Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2014, 08:47   #101
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

De grens is er, en de grens is niet magisch.

Bij geslachtelijke voortplanting is er sprake van recombinatie, dat wil zeggen dat het DNA van de man en vrouw door elkaar gehusseld wordt, en daardoor is er een bijna oneindige combinatie mogelijk van de verschillende soorten DNA, waardoor geen twee broers of zussen er hetzelfde uitzien. (met uitzondering van 1-ei tweelingen).

Maar voor het maken van een totaal nieuw concept, zoals een mens met vleugels of iets dergelijks,
grappig, want zo'n "totaal nieuw concept" als een "mens met vleugels" door "DNA dat uit de lucht valt" zou net de theorie ontkrachten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
is nieuw nietbestaand DNA vereist, en DNA komt niet uit de lucht vallen, maakt ook niet zichzelf, dus radicaal nieuwe concepten zijn onmogelijk.

De grenzen zoals die zijn vastgelegd door het bestaande DNA kunnen niet overschreden worden.
o jawel
in ons hele genoom is er nogal wat viraal dna terug te vinden. Om er 1tje op te noemen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 08:49   #102
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een theorie is dus een theorie.
Ik heb ook een theorie, God had eerst de vissen en dan de vogels gemaakt.
En alle wezens daarbij. God zag dat het goed was, maar er moest nog ene tussenzitten met de capaciteiten om Gods grondstoffen te bewerken. en om Gods gras af te rijden. God zag dat het goed was en de mens is een heel ander dier dan God ooit geschapen heeft. De mens kan praten en straffer nog, de mens moet zich niet meer aanpassen aan zijn omgeving. De mens past gewoon de omgeving naar hem aan.

Ja praha, moet je mij eens zien na de zomer Ik denk dat er nog gelold kan worden wanneer ik als een extremist achter mijn antwoorden ga, MET CAMERA
een hypothese is geen theorie

mensen zouden echt wel een basis moeten hebben
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:00   #103
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een hypothese is geen theorie

mensen zouden echt wel een basis moeten hebben
The origins of species is dan een hypothese en geen theorie.
Want het is een wetenschappelijke theorie die begint vanuit iets dat langs geen kanten bewezen is.
We zouden dan moeten stoppen met het de evolutietheorie te noemen, maar eerder de hypothese van evolutie.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:20   #104
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Syntese Bekijk bericht
U mag dat doen. U bent immers geen wetenschapper dus ook geen inzicht in de materie
Ondertussen werken de professionals verder en bevestigen duizenden fossiele vondsten en genetica de evolutieTHEORIE.

http://www.radiotimes.com/programme/...dden-treasures
Call me lame, maar voor ik de tijd in links steek. Vast eens concreet samen wat ze daar zeggen?
The feathered dinosaur? Ja en dan? Hoe bewijst ge dat de ene soort uit de andere soort evolueert?
http://hmcurrentevents.com/feathered...ound-in-china/
Aan welke soort linken ze deze dan om bij te dragen aan de theorie?

Bekijk een theorie als tien punten. Hoeveel punten van de tien verbindt men aan mekaar om de theorie af te beelden?
My question dus, uit wat evolueerde de Anchiornis huxleyi?
Duizenden ja duizenden, maar duizenden te linken aan wie? Men beeldt meteen de nieuwe soorten af, maar de tussensoorten?
Duizenden zou het net heel gemakkelijk maken, maar als duizenden geen transition tonen, zitten we toch met een probleem?

Laatst gewijzigd door Peche : 1 april 2014 om 09:22.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:21   #105
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Syntese Bekijk bericht
Na een tijdje, en de zoveelste 'noob', zonder scholing en kennis der basiswetenschappen die daarbij aangeeft een creationist te zijn en gelooft in een schepper (dat daar geen bewijs van is, is bijzaak) wordt men dat beu.
Tenslotte is de tijd die je steekt in zulke mensen verloren voor de wetenschap die dagelijks meer ontdekkingen doet.
Dit na 12 reacties. Laat verdere discussie maar. Ik leg U te slapen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:40   #106
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Syntese Bekijk bericht
Elke soort is een 'tussensoort' zelfs u.
Op een link klikken kost 1/10 sec.
U plaatst er zelf een, u verlangt dat ik die wél lees? = lame
Er staat niets op behalve 2 video's. Misschien zou het mensen sieren als ze vooraf een keer iets samenvatten zodat mensen weten waarop ze klikken.
De Anchiornis laat u open. Daar gaat het in de links ernaast over, daar ging het met mij en Piero over. Uit dat gesprek hield U een quote en ik ging dan verder op de Feathered dinosaur. Hoe deze fossielen aansluiten en overgangen tonen is mij en velen het raadsel. Als er duizenden zijn en het is zo duidelijk te zien, leg er dan eens 10 aflopend bij mekaar met fossiel foto.
Niet 1 en direct naar 10 springen.
Dat is dan als een muis op een eekhoorn springen, en van op een eekhoorn op een aap, op semi aap, op een mens. But where are the in betweens?
Tenzij U het antwoord heeft, ga ik U verder negeren, hoe vooruitgaand of achteruitgaand U dat ook mag vinden

Laatst gewijzigd door Peche : 1 april 2014 om 09:43.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:51   #107
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Syntese Bekijk bericht
Reproductie.
dus is malware ook levend?

een computervirus?

een tumor?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:59   #108
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
De in betweens staan in de literatuur. Veel leesgenot.
Ik vind:

Citaat:
2/3. Professor Richard Fortey visits a site in China known as the `Dinosaur Pompeii', where many important examples of prehistoric animals with feathers have been uncovered. Among the discoveries made there are a cousin of the T-rex, and a creature with strong parallels to living pandas.
Er vanuit gaand dat het om o.a. de Anchiornis gaat! Andere in betweens lees ik niet, noch de naam Anchiornis.

Quote eens enkele in betweens door vanuit de literatuur op de site of de films.
Tof dat ze vroege soorten ontdekken met veren, maar hoe link jij ze aan mekaar?
Animeren, schrijven is mooi. Maar gooi uw duizenden fossielen die iets tonen eens op tafel. Easy as pie met internet als bron, toch!?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 10:05   #109
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.772
Standaard



dat is al iets uitgebreider dan reproductie alleen

een tumor zou daar nog onder kunnen vallen

een computervirus tot op een bepaalde hoogte
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 10:12   #110
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Vroeg ik nu in betweens uit de 'doorverwezen literatuur' en krijg ik dan een voorbeeld van een kip?!? Oh boy.
Wanneer ik dan zelf de Anchiornis van meet af aan vernoem draaien we er omheen en ben ik de noob?
Ik ga U zeker niet negeren omdat ik niet op kan tegen uw wijsheid, het is dat we al een piero hebben, hetzij iets beschaafder.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 12:00   #111
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Gij draait gewoon gelijk de wind.
Van dino's die vogels worden naar resistentie in E.coli bacteri.
Hoe link je die samen? En dan moet ik weer cirkels draaien, wanneer we dan een organisme hoger op de evolutietrap nemen zoals insecten komen we nog niet dichtbij wat we waarnemen bij de E.coli. Wat we dan waarnemen is massale sterfte.

Bon, ik wil niet uitgepraat zijn. Maar het was jij die meeging in de theorie van veelal paleontologen en ik wil graag weten op basis van wat je dat doet. Ik kan ook op internet de plaatjes bekijken en wat lezen in boeken, maar ik blijf op mijn dorst. Ik heb hier des tijds eens van Athelas een link gekregen, 25 evidences of macro evolution. Ik raad U aan daar uw onderzoek te beginnen en te trachten een fotovoorstelling te maken van de gevonden fossielen daar vernoemd achtereen opvolgend. Duidelijk bij gezegd: geen animaties he
Het internet is niet beperkt en toont IEDER gevonden fossiel.
Dus om terug te komen naar de kern van uw betoog, wat toont volgens U aan dat de vogels uit de reptielen zijn geëvolueerd? Of praat U enkel maar de woorden na zonder ze te begrijpen?
Dat iemand wat lang van stof is dat is voor mij geen bezwaar. Als dat maar tot 1 onderwerp beperkt blijft en als mij niet telkens woorden in de mond gelegd worden.

Ik heb nergens geschreven over de E.coli en dat vogels uit reptielen zijn geëvolueerd. Ik had het over een gemeenschappelijke voorouder voor verschillende "soorten" en hun eventueel nog bestaande nakomelingen tot heden. Het zijn alleen de creationisten die claimen dat er overgangsvormen en missing links moeten gevonden worden tussen allerlei nog levende "soorten". Veel plezier met uw wetenschappelijke strijd tegen de windmolens.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 12:50   #112
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Naar welk experiment refereerde je dan toen je begon te spreken over die bacteriën?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 14:57   #113
Danny430
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 maart 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
The origins of species is dan een hypothese en geen theorie.
Want het is een wetenschappelijke theorie die begint vanuit iets dat langs geen kanten bewezen is.
We zouden dan moeten stoppen met het de evolutietheorie te noemen, maar eerder de hypothese van evolutie.
Waarom vertoond ons DNA zo'n verwantschap met onze naaste buur de Bonobo-aap? Dat is concreet iets aantoonbaar maken. DNA van engeltjes ben ik nog nergens tegengekomen.
Danny430 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:06   #114
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.655
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het leven op aarde loopt op zijn laatste benen.
ja Piero,

ik geef je gelijk, denk aan de milieu vervuiling en de echte genocide op zo een gigantische schaal van het leven op aarde nu, ja je hebt gelijk.

kans op nucleaire oorlog is nu heel groot: en het zal in india beginnen als pakistan de hindoes aanvalt met 100 nucleaire bommen op de Dag van Allah met steun van het leger van Iran. Moslims willen als eerste alle hindoehonden uitmoorden en massaal alle hindoemeiden verkrachten en gang bangen. moslims haten hindoes heel radicaal en dit zal leiden tot de nucleaire holocaust binnen afzienbare tijd.

hierom is het beter om alle moslimlanden hard aan te pakken en hen niet te laten beschikken over nucleaire middelen en wapens. Liever nu maar hard zijn dan hen een kans geven om ons te vernietigen met een verrassings aanval als wij slapen.

heel moeilijke zaak gewoon.

dewanand


dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:09   #115
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja Piero,

ik geef je gelijk, denk aan de milieu vervuiling en de echte genocide op zo een gigantische schaal van het leven op aarde nu, ja je hebt gelijk.

kans op nucleaire oorlog is nu heel groot: en het zal in india beginnen als pakistan de hindoes aanvalt met 100 nucleaire bommen op de Dag van Allah met steun van het leger van Iran. Moslims willen als eerste alle hindoehonden uitmoorden en massaal alle hindoemeiden verkrachten en gang bangen. moslims haten hindoes heel radicaal en dit zal leiden tot de nucleaire holocaust binnen afzienbare tijd.

hierom is het beter om alle moslimlanden hard aan te pakken en hen niet te laten beschikken over nucleaire middelen en wapens. Liever nu maar hard zijn dan hen een kans geven om ons te vernietigen met een verrassings aanval als wij slapen.

heel moeilijke zaak gewoon.

dewanand


dewanand
Wat is de visie van Wieroe hieromtrent?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:29   #116
Danny430
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 maart 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht

kans op nucleaire oorlog is nu heel groot: en het zal in india beginnen als pakistan de hindoes aanvalt met 100 nucleaire bommen op de Dag van Allah met steun van het leger van Iran. Moslims willen als eerste alle hindoehonden uitmoorden en massaal alle hindoemeiden verkrachten en gang bangen.
Met 100 nucleaire bommen zal er weinig meer over zijn om te gang-bangen.
Danny430 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 20:11   #117
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

De grens is er, en de grens is niet magisch.
Tiens waren dat nu toevallig de twee beweringen waarvan ik vroeg of ze aangetoond konden worden ?
Door het als het een mantra te blijven af dreunen toon je dat niet aan hoor

Je 'uitleg' hieronder is in wezen ook een herhaling van het bovenstaande
Citaat:
Bij geslachtelijke voortplanting is er sprake van recombinatie, dat wil zeggen dat het DNA van de man en vrouw door elkaar gehusseld wordt, en daardoor is er een bijna oneindige combinatie mogelijk van de verschillende soorten DNA, waardoor geen twee broers of zussen er hetzelfde uitzien. (met uitzondering van 1-ei tweelingen).

Maar voor het maken van een totaal nieuw concept, zoals een mens met vleugels of iets dergelijks, is nieuw nietbestaand DNA vereist, en DNA komt niet uit de lucht vallen, maakt ook niet zichzelf, dus radicaal nieuwe concepten zijn onmogelijk.

De grenzen zoals die zijn vastgelegd door het bestaande DNA kunnen niet overschreden worden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 20:27   #118
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Dat met die miljarden jaren moet je met een grote korrel zout nemen.

Denk aan die dino's, die geacht worden 80 miljoen jaar oud te zijn, en waar ze in de fossielen elastische pezen vinden en soepele bloedvaten met daarin hemoglobine.

Als iemand gelooft dat dat 80 miljoen jaar goed blijft onder de grond dan is hij wel heel erg van 't pad af.
Dus u bent van mening dat er 5000 jaar geleden of iets vroeger nog dino's rondzwierven op deze aarde. En dit, omdat u vooral niet wilt dat het boek Genesis ongelijk zou krijgen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 20:35   #119
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb nooit de term magisch gebruikt.
Neen da's waar ... gij zegt alleen dat het zo zou zijn zonder dat ge dat afdoend kunt verklaren en je stoelt je er verder op .... daarom neem ik de vrijuit van dat 'magisch' te noemen

Citaat:
Wel heb ik eerder gezegd dat ik de magie van het leven nog zie.
Niet meer dan een uitdrukken van een gevoel ... ik kan de geboorte van een kind ook nog steeds een 'wonder' noemen

Citaat:
Even benadrukken waarom niet? Omdat niemand hier 2 verschillende soorten wil tonen met tussensoorten die laten blijken dat de 1 uit de andere komt. Zelfs bij de mens hebben ze dat nog niet kunnen bewijzen. Onze gemeenschappelijke voorouder met de apen is nog niet eens gevonden.
Als jij mij een fotoslide van de ECHTE fossielen kan geven die overgangen tonen zonder bijgevoegde beenderen kan ik daar een visueel beeld van krijgen.
Ik heb je al meermaals de reden uitgelegd waarom dat niet kan .... waarom je dat niet als een film (met dus echte bestaande fossielenplaatjes) gaat te zien krijgen.
gewoon omdat we niet beschikken over exemplaren van al de nodige tussenstapjes.

Citaat:
Als we animaties gaan posten kan ik evengoed de bijbel of een ander sprookjesboek erbij halen he.
Wetenschap gaat om de feiten, where are the facts dan? Bewijs dat een richting aanwijst zegt weinig, misschien wijzen ze het wel bewust die richting omdat ze nog niet de helft van Darwins capaciteit hebben en maar op veilig spelen.
Je kan nu eenmaal niet tonen wat je niet hebt ( in dit geval een relaas met detailsfoto van het verleden ) .

Noem me btw één wetenschap die dat wel kan, Peche

Kan de elektriciteitsleer ons vertellen wat de precieze historie is van al de elektronen in je pc ?
Kan de astrofysica ons een filmpje met echte plaatjes van onze zon uit het verleden voorschotelen ?
etc etc

Wetenschap werkt nu eenmaal niet zo...
Dat werkt met weerlegging en bevestiging.
Blijkbaar begrijp je dat nog steeds niet zo goed.
En moest het nu niet zo zijn dat de evolutietheorie zowat de uitgesproken geverifieerde theorie is met zowat het rijkste aanbod aan historische data .... dan had ge misschien nog ergens een punt.

Maar nogmaals .... je draait wederom rond de hete brij hé
Het wezenlijke verschil graag tussen jouw eigenste micro-_ en macro-evolutie ... dus het waarom er een stop zou zijn.
En jouw eigenste definitie van soorten graag ... ditmaal voor eens en altijd

Laatst gewijzigd door praha : 1 april 2014 om 20:35.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 20:41   #120
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Razendsnelle evolutie? Ze hadden een equivalent van miljoenen jaren mensenlevens nodig om een ressistentie te ontwikkelen. Ik zag in dat experiment dat de E.coli E.coli bleef. Die discussie is gevoerd in andere discussies en die ga ik niet meer aan. Het bewijst aanpassingen en resistentie.

Ja daar gaan we weer hoor .... een microob da's een microob en een mier da's een mier voor peche daar hij het onderscheid niet ziet of niet kent... en derhalve is dat allemaal micro-evolutie voor hem
Maar een mens en een aap-achtige dat moet wel macro-evolutie zijn

Citaat:
Nooit is trouwens bewezen waar het leven vandaan kwam.
En ?
Er is door de evolutietheorie ook nooit aangetoond of bewezen dat er zoiets als antimaterie bestaat.
Is het weer zo moeilijk het bij het onderwerp te houden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be