Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2013, 23:43   #101
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
enz,enz en zo zet de nva de deuren open voor te goedkope loonslaven
Zo ,en,Di Rupo zet de deur open voor het halve arbische én afrikaanse continent en stuurt ze gelijk door naar de Vlaamse provinciesteden....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 06:49   #102
Buitenwipper
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2013
Locatie: Kambuja
Berichten: 1.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Vlaanderen volgens de n-va : Bouwwerven vol Polen, vrachtwagens met Slovaakse of Hongaarse chauffeurs (als ze al vooruit geraken), Roemeense techniekers aan de band en Bulgaarse poestvrouwen...
En ondertussen moeten de Vlamingen maar toekijken zeker...
Na de GAS-boetes en andere kloterijen kan dit wel tellen. Nu weet iedereen ineens wat een confederatie is, een Vlaanderen dat geen rotte eurocent meer overheeft en een arme bevolking die werkloos is omdat ze liever werkvolk uit 't buitenland halen dan eigen volk om te scholen...
Binnenkort lopen er geen Vlamingen meer rond, ze verkopen de boel, net zoals ze vroeger deden door "werkvolk" naar hier te halen. Heel het verhaaltje begint opnieuw.
Nog meer vreemd volk binnen en nog minder plaats voor Vlamingen. Bedankt n-va...
Wat gaat er nu nog bijkomen, alvast integratielessen voor Bulgaren opstarten?
Arm Vlaanderen, de maskers vallen af.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 07:12   #103
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Met een arbeidskaart is controle mogelijk op het naleven van de sociale wetgeving. Zonder die arbeidskaart is er geen enkele sociale bescherming. Bij controles kan men met geluk wat dubieuze firmaatjes aansprakelijk stellen. Zo'n firmaatjes worden opgericht bij de vleet en zijn veel wegwerpfirma's. Als die firma's de pech hebben van een zware controle wordt er niet meer naar omgezien.

Nu eerlijk gezegd in de wereld van de knelpuntberoepen ga je weinig brave zelfstandigen vinden die geen frank in het zwart doen.
Je hebt pas controle, als je controle en zicht hebt op de achtergrondfiguren met hun volledige CV, van uitzendkantoren, in alle lidstaten, bij het opzetten van die uitzendkantoren.

Dat vereist een samenwerking tussen alle lidstaten en die kan je op je buik schrijven, want dan is de interne concurrentie tussen Europese lidstaat werknemers weg.

En die concurrentie is wat onze politieke slaven van industrie en kapitaal nu net nodig hebben.

Daaraan zie je ook dat links nergens in Europa nog bestaat, want alle partijen werken er aan mee.

Verdeel en heers, weet je wel.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 07:47   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

De oprit van mijn kot moet zeer grondig hernieuwd worden.

Ik heb de keuze: Polen aan redelijk goedkope prijs, of Vlamingen .... die niet afkomen voor dat werkje.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 07:51   #105
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De oprit van mijn kot moet zeer grondig hernieuwd worden.

Ik heb de keuze: Polen aan redelijk goedkope prijs, of Vlamingen .... die niet afkomen voor dat werkje.

.
Met een beetje geduld vindt je wel �*ndere Vlamingen.
Laat die Polen maar vogelen & pikken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:10   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
enz,enz en zo zet de nva de deuren open voor te goedkope loonslaven
We leven wel in een leuk land. Het loopt hier vol met laaggeschoolden, vooral allochtonen, en als er moet worden gewerkt, moeten we weer andere migranten invoeren. Zo kunnen we bezig blijven.
Maar om de nva hiervan te beschuldigen, daarvoor moet men toch populist in het kwadraat zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:19   #107
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je hebt pas controle, als je controle en zicht hebt op de achtergrondfiguren met hun volledige CV, van uitzendkantoren, in alle lidstaten, bij het opzetten van die uitzendkantoren.

Dat vereist een samenwerking tussen alle lidstaten en die kan je op je buik schrijven, want dan is de interne concurrentie tussen Europese lidstaat werknemers weg.

En die concurrentie is wat onze politieke slaven van industrie en kapitaal nu net nodig hebben.

Daaraan zie je ook dat links nergens in Europa nog bestaat, want alle partijen werken er aan mee.

Verdeel en heers, weet je wel.
Besef goed dat als je de markt gaat afschermen dat het dat gedaan is met jouw te goedkope consumptie. Zowel van electronische hightech uit Korea, Japan, China en Amerika als van het gediversifieerd voedsel vanuit Italië, Spanje, duitsland en Griekenland.

Dat vind ik juist zo hypocriet aan de protectionistische houding. Ze zijn voor een bescherming van koopkracht en hun welvaart maar blijven blind voor de sociale uitbuiting die noodzakelijk is om hun decadente consumptie te handhaven.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:21   #108
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zo ,en,Di Rupo zet de deur open voor het halve arbische én afrikaanse continent en stuurt ze gelijk door naar de Vlaamse provinciesteden....
Waar Bart De Wever en co ze met open armen ontvangen
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:21   #109
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar Bart De Wever en co ze met open armen ontvangen
Geloof niet dat bdw staat te springen om hier een heel continent laaggeschoolde allochtonen, die hier in de werkloosheid terecht komen en blijven, te ontvangen.
Dat schijnt mij eerder het stokpaardje van links te zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:32   #110
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De oprit van mijn kot moet zeer grondig hernieuwd worden.

Ik heb de keuze: Polen aan redelijk goedkope prijs, of Vlamingen .... die niet afkomen voor dat werkje.

.

Ach, je bent gewoon te krentekakkerig om die Belgen te betalen.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 13:02   #111
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je hebt pas controle, als je controle en zicht hebt op de achtergrondfiguren met hun volledige CV, van uitzendkantoren, in alle lidstaten, bij het opzetten van die uitzendkantoren.

Dat vereist een samenwerking tussen alle lidstaten en die kan je op je buik schrijven, want dan is de interne concurrentie tussen Europese lidstaat werknemers weg.

En die concurrentie is wat onze politieke slaven van industrie en kapitaal nu net nodig hebben.

Daaraan zie je ook dat links nergens in Europa nog bestaat, want alle partijen werken er aan mee.

Verdeel en heers, weet je wel.
Industrie en kapitaal dat is wat de linksen echt haten... maar niet kunnen missen.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:33   #112
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De oprit van mijn kot moet zeer grondig hernieuwd worden.

Ik heb de keuze: Polen aan redelijk goedkope prijs, of Vlamingen .... die niet afkomen voor dat werkje.

.
U vergeet wellicht bewust de Walen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 23:01   #113
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar Bart De Wever en co ze met open armen ontvangen
Jomme....u had beter geschreven.....

Waar Bart De Wever en co ze met open armen moeten ontvangen.....

Ik zie dagelijks in mijn eigen stad de gevolgen van die strategie,invoeren én verdelen over de Vlaamse provinciesteden...

En denkt u dat ze hier bij ons in het OCMW staan te springen om dit feit....

Wij Mechelaars mogen er echter wel voor opdraaien....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 23:04   #114
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U vergeet wellicht bewust de Walen ?

Natuurlijk,die zijn zélfs té lam om de telefoon op te nemen als schooffie wil bellen voor een offerte voor zijn oprit...

Schoffie wéét dit,waarom zou hij dan zijn tijd én geld gaan versmossen om te proberen wat onmogelijk is...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 23:30   #115
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Dit is juist bedoeld om de werkloosheid in stand te houden. Telkens als er goede werkgelegenheid dreigt moet er ingegrepen worden op de aanbodkant van de markt door de grenzen open te zetten. Voor Italianen en Spanjaarden, Marokkanen en Turken, Polen, Roemenen en Bulgaren.

Zonder werkloosheid gaan werknemers immers eisen stellen en dat is dramatisch voor het aantal multimiljonairs en miljardairs in de wereld.
Zeer juist. Daarom waren de ( nog autentieke ) linkse partijen ook tegen immigratie in de jaren vijftig.
Het patronaat heeft een kunstmatig werklozenreservoir opgebouwd om de lonen te drukken, de autochtone arbeiders organisaties kapot te maken en verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 23:32   #116
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Over welke knelpuntberoepen gaat het hier, waar men persé Bulgaren en Roemenen voor nodig heeft?
Beroepsbedelen en zakkenrollen ? Ook komt men hier inbrekers tekort ! Als dat zo doorgaat staan binnenkort onze politieagenten op den dop wegens onnodig geworden. De immigranten gaan hen redden door hen werk te geven.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 07:43   #117
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Las in de krant van vrijdag 13 dat het een geluksdag was voor 2500 Polen, die voor het grootste deel natuurlijk, langs Poolse of Duitse uitzendkantoren, klaar staan voor de grote fruitpluk.
Gelukkig hebben we de RVA en VDAB, betaald met onze belastingcenten, om eigen werklozen aan het werk te houden.
Oei, Europa steekt daar een stokje voor door zijn open grenzen beleid.
Ken studenten die het willen doen, maar die zijn te duur.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 08:00   #118
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En wat is er verkeerd aan de reactie van N-VA?
Dacht U dat N-VA een anti vreemdelingenpartij is?

Wat is er verkeerd voor knelpuntberoepen buitenlanders naar hier halen, en hen een tijdelijke arbeidskaart te bezorgen?

Dat is toch iets anders dan de ongecontroleerde vreemdelingenintocht waar de SPA en de federale regering voor verantwoordelijk is?
Er had beter nagedacht over het omscholen van werklozen richting de zogenaamde knelpuntberoepen...Ik denk dat bijvoorbeeld heel wat hoger opgeleide werklozen zich best willen omscholen richting ingenieur als ze daarvoor de nodige ondersteuning krijgen (die er dus nu niet is)
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 10:51   #119
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Er had beter nagedacht over het omscholen van werklozen richting de zogenaamde knelpuntberoepen...Ik denk dat bijvoorbeeld heel wat hoger opgeleide werklozen zich best willen omscholen richting ingenieur als ze daarvoor de nodige ondersteuning krijgen (die er dus nu niet is)
Ze kunnen zich nog altijd omscholen in een richting waar ze wel de nodige ondersteuning voor krijgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 11:26   #120
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De oprit van mijn kot moet zeer grondig hernieuwd worden.

Ik heb de keuze: Polen aan redelijk goedkope prijs, of Vlamingen .... die niet afkomen voor dat werkje.

.
Een maand geleden nog een reportage gezien op RTL Duitsland over aangelegde opritten in Duitsland, door Polen.
Zij lagen zeer goed, behalve als je er 3X met je auto over reed.
Ik zou ze zeker bellen als ik jou was.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be