Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2008, 16:42   #101
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
DORST!

**Bentje haalt 'n pintje uit de frigo en schreeuwt al huppelend door de woonkamer "ik heb dorst, ik heb dorst, ik heb dorst" **

Bentje's vrouwtje kijkt hem weer verbaasd aan "die is helemaal zot geworden"

PS: dit is écht gebeurd, net een minuutje geleden
Gij zijt echt wel een statie verder dan ik
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:42   #102
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
En hollanders blijven Hollanders hé,steek er een kaasje voor
Kleine correctie.

En hollanders blijven Hollanders hé,steek er een kaarsje voor op.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:45   #103
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
DORST!

**Bentje haalt 'n pintje uit de frigo en schreeuwt al huppelend door de woonkamer "ik heb dorst, ik heb dorst, ik heb dorst" **

Bentje's vrouwtje kijkt hem weer verbaasd aan "die is helemaal zot geworden"

PS: dit is écht gebeurd, net een minuutje geleden
Ach het zal U maar smaken hé
Den mijne staat voor mijne neus
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:52   #104
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Waar is onze topicstarter (BigF) eigenlijk naartoe?

Of werkt die gewoon veel in't weekend?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:55   #105
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Waar is onze topicstarter (BigF) eigenlijk naartoe?

Of werkt die gewoon veel in't weekend?
Mss mee aan het staken
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:55   #106
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mss mee aan het staken
Staken?
Waar?

Ah, hier op 't forum bedoel je?
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 17:19   #107
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tegen welke dubbel nick ben ik aan het praten nu
Ik zet in op Anna List...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 19:04   #108
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Tronca,
Allereerst dank voor uw uitgebreide en alleszins redelijke uitleg. Daarop afgaand berust de ''kwestie'' tussen u en Jazeker op een misverstand. Dat is daarom ook spijtig omdat u zelf tot de meer ervaren moderators kan worden gerekend, die ook nog eens regelmatig uitleg geeft, en u nu ook bij een kwestie wordt betrokken waar u waarschijnlijk part noch deel aan heeft. Maar er is weldegelijk iets mis en er zit me toch ook wel iets dwars in uw uitleg.

Dat moderatoren/vrijwilligers een eigen leven hebben is juist maar dat is eerlijk gezegd geen excuus om slecht of half te modereren. Als je een taak vrijwillig op je genomen hebt voer je hem goed uit of anders had je hem niet op je moeten nemen. Daarbij: Je modereert wél of je modereert niet. Beide is zeer goed mogelijk maar half modereren zorgt voor problemen.
Zijn forummers af en toe net kleuters? Absoluut! Maar dat weet je als je de taak van moderator op je neemt. It comes with the job. Maar ook (vrijwillige) kleuterleidsters kunnen hun taak niet half doen. Toch niet als ze een prettige kleuterschool willen hebben en ik neem aan dat de moderatoren een prettig forum willen hebben.
Daar ben ik het alleszins mee eens.
Citaat:
Er wordt de laatste maanden vreemd gemodereerd. De laatste ruzie is hier dagenlang doorgegaan zonder dat er ingegrepen werd en het ging van kwaad tot erger: met beschuldigingen over en weer, met persoonlijke treitertopics, met onderhuidse en venijnige beledigingen enz. Op een gegeven moment grijpt de moderator van dienst wél in en wat doet ie? Minitieus en grondig de berichten verwijderen van degenen die klagen over die persoonlijke aanvallen of die proberen te sussen. Het maakt de sfeer nog erger en wekt de schijn van partijdigheid. Maar ook zijn de meest walgelijke teksten weken blijven staan terwijl een altijd inhoudelijke forummer plotseling wel met 5 strafpunten wordt beboet voor het plaatsen van één Calimerootje in een discussie.
Het forumreglement is op iedereen van toepassing. De moderatie kan echter niet alles nalezen en we zullen dus zeker niet elk onvertogen woord kunnen verwijderen en bestraffen. We grijpen in bij overtredingen die ons gemeld worden maar ook bij overtredingen die we zelf opmerken bij het lezen van het forum indien ze zwaarwichtig zijn volgens ons. Dat maakt uiteraard ook dat nogal wat overtredingen zonder gevolg blijven.

Daarom dat je het strafpuntensysteem best kan vergelijken met het verkeersboetesysteem. De regels gelden voor iedereen maar enkel degenen die tegen de lamp lopen zullen strafpunten krijgen. We proberen hierbij openlijk te modereren (met duidelijke knips, waarschuwingen in threads, slotjes op threads die niet horen...) om zo aan alle gebruikers duidelijk te maken dat niet alles kan en dat ze strafpunten riskeren als ze de regels niet respecteren.

Natuurlijk kan het zo voorkomen dat sommige zaken niet bestraft worden terwijl een mindere overtreding tot een ban kan leiden, wat een beetje ingaat tegen ons rechtvaardigheidsgevoel. Toch is het systeem duidelijk genoeg en zal elke ban het resultaat zijn van een overtreding. De gebruiker is dus verantwoordelijk voor de eigen ban en in plaats van te kijken naar zaken die niet bestraft zijn, zouden strafpunten vooral moeten leiden tot een evaluatie van het eigen forumgedrag.

In principe modereren we niet in K&K. Het is een forum voor gezever en grapjes, niet voor discussies. Er zou dus geen moderatie moeten nodig zijn. Er leeft trouwens een sterk groepsgevoel waardoor het soms zichzelf modereert. Jammer genoeg lijkt het er de laatste tijd wat uit de hand te zijn gelopen en worden discussies er nog verder op de spits gedreven. Dit is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ruziemakers. Ik wil gerust streng modereren in K&K maar ik denk niet dat iedereen daar tevreden mee zal zijn.
Citaat:
Zo loopt de sfeer op een forum behoorlijk uit de klauwen, puur omdat het niet in de hand gehouden wordt. Waarschijnlijk ligt deze opstapeling van ergernissen aan de oorzaak van het ongeduld van Jazeker ten opzichte van uw persoontje maar dat weet ik niet zeker want ik weet niet waar de ''melding'' over ging.

Ja, moderatoren zijn ook mensen. Ja, moderatoren kunnen ook fouten maken en Ja, forummers zijn ook zelf verantwoordelijk voor de sfeer op een forum.
Toch zou hier iets aan te doen moeten zijn.
Uiteraard moeten we leren uit onze fouten. Als admin neem ik de taak op mezelf om onze mods regelmatig te vragen naar hun beweegredenen van een bepaalde ingreep. Dit leidt tot discussies en gedachtenwisselingen. Zo evalueren we als team ons eigen functioneren en leren we uit onhandige ingrepen. Zo proberen we ook een zekere uniformiteit in de moderatie te behouden. Langs de andere kant heeft elke moderator een eigen manier van modereren en willen we hier ook de nodige vrijheid in laten.

Het staat uiteraard ook de gebruikers vrij om bedenkingen of opmerkingen te maken bij het functioneren van de moderatie. Feedback is belangrijk voor ons om ons eigen optreden correct te evalueren. De opmerkingen die we krijgen zijn echter niet altijd constructieve feedback. Aan weinig gefundeerde verwijten en commando's geven we geen gevolg.

Daarnaast hebben we de voorbije jaren systemen uitgewerkt om de moderatie te verbeteren. Dit systeem moest vooral transparant zijn en willekeur vermijden. Daarom werd er een uitgebreid reglement opgemaakt en werd het banpuntensysteem ontwikkeld. Kortom, de moderatie is niet perfect en we proberen het steeds beter te doen.

De grote vraag is echter of we nu meer of net minder moeten ingrijpen. Meer ingrijpen leidt tot veel kritiek van ontevreden mensen. Het leidt zeer opmerkelijk ook altijd naar meer meldingen. Mensen die een waarschuwing hebben gekregen reageren ontzettend vaak met een stroom aan nieuwe meldingen. Minder ingrijpen leidt echter evenzeer naar veel kritiek. Persoonlijk opteer ik voor meer ingrijpen omdat ik geloof dat dit nodig is om misbruiken op het forum tegen te gaan. De kritiek en het gejammer van mensen die en berisping krijgen neem ik er dan maar bovenop.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 19:05   #109
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Daar kan ik mij perfect in vinden. En beste Tronca, laat ik dan maar mijn roze brilletje opzetten en 'partijdigheid' zien als 'onhandigheid'. Nu die klacht van mijn kant 'vervalt' en we daar niet meer over moeten 'welles nietessen' kan je antwoorden op ooghoogte. : )
Dat is wat ik dus bedoel met constructieve feedback.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:13   #110
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Kunnnen we niet een soort petitie of poll tegen de huidige moderatie starten? Want het is waar: met die bans loopt het hier al langer de spuigaten uit!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:16   #111
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Kunnnen we niet een soort petitie of poll tegen de huidige moderatie starten? Want het is waar: met die bans loopt het hier al langer de spuigaten uit!
Dit zal dan waarschijnlijk onconstructieve feedback zijn.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:23   #112
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik vind al bij al, dat wij ons niet te moeien hebben met de moderatie.
Op de vier jaar dat ik "hier" forumlid ben, werd ik tweemaal geband ; één van die twee vond ik ook onterecht. En ik heb hier ook al zware uitschuivers gemeld waar geen rekening werd mee gehouden. T'is zoals in een voetbalmatch, de scheidsrechter heeft ook niet altijd gelijk, maar hij is wel de baas.
De moderators zijn mensen. Beoordeling is doorgaans goed. Ik betrap hen zelden op foute ingrepen. Maar het kan gebeuren.
Modereren kan ook subjectief zijn of lijken. Wat in de ogen van de 'dader' onterecht was kan er anders uitzien in de ogen van anderen.
Om het anders te zeggen: niemand is vrij van zonden. Maar we doen ons best om het forum goed te modereren.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:25   #113
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wij onwetenden kunnen dat wel. Ik heb het hier namelijk niet over het specifieke geval van Jazeker maar over een structurele ontwikkeling op het forum die ik sinds enige maanden waarneem.

Maar ik wil je wel een voorbeeldje geven. Er worden achter elkaar drie persoonlijke treiter-topics geopend in Koetjes en Kalfjes. Over Groentje-18, over Manta en over Anna List. Die draden lopen dagenlang en gaan van kwaad tot erger zonder dat er ingegrepen wordt. Ineens wordt er wel ingegrepen in één van die drie draden door de berichten van degenen die klagen over de treitertopics te wissen.
Ik heb enkele meldingen binnen gekregen en heb deze mensen verzocht om elkaar op een negeerlijst te zetten. Dat was een waarschuwing van mijnentwege. Is de situatie verder geëscaleerd?
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:29   #114
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Mitgard, Laatste Belg en Manta.

Anna List ontving deze voordat de ''kwallendraad'' werd geopend.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=117
Als iemand zich zo wil uitten in een privébericht ... ik vind het weinig beleefd en heb er geen respect voor. Het is echter een privébericht en die worden door ons niet nagekeken. Wij respecteren uw privacy.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:42   #115
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
En hollanders blijven Hollanders hé,steek er een kaasje voor


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Kleine correctie.

En hollanders blijven Hollanders hé,steek er een kaarsje voor op.
Ollanders is het!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:42   #116
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik had de hoop dat jij tenminste nog iets meer zou weten, aangezien je meestal wel weet wat er op het forum speelt.

Van de Laatste Belg weet ik het, die is teleurgesteld in de willekeur en het niet, en daarna verkeerd ingrijpen van een moderator;
Waarom Knuppel is gestopt is me echt een raadsel.;
Van Esperanza stond ik echt te kijken maar schijnbaar is zij teleurgesteld in het juist niet ingrijpen van de moderatie;
Van Jazeker weet ik alleen wat hij gisteravond zei. En dat is dat hij 'het heeft geprobeerd via de eigenaar van het forum maar dat die zijn moderatoren niet in de hand heeft'.;
Zwartengeel haakt af onder meer omdat Jazeker afhaakt en heeft volgens eigen zeggen ook bedenkingen bij de moderatie. De rest is solidair met deze twee.

Wat de directe aanleiding is geweest weet ik niet. Iemand?
Ik heb een bericht gekregen van Jazeker. En wil daarop reageren: ik moet de moderatoren niet in de hand houden. Het is een team dat in staat is om elkaar te controleren. En ik kan u garanderen dat de overtuigingen binnen het team voldoende uiteenlopend zijn om geen bepaalde overtuigingen voorrang te geven. Het is een bont gezelschap dat verschillende vaandels draagt, of zelfs geen enkel vaandel draagt, die elkaar kunnen luchten ondanks de tegengestelde meningen, die gerecruteerd zijn op hun vermogen om los van de eigen ideologie te modereren. Dat is de theorie en tot op heden zie ik nog weinig inbreuken. Moderators kunnen elkaar goed controleren.

Het forum is een open geheel. Ik hoop dat het altijd zo blijft. Ideaal is een forum waar niet ingegrepen moet worden. de daders zijn altijd de gebruikers en niet de moderators. Ik vind het jammer dat er een hetze tegen de moderatie ontstaat.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:47   #117
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Als je een discussie aangaat in een doorsnee kroeg dan zijn er mensen waarmee je discussieert of wil discussiëren, en er zijn mensen die je liever niet in je discussie ziet tussenkomen. Misschien jammer, maar het is een realiteit. De meeste mensen mijden anderen waarmee ze het moeilijk kunnen vinden of waarvan ze vinden dat ze er geen discussie aan te gaan valt.

Op het forum is dat niet anders. Dáárom bestaat de negeerfunctie. Gebruik die!

Ik heb enkele 'daders' al aangegeven dat ze elkaar moeten mijden. Als ze dat niet kunnen en de sfeer verzieken, dan zijn ze wat mij betreft niet welkom.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:48   #118
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Joehoew, Maarten Malaise in K&K!
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 21:08   #119
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Dat valt me toch nog tegen van Mitgard.

Dat zal een jong ventje zijn zeker.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 22:13   #120
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

tetten!
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be