Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 14:06   #101
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
dat is dan een gevangene die het mischien leuk gaat vinden in de gevangenis:
Niemand die ik ken die binnen heeft gezeten heeft me ooit gezegd dat het leuk was in de gevangenis. En dan de mensen die er nooit hebben gezeten, wees gerust, de gevangenis is geen lachertje.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 14:11   #102
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
als gevangenisstraf vind ik dat toch niet geschikt.
De koran lezen zou beter zijn. Veeeeel minder oproepend tot geweld.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 14:23   #103
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Als hij toch een eenzaat is, er is nog genoeg zwerfvuil dat mag opgekuist worden.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 14:37   #104
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Evenveel als de busmoordenaar van Antwerpen
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 15:23   #105
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
De koran lezen zou beter zijn. Veeeeel minder oproepend tot geweld.
Hum hum...Videogames...koran lezen...Hij zou bvb. zijn studies kunnen afmaken terwijl hij daar is. Als hij toch binnen 10 of 15 jaar terug vrij is.Hij moet dan toch iets doen om zijn brood te verdienen?
En waarom niet, s'avonds zich een uur of twee ontspannen met ultra gewelddadige video speeltjes.Beter nog deed hij wat power training, dan kan hij zich mischien verdedigen als hij familie van zijn slachtoffers tegenkomt in de bak. Want daar heeft hij geen geweer om op ze te schieten.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 15:29   #106
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Hum hum...Videogames...koran lezen...Hij zou bvb. zijn studies kunnen afmaken terwijl hij daar is. Als hij toch binnen 10 of 15 jaar terug vrij is.Hij moet dan toch iets doen om zijn brood te verdienen?
En waarom niet, s'avonds zich een uur of twee ontspannen met ultra gewelddadige video speeltjes.Beter nog deed hij wat power training, dan kan hij zich mischien verdedigen als hij familie van zijn slachtoffers tegenkomt in de bak. Want daar heeft hij geen geweer om op ze te schieten.
Het is trouwens de vraag of hij enkele jaren gaat kunnen overleven in de gevangenis. Het zit daar vol Moslims die zich geroepen zullen voelen om Hans of te maken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 15:40   #107
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik vind ook dat de straffen die hier geeïst worden, in schril contrast staan tot de daadwerkelijk uitgesproken straffen totnogtoe.
Als erin omgekeerde richting iets gebeurt, staat de ganse linkerzijde te springen om verschonende argumenten aan te brengen. Nu wordt hier weer de doodstraf geeïst, of 30 jaar,... Ik vraag mij af hoe lang het geleden is dat iemand van de linkerzijde 30 jaar geeïst heeft.
Als je dan echt de mening nóg eens wilt horen van een " extreem-linkse " : Déze extreem-linkse vind 30 jaar voor Hansje Van Themse niet genoeg . Ik zal er maar ineens bijvertellen - óók nog eens - dat ik 30 jaar voor moordenaars altijd te weinig vind , ongeacht hun motief , huidskleur , godsdienstig fanatisme , of wat voor andere " verzachtende omstandigheid " dan ook . Voor onmensen hoeft er geen plaats te zijn in deze maatschappij .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 16:08   #108
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Als je dan echt de mening nóg eens wilt horen van een " extreem-linkse " : Déze extreem-linkse vind 30 jaar voor Hansje Van Themse niet genoeg . Ik zal er maar ineens bijvertellen - óók nog eens - dat ik 30 jaar voor moordenaars altijd te weinig vind , ongeacht hun motief , huidskleur , godsdienstig fanatisme , of wat voor andere " verzachtende omstandigheid " dan ook . Voor onmensen hoeft er geen plaats te zijn in deze maatschappij .
Niets zo "binnen de maatschappij" als een gevangenis.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 16:50   #109
krohn
Partijlid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 213
Standaard Dikke taboe (moslimse fundamentalismusinvloed in de Belgische gevangenis...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht

Het is trouwens de vraag of hij enkele jaren gaat kunnen overleven in de gevangenis. Het zit daar vol Moslims die zich geroepen zullen voelen om Hans of te maken.

(Daromtrent)

Er moet ten eerste worden gezegd dat voor zover ik daarover uit mijn ervaring kan beoordelen, lijkt de veiligheid en (de daarmee gaande lichamelijk integriteit) me grondig gewaarborgd in de Belgische gevangenissen te zijn, wat niet het geval in Portugal toen was...

Maar...Bepaalde facteurs zoals hierboven vermeld moeten niet worden verwaarloosd inderdaad, en ten steun daarvan voeg ik hieraan cijfers toe die me door een andere gedetineerde, die bij de Administratie van de gevangenis van Vorst toen (Mai-september 2000) werkte, werden opgeleveerd:

Van ongeveer zes honderde gedetineerden toen:

Westeuropeanen (en geassimileerde van Oost-Europa) 160
Moslims (Marokkanen en Turken grotendeels) De rest

(De situatie nu volgens bepaalde bronen blijkt grondig te zijn veranderd -vanaf 11 september? ...- met een meerdeerheid van Oosteuropeanen)

Ik moet evenwel in alle eerlijkheid zeggen dat ik (behalve kleine incidenten blijkbaar onvermijdelijk in deze soort plaatsen en situaties) geen probleem met de ander gedetineerde tegenkwam. Ook niet met de moslims.

(Behalve met een jonge Marokkaan van Tanger afkomstig, toen pas geland in België die de verantwoordelijke van onze galerij waarschijnlijk wijs vond mij zo te zeggen "toevertrouven" , blijkbaar vanwege zijn "hispanische" afkomst -geen woord Frans, en maar enkele woordjes brabbeltaal in het Spaans...-Ik bedoel in mijn eigen cel met capaciteit voor twee mensen, negen dagen lang te plaatsen... Een helemaal a part geval trouwens. Niets te maken met godsdienst of etnische afkomst. Hij had -al daar binnen gehad...- problement met iedereen. Gewoon gek...)

Maar in het geval van Hans, kan dat van vooraf zeker niet honder procent worden gegarandeeerd.

En bij de uitsprak, moet ermee ernstig rekening worden gehouden.../...

.../...Want het is misschien een dikke taboe te verbreken, dat te zeggen, maar er is geen geheim voor niemand dat de moslims in de gevangenis (ik bedoel in Westerse landen) een sterke invloed van het moslim fundamentalismus ondergaan, met een gepaard gaande sterke radicalisatie (op politieke en godsdiestige vlak)

In 2000 bvd. het islamitische gebed om 3 u. s morgens in de gevangenis van Vorst -door een imam van binnen gezongen, een door de andere moslimse gedetineerde beantwoord- was overal toegestaan, gewoon....(Als daar, na hun vrijlating, iets van blijft, is zeker een helemaal andere vraag ....)

De beste oplossing voor Hans dus: op vrije voeten gaan!!!
krohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 17:00   #110
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In het belgisch systeem wel want die zitten allemaal in de gevangenis.
Moest dat anders zijn (dus in de psychiatrie) zou dat dan veel beter zijn?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 17:04   #111
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Moest dat anders zijn (dus in de psychiatrie) zou dat dan veel beter zijn?
Ik denk van wel, bevoorbeeld in de psychiatrie zouden ze medische hulp kunnen krijgen, wie weet soms wel een behandeling. In de gevangenis krijgen ze niets, buiten dan hun maandelijkse betaling van de ziekenkas.

Mensen die niet veroordeeld zijn omdat ze ziek in het hoofd zijn, die horen nu eenmaal niet in de gevangenis. Natuurlijk, hier zitten ze in de gevangenis en blijkbaar vindt iedereen dat normaal maar ik niet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 10:36   #112
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk van wel, bevoorbeeld in de psychiatrie zouden ze medische hulp kunnen krijgen, wie weet soms wel een behandeling. In de gevangenis krijgen ze niets, buiten dan hun maandelijkse betaling van de ziekenkas.

Mensen die niet veroordeeld zijn omdat ze ziek in het hoofd zijn, die horen nu eenmaal niet in de gevangenis. Natuurlijk, hier zitten ze in de gevangenis en blijkbaar vindt iedereen dat normaal maar ik niet.
Ik vind dat ook allesbehalve normaal maar ik denk niet dat die mensen levenslang tussen andere 'gekken' opsluiten en een behandeling geven (wat nog wel eens platspuiten durft zijn toch?) uiteindelijk niet veel beter is.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be