Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2024, 07:19   #101
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hard drugs, soft drugs, wie beslist dat ? En geef maar eens een bron voor die 10.000x minder overlast. Mensen die niet of amper in staat zijn te werken zijn een serieuze overlast.
De overlast en lichamelijke gevolgen?
Weet u niet waarover u praat?

Er belanden wekelijks jongeren op spoed met een alcoholvergiftiging. Ouders die geen alcohol in hun opvoeding wensen worden omzeild door de wet, want mag vanaf 16 jaar. Ergo dit land serveert hard drugs aan minderjarigen waar voldoende aan sterven.

Waar is uw consequentie?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 07:20   #102
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Alcohol heeft ook medicinale eigenschappen. Het ontsmet. Cannabis heeft veel minder medicinale eigenschappen dan er door de gebruikers aan wordt toegeschreven aldus een van de enige artsen in ons land die het voorschrijft (en naar wiens artikel ik je laatst een link gaf maar dat ben je vermoedelijk al vergeten want dat doet cannabis ook bij velen, het geheugen om zeep helpen waardoor het zo fijn samenwerken met hen is.)
Zoek u eens een onderwerp waar ge weet waarover ge praat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 07:24   #103
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De overlast en lichamelijke gevolgen?
Weet u niet waarover u praat?

Er belanden wekelijks jongeren op spoed met een alcoholvergiftiging. Ouders die geen alcohol in hun opvoeding wensen worden omzeild door de wet, want mag vanaf 16 jaar. Ergo dit land serveert hard drugs aan minderjarigen waar voldoende aan sterven.

Waar is uw consequentie?
Concentreer je als dat nog gaat. Er is langzamerhand geen letter meer te begrijpen van wat je schrijft en voor Nederlands moet doorgaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 07:28   #104
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Concentreer je als dat nog gaat. Er is langzamerhand geen letter meer te begrijpen van wat je schrijft en voor Nederlands moet doorgaan.
Ik kan mij dat best inbeelden dat ik Chinees praat voor u. Aan uw propaganda en mantra’s te lezen, zou het me verbazen dat ge ooit iets peer reviewed las.

Je bent inconsequent en weet niet waarover je praat, laat staan dat ge dan kunt samenvatten wat een ander zegt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 07:36   #105
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De overlast en lichamelijke gevolgen?
Weet u niet waarover u praat?

Er belanden wekelijks jongeren op spoed met een alcoholvergiftiging. Ouders die geen alcohol in hun opvoeding wensen worden omzeild door de wet, want mag vanaf 16 jaar. Ergo dit land serveert hard drugs aan minderjarigen waar voldoende aan sterven.

Waar is uw consequentie?
Is dit slecht Nederlands? Onleesbaar?
Het Nederlands in je tekst is begrijpelijk.
ChatGPT

Drinkt u nog eentje
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 07:52   #106
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik kan mij dat best inbeelden dat ik Chinees praat voor u. Aan uw propaganda en mantra’s te lezen, zou het me verbazen dat ge ooit iets peer reviewed las.

Je bent inconsequent en weet niet waarover je praat, laat staan dat ge dan kunt samenvatten wat een ander zegt.
Al de andere wokeshit is ook peerreviewed, dat zegt niets. Ik ontken ook niet dat alcohol veel problemen veroorzaakt maar meen dat andere drugs evenveel zo niet meer problemen veroorzaken. Daar zijn ook genoeg peerreviewed studies over te vinden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 07:55   #107
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Al de andere wokeshit is ook peerreviewed, dat zegt niets. Ik ontken ook niet dat alcohol veel problemen veroorzaakt maar meen dat andere drugs evenveel zo niet meer problemen veroorzaken. Daar zijn ook genoeg peerreviewed studies over te vinden.
Israël is nogal woke ja
Daar is recent een pil voor autisme ontwikkeld, met cannabis.

After six months of treatment 82.4% of patients (155) were in active treatment and 60.0% (93) have been assessed; 28 patients (30.1%) reported a significant improvement, 50 (53.7%) moderate, 6 (6.4%) slight and 8 (8.6%) had no change in their condition. Twenty-three patients (25.2%) experienced at least one side effect; the most common was restlessness (6.6%). Cannabis in ASD patients appears to be well tolerated, safe and effective option to relieve symptoms associated with ASD.


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30655581/
Ook voor kinderen.

https://www.haaretz.com/science-and-...f-f7df72e60000
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 april 2024 om 08:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 08:14   #108
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Als we de wetenschap volgen, en niet wijsmaken dat er geen wetenschap is, ontdekken we consequent dat het verbod op cannabis meer slachtoffers veroorzaakt dan het medicinaal toe te staan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 08:20   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Al de andere wokeshit is ook peerreviewed, dat zegt niets. Ik ontken ook niet dat alcohol veel problemen veroorzaakt maar meen dat andere drugs evenveel zo niet meer problemen veroorzaken. Daar zijn ook genoeg peerreviewed studies over te vinden.
Ik denk toch U eens de best tot nu gemaakte ranking bekijkt opgesteld door Jellinek het meest befaamd instituut aangaande studies rond drugs en druggebruik.

De plaats die Alcohol daar inneemt is niet direct om jaloers op te zijn en dat niet alleen op gebied van verslaving gevaar voor eigen leden maar ook op overlast sociale schade en nog veel meer. Cannabis lijkt daarentegen een snoepje te zijn.
Alcohol komt op de 4de plaats vlak na heroine

Alcohol...ik lust het ook wel maar het is verre van een onschudige drug terwijl men ons dat dagelijks door de strot wil rammen

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 april 2024 om 08:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 08:28   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk toch U eens de best tot nu gemaakte ranking bekijkt opgesteld door Jellinek het meest befaamd instituut aangaande studies rond drugs en druggebruik.

De plaats die Alcohol daar inneemt is niet direct om jaloers op te zijn en dat niet alleen op gebied van verslaving gevaar voor eigen leden maar ook op overlast sociale schade en nog veel meer. Cannabis lijkt daarentegen een snoepje te zijn.
Alcohol komt op de 4de plaats vlak na heroine

Alcohol...ik lust het ook wel maar het is verre van een onschudige drug terwijl men ons dat dagelijks door de strot wil rammen

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
Er voor adverteert met jongeren als doelpubliek.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:31   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het een heeft weinig of niets vandoen met het ander. Ik wil niet beweren dat vroeger alles beter was, wel dat we in een aantal zaken tegenwoordig te ver de andere kant zijn uitgegaan.
Welke zaken dan? Als het over drugs gaat is alles verboden behalve die waar de staat veel geld van pakt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 10:24   #112
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zoveel ouders die kinderen aan drugs verloren. Zelf was ik nog amper veertig toen ik al meerdere vrienden en kennissen aan drugs kwijt was. Dat had niets met legaal of illegaal te maken maar met wat drugs zijn en doen.
Je zegt het zelf al.

Dus daar heeft het absurdistische illegaal houden van drugs iig niet tegen geholpen.

Laat mensen aub zelf keuzes maken ipv het hele politie en justitie-apparaat er achter aan te sturen.

Vlaanderen kan haar geld beter gebruiken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 13:04   #113
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welke zaken dan? Als het over drugs gaat is alles verboden behalve die waar de staat veel geld van pakt.
Maar het is wetenschappelijk bewezen dat het de symptomen van ASS significant verbetert.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 15:36   #114
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Iets dat minder overlast veroorzaakt en medicinale eigenschappen heeft?
Zeg me eerder waarom niet?
Ik vraag geen coke hè, ik vraag medicinale cannabis; iets waardoor ik normaal kan functioneren.
Ik heb oor naar uw vraag hoor, en van mij mag degelijk gecontroleerde medische cannabis er gerust komen.

Maar:
1. vergeet toch niet dat cannabis bewezen negatieve gevolgen kan hebben, waaronder schizofrenie;
2. gebruik in uw pleidooi voor vrijgave van cannabis toch alstublieft alcohol niet als argument want dan gaat u veel mensen tegen u opzetten. Mijn Orval is mij heilig.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 15:40   #115
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alcohol komt op de 4de plaats vlak na heroine
Welke soort alcohol? Of scheert men hier alles van tafelbier over wodka tot 100° graden alcohol over dezelfde kam?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 15:41   #116
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik heb oor naar uw vraag hoor, en van mij mag degelijk gecontroleerde medische cannabis er gerust komen.

Maar:
1. vergeet toch niet dat cannabis bewezen negatieve gevolgen kan hebben, waaronder schizofrenie;
2. gebruik in uw pleidooi voor vrijgave van cannabis toch alstublieft alcohol niet als argument want dan gaat u veel mensen tegen u opzetten. Mijn Orval is mij heilig.
Cannabis veroorzaakt geen schizofrenie maar kan het wel triggeren bij iemand die het reeds heeft.

Alcohol is zeker een argument want ze serveren hard drugs aan minderjarigen, waaronder sterfgevallen terwijl meerderjarigen niet iets minder schadelijk mogen gebruiken.

Overigens pleit ik niet om alcohol te verbieden, maar pas toe te staan vanaf 21 jaar. De wet gaat nu aan de ouders voorbij om hard drugs te kunnen dealen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 17:34   #117
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik heb oor naar uw vraag hoor, en van mij mag degelijk gecontroleerde medische cannabis er gerust komen.

Maar:
1. vergeet toch niet dat cannabis bewezen negatieve gevolgen kan hebben, waaronder schizofrenie;
2. gebruik in uw pleidooi voor vrijgave van cannabis toch alstublieft alcohol niet als argument want dan gaat u veel mensen tegen u opzetten. Mijn Orval is mij heilig.
De link cannabis-schizofrenie is genuanceerder. Als je een predispositie hebt voor psychoses kan cannabis dat idd triggeren. Maar als die predispositie er niet is, dan is het onwaarschijnlijk dat ge psychotisch wordt na een joint
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 17:35   #118
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Welke soort alcohol? Of scheert men hier alles van tafelbier over wodka tot 100° graden alcohol over dezelfde kam?
Zoals illegale drugs op een hoopje gegooid wordt?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 18:24   #119
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Zoals illegale drugs op een hoopje gegooid wordt?
Whataboutisme, een truuk om de vraag niet te moeten beantwoorden.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 19:02   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar het is wetenschappelijk bewezen dat het de symptomen van ASS significant verbetert.
Dat interesseert Belgie toch niet, het gaat over inkomsten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be