Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 juni 2009, 08:56   #101
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dan hadden die 7 op 10 maar op N-VA moeten stemmen. Ze krijgen wat ze verdienen.
2
Felix (be) is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:57   #102
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Pardon ?? 13 % vd bevolking zal je bedoelen.
Het is en blijft een mooie score, zeker als eerste solo-deelname aan een verkiezing, maar tegelijkertijd blijft het nog altijd maar 13%.
Alsof plots alles zou moeten wijken voor de plannen van De Wever.
Het is altijd leuk als je plots een semantische discussie wil beginnen, maar ik heb er vandaag geen zin in. Sorry.

Dewever heeft de verkiezingen gewonnen. Zijn tactiek werd beloond door de kiezer. Punt.

En we weten allemaal dat iemand die verkiezingen wint, niet noodzakelijk daarom ook in een regering moet of gaat uitgenodigd worden.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:00   #103
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alsof plots alles zou moeten wijken voor de plannen van De Wever.
hebt ge zinnige tegenargumenten voor dewevers aanpak?
de walen willen geen dialoog dus moet ge een manier vinden dat ze wel rond tafel willen gaan zitten. De portemonnee is doorgaans altijd een heel efficiënt middel om iemand's aandacht te krijgen
1207 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:00   #104
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het is altijd leuk als je plots een semantische discussie wil beginnen, maar ik heb er vandaag geen zin in. Sorry.

Dewever heeft de verkiezingen gewonnen. Zijn tactiek werd beloond door de kiezer. Punt.

En we weten allemaal dat iemand die verkiezingen wint, niet noodzakelijk daarom ook in een regering moet of gaat uitgenodigd worden.
Nee, door 13% vd kiezers. Een heel groot verschil dus.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:02   #105
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee, door 13% vd kiezers. Een heel groot verschil dus.
Er zijn toch echt van die debaters die hun gelijk vooral willen halen op de kruimels die er na het feestmaal nog overblijven. Niet te verstaan.

Hewel, ge krijgt uw gelijk. Vreet de kruimels maar op; ik houd me bezig met de meer belangrijke zaken.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:02   #106
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee, door 13% vd kiezers. Een heel groot verschil dus.
Ok, maar we moeten eerlijk blijven hé. Het vlaams nationalisme heeft toch gewonnen onder de noemer N-VA. En de vorige vlaamse regering heeft het vertrouwen gekregen om verder te doen met al zeker N-VA en CD&V. Als ze dit langs zich neerleggen kunnen we even goed stoppen met gaan te stemmen.
monza is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:04   #107
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Er zijn toch echt van die debaters die hun gelijk vooral willen halen op de kruimels die er na het feestmaal nog overblijven. Niet te verstaan.

Hewel, ge krijgt uw gelijk. Vreet de kruimels maar op; ik houd me bezig met de meer belangrijke zaken.
Het is niet mijn schuld dat jij 13% gelijkstelt aan DE kiezer.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:06   #108
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee, door 13% vd kiezers. Een heel groot verschil dus.
Daar heb je wel een punt , ondanks verlies zijn VLD en SP-A groter en de nationalisten hebben spijtig genoeg bijlange na nog geen meerderheid en kunnen bijgevolg hun wil niet opdringen .

De traditionelen kunnen hun anti-Vlaanderen politiek dus verder zetten. Of ze daar in de toekomst voor zullen beloond worden is een andere vraag.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:09   #109
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het is niet mijn schuld dat jij 13% gelijkstelt aan DE kiezer.
maar zou het volgens jou goed zijn om een partij die praktisch vanuit het niets 13% haalt, te negeren?

stel dat je ze nu niet meepakt, zou het risico er niet zijn dat de NVA bij de volgende verkiezingen (en dat kan nog dit jaar zijn) nog verder groeit?

zeker CD&V moet nu de NVA binnenhalen, of ze gaan constant aan die kant aangevallen worden.

SPa is trouwens bijzonder lief voor NVA, ook nu weer eens Gennez in de Standaard. ze heeft trouwens gelijk als ze zegt dat VDB Vlaamser is dan de NVA qua beleid.....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:15   #110
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar zou het volgens jou goed zijn om een partij die praktisch vanuit het niets 13% haalt, te negeren?

stel dat je ze nu niet meepakt, zou het risico er niet zijn dat de NVA bij de volgende verkiezingen (en dat kan nog dit jaar zijn) nog verder groeit?

zeker CD&V moet nu de NVA binnenhalen, of ze gaan constant aan die kant aangevallen worden.

SPa is trouwens bijzonder lief voor NVA, ook nu weer eens Gennez in de Standaard. ze heeft trouwens gelijk als ze zegt dat VDB Vlaamser is dan de NVA qua beleid.....
Ik zeg nergens dat ze moeten genegeerd worden. Zomin dat alles zou moeten wijken voor exclusief hun plannen. Met de stoere taal van gisteravond heeft BDW imo niet veel ruimte meer gelaten voor nog vele bilaterale gesprekken.
Ik denk dat hij gisteren nog een iets teveel in een zegeroes verkeerde.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:15   #111
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het is niet mijn schuld dat jij 13% gelijkstelt aan DE kiezer.
<Afgezaagd>
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:17   #113
nednav
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 17
Standaard

Nva-volksunie... egmont...pact ??
nednav is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:19   #114
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat ze moeten genegeerd worden. Zomin dat alles zou moeten wijken voor exclusief hun plannen. Met de stoere taal van gisteravond heeft BDW imo niet veel ruimte meer gelaten voor nog vele bilaterale gesprekken.
Ik denk dat hij gisteren nog een iets teveel in een zegeroes verkeerde.
gisteren was hij idd wat te hard, hij zal te weinig geslapen hebben.

maar jij weet ook dat dit niets betekent, het zijn de gesprekken binnenkamers die er toe doen. wat gaat hij daar zeggen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:20   #115
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat ze moeten genegeerd worden. Zomin dat alles zou moeten wijken voor exclusief hun plannen. Met de stoere taal van gisteravond heeft BDW imo niet veel ruimte meer gelaten voor nog vele bilaterale gesprekken.
Ik denk dat hij gisteren nog een iets teveel in een zegeroes verkeerde.
De stoere taal van de VLD was net zo hard gisteren, verschil is dat de NVA dit gewoonweg altijd al gezegd heeft en dat dit in hun programma stond . Dat van de VLD dan weer niet, hun eis om of meegenomen te worden in een vlaamse of uit de federale te stappen is toch wel wat grover dan gelijk wat de NVA al gezegd heeft.

Groen stelde net zo goed haar voorwaarden, SPa en cd&v herhalen gewoon wat ze al jaren zeggen maar nog nooit uitgevoerd hebben in gelijk welke regering ze zitten , maar nee op de NVA kappen ze graag.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:23   #116
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Ik denk dat de cd&v nog steeds dezelfde problemen heeft als in 2007 bepaald deel van de partij wil wel meegaan met NVA maar een ander deel niet, welk deel het wint intern zal bepalen wat de koers is.

Ik hoop dat ze beseffen dat ze voor deze verkiezingen een paar bonussen hadden (leterme en vandeurze, rampzalige campagne bij sommige andere, vorige vlaamse regering die het heel makkelijk had,...) die de volgende keer er niet zijn, als ze dan nog hun beloftes breken zoals ze deden in 2007 zie ik hun stilstand van nu veranderen naar een fors verlies in 2011 .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:24   #117
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat gaat hij daar zeggen?
hij zal pleiten om de 3 miljard die straks naar brussel moet vloeien als pasmunt te gebruiken om de walen rond de tafel te krijgen. als compromis zal hij de praatbarak in eerste instantie wel mee terug openen.

maar het doet er, hopelijk zit ik er naast, niet meer toe. hij is nu gezellig koffie aan het drinken maar de cvp heeft gisteren de lijnen uitgezet

Rompuy mag niet onder druk gezet worden, de walen niet tegen de benen stampen ed meer. vld chanteert zijn deelname en de grijze spa trek men ook mee in bad om 51% te halen.
1207 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:24   #118
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
gisteren was hij idd wat te hard, hij zal te weinig geslapen hebben.
nee dat is politiek hij moet zijn standpunten blijven duidelijk maken aan de kiezer NVA wil niet zoals de cd&v veel beloven en dan niks doen, daar hebben ze de basis niet voor omdat te overleven.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:26   #119
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zeg liever dat je er niks kan tegen inbrengen.
Ge zou beter eens leren lezen, zagevent: ik heb al gezegd dat je gelijk krijgt. Maar blijkbaar is dat voor u nog niet genoeg.

OK dan, je hebt "übergelijk". Je mag de kruimel hebben, doorspoelen, en erin stikken voor mijn part. Zo goed?

In ieder geval: dikke proficiat met je poging om de discussie te verleggen. Een teken van intellectuele zwakte, dat wel, maar toch een verdienstelijke poging.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:27   #120
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
gisteren was hij idd wat te hard, hij zal te weinig geslapen hebben.

maar jij weet ook dat dit niets betekent, het zijn de gesprekken binnenkamers die er toe doen. wat gaat hij daar zeggen?
Uiteraard, en hopelijk (voor iedereen) beseft hij daar dat hij hoe dan ook zal moeten compromissen sluiten, wil hij iets bereiken.
Pietje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be