook de vrijheid van de andere is. Maar ook dat vrijheid samengaat met verantwoordelijkheid, en dat als vrijheden met elkaar botsen de vrijheid van de ene stopt daar waar deze van de andere begint. Iemand vermoorden is een aantasting van andermans recht op leven. En iemand belasteren is een aantasting van andermans sociale en andere vrijheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Bovendien, als een krant zich met Uw defamatie (no offense, maar bekend ben jij volgens mij niet) gaat bezighouden, dan lijkt me dat al een weinig trouwenswaardige krant om mee te beginnen. Het staat U in een vrije pers overigens helemaal vrij U tegenverhaal te doen.
Mediagroepen zijn zelf niet altijd erg demokratisch. Vaak weigeren die om een recht van antwoord te publiceren omdat ze daarmee gezichtsverlies leiden. Je mag dan nog gelijk hebben, daarmee haal je nog niet je gelijk. Als zij er hele advokatenkantoren tegenaan smijten kan je daar vaak weinig tegen beginnen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 6 juni 2012, 20:20   #107
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Het feit dat bepaalde dingen mogen, betekent niet dat ze kunnen. Vergeet dat niet.
Восход-1 is offline  
Oud 7 juni 2012, 18:14   #108
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Allez, het fascisme steekt zijn lelijke hoofd weer eens om de hoek. Gaan we nu journalisten censureren, ja?

Er bestaat zoiets als vrijheid van de pers, of dat zou toch moeten.
U hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoel.Voor de zekerheid ik ben geen fascist en vrijheid van drukpers is heilig voor mij, ... ook voor Vlaams Belangers!
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
Oud 7 juni 2012, 18:20   #109
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom? Vrije meningsuiting is vrij meningsuiting. Daar horen geen enkele maten of gewichten aan te zijn.

Overigens, dan stel ik de vraag opnieuw, zou U stemmen op iemand gewoon omdat die veroordeelt is om werken heeft op foutief bronnenmateriaal? Dat is nu niet echt een credentïeel he? Koopt U een krant die verkeerde informatie publiceert omdat die daarvoor aansprakelijk is gesteld?
Vrije meningsuiting is inderdaad vrije meningsuiting, maar absoluut is ze nog nooit geweest. Zelfs niet volgens het UVRM. Iets om over na te denken, iets dat voer is voor discussie. Een heel moeilijke discussie. Me dunkt iets waar U wel heel gemakzuchtig over aan het argumenteren bent.

Desalniettemin blijft als een paal boven water staan het gegeven dat Wymeersch een disproportioneel zware straf krijgt. Burgerrechten, zijn een fundamenteel onderdeel van ons staatsbestel. Er zijn maar weinig criminelen die zoiets verliezen... De facto speel je immers zonder niet meer mee.

'Fout bronnenmateriaal', is eveneens voer voor discussie.
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 7 juni 2012 om 18:21.
dominatrix is offline  
Oud 8 juni 2012, 17:54   #110
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zou ik nu ook tien jaar mijn burgerrechten verliezen voor het plaatsen van dit filmpje?


http://www.liveleak.com/view?i=f03_1330829653&p=1

Moslims doen toch niet aan gravenschenden, en wie het anders beweert is racist en moet tien jaar uit de politiek blijven!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 9 juni 2012, 02:39   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Vrije meningsuiting is inderdaad vrije meningsuiting, maar absoluut is ze nog nooit geweest.
Nochtans zou het uiten van om het even welke mening totaal vrij moeten kunnen geschieden.

Citaat:
Zelfs niet volgens het UVRM. Iets om over na te denken, iets dat voer is voor discussie.
Als de UVRM geen totale vrije meningsuiting voorziet is ze geen hol waard.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 9 juni 2012, 06:07   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Al die gasten hier op dit forum die om de een of andere reden alleen maar heil zien in een absoluut vrij kunnen uitoefenen van de vrije meningsuiting, zonder er mee rekening te willen houden dat dit recht onrecht kan aandoen aan anderen; dus dat dit recht op vrije meningsuiting ook misbruikt kan worden,

mogen er rekening mee houden dat zij roepen in de woestijn.

Er is geen enkele politieke partij, er is geen enkele maatschappelijke geleding noch draagvlak, om de actuele beperkingen op de vrije meningsuiting, in grote mate terug te schroeven.

Alle politiekers die bevraagd werden of onze sharia4belgium-zot, omwille van zijn vrije meningsuiting die opriep tot haat en geweld, waren volmondig akkoord om hem twee keer te pakken: één keer strafrechterlijke, en nog één keer door hem zijn b. nationaliteit af te pakken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 juni 2012 om 06:08.
De schoofzak is offline  
Oud 9 juni 2012, 10:11   #113
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie bewust leugens verspreidt, met de bedoeling om de reputatie van een groep te schaden, mag daar gerust voor veroordeeld worden.

Als je in een volle concertzaal roept "Brand!", "Brand!", en er is geen brand, dan kan je daar ook voor gesanctioneerd worden. En terecht.
Hoe zit het met de veroordeling van de journalisten die zeiden dat Van Holsbeek werd vermoord door Noord-Afrikanen ?
Die komt er wel niet zeker ?
Nochtans een bevolkingsgroep verkeerdelijk betichten van moord lijkt mij een stuk straffer dan een bevolkingsgroep verkeerdelijk betichten van grafschennis.
Denkt u niet ?
Kortom , weeral een politiek proces , we zijn dat ondertussen gewoon in dit door fascisten bestuurde land.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2012, 10:14   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

Meent ge dat?
Wat is dan de betekenis van een "verantwoordlijke uitgever"?
De VU kan alleen maar veroordeeld worden als de identiteit van de echte redacteur onbekend is.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2012, 10:44   #115
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gerechtigheid is geschied. Of om het in Debie's woorden te zeggen: 'zet de champagne maar al koud'
Voor zulke gelegenheden heb ik altijd Champagne koud staan. Meestal Veuve Clicquot.
Henri1 is offline  
Oud 9 juni 2012, 23:19   #116
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe zit het met de veroordeling van de journalisten die zeiden dat Van Holsbeek werd vermoord door Noord-Afrikanen ? Die komt er wel niet zeker ?...
Eens kijken wat er toen geschreven werd:
,,We vinden het zeer spijtig dat kort na de moord de Noord-Afrikaanse gemeenschap onmiddellijk werd beschuldigd, zeker nu gebleken is dat de daders niet uit die gemeenschap komen'', zei Glenn Audenaert van de Brusselse GDA. ,,Ik moet er wel op wijzen dat de federale politie nooit gezegd heeft dat het zeker ging om Noord-Afrikanen.'' Die terminologie werd wel gehanteerd door het Brusselse parket, dat zich bij monde van parketwoordvoerder Jos Colpin daarvoor verontschuldigt. ,,Het is wel zo dat dat gebeurde op basis van de eerste getuigenissen'', voegde de parketwoordvoerder toe. ,,Zowat alle verklaringen hadden het over Noord-Afrikanen of daders van het Noord-Afrikaanse type.''

bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF25042006_032

Zoals Pericles schreef... men heeft inderdaad twee maten en twee gewichten gebruikt...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 9 juni 2012 om 23:21.
Jean-Pierre is offline  
Oud 11 juni 2012, 18:45   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is geen enkele politieke partij, er is geen enkele maatschappelijke geleding noch draagvlak, om de actuele beperkingen op de vrije meningsuiting, in grote mate terug te schroeven.
Politici zal je niet vinden, maar die zijn in feite een heel kleine
minderheid waar nauwelijks 16% van de bevolking vertrouwen in heeft.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 11 juni 2012, 23:34   #118
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...Er is geen enkele politieke partij, er is geen enkele maatschappelijke geleding noch draagvlak, om de actuele beperkingen op de vrije meningsuiting, in grote mate terug te schroeven.
Mijn beste Schoofzak.... dat terugschroeven is al serieus gebeurd!

De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt:
Artikel 19
Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven. http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/L...spx?LangID=dut
...en wat hebben ze er in Europa van gemaakt?...
In art. 10 EVRM mag de vrijheid van meningsuiting alleen worden beperkt als:
deze beperking voorzien is bij (kenbare) wet,
deze beperking een legitiem doel dient,
deze beperking in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van:
de nationale veiligheid,
territoriale integriteit,
openbare veiligheid,
het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten,
de bescherming van de gezondheid of de goede zeden,
de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen,
om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Europee...en_van_de_Mens
Kortom, een kleine groep kan op elk ogenblik op basis van een koninklijk besluit gestemd in één of ander partijcenakel, of wanneer dit voor 'hen' van vitaal belang is... u de mond snoeren! Merk op dat de 'bescherming van de goede naam of de rechten van anderen' primeert op de vrijheid van meningsuiting. Het is normaal dat iemand die lastert voor rechtbank kan gedaagd worden en bij rechterlijke beslissing veroordeeld wordt. Maar het kan niet dat men om 'een goede naam te beschermen' alle kritiek verbiedt... dat is censuur.

Eigenaardig genoeg stelt het Europese Hof:
Het EHRM (Europees Hof voor de Rechten van de Mens) heeft aangegeven hoe ver het recht van vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk gaat (EHRM 24 februari 1997, de Haes and Gijsels v. Belgium, en eerder in EHRM 26 april 1979, Sunday Times):
The Court reiterates that the press plays an essential role in a democratic society. (...) freedom of expression is applicable not only to 'information' or 'ideas' that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of indifference, but also to those that offend, shock or disturb the State or any section of the community. In addition, journalistic freedom also covers possible recourse to a degree of exaggeration, or even provocation (...).
Daarmee wordt de uitleg van Di Rupo irrelevant....

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 11 juni 2012 om 23:46.
Jean-Pierre is offline  
Oud 12 juni 2012, 05:20   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Mijn beste Schoofzak.... dat terugschroeven is al serieus gebeurd!

....
Je reageert enkel op mijn laatste post.
Ik kan ook niet telkens alles opnieuw posten wat ikzelf of anderen reeds stelden in deze draad.
Ik verwijs vooral naar de tekst in onze eigen grondvod.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 juni 2012, 18:36   #120
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je reageert enkel op mijn laatste post.
Ik kan ook niet telkens alles opnieuw posten wat ikzelf of anderen reeds stelden in deze draad. Ik verwijs vooral naar de tekst in onze eigen grondvod.
Beste schoofzak... ge hebt gelijk. Ik sla mij op de borst en doe as op mijn hoofd. Ik beloof beterschap voor de volgende inzendingen...
Jean-Pierre is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be