Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2007, 00:52   #101
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee hoor, openstellen staat hier gewoon voor kennis maken met. Het gezegde "onbekend is onbemind" bestaat niet voor niets. Maar natuurlijk zijn er altijd mensen die niet eens de moeite willen doen om andere culturen te leren kennen (behalve dan misschien virtueel). En die heb je langs beide kanten. Ze zijn aan elkaar gewaagd. En daar moet ik geen tekeningetje bijmaken, hoop ik...
welke cultuur leert men door dit evenement kennen? De Westerse cultuur? In dat geval kan men zeggen "de moslimcultuur stelt zich open voor andere culturen".

In dit geval stelt de westerse cultuur zich open voor de moslimcultuur (veeleer de RELIGIE, of hoe moet ik die kaaba zien?).

Blijkbaar is het nodig dat wij "integreren" : het gaat hier toch over integratie dacht ik?

als ze de moslimcultuur willen openstellen dat het Antwerpse stadsbestuur dan eens een bezoek organizeert voor moslims aan de kathedraal of zo... ze zijn zich nu toch al volop met de religieuze belevingen aan het bemoeien en betalen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 07:06   #102
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En maar leuteren over Vlaamse cultuur die verdrukt wordt, maar als hen dan gevraagd wordt wat die cultuur precies inhoudt, komen ze niet verder dan pensen en zeggen wat het niet is. Echt zielig!
'Ze moeten zich aanpassen aan onze cultuur' en 'moeten zich spiegelen aan ons' maar dan vraag ik me écht af aan wie? Er zijn hier zoveel verschillende stijlen, levenswijzen,... ik zou graag eens horen wat ze wél moeten doen 'to fit in'
En dan zou ik eens aan de forummers willen vragen of zij in het plaatje passen wat hier voorgesteld wordt als Vlaamse cultuur...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 07:19   #103
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Infidel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik denk dat je je lelijk vergist over de politieke ambities van Europalia, maar dit terzijde. Dit festival heeft niets met islamisme te maken, dus ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Dan moet je mij toch eens uitleggen wat de politieke ambities van Europalia zijn? En Europalia heeft inderdaad niets met islamisme te maken, het is telkens een land dat centraal staat, en als dat een islamtisch land is, zal daar waarschijnlijk religieus geïnspireerde kunst bij zijn, net zoals kunst bij ons meer dan 1000 jaar religieus geïnspireerd was. Niemand die daar een probleem mee heeft.
Jij bent waarschijnlijk al veel meer naar Europalia geweest dan ik, dus leg me aub de politieke ambities van Europalia eens uit?
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 07:25   #104
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Eenvoudiger en zeker duidelijker is te zeggen wat NIET bij onze cultuur hoort. Enkele voorbeelden : de hoofddoek, de minderwaardigheid van de vrouw, apartheidszwemuurtjes voor moslima's, uithuwelijkingen, besnijdenissen, halal-voeding, rituele dus dieronwaardige afslachtpartijen, voorrang van religieuse wetten en voorschriften op burgerlijke wetten, etc.
hoofddoek:ok (wil zeggen dat ik het wel met je eens ben, dat is geen onderdeel meer van onze cultuur)

minderwaardigheid van de vrouw: is geen alleenrecht voor de moslims, bij 'ons' is er ook in zowat elke relatie iemand die de overhand heeft en iemand die onder de sloef ligt. Die in jouw ogen 'minderwaardigheid' van de vrouw wordt door vele moslima's ook als een privilege gezien, ik ken er die op mij neerkijken omdat ik 'moet' gaan werken om bij te dragen in het gezin en zij 'mogen' thuisblijven en onderhouden worden.

apart zwemuurtje: ze kunnen maar proberen, voor zover ik weet hebben ze hun zin niet gekregen, toch?

uithuwelijking: ze zijn niet verplicht om te trouwen, één van mijn schoonzussen heeft al 3 keer geweigerd, dat wordt gerespecteerd. Trouwens, bij de moslims die in het westen wonen gebeurd het steeds vaker dat ze hun partner zelf kiezen/vinden of ze vragen zelf aan hun familie om een partner te zoeken, daar moeten wij ons niet mee bemoeien toch?

besnijdenissen: tja, de joden zullen het ook graag horen... vrouwenbesnijdenis: akkoord maar zoals je weet doen Marokkanen, Turken, ... daar niet aan mee, dat vormt dus geen algemeen probleem.

halal voeding en dus slachting: ik ben er ook niet voor maar als je alle dieronwaardige behandelingen/manipulaties wil uitgeschakeld zien moeten we vegetariër worden. Zelfs onze eieren komen van kippen die in ellende leven. Halal slachtingen moeten wel uitgevoerd worden door een ervaren/gediplomeerd iemand en niet 'thuis' door een gelegenheidsslachter zoals bij het offerfeest.

De geldende wetten van het land moeten uiteraard altijd voorrang krijgen, dat wordt zelfs gepredikt in de moskee (of moet ik zeggen sommige.. daar kan nogal eens verschil in zijn blijkbaar)
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 07:53   #105
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Infidel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Euh, moslims lopen ook niet rond in traditionele klederdracht van enkele eeuwen geleden, dus ik snap uw punt niet echt.
De mannen van de pitta waar ik woon, doen dat inderdaad niet. En een burka is inderdaad geen traditionele klederdracht van enkele eeuwen geleden, ze wordt nog altijd gedragen in Iran en Saoudi-Arabië. En ja, ik vindt dat een burka hier moet verboden worden.

Citaat:
Overigens lopen er wel degelijk ook Afrikanen rond in Afrikaanse klederdracht.
Bedoel je die Afrikaanse vrouwen die zich kleurrijker kleden dan Westerse?
Inderdaad, gelukkig dat ze nog mogen kiezen welke kleuren ze dragen.

Citaat:
Dat van die Schotse maatregel wil ik eerst wel eens zien voor ik het geloof. Hoe rap fabels een eigen leven gaan leiden op het internet is soms ongelooflijk! Maar soit, zelfs als dat zo is, dan is de Schotse overheid daar verantwoordelijk voor. Niet de moslims.
Ze kunnen echt wel niets verkeerd doen voor jou, hé? Tis altijd de schuld van die slechte Westerse overheden? Denk je dat ze geen drukkingsgroepen hebben? (of mensen zoals jij, die het werk voor hen doen)

Citaat:

Echt niet thuis in de joodse wijk in Antwerpen dus. Daar wonen ook massa's niet-joden hoor. Zelfs moslims!!! En toch worden hele straten afgezet tijdens joodse feesten. Nog nooit gehoord van tentoonstellingen over joodse cultuur of geschiedenis?
Ik wil gerust toegeven dat jij de joodse wijk beter kent dan ik. Tentoonstellingen over de joodse cultuur en geschiedenis, moet je wel niet beginnen te vergelijken, met het neerpoten van de Kaaba in het midden van een openbaar plein, waar iedereen die dat wil of niet ermee moet geconfronteerd worden. Waarschijnlijk moeten ze volgens jou, dan gewoon maar niet naar Antwerpen gaan dat weekend.

Citaat:
Die veiligheidsdiensten zijn helemaal niet nodig. En hebben weinig met de diamantwijk te maken. Het gaat over veiligheidsmensen bij scholen ed, waar ook altijd een politiepatrouille staat als de school begint of eindigt.
Tiens, waarom zouden die dan nodig zijn bij scholen?

Citaat:
Ik ben absoluut geen voorstander van parallelle samenlevingen. Daarom dat ik voor integratie ben, waarbij iedereen de cultuur van de anderen kent en respecteert. Het is door dat niet te doen dat er parallelle samenlevingen zijn.
Het is door jouw - laat maar begaan - beleid, dat we parallele samenlevingen hebben. Denk aan Molenbeek, de Parijse voorsteden, en vele andere Europese steden.
Misschien moet je net zoals België op e-Bay stond, maar eens beginnen aan de uitverkoop van Europa.
Of denk je echt dat ze in Molenbeek gaan "integreren"?
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 08:02   #106
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Infidel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is niet zo moeilijk hoor. Integratie impliceert gewoon dat elke groep zich aanpast aan het samenleven. Zonder dat één van beide daarom zijn eigenheid moet verliezen. En vanzelfsprekend de wetten van het land respecterend. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is. Wat Circe beschrijft in de post die jij zo goed vond heeft met integratie geen bal te maken.
Weeral een utopisch, politiek correct antwoord, maar geen onderlegde reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik dus naar China emigreer dan "integreer" ik ginder door de stad een replica van de Lievevrouwentoren te laten bouwen! Door lessen Nederlands te promoten (en waarom niet verplichten) op scholen. Door diezelfde chinese stad te laten betalen om mij gratis wat lessen chinees te geven en door ervoor te zorgen dat betogingen tegen de "vervlaamsing" van china verboden worden.
doe ik het goed zo?
Die zaken gebeuren toch hier? Vervang China door Vlaanderen & Vervlaamsing door Islamisering...

Leg ons aub uit, waar de fout in de redenering/vergelijking van Circe zit.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:04   #107
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
'Ze moeten zich aanpassen aan onze cultuur' en 'moeten zich spiegelen aan ons' maar dan vraag ik me écht af aan wie? Er zijn hier zoveel verschillende stijlen, levenswijzen,... ik zou graag eens horen wat ze wél moeten doen 'to fit in'
En dan zou ik eens aan de forummers willen vragen of zij in het plaatje passen wat hier voorgesteld wordt als Vlaamse cultuur...
Ik heb echt weinig tijd, maar omdat gij het zo schoon vraagt kijk:

Wat is typisch Vlaams:
Vlamingen voelen zich het meest verbonden met Vlaanderen en hun gemeente, weinig met België of hun provincie waar ze wonen.
De Vlaamse gevoelens van de Vlamingen worden niet beknot door associaties met extreem recht of racisme.

Wat is een Vlaming:
een levensgenieter, is bescheiden, is beleefd, zoekt compromissen, is vlijtig, is een plantrekker, is vriendelijk, is behulpzaam, is eerlijk

De Vlaming en zijn symbolen die hij op handen draagt:
de Vlaamse taal, de leeuw en Vlag, de ronde van Vlaanderen, 11 juli, het volkslied, de guldensporenslag, de ijzertoren

Typisch Vlaams in de Vlaming zijn leefwereld:
Cafés, gastronomie, wielrennen, duivenmelken, fanfares, restaurants, vinkenzetten, carnaval, motorcross, biljart

Typisch Vlaamse producten kenmerkend voor Vlaanderen:
Friet, bier, witloof, chocola, mosselen, stoofvlees, waterzooi, asperges, pensen, hutsepot, patisserie, …….

Waar Vlamingen trots op zijn:
De historische steden, de Vlaamse taal, de Vlaamse werklust, het Vlaamse opleidingsniveau, de Vlaamse oude schilderkunst, de levensgastronomie, de Vlaamse savoir-vivre, de biercultuur, het Vlaamse landschap, ……

Laatst gewijzigd door alberto : 18 september 2007 om 09:07.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 10:01   #108
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Een kraampje met hamburger, hotdog en varkensate's zouden die toegelaten zijn?
Wie durft?
Zijn hamburgers en hotdogs nu ook al vlaamse specialiteiten ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 10:49   #109
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

hey kijk kijk! Er loopt tegelijkertijd een Hindoe festival!

Citaat:
Er is in Antwerpen een steeds actiever wordende hindoegemeenschap rond de Swami Narayan-tempel aan het stadspark. Elk jaar vereren zij Ganesh op een zeer bijzondere wijze. Omdat zij dit gebeuren dit jaar willen openstellen naar alle inwoners van Antwerpen en er dus een publiek moment van willen maken, vroegen zij steun en samenwerking aan de dienst wijkwerking van de stad Antwerpen. Op deze manier kunnen alle geïnteresseerden kennismaken met een typisch hindoeïstisch feest.
Voor het volledige programma:

http://www.antwerpen.be/smartsite.dw...5037&rec=35793
(hier geen gratis buurtmaaltijd aangeboden door de Stad Antwerpen).

even een vergelijk (zie rode tekst hierboven):

Citaat:
Deze activiteit heeft als hoofddoelstelling om alle bewoners van Antwerpen te betrekken bij een typisch islamitisch feest, ongeacht religie of sociale afkomst. Er is het streefdoel om van dit feest een groots laagdrempelig wijkevenement te maken om op deze manier de integratie van de moslimcultuur in Antwerpen te versterken. De verschillende moslimgemeenschappen en hun geloof worden positief in de kijker geplaatst.


We willen tenslotte aantonen dat er tussen de islam en andere religies veel overeenkomsten zijn. En dat het ene geloof het andere geloof kan verrijken
Citaat:
1) Samenbrengen van mensen uit verschillende culturen en religies op een ongedwongen manier.
2) Moslimcultuur openstellen voor andere culturen.
3) Moslimcultuur op een positieve manier voorstellen.
4) Religies met elkaar in contact brengen.
5) Van een typisch feest van de islam een wijkgebeuren maken waarbij niemand wordt uitgesloten. Hiermee de integratie bevorderen.
Edina zal het wel niet zien, maar ik vind de benadering totaal verschillend.

Gelukkig dat de hindoe gemeenschap dit gebeuren niet propageert als: "de integratie van de hindoecultuur in Antwerpen te versterken"....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 10:54   #110
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zijn hamburgers en hotdogs nu ook al vlaamse specialiteiten ??
Kzal mij verbeteren, Westerse specialiteiten.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 11:51   #111
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik weet het, het is een lange termijnplanning, maar nog een jaar later gaat de stad een Hindoetempel reconstrueren (nee, niet Taj Mahal, dat zou ook weer een probleempje leveren) en navenant eten uitdelen.
De Taj Mahal is een islamitisch mausoleum en geen hindoetempel.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 11:55   #112
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:07   #113
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik heb echt weinig tijd, maar omdat gij het zo schoon vraagt kijk:

Wat is typisch Vlaams:
Vlamingen voelen zich het meest verbonden met Vlaanderen en hun gemeente, weinig met België of hun provincie waar ze wonen.
De Vlaamse gevoelens van de Vlamingen worden niet beknot door associaties met extreem recht of racisme.

Wat is een Vlaming:
een levensgenieter, is bescheiden, is beleefd, zoekt compromissen, is vlijtig, is een plantrekker, is vriendelijk, is behulpzaam, is eerlijk

De Vlaming en zijn symbolen die hij op handen draagt:
de Vlaamse taal, de leeuw en Vlag, de ronde van Vlaanderen, 11 juli, het volkslied, de guldensporenslag, de ijzertoren

Typisch Vlaams in de Vlaming zijn leefwereld:
Cafés, gastronomie, wielrennen, duivenmelken, fanfares, restaurants, vinkenzetten, carnaval, motorcross, biljart

Typisch Vlaamse producten kenmerkend voor Vlaanderen:
Friet, bier, witloof, chocola, mosselen, stoofvlees, waterzooi, asperges, pensen, hutsepot, patisserie, …….

Waar Vlamingen trots op zijn:
De historische steden, de Vlaamse taal, de Vlaamse werklust, het Vlaamse opleidingsniveau, de Vlaamse oude schilderkunst, de levensgastronomie, de Vlaamse savoir-vivre, de biercultuur, het Vlaamse landschap, ……
Van alle dingen die zo nauw verbonden zouden moeten zijn aan een Vlaming volgens jou zeggen alle vette dingen me weinig of niets.
Ik ben dus blijkbaar geen Vlaming.

Wat betreft 'Wat is een Vlaming'... ik ken x-tig Vlamingen die helemaal niet in dat rijtje passen, ik zal me weer in verkeerde kringen begeven
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:09   #114
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Infidel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Berichten: 800
Standaard

Bij de vraag, "Wat is een Marokkaan", of "Typeer een Marokkaan", ga je hetzelde krijgen.

Cultuur is een ook deel gebruiken en gewoontes die moeilijk te definïeren zijn.

In franstalig België of Frankrijk is het ook meer gebruikelijk dat mannen elkaar kussen als groet. In Vlaanderen is dat minder gebruikeluik (al gebeurt het wel).

Laatst gewijzigd door Infidel : 18 september 2007 om 12:11.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:14   #115
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
De Taj Mahal is een islamitisch mausoleum en geen hindoetempel.
informeer U dan maar een ietsiepietsie beter.

google eens zou ik zeggen.

De Taj Mahal was - net zoals de Aya Sofia - eerst een niet-islamitisch gebouw, maar werd veroverd door de "religie van vrede".

Taj Mahal was origineel een hindoetempel.

http://www.stephen-knapp.com/was_the...dic_temple.htm
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 12:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:31   #116
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
halal voeding en dus slachting: ik ben er ook niet voor maar als je alle dieronwaardige behandelingen/manipulaties wil uitgeschakeld zien moeten we vegetariër worden. Zelfs onze eieren komen van kippen die in ellende leven. Halal slachtingen moeten wel uitgevoerd worden door een ervaren/gediplomeerd iemand en niet 'thuis' door een gelegenheidsslachter zoals bij het offerfeest.
Dus omdat dieronwaardige praktijken toch nooit kunnen uitgeschakeld worden, is halal geoorloofd. Waarom martelen we dan de dieren niet meteen dood?

Laatst gewijzigd door Dycore : 18 september 2007 om 12:36.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:32   #117
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
De geldende wetten van het land moeten uiteraard altijd voorrang krijgen, dat wordt zelfs gepredikt in de moskee (of moet ik zeggen sommige.. daar kan nogal eens verschil in zijn blijkbaar)
Maar wacht tot die wetten veranderd worden in de nabije toekomst. Eens zien of ze dat dan ook nog vinden.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:33   #118
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
informeer U dan maar een ietsiepietsie beter.

google eens zou ik zeggen.

De Taj Mahal was - net zoals de Aya Sofia - eerst een niet-islamitisch gebouw, maar werd veroverd door de "religie van vrede".

Taj Mahal was origineel een hindoetempel.
Tsss... De Taj Mahal is een grote grafzerk. Niet meer, niet minder.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:36   #119
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
minderwaardigheid van de vrouw: is geen alleenrecht voor de moslims, bij 'ons' is er ook in zowat elke relatie iemand die de overhand heeft en iemand die onder de sloef ligt. Die in jouw ogen 'minderwaardigheid' van de vrouw wordt door vele moslima's ook als een privilege gezien, ik ken er die op mij neerkijken omdat ik 'moet' gaan werken om bij te dragen in het gezin en zij 'mogen' thuisblijven en onderhouden worden.
Maar bij moslims is dit een deel van het geloof
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:39   #120
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
uithuwelijking: ze zijn niet verplicht om te trouwen, één van mijn schoonzussen heeft al 3 keer geweigerd, dat wordt gerespecteerd. Trouwens, bij de moslims die in het westen wonen gebeurd het steeds vaker dat ze hun partner zelf kiezen/vinden of ze vragen zelf aan hun familie om een partner te zoeken, daar moeten wij ons niet mee bemoeien toch?
Wow? Wordt dat geaccepteerd? We gaan er op vooruit. Komt er dan een dag waarop ze de aan haar opgelegde keuze niet zal weigeren?
Het komt nog steeds op grote schaal voor. Valt niet te ontkennen.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be