Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2017, 17:18   #101
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Blowers nemen NUL initiatief. Anderen moeten hun problemen oplossen. En wie zijn 'mensen zoals ik'? Rechtse mensen? VB'ers?
Deze bower wil met u wel in de ring staan zodat ik eens wat initiatief kan laten voelen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 17:26   #102
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Deze bower wil met u wel in de ring staan zodat ik eens wat initiatief kan laten voelen.
Prima argument!


NEXT!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 18:30   #103
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Blowers nemen NUL initiatief. Anderen moeten hun problemen oplossen. En wie zijn 'mensen zoals ik'? Rechtse mensen? VB'ers?
Deze bower wil met u wel in de ring staan zodat ik eens wat initiatief kan laten voelen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 18:57   #104
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ga je bukken in de ring, Bhairav?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 19:07   #105
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga je bukken in de ring, Bhairav?
Wie gaat daar nu kakken?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 19:12   #106
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wie gaat daar nu kakken?
Ik weet het niet, ben je ineens geen 'bower' meer?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 19:20   #107
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet het niet, ben je ineens geen 'bower' meer?
Blower dus.
Zelfs pokke-stoned zou ik geert tegen de grond krijgen. Stevige porties 'initiatief' uitdelen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 13:57   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, blowen is voor losers.

Leuke gast ben jij om je vrienden losers te noemen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 14:05   #109
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Peche, is it you ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 14:48   #110
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, alcohol en tabak zijn ook drugs. Tot zover gaat de vergelijking op.
Trouwens van mij moogt ge die ook illegaal maken. Geen probleem.
Maar suiker, vetten en zelfs voedsel in het algemeen, over dezelfde boeg gooien is misschien mooi geprobeerd, maar slaat op niet veel.
Het gaat over effecten op gezondheid, dus zijn ( te veel) vetten en suikers evengoed niet ok, evengoed als( te veel) blowen en zuipen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 14:56   #111
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ha, is dat mijn mening?

Ok, vertel mij dan eens welke vitamientjes een joint geeft?



Ik denk dat ik het opnieuw nog eens moet uitleggen.

Suiker is noodzakelijk om te overleven. Uw lichaam heeft suiker nodig. Vet ook. Voedsel ook. Zonder die produkten sterft u.

Cannabis is totaal overbodig. Elke mens kan zonder cannabis. De cannabis plant heeft wel een stof ontwikkelt die het menselijk afweersysteem misleidt. Het geeft namelijk een weldadig gevoel terwijl dat onterecht is.

Snapt u het nu? Of moet ik het nog eens uitleggen?
Rustig, u bent wel erg gepikeerd wanneer uw mening wordt weerlegd.
Drinkt u alcohol voor de vitamientjes? Wel dan, wat is er dan zo problematisch aan een genotsmiddel als Hasj of weed?
Er zit genoeg glucose in dagelijks voedsel, evenals vet, dus die extra marsreep heeft u evenmin nodig om te overleven.
Mensen eten niet enkel om in leven te blijven maar ook omwille van genot, en om dezelfde reden zijn er die drinken, roken of blowen.
Dat het meeste legaal is en net weed en hasj niet is dus onzin, wie met mate gebruikt loopt evenveel risico als anderen, en dood gaan we allemaal.

Bovendien haal je die middelen zo uit de criminaliteit, geen onbelangrijk argument!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 15:20   #112
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Rustig, u bent wel erg gepikeerd wanneer uw mening wordt weerlegd.
Hoe weerlegt u mijn mening door te stellen dat u een andere mening hebt? Het probleem is dat ik deze zinloze discussie met u al heb gehad op dit forum. Ik heb u al eens tevergeefs geprobeerd afnemend grensnut uit te leggen, en hoe het menselijk afweer systeem werkt. De reden waarom ik dit mij herinner is omdat ik u tevergeefs heb proberen uit te leggen - en ik zwans niet- dat koeien gras eten omdat ze gras lekker vinden!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Drinkt u alcohol voor de vitamientjes? Wel dan, wat is er dan zo problematisch aan een genotsmiddel als Hasj of weed?
Maar dit zijn NIET de voorbeelden u gaf! Uw voorbeelden waren: suiker vet en (!)
voedsel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er zit genoeg glucose in dagelijks voedsel, evenals vet, dus die extra marsreep heeft u evenmin nodig om te overleven.
Nu begint u echt te kronkelen! U en ik hebben het nooit over een mars gehad. U had het over suiker! Waar dat in zit maakt niet uit!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mensen eten niet enkel om in leven te blijven maar ook omwille van genot, en om dezelfde reden zijn er die drinken, roken of blowen.
Nee!
Mensen eten om te overleven. Het genot dat we voelen is evolutionair ingesteld om ons te doen eten.
Dat genot is een illusie. Mochten we die illusie niet hebben, dan sterven we. Zoals anorexia patienten. Die vasten zich dood. Die hebben die genotsprikkel verloren.
In een ideale wereld is dat genot 100% voldoende om ons perfect te voeden, niet te veel, niet te weinig. Maar de mens is in korte tijd zo geevolueerd dat zijn evolutionair ingesteld genotsmechanisme niet 'up to date' is.

Door de landbouw produceren we te veel voedsel, terwijl onze genen voor een deel nog geprogrammeerd zijn als jager verzamelaar, waar voedsel schaars was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat het meeste legaal is en net weed en hasj niet is dus onzin, wie met mate gebruikt loopt evenveel risico als anderen, en dood gaan we allemaal.
Nee! Sommige mensen worden al kirrewiet van de eerste joint.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Bovendien haal je die middelen zo uit de criminaliteit, geen onbelangrijk argument!
Gij denkt echt dat de criminelen die nu wiet verkopen na de legalisatie brave boekhouders en architecten gaan worden? Echt?
Die gaan natuurlijk blijven wiet verkopen onder de officiele prijs. En dat gaat heel gemakkelijk zijn. Zij hebben geen kwaliteits verplichtingen, en geen taksen.
En al die blowers gaan de goedkopere wiet kopen.

Cannabis is boecht! Het beste is dat mensen er niet aan beginnen. Het erge is dat al die losers denken dat het 'cool' is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 15:31   #113
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hoe weerlegt u mijn mening door te stellen dat u een andere mening hebt? Het probleem is dat ik deze zinloze discussie met u al heb gehad op dit forum. Ik heb u al eens tevergeefs geprobeerd afnemend grensnut uit te leggen, en hoe het menselijk afweer systeem werkt. De reden waarom ik dit mij herinner is omdat ik u tevergeefs heb proberen uit te leggen - en ik zwans niet- dat koeien gras eten omdat ze gras lekker vinden! Maar dit zijn NIET de voorbeelden u gaf! Uw voorbeelden waren: suiker vet en (!)
voedsel!Nu begint u echt te kronkelen! U en ik hebben het nooit over een mars gehad. U had het over suiker! Waar dat in zit maakt niet uit!Nee!
Mensen eten om te overleven. Het genot dat we voelen is evolutionair ingesteld om ons te doen eten.
Dat genot is een illusie. Mochten we die illusie niet hebben, dan sterven we. Zoals anorexia patienten. Die vasten zich dood. Die hebben die genotsprikkel verloren.
In een ideale wereld is dat genot 100% voldoende om ons perfect te voeden, niet te veel, niet te weinig. Maar de mens is in korte tijd zo geevolueerd dat zijn evolutionair ingesteld genotsmechanisme niet 'up to date' is.

Door de landbouw produceren we te veel voedsel, terwijl onze genen voor een deel nog geprogrammeerd zijn als jager verzamelaar, waar voedsel schaars was.
Nee! Sommige mensen worden al kirrewiet van de eerste joint.
Gij denkt echt dat de criminelen die nu wiet verkopen na de legalisatie brave boekhouders en architecten gaan worden? Echt?
Die gaan natuurlijk blijven wiet verkopen onder de officiele prijs. En dat gaat heel gemakkelijk zijn. Zij hebben geen kwaliteits verplichtingen, en geen taksen.
En al die blowers gaan de goedkopere wiet kopen.

Cannabis is boecht! Het beste is dat mensen er niet aan beginnen. Het erge is dat al die losers denken dat het 'cool' is.
Dat cannabis boecht is mag u vinden, maar argumenten heb ik nog niet gelezen.
Eten we enkel omdat we honger hebben? Nee, we eten ook omdat eten genot betekent, wat je liefst deelt met anderen, los daarvan eten we ook omdat ze anders niet in leven blijven.
Betekent dit dat alles wat we eten goed is? Nee, er is de invloed van het milieu, bodemvervuiling, chemische bewerking om de houdbaarheid en aantrekkelijkheid van voedsel te verhogen..nog mee? Goed zo!

Waar beginnen de problemen? Wanneer je te veel vet, suikers eet, wat resulteert in hart en vaataandoeningen, overgewicht en diabetici. Zeker naarmate de leeftijd toeneemt, wordt te veel schadelijk. Nog mee? Fijn.

Omdat de mens houdt van genotsmiddelen, gebruiken velen ook hasj en weed. Waar beginnen hier de problemen? Bij de illegale productie, maar hetzelfde geldt als bij alle andere zaken, met mate is er geen probleem.

Nee, niet criminelen maar weedboeren kunnen wanneer je dit uit de criminaliteit haalt, gewoon legaal werken, met controle op het productieproces, en gebruikers worden niet langer gecriminaliseerd, verzint u nu echte argumenten?

Laatst gewijzigd door alice : 18 augustus 2017 om 15:38.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 15:47   #114
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat cannabis boecht is mag u vinden, maar argumenten heb ik nog niet gelezen.
In de psychiatrische opnames in België is het aantal opnames voor cannabismisbruik van 2002 tot 2012 met 42% gestegen en is het aantal opnames voor cannabisverslaving bijna verdrievoudigd.
https://www.druglijn.be/over-ons/sch...illegale-drugs

Of serveert u cannbis op het verjaardagsfeestje van uw kleinkinderen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Eten we enkel omdat we honger hebben? Nee, we eten ook omdat eten genot betekent, wat je liefst deelt met anderen, los daarvan eten we ook omdat ze anders niet in leven blijven.
Met u discussieren is echt hopeloos! Gij doet NUL inspanning om te lezen wat ik schrijf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Betekent dit dat alles wat we eten goed is? Nee, er is de invloed van het milieu, bodemvervuiling, chemische bewerking om de houdbaarheid en aantrekkelijkheid van voedsel te verhogen..nog mee? Goed zo!
Zucht ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar beginnen de problemen? Wanneer je te veel vet, suikers eet, wat resulteert in hart en vaataandoeningen, overgewicht en diabetici. Zeker naarmate de leeftijd toeneemt, wordt te veel schadelijk. Nog mee? Fijn.

Omdat de mens houdt van genotsmiddelen, gebruiken velen ook hasj en weed. Waar beginnen hier de problemen? Bij de illegale productie, maar hetzelfde geldt als bij alle andere zaken, met mate is er geen probleem.
Dit is zo'nen domme flauwe kul!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, niet criminelen maar weedboeren kunnen wanneer je dit uit de criminaliteit haalt, gewoon legaal werken, met controle op het productieproces, en gebruikers worden niet langer gecriminaliseerd, verzint u nu echte argumenten?
En wat denkt u dat de criminele bendes gaan doen? Wat meer aandacht besteden aan hunnen hof?

Grow up!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 15:51   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ze bewijzen het zelf ten overvloede: het zijn losers.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 16:16   #116
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
In de psychiatrische opnames in België is het aantal opnames voor cannabismisbruik van 2002 tot 2012 met 42% gestegen en is het aantal opnames voor cannabisverslaving bijna verdrievoudigd.
https://www.druglijn.be/over-ons/sch...illegale-drugs

Of serveert u cannbis op het verjaardagsfeestje van uw kleinkinderen?
Met u discussieren is echt hopeloos! Gij doet NUL inspanning om te lezen wat ik schrijf. Zucht ... Dit is zo'nen domme flauwe kul!
En wat denkt u dat de criminele bendes gaan doen? Wat meer aandacht besteden aan hunnen hof?

Grow up!
Dus de stelling dat zowel legale middelen die we al of niet uit noodzaak in ons lijf doen belanden, evengoed als illegale middelen als risico delen wat wie geen maat houdt zijn of haar gezondheid schaadt, is volgens u onzin?
Waar leef jij, op deze aardbol? Mocht is het schrijven over enkele legale middelen dan knikt u wel maar wanneer je er illegale middelen bij zet reageert u niet redelijk maar erg emotioneel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 16:30   #117
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Verplicht doorverwezen en verweven met andere problemen. Velen onder hen zouden cannabis moeten gebruiken onder begeleiding van een dokter en open een andere manier dan roken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 16:45   #118
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus de stelling dat zowel legale middelen die we al of niet uit noodzaak in ons lijf doen belanden, evengoed als illegale middelen als risico delen wat wie geen maat houdt zijn of haar gezondheid schaadt, is volgens u onzin?
Schrijf deze zin eens opnieuw, ok? maar wel begrijpbaar. Kwestie van respect voor uw medeforummers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar leef jij, op deze aardbol? Mocht is het schrijven over enkele legale middelen dan knikt u wel maar wanneer je er illegale middelen bij zet reageert u niet redelijk maar erg emotioneel.
Wat is dit nu weeral ne kromzin?

Zucht ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 19:01   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze bewijzen het zelf ten overvloede: het zijn losers.
Wie ? Zij ?


https://www.zamnesia.nl/blog-de-50-i...s-in-2013-n122
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 19:04   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
In de psychiatrische opnames in België is het aantal opnames voor cannabismisbruik van 2002 tot 2012 met 42% gestegen en is het aantal opnames voor cannabisverslaving bijna verdrievoudigd.
https://www.druglijn.be/over-ons/sch...illegale-drugs
Links sturen heeft geen zin
Ik lees geen links..net als jij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2017 om 19:06.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be