Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2009, 11:01   #101
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

zoek de fout

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ordeelden_vrij
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 11:06   #102
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Oneerlijk idd, maar de fouten zul je me moeten verduidelijken.
Als we het over "illegalen" hebben, dan lijkt de grootste fout me te zijn dat die mensen volgens het systeem niet bestaan. Terwijl ze overduidelijk wel bestaan.

Het is gemakkelijk om een "niet-bestaande" aan zijn lot over te laten, om hem te negeren, om hem eventueel te deporteren, om hem zonder proces op te sluiten.

Af en toe komt er dan eens in het nieuws dat mensen die hier al jaren wonen gedeporteerd zullen worden. Mensen met een gezin, vrienden, eventueel zelfs kinderen die al op school zitten. Waarna er een solidariteitscampagne op gang kwam, met als gevolg dat die mensen in de meeste gevallen toch mochten blijven. Met andere woorden: van zodra mensen beseffen dat die "illegalen" wel bestaan, dat ze onder ons leven, dat ze je buren en vrienden kunnen zijn, stort de hele constructie in elkaar.

Of om het simpel samen te vatten: jij zit hier nu wel halfslachtig de migratiepolitiek van België te verdedigen. Maar mocht je een illegale vriend hebben, en ze willen die deporteren, zou je dat dan laten gebeuren? Of zou je er alles aan doen om het tegen te houden?
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:30   #103
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Je kan niet verwachten dat iedere arme migrant ter wereld welkom is in een uitgebouwd systeem van sociale zekerheid. Dan klapt het in elkaar.
Op deze moment is het idd een oneerlijk systeem maar degenen die het lukt om hier te geraken en te overleven hebben op termijn met een regularisatie een mogelijkheid om hier te blijven, werk te vinden, ...

Een systeem van open grenzen heeft maar kans als iedereen het recht heeft hier te komen werken maar zal ook helemaal niks van sociale steun ontvangen voor ie het door werken heeft opgebouwd (geen opvang in asielcentra, geen onderwijs voor kinderen, geen dringende medische hulpverlening, geen hulpverlening die door de overheid gesubsidieerd worden, ... ). Waarschijnlijk moet ie dan nog gaan betalen voor een deportatie per vliegtuig.
Jij was toch lid van de PVDA?

abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:31   #104
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Uw post gaat over iets totaal anders?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:37   #105
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je zegt dat dit een slechte tactiek is en dat er betere tactieken zijn, wel die andere tactieken worden ook toegepast, en waarschijnlijk zelfs door de mensen die het bouwkantoor hebben bezocht.
Misschien wel ja. Misschien moeten ze eens aan anderen die ze tegenkomen wanneer ze niet iets aan het vernielen zijn vragen wat ze ervan vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik neem aan dat die mensen gechockeerd zijn, de mensen die dagelijks worden opgesloten in centra omdat ze een verkeerd kleurtje hebben en eruit gepikt worden bij identiteitscontroles zijn waarschijnlijk ook geschockeerd, maar bon, je hebt een punt.
Jij hebt ook een punt. Maar dat is compleet naast de kwestie. Als je zoveel mogelijk mensen aan je kant wil krijgen in de strijd tegen de wantoestanden die je beschrijft moet je die mensen niet tegen je in het harnas jagen. Je moet die overtuigen. Ja dat duurt langer en neen dat wordt niet versneld door ergens een bouwfirma kort en klein te gaan slaan. Integendeel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Jouw engagement vind ik vrij relevant in deze kwestie, het is gemakkelijk langs de zijlijn commentaar te geven, het is niet zo gemakkelijk echt een verschil te maken.
Het nut en de noodzaak van deze actie lijken me vrij duidelijk, de bouw van dit nieuw centrum is een misdaad. Die moet gestopt worden en dara zijn meerdere manieren voor, blokkades, petities, mobilisaties, bezettingen, sabotage en trashraids.
Het verhinderen van de bouw van een nieuw centrum zal geen iota veranderen aan de manier waarop dit land met vluchtelingen omgaat. Het proberen verhinderen van die bouw door de betrokken bouwfirma's aan te vallen nog veel minder. De actie had dus geen enkel nut, behalve voor de paar deelnemers die nu zichzelf ervan kunnen overtuigen 'dat zij tenminste écht iets hebben ondernomen'.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:43   #106
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Als we het over "illegalen" hebben, dan lijkt de grootste fout me te zijn dat die mensen volgens het systeem niet bestaan. Terwijl ze overduidelijk wel bestaan.

Het is gemakkelijk om een "niet-bestaande" aan zijn lot over te laten, om hem te negeren, om hem eventueel te deporteren, om hem zonder proces op te sluiten.

Af en toe komt er dan eens in het nieuws dat mensen die hier al jaren wonen gedeporteerd zullen worden. Mensen met een gezin, vrienden, eventueel zelfs kinderen die al op school zitten. Waarna er een solidariteitscampagne op gang kwam, met als gevolg dat die mensen in de meeste gevallen toch mochten blijven. Met andere woorden: van zodra mensen beseffen dat die "illegalen" wel bestaan, dat ze onder ons leven, dat ze je buren en vrienden kunnen zijn, stort de hele constructie in elkaar.

Of om het simpel samen te vatten: jij zit hier nu wel halfslachtig de migratiepolitiek van België te verdedigen. Maar mocht je een illegale vriend hebben, en ze willen die deporteren, zou je dat dan laten gebeuren? Of zou je er alles aan doen om het tegen te houden?
Wel, ik ben deel van het systeem.

Ik werkte in de winter van 2000 in een daklozen-opvangcentrum. Dat was omstreeks de tijd dat het Rode Kruis tenten opzette aan de Dienst Vreemdelingenzaken wegens de grote instroom van asielzoekers (toen kandidaat-asielzoekers nog geld kregen van het OCMW).

Ons opvangcentrum werd overstelpt met aanvragen van kandidaat asielzoekers, er was plaats te weinig , ook voor de lokale dakloze of mishandelde vrouw. Ik heb toen richtlijnen gevolgd, ik heb meermaals smekende moeders met baby's geweigerd terwijl het buiten vroor en de laatste kamer diende vrijgehouden te worden.
Ik voelde mij daar toen niet goed bij en nog altijd niet maar het was een afspraak in het centrum en ik heb hem nageleefd. En in dezelfde situatie zou ik opnieuw hetzelfde doen.

Dus, mocht ik een vriend hebben die illegaal is en uitgewezen wordt dan zal ik hem mijn steun geven maar ik zal geen bouwbedrijf overvallen of asielcentrum bestormen.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:46   #107
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Jij was toch lid van de PVDA?

Nog steeds ja. Moet ik dan sowieso voor "open grenzen" zijn ?
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 12:50   #108
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Nog steeds ja. Moet ik dan sowieso voor "open grenzen" zijn ?
Vraag het eens aan iemand van de PVDA.

En vraag ineens ook wat de analyse van je partij is over de problemen in de sociale zekerheid. Of wat de partij waar je lid van bent vindt van de stelling dat er in België niet genoeg geld is om dat allemaal te blijven betalen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:04   #109
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Wel, ik ben deel van het systeem.

Ik werkte in de winter van 2000 in een daklozen-opvangcentrum. Dat was omstreeks de tijd dat het Rode Kruis tenten opzette aan de Dienst Vreemdelingenzaken wegens de grote instroom van asielzoekers (toen kandidaat-asielzoekers nog geld kregen van het OCMW).

Ons opvangcentrum werd overstelpt met aanvragen van kandidaat asielzoekers, er was plaats te weinig , ook voor de lokale dakloze of mishandelde vrouw. Ik heb toen richtlijnen gevolgd, ik heb meermaals smekende moeders met baby's geweigerd terwijl het buiten vroor en de laatste kamer diende vrijgehouden te worden.
Ik voelde mij daar toen niet goed bij en nog altijd niet maar het was een afspraak in het centrum en ik heb hem nageleefd. En in dezelfde situatie zou ik opnieuw hetzelfde doen.

Dus, mocht ik een vriend hebben die illegaal is en uitgewezen wordt dan zal ik hem mijn steun geven maar ik zal geen bouwbedrijf overvallen of asielcentrum bestormen.
Eigenlijk zeg je gewoon: ik heb in een daklozencentrum gewerkt, ik heb daar de klootzak uitgehangen door mensen te weigeren in de winter, maar ik deed het omdat het moest.
En voor de rest ben ik het niet eens met radicale acties.
Wat is je punt nu?
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:56   #110
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Wel, ik ben deel van het systeem.

Ik werkte in de winter van 2000 in een daklozen-opvangcentrum. Dat was omstreeks de tijd dat het Rode Kruis tenten opzette aan de Dienst Vreemdelingenzaken wegens de grote instroom van asielzoekers (toen kandidaat-asielzoekers nog geld kregen van het OCMW).

Ons opvangcentrum werd overstelpt met aanvragen van kandidaat asielzoekers, er was plaats te weinig , ook voor de lokale dakloze of mishandelde vrouw. Ik heb toen richtlijnen gevolgd, ik heb meermaals smekende moeders met baby's geweigerd terwijl het buiten vroor en de laatste kamer diende vrijgehouden te worden.
Ik voelde mij daar toen niet goed bij en nog altijd niet maar het was een afspraak in het centrum en ik heb hem nageleefd. En in dezelfde situatie zou ik opnieuw hetzelfde doen.

Dus, mocht ik een vriend hebben die illegaal is en uitgewezen wordt dan zal ik hem mijn steun geven maar ik zal geen bouwbedrijf overvallen of asielcentrum bestormen.
Had dan direct gezegd dat je een systeemhoer bent. Kon ik ineens wat tijd besparen.

Als afspraken clashen met de gezondheid van mensen, dan laat een normale mens de gezondheid van die mensen primeren.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 07:27   #111
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Uw post gaat over iets totaal anders?
ohja?Lees dan door mij in het vet gebracht woorden

Het gaat om mensen die een straf kregen van minder dan drie jaar. Er zijn geen seksuele delinquenten bij of illegalen. Als de veroordeelden zich aanbieden bij de gevangenis, worden ze op een wachtlijst geplaatst in afwachting dat ze met een enkelband onder elektronisch toezicht geplaatst kunnen worden.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 07:43   #112
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Vraag het eens aan iemand van de PVDA.

En vraag ineens ook wat de analyse van je partij is over de problemen in de sociale zekerheid. Of wat de partij waar je lid van bent vindt van de stelling dat er in België niet genoeg geld is om dat allemaal te blijven betalen.
Wel, ik vond de steun vanuit PVDA aan illegalen mbt het regularisatiedossier terecht.
Tot op heden heb ik echter nog geen artikel gelezen waarin men vanuit PVDA onomwonden verklaard dat we helemaal mee zijn met het idee van open grenzen en iedereen ter wereld hier een arbeidsvergunning, sociale uitkeringen, ... kan krijgen.

Ik ga er dan ook vanuit dat het standpunt van de PVDA m.b.t. geld vinden voor de sociale zekerheid slaat op de huidige situatie en niet op uw utopische dromen.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 07:48   #113
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Eigenlijk zeg je gewoon: ik heb in een daklozencentrum gewerkt, ik heb daar de klootzak uitgehangen door mensen te weigeren in de winter, maar ik deed het omdat het moest.
En voor de rest ben ik het niet eens met radicale acties.
Wat is je punt nu?
Mijn post was een antwoord op die van Bloedverwant.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 07:54   #114
Linkiewinkie
Vreemdeling
 
Linkiewinkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Had dan direct gezegd dat je een systeemhoer bent. Kon ik ineens wat tijd besparen.

Als afspraken clashen met de gezondheid van mensen, dan laat een normale mens de gezondheid van die mensen primeren.
Een beperkt aantal plaatsen en afspraken met collega's doen je die beslissingen nemen. Heeft niks met "normaal" te maken.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 09:09   #115
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Een beperkt aantal plaatsen en afspraken met collega's doen je die beslissingen nemen. Heeft niks met "normaal" te maken.
Zoals ik al zei, het heeft weinig zin om te discussiëren als dat je mening is.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 00:27   #116
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Wel, ik vond de steun vanuit PVDA aan illegalen mbt het regularisatiedossier terecht.
Tot op heden heb ik echter nog geen artikel gelezen waarin men vanuit PVDA onomwonden verklaard dat we helemaal mee zijn met het idee van open grenzen en iedereen ter wereld hier een arbeidsvergunning, sociale uitkeringen, ... kan krijgen.

Ik ga er dan ook vanuit dat het standpunt van de PVDA m.b.t. geld vinden voor de sociale zekerheid slaat op de huidige situatie en niet op uw utopische dromen.
Ik heb geen utopische dromen, 'kameraad', en al zeker niet wet betreft de PVDA.

Als de PVDA niet meer voor open grenzen is, dan is dat een bocht van 90° t.o.v. het standpunt van die partij van enkele jaren geleden. Of zouden ze zomaar hun schouders gezet hebben onder de gelijknamige vzw?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 10:13   #117
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkiewinkie Bekijk bericht
Tot op heden heb ik echter nog geen artikel gelezen waarin men vanuit PVDA onomwonden verklaard dat we helemaal mee zijn met het idee van open grenzen en iedereen ter wereld hier een arbeidsvergunning, sociale uitkeringen, ... kan krijgen.

Je bent nog jong en de kent de partij nog niet zo goed denk ik, en dat de pvda haar verwoordingen goed kiest .

In ieder geval weet dat het AEL bij ze in coalitie is gegaan net omdat ze absoluut voor een open migratie waren. Ongeacht hoe ze het willen verkopen aan hun achterban. Anders was die coalitie er NOOIT geweest, wees daar maar zeker van
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 10:08   #118
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Je bent nog jong en de kent de partij nog niet zo goed denk ik, en dat de pvda haar verwoordingen goed kiest .

In ieder geval weet dat het AEL bij ze in coalitie is gegaan net omdat ze absoluut voor een open migratie waren. Ongeacht hoe ze het willen verkopen aan hun achterban. Anders was die coalitie er NOOIT geweest, wees daar maar zeker van
1/ het zou perfect kunnen dat de PVDA niet langer voor open grenzen is.
2/ wat je zegt over de redenen voor de oprichting van RESIST is regelrechte bullshit.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be