Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 19 maart 2019, 15:45   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het was een aanslag volgens het OM.
Maar begrijp je niet wat ik zeg: die gast was een levensgevaarlijke gekende crimineel die vrij mocht rondlopen.
Dadeemelee is offline  
Oud 19 maart 2019, 15:48   #102
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.308
Standaard

https://www.metronieuws.nl/Columnist...he-moordenaars

Citaat:
Of zo’n islamitische moordenaar nou een vrouw vermoordt omdat ze niet gehoorzaamt of ‘ongelovigen’ omdat ze ongelovig zijn: hij blijft een islamitische moordenaar die handelt vanuit islamitische motieven. Een islamitische moordenaar die de Nederlandse overheid gefaciliteerd en gecreëerd heeft met verblijfsvergunningen, nationaliteiten, scholen, moskeeën, internaten, anti-discriminatiemeldpunten en godbetert overal hoofddoekjes die om repsect eisen – nee, geen respect. Dat krijgen ze niet uit hun strot.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 19 maart 2019, 16:43   #103
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.272
Standaard

In NZ zijn er honderden Nieuw Zeelanders bloemen gaan leggen. Ik zie in Utrecht , behalve enkele kinderen, weinig moslims met bloemen. Zouden ze er niet zoveel op treuren????
TREBRON is offline  
Oud 19 maart 2019, 16:50   #104
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Blijkbaar gaat het om een halve gare die geflipt is toen zijn vriendin hem verlaten heeft.
Hij had het op 1 bepaalde vrouw (schoonfamilie?)gemunt.
En dan weer een discussie of de premier het een aanslag had mogen noemen.
Wat een gemiesemuis.
citaatDE Standaard:
Vooral Rutte krijgt kritiek: ‘Hij ging nog een stap verder door te preluderen op een terroristisch motief met zijn woorden dat "onze rechtsstaat en onze democratie sterker zijn dan fanatisme en geweld". Het is de inmiddels bekende formulering die vele regeringsleiders reeds gebruikten bij politiek gemotiveerde aanslagen op hun samenleving. Natuurlijk kan uit het begonnen onderzoek blijken dat de schietpartij wel degelijk politiek geïnspireerd was, maar liep Rutte nu voor de troepen uit. Hij escaleerde, terwijl de-escalatie gewenst was.’

Rutte verdedigde zich gisteren al tegen (mogelijke) kritiek door te stellen dat het schietincident 'alle kenmerken had van een aanslag'. Hij verwees onder meer naar 'de enorme impact op het hele land' en het feit dat in Nederland niet eerder mensen in een tram onder vuur waren genomen.


http://www.standaard.be/cnt/dmf20190319_04267832

Laatst gewijzigd door cato : 19 maart 2019 om 16:51.
cato is nu online  
Oud 19 maart 2019, 16:51   #105
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De spagaat is enorm.

Het woord Turk valt niet evenmin als de woorden islam of jihadisme. Alsof er geen briefje is gevonden. Nou ja, er is ook al eens een rol foto's zoekgemaakt bij Dutchbat.

Rutte noemt het terrorisme, extremisme en ja,ja, het is een daad vaan "vreemdelingenhaat". Nou Rutte, u pleegt karaktermoord.

Buma wil alles weten om er uit leren. Nou, het zal eens tijd worden om er iets uit te leren.

Oh, Wilders blijkt de feiten wel onder ogen te zien. Interessant. NPO1
Graag wil ik van Rutte horen waarom hij "vreemdelingenhaat" noemt als motief van de dader. Wat is dan wel de oorzaak van die vreemdelingenhaat bij de dader?
Piero is offline  
Oud 19 maart 2019, 17:14   #106
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar begrijp je niet wat ik zeg: die gast was een levensgevaarlijke gekende crimineel die vrij mocht rondlopen.
Dergelijk islamitisch uitschot wordt al jaren gepamperd en kost de maatschappij handenvol geld. En het wordt steeds erger met deze dolgedraaide religieuze gekken. Dank u linkse volksverraders. Het feit dat dit crapuul vrij kan rondlopen is enkel en alleen te wijten aan zo'n poco-rechter. Links draagt hier een enorme verantwoordelijkheid.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 maart 2019 om 17:20.
Lukkas is offline  
Oud 19 maart 2019, 17:15   #107
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Afgezien van alles wat men niet weet is er toch iets dat men wél weet:

Dit is/was een gevaarlijke crimineel.
Verkrachting, poging tot doodslag (schieten op voorbijgangers!!!!!), diefstal, openbaar geweld, verzet tegen de politie, slagen en verwondingen,...

Wanneer vliegt men in Nederland achter de tralies? Ik Belgie vliegt men al in de bak voor een niet gefloten penalty.
Als ik die gast zijn crimineel verleden bekijk vraag ik me ook af hoe die nog vrij kon rondlopen. Maar bij mij komt dan eerder de gedachte op dat de manier waarop justitie in Nederland werkt behoorlijk gelijklopend moet zijn met die in België.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline  
Oud 19 maart 2019, 17:21   #108
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Als ik die gast zijn crimineel verleden bekijk vraag ik me ook af hoe die nog vrij kon rondlopen. Maar bij mij komt dan eerder de gedachte op dat de manier waarop justitie in Nederland werkt behoorlijk gelijklopend moet zijn met die in België.
Alléén is het bij ons nog een graadje erger wat betreft loslopende criminelen....
Svennies is offline  
Oud 19 maart 2019, 17:24   #109
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Afgezien van alles wat men niet weet is er toch iets dat men wél weet:

Dit is/was een gevaarlijke crimineel.
Verkrachting, poging tot doodslag (schieten op voorbijgangers!!!!!), diefstal, openbaar geweld, verzet tegen de politie, slagen en verwondingen,...

Wanneer vliegt men in Nederland achter de tralies? Ik Belgie vliegt men al in de bak voor een niet gefloten penalty.
Misschien eerst wachten tot we meer weten over de feiten en de straffen uit het verleden?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 19 maart 2019, 17:29   #110
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Die hamvraag van mij eerder genoemd kan weg; het "Ja heel erg, MAAR (..)" is blijkbaar begonnen !
Het is stom en schaamteloos van Tunahan Kuzu (Denk) om de MP de les te lezen omdat deze "olie op het vuur gooide" door van een terroristische aanslag te spreken. Hij mag van geluk spreken dat Rutte de woorden Turk en islamiet niet in de mond nam. Het was stom omdat er aanleiding was om te vrezen voor meer aanslagen waardoor maatregelen nodig waren om bepaalde objecten te beveiligen en er burgers gewaarschuuwd moesten worden. Dat doet men niet voor een burenruzie, maar wel voor een unieke schietpartij waarbij 8 of 9 mensen zijn neergeknald. Het was stom omdat de dader in een briefje had geschreven dat hij wraak nam op Christchurch. De Turk Kuzu van Denk had geen reden om hoog van de toren te blazen. Zijn arrogante houding zet net zozeer kwaad bloed bij "de vreemdelingen" als de aanslag waarvan Kurzu de consequenties voor Denk niet onder ogen wil zien.

Laatst gewijzigd door Piero : 19 maart 2019 om 17:30.
Piero is offline  
Oud 19 maart 2019, 19:03   #111
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is stom en schaamteloos van Tunahan Kuzu (Denk) om de MP de les te lezen omdat deze "olie op het vuur gooide" door van een terroristische aanslag te spreken. Hij mag van geluk spreken dat Rutte de woorden Turk en islamiet niet in de mond nam. Het was stom omdat er aanleiding was om te vrezen voor meer aanslagen waardoor maatregelen nodig waren om bepaalde objecten te beveiligen en er burgers gewaarschuuwd moesten worden. Dat doet men niet voor een burenruzie, maar wel voor een unieke schietpartij waarbij 8 of 9 mensen zijn neergeknald. Het was stom omdat de dader in een briefje had geschreven dat hij wraak nam op Christchurch. De Turk Kuzu van Denk had geen reden om hoog van de toren te blazen. Zijn arrogante houding zet net zozeer kwaad bloed bij "de vreemdelingen" als de aanslag waarvan Kurzu de consequenties voor Denk niet onder ogen wil zien.

Dat vetgedrukte snap ik niet. Sarcastisch bedoelt misschien ?? Voor de duidelijkheid; ik maak geen grap - ik ben serieus.

Ik meen uw recente vraag (begin van deze dag) op te vatten: Hoe de reacties uit Turkse hoek zich zouden gaan ontwikkelen binnen de komende tijd - meer precies: voor begrafenissen slachtoffers een feit zijn.


Mijn antwoord hierop heb ik duidelijk gemaakt; ik vergat erbij te vermelden dat DENK de spreekbuis van Erdogan is.

Nu begint u over "de vreemdelingen" in uw quote. Ik snap niet waarom hierover begint, want begrip vreemdelingen is 'Random'.



Voor het geval u geen contact heeft met vreemdelingen, hierbij een reactie van een "vreemdeling naast mij op de bank".

Haar antwoord is: "Elke dag een vinger afhakken van die Turk (gedurende verhoor), en uiteindelijk de handen, zodat hij daarmee geen slechte dingen meer kan doen (bedoelt zij gevangenis?). Die andere die denken zich daarmee bezig te houden moeten verbannen worden. De overige kunnen blijven."
Ergo, een antwoord van een negerin die niet is 'vervuild' door multicultureel gedachtengoed.

Bedoelt Piero misschien dat de vreemdelingen (alles wat buitenlands maar niet Turks is) zich gaan afkeren tegen DENK ??

Ps ik ben benieuwd, uw quote brengt mij nml. in verwarring.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 maart 2019 om 19:21.
Frankenstein is offline  
Oud 19 maart 2019, 19:10   #112
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dergelijk islamitisch uitschot wordt al jaren gepamperd en kost de maatschappij handenvol geld. En het wordt steeds erger met deze dolgedraaide religieuze gekken. Dank u linkse volksverraders. Het feit dat dit crapuul vrij kan rondlopen is enkel en alleen te wijten aan zo'n poco-rechter. Links draagt hier een enorme verantwoordelijkheid.
Links... Verantwoordelijkheid...?
Mindset is offline  
Oud 19 maart 2019, 19:23   #113
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is stom en schaamteloos van Tunahan Kuzu (Denk) om de MP de les te lezen omdat deze "olie op het vuur gooide" door van een terroristische aanslag te spreken. Hij mag van geluk spreken dat Rutte de woorden Turk en islamiet niet in de mond nam. Het was stom omdat er aanleiding was om te vrezen voor meer aanslagen waardoor maatregelen nodig waren om bepaalde objecten te beveiligen en er burgers gewaarschuuwd moesten worden. Dat doet men niet voor een burenruzie, maar wel voor een unieke schietpartij waarbij 8 of 9 mensen zijn neergeknald. Het was stom omdat de dader in een briefje had geschreven dat hij wraak nam op Christchurch. De Turk Kuzu van Denk had geen reden om hoog van de toren te blazen. Zijn arrogante houding zet net zozeer kwaad bloed bij "de vreemdelingen" als de aanslag waarvan Kurzu de consequenties voor Denk niet onder ogen wil zien.
Die Kuzu zou beter een beetje meer denken vooraleer zijn bek open te doen. Zulke schreeuwlelijkerds zorgen juist voor dit klimaat.
Elio di Supo is offline  
Oud 19 maart 2019, 19:27   #114
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien eerst wachten tot we meer weten over de feiten en de straffen uit het verleden?
Een container pampers over?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 19 maart 2019, 19:40   #115
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Daarom is er wsl zoveel inteelt bij moslims, all in the family...
Ik weet niet of ik dit als hoofdoorzaak kan onderschrijven, maar zelfs zonder dat specifieke erfrecht, staat de koran bol van de eigen superioriteit en haat & discriminatie jegens niet-moslims.
En dat die aspecten er (desnoods) met hand en tand worden ingemept bij elke nieuwe generatie, heeft later ook z'n mentale gevolgen.
Hoe zou de islam dan ooit hebben kunnen evolueren naar een zgn 'normale' godsdienst ?
Het is de elite die lijnen uitzet hoe een religie zich ontwikkeld. Uit de baarmoeders van de rijke dames komen de toekomstige theologen het zich veroorloven, op kosten van de familie, zich bezig te houden vanuit welk perspectief het heilige boekje te zien - of zich de macht kunnen permitteren om een paar sprookjes boekjes eraan vast plakken.
Het erfrecht heeft de moslims onterfd van een structurele elite, zoals Amsterdam bijvoorbeeld de Patriciërs kent. De oudste of meest begaafde zoon krijgt het bedrijf van zijn vader in handen, genoeg geld blijft erover om zijn kinderen een goede opleiding te geven en die indien mogelijk van zijn neven - dit geldt voor het Christen- en Jodendom.

Niet bij de moslims; daarom is het een religie voor de paupers - en paupers hebben andere dingen aan hun hoofd dan een lekker leventje, met een wijntje en dat soort zaken. De erfenis boedel wordt verdeeld onder kinderen, ook dochters, wat inteelt blijkbaar in de hand werkt.

Mochten de joden ook een dergelijk erfrecht hebben gehad, dan zou het mij niet verwonderen of er ooit een Tenach en een Talmoed was geweest. Ergo, Leviticus zou op dezelfde hoogte hebben kunnen hebben gestaan als de Quoran... maar deze religie heeft zich verder ontwikkelt gedurende perioden en heeft boeken als bv Job eraan toegevoegd.

Of de Medina teksten niet meer als heilig te zien itt de Mekka verzen. In de Sjia is hier wel eens debat over geweest meen ik.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 maart 2019 om 20:07.
Frankenstein is offline  
Oud 19 maart 2019, 19:52   #116
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Die Kuzu zou beter een beetje meer denken vooraleer zijn bek open te doen. Zulke schreeuwlelijkerds zorgen juist voor dit klimaat.
Elio zo zijn die mensen nu eenmaal. Dit heet democratie; hij vertegenwoordigt zijn achterban - en kijkt naar Turkse TV en leest in Turkse kranten. Dit is een echte Erdogan Turk

Amen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 maart 2019 om 19:53.
Frankenstein is offline  
Oud 19 maart 2019, 20:04   #117
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dat vetgedrukte snap ik niet. Sarcastisch bedoelt misschien ?? Voor de duidelijkheid; ik maak geen grap - ik ben serieus.

Ik meen uw recente vraag (begin van deze dag) op te vatten: Hoe de reacties uit Turkse hoek zich zouden gaan ontwikkelen binnen de komende tijd - meer precies: voor begrafenissen slachtoffers een feit zijn.


Mijn antwoord hierop heb ik duidelijk gemaakt; ik vergat erbij te vermelden dat DENK de spreekbuis van Erdogan is.

Nu begint u over "de vreemdelingen" in uw quote. Ik snap niet waarom hierover begint, want begrip vreemdelingen is 'Random'.
Vreemdelingenhaat refereert aan mijn voorafgaande post over het wekelijkse vragenuurtje van de kamer met de ministers waarin de aanslag aan de orde kwam. Ik schreef dat Rutte in zijn inleiding over de gebeurtenissen van gisteren zei dat een van de motieven "vreemdelingenhaat" was. De slachtoffers waren volgens Rutte dus vreemdelingen voor de Turkse dader. Dat is Kuzu natuurlijk niet ontgaan, maar hij reageerde er niet op. Wij zwijgt stemt toe. Voor Kuzu zijn de Nederlanders vreemdelingen, net als voor de dader.
Piero is offline  
Oud 19 maart 2019, 20:09   #118
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vreemdelingenhaat refereert aan mijn voorafgaande post over het wekelijkse vragenuurtje van de kamer met de ministers waarin de aanslag aan de orde kwam. Ik schreef dat Rutte in zijn inleiding over de gebeurtenissen van gisteren zei dat een van de motieven "vreemdelingenhaat" was. De slachtoffers waren volgens Rutte dus vreemdelingen voor de Turkse dader. Dat is Kuzu natuurlijk niet ontgaan, maar hij reageerde er niet op. Wij zwijgt stemt toe. Voor Kuzu zijn de Nederlanders vreemdelingen, net als voor de dader.
Duidelijk
Frankenstein is offline  
Oud 19 maart 2019, 22:10   #119
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.187
Standaard

Er is geen relatie gevonden met de slachtoffers, het is dus toch een pure Islamitische aanslag met links naar terror groepen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190319_04268209
Hoofdstraat is offline  
Oud 19 maart 2019, 22:24   #120
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er is geen relatie gevonden met de slachtoffers, het is dus toch een pure Islamitische aanslag met links naar terror groepen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190319_04268209
Natuurlijk was het een islamitische aanslag !

Gisteravond kwamen 2 mensen in het nieuws van de NOS getuigen dat ze de terrorist allahoe akbar hoorden roepen.
Maar dat heeft niets met de islam te maken hoorde ik een Nederlands politicus zeggen.
daiwa is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be