Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2016, 16:09   #101
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat er ook van is: het is goed dat rechts vrouwenrechten heeft ontdekt. Decennia lang vond men dat soft gelul. Laat ons hopen dat het niet beperkt blijft tot issues waar moslims mee te maken hebben.
Waar kom jij mee aandraven? We hebben pas de vrouwenrechten ontdekt?
Denk je dat je nog in Saoudie Arabië zit of zo waar ze ze nog moeten ontdekken?
Vertel ons nog wat over de middeleeuwen en de holbewoners!
andev is offline  
Oud 10 januari 2016, 16:14   #102
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... waarmee u eigenlijk aangeeft dat het u niet gaat om vrouwenrechten , maar eerder om het bashen en stigmatiseren van vluchtelingen en moslims .
Wat een leuke conclusie!
Achterlijke moslims moeten terug in hun zandbakken gegooid worden.
Er is tijd, geld en moeite genoeg verspild!
De anderen kunnen blijven, alleen moeten we ze uit de hoop halen.
Overal ter wereld worden ze als een "verrijking" gezien!
andev is offline  
Oud 10 januari 2016, 16:30   #103
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt niet. Ze werden naar hier gehaald omdat ze goedkoper waren dan Belgen. Zo simpel is dat. Eigenlijk was het een soort marktvervalsing. Ook de arbeidsmarkt is een markt van vraag en aanbod. En de prijs waartegen een Belg een bepaald werk wilde doen werd drastisch omlaag gehaald, omdat de immigranten het voor een fractie van dat bedrag wilde doen.
Het is wel belangrijk om te duiden wie hen naar hier haalden, want die hebben er goed aan verdiend. En de kosten, namelijk een derde generatie die helemaal niet geïntegreerd is, die is voor de gemeenschap. En dat is niet rechtvaardig. Als ge de lusten hebt, moet ge ook de lasten dragen.
Dat lijkt me niet waar, gastarbeiders vielen onder dezelfde wetgeving en kregen hetzelfde loon dan Belgen voor hetzelfde werk.
Wie er goed aan heeft verdient, is de gastarbeider zelf hoor, hoe denk je dat de omstandigheden van die mensen waren in thuislanden?
En ja de kosten blijven voor onze maatschappij, tijd dus voor een menswaardig debat over hoe levensovertuiging en cultuur handelen blijven bepalen.
Dat nu nog uit de weg gaan is crimineel en ook niet ten goede van doelgroepen zelf.
alice is offline  
Oud 10 januari 2016, 16:37   #104
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Klein vraagje, wie heeft in de jaren 60 die mensen naar hier gehaald?
Dat was de rechtse industriële bende die volk nodig had en de politiek voor zijn kar spande om ze hier te krijgen.
Heeft ook maar een gewone werknemer ooit een van hun naar hier gehaald?

Dus begin met je rechtse vriendjes politici en industriëlen, die ze nodig hadden, de huid vol te schelden.

Wir europäer schaffen es!!!!
Nog eens met die zever afkomen?
Niemand was verplicht op "het aanbod" af te komen!
En wat voor ons zielig was aan hun toestand toen was voor hen wellicht een luxe die ze in hun eigen landen niet kregen of hadden!
En normaal als het werk gedaan is ga je weer naar huis, zoals de loodgieter, de plakker en de schilder!
Maar het zijn niet die mensen die vooral voor veel problemen hebben gezorgd achteraf! Neen, het is de tweede, derde, vierde generatie die hier "geboren" is, waarvan velen niets anders hebben gedaan dan zich hier laten kweken op onze kosten en last en gevaar betekenden!
Want ze zijn "Belg", zoals ook mijn hond "Belg" is en ze hebben het recht om de profiteur en het krapuul uit te hangen als het hen past zonder buiten gegooid te worden!
andev is offline  
Oud 10 januari 2016, 16:43   #105
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Alleen hervallen de werkgevers in dezelfde fout: gezien hoe VOKA de benen vanonder zijn kont liep om toch maar vluchtelingen te kunnen aanwerven?
De fout zit er dus in dat werkgevers alleen die lieden naar hier moeten halen die ze kunnen gebruiken ipv duizenden klaplopers waar niemand iets kan mee aanvangen en dan diegenen uit die hoop binnen te halen, de rest moet de maatschappij maar zijn plan mee trekken!
Zoals goudzoekers die hopen vuil en zand moeten ziften om er een paar klompjes uit te kunnen halen. En dat vuil en dat zand, dat blijft hier liggen.
andev is offline  
Oud 10 januari 2016, 16:53   #106
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De fout zit er dus in dat werkgevers alleen die lieden naar hier moeten halen die ze kunnen gebruiken ipv duizenden klaplopers waar niemand iets kan mee aanvangen en dan diegenen uit die hoop binnen te halen, de rest moet de maatschappij maar zijn plan mee trekken!
Zoals goudzoekers die hopen vuil en zand moeten ziften om er een paar klompjes uit te kunnen halen. En dat vuil en dat zand, dat blijft hier liggen.
Waarom zou je niet mogen zeggen" nog duizenden ongeschoolden kan niet meer"?
Vooral gezinshereniging moet dan herbekeken worden, na drie jaar geen werk of in werkloosheid of andere vorm van uitkering? Sorry dan kun je niet blijven.
Nu wordt de sociale zekerheid afgebouwd en krijg je verdringing tussen " sociaal zwakkeren" onderling.
Prbeer maar eens een woning te huren met een bescheiden inkomen en kijk eens wie er in sociale woningen zit...amper nog autochtonen hoor.
alice is offline  
Oud 10 januari 2016, 17:57   #107
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Nu moeten ze weer weggestuurd worden, want ze kosten veel meer dan Belgen.
Het blijft even simpel.
Was het maar simpel. het probleem is net dat het niet simpel is.
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 17:58   #108
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nog eens met die zever afkomen?
Niemand was verplicht op "het aanbod" af te komen!
En wat voor ons zielig was aan hun toestand toen was voor hen wellicht een luxe die ze in hun eigen landen niet kregen of hadden!
En normaal als het werk gedaan is ga je weer naar huis, zoals de loodgieter, de plakker en de schilder!
Maar het zijn niet die mensen die vooral voor veel problemen hebben gezorgd achteraf! Neen, het is de tweede, derde, vierde generatie die hier "geboren" is, waarvan velen niets anders hebben gedaan dan zich hier laten kweken op onze kosten en last en gevaar betekenden!
Want ze zijn "Belg", zoals ook mijn hond "Belg" is en ze hebben het recht om de profiteur en het krapuul uit te hangen als het hen past zonder buiten gegooid te worden!
Sommigen zijn toch echt van lotje getikt. Het lijkt alsof de gastarbeiders naar hier kwamen om ons te plezieren. Zij dachten in de EERSTE plaats aan hun eigen zak. Dankzij het Westen konden zij de armzalige levensstandaard van hun familie opkrikken. Zij moeten daarom ONS dankbaar zijn dat zij die kansen hebben gekregen. Want met alle respect, het enige wat deze analfabeten konden, was kolen scheppen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 januari 2016 om 18:02.
Lukkas is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:02   #109
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Volg de pijltjes eens terug naar je allereerste 'bijdrage' in deze draad, misschien, heel misschien begrijp je 't dan.

Maar ik heb zo m'n twijfels als je je eigen woorden, die ik citeer, niet eens meer begrijpt.
Maar ge doet niet eens de moeite om op mijn simpele vragen te antwoorden. Ik heb dus echt geen flauw idee waarover ge het hebt. Ik denk dat ge het zelf ook niet meer weet en ge in uw eigen redenering verstrikt zijt geraakt.
Maar voor alle duidelijkheid, uw beschuldiging dat ik die verkrachtingen minimaliseer zal ik niet snel vergeten. Dat is gewetensloos en degoutant! Schaam u!
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:04   #110
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ge doet niet eens de moeite om op mijn simpele vragen te antwoorden. Ik heb dus echt geen flauw idee waarover ge het hebt. Ik denk dat ge het zelf ook niet meer weet en ge in uw eigen redenering verstrikt zijt geraakt.
Maar voor alle duidelijkheid, uw beschuldiging dat ik die verkrachtingen minimaliseer zal ik niet snel vergeten. Dat is gewetensloos en degoutant! Schaam u!
Wat moet er volgens u met deze verkrachters, dieven en vechtersbazen (zacht uitgedrukt) gebeuren?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 januari 2016 om 18:06.
Lukkas is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:07   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Was het maar simpel. het probleem is net dat het niet simpel is.
Ze zijn simpel naar hier gekomen.
Dat zijn jouw woorden, weet je nog wel?
Als ze simpel konden komen, kunnen ze nu simpel weggaan.
Langs dezelfde weg.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:09   #112
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat lijkt me niet waar, gastarbeiders vielen onder dezelfde wetgeving en kregen hetzelfde loon dan Belgen voor hetzelfde werk.
Maar wilt gij wc's kuisen voor 5 euro per uur? Neen. Ik ook niet. Wilt gij dat doen tegen 500 euro? Dus wat hebben de werkgevers gedaan in de jaren '60, Die zijn buitenlanders gaan zoeken die het tegen 10 Euro wel wilden doen (toen waren het franken). En zo werd het evenwicht op onze arbeidsmarkt 'ontregeld'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie er goed aan heeft verdient, is de gastarbeider zelf hoor, hoe denk je dat de omstandigheden van die mensen waren in thuislanden?
Ja halloooo! Dat wééééét ik ook, hoor!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En ja de kosten blijven voor onze maatschappij, tijd dus voor een menswaardig debat over hoe levensovertuiging en cultuur handelen blijven bepalen.
Dat nu nog uit de weg gaan is crimineel en ook niet ten goede van doelgroepen zelf.
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:10   #113
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Wat moet er volgens u met deze verkrachters, dieven en vechtersbazen (zacht uitgedrukt) gebeuren?
Wilt gij het wereldrecord stomme vragen stellen verbreken?
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:13   #114
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ze zijn simpel naar hier gekomen.
Dat zijn jouw woorden, weet je nog wel?
Als ze simpel konden komen, kunnen ze nu simpel weggaan.
Langs dezelfde weg.
Dat gaat niet, want de mensen die toen zijn binnengekomen zijn voor een groot deel al gestorven. En zijn eigenlijk al terug, want die wilden allemaal begraven worden in hun geboorteland.
De 3e generatie heeft geen land meer om naar 'terug te keren'.
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:19   #115
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou je niet mogen zeggen" nog duizenden ongeschoolden kan niet meer"?
Vooral gezinshereniging moet dan herbekeken worden, na drie jaar geen werk of in werkloosheid of andere vorm van uitkering? Sorry dan kun je niet blijven.
Nu wordt de sociale zekerheid afgebouwd en krijg je verdringing tussen " sociaal zwakkeren" onderling.
Prbeer maar eens een woning te huren met een bescheiden inkomen en kijk eens wie er in sociale woningen zit...amper nog autochtonen hoor.
Maar met die eerste generatie hebben we weinig of geen problemen gehad. Het is net die gezins herenigingspolitiek die nefast was. Die heeft een heleboel mensen naar hier gehaald die onmogelijk zich konden aanpassen. Bovendien is er een heel soort van perverse huwelijkstrafiek ontstaan. Kinderen hier werden uitgehuwelijkt aan (veelal) neven en nichten om die ook naar hier te halen. Dat zorgde bijkomend voor veel huwelijksproblemen.
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:21   #116
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Sommigen zijn toch echt van lotje getikt. Het lijkt alsof de gastarbeiders naar hier kwamen om ons te plezieren. Zij dachten in de EERSTE plaats aan hun eigen zak. .
Natuurlijk, U niet?
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:30   #117
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

.

Laatst gewijzigd door SDX : 10 januari 2016 om 18:34.
SDX is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:33   #118
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ge doet niet eens de moeite om op mijn simpele vragen te antwoorden. Ik heb dus echt geen flauw idee waarover ge het hebt. Ik denk dat ge het zelf ook niet meer weet en ge in uw eigen redenering verstrikt zijt geraakt.
Maar voor alle duidelijkheid, uw beschuldiging dat ik die verkrachtingen minimaliseer zal ik niet snel vergeten. Dat is gewetensloos en degoutant! Schaam u!
Hier gast, uw eerste reactie.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=49

Over "meningen" juist?

Meningen van anderen waar gij 't niet mee eens bent, toch?

Daden gelijkstellend aan meningen, want daar gaat 't over in deze draad, daar heb jij op gereageerd, op iemand die de schurftige daden van nieuwjaarsnacht probeerde te minimaliseren, te over troeven met meningen van anderen, waar jij op reageert en mee instemt.

Dat er lieden zijn die homorechten gelul vinden etc etc...je kan toch zelf lezen en onthouden wat je geschreven hebt en waarop je reageert.

Wat doe je eigenlijk op 'n forum als je zelf niet eens meer begrijpt wat je schrijft of waarop je reageert?

Vermoeiend, laat me nu met rust want ik heb geen zin in zoveel domheid.
SDX is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:37   #119
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wilt gij het wereldrecord stomme vragen stellen verbreken?
Beleefd blijven, jongen. Als u niet wil antwoorden, kan u dat op een normale manier zeggen. Wat betreft stommiteiten kan ik u in geen duizend jaar inhalen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 januari 2016 om 18:40.
Lukkas is offline  
Oud 10 januari 2016, 18:38   #120
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Natuurlijk, U niet?
Bepaalde idioten laten wel uitschijnen dat wij hen dankbaar moeten zijn, omdat zij ons 'ter hulp' zijn geschoten. Afijn, men had beter Eskimo's of Zuid-Amerikanen uitgenodigd. Dat was veel verstandiger geweest.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 januari 2016 om 18:44.
Lukkas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be