Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Het snelst groeiend geloof
Islam 14 56,00%
Agnostism 5 20,00%
Overige (verklaar nader aub) 6 24,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2007, 21:30   #101
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Een bewijs bestaat niet, maar wel een teken, en die tekens kun je overal vinden van de symmetrie en de perfectie van een bloem tot aan de galaxy die zo perfect fuctioneert als een klassieke horloge !
het KLASSIEKE HORLOGE werd door die smerige westerlingen uitgevonden.

Ergo: de WESTERLINGEN zijn GOD!

piekt hé!

-----------------------------------------------------------------

wat me écht niet stoort is dat de zussen van Lincoln mijn gat ooit zullen afkuisen (als ze tenminste de verzorgingsstudies WENSEN te vervolmaken en deze hun eigen EER niet zullen aantasten) - en IKZELF daarvoor betaal! , maar vooral dat MIJN DOCHTERS met zulke islamitische sujetten zullen moeten SAMENWERKEN - en vooral bijna de helft van hun inkomen moeten afstaan om mensen met zulke denkbeelden als "normaal" te beschouwen?????

Als er een god bestaat: please laat deze beker aan mij voorbijgaan aub?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 oktober 2007 om 21:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 21:50   #102
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het KLASSIEKE HORLOGE werd door die smerige westerlingen uitgevonden.

Ergo: de WESTERLINGEN zijn GOD!

piekt hé!

-----------------------------------------------------------------

wat me écht niet stoort is dat de zussen van Lincoln mijn gat ooit zullen afkuisen (als ze tenminste de verzorgingsstudies WENSEN te vervolmaken en deze hun eigen EER niet zullen aantasten) - en IKZELF daarvoor betaal! , maar vooral dat MIJN DOCHTERS met zulke islamitische sujetten zullen moeten SAMENWERKEN - en vooral bijna de helft van hun inkomen moeten afstaan om mensen met zulke denkbeelden als "normaal" te beschouwen?????

Als er een god bestaat: please laat deze beker aan mij voorbijgaan aub?
Gaat het nog circe ???
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 15:15   #103
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

Duitsland doet ook mee hoor:
http://www.youtube.com/watch?v=R2EBPdZ-cgU

Mvg
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 09:44   #104
Zyp
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
The point is; zolang men zijn geloof op niets baseert, is onlogisch bezig.

Ik, als moslim, baseer mijn geloof op denken:
Causaliteit, perfectie, alles wat er gemaakt is heeft een doel, ..


Het is niet omdat men niet geloofd in mumbo-jumbo van god en profeten dat men in niets anders kan geloven...
Ik bvb, geloof in de kracht en mogenlijkheden die in ieder van ons zit. De keuze tussen 'goed' en 'kwaad', en dat eenieder van ons de keuze daarin heeft. Ik doe geen 'goed' om god te bekoren, ik doe goed voor de medemens. God heeft er immers niets aan of ik al dan niet goed doe...

alles wat er gemaakt is heeft een doel : en kijkende naar de wereld rond ons, de realitiet, stel ik vast dat er 0,0000 van gods hand afkomstig is. Alles wat een mens zijn leven heeft ingericht komt voort uit een menselijk brein, en is gemaakt door menselijk handen... nergens een god te bekennen, en nog minder aanwijzing en bewijs om te veronderstellen dat hij ergens een hand in heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Overlevering en profeetschap (bij mij is dat Koran en waarom zou ik de profeet niet vetrouwen en andere gewone mensen die profeetschap ontekken wel ?? )

Het is goed voor mij, ik ben daar teverden mee .. mijn vragen worden door de openbaring beantwoord en ik ben gerust.


U staat vrij te kiezen wat u wil geloven... Het is hetgeen u aanvangt met hetgeen u wil geloven dat van belang is. Maar kijkende naar de geschiedenis, en wetende dat boeken van geloofsovertuigingen door de eeuwen heen zijn aangepast, gecensureerd, verdwenen zijn en weer opduiken, mag men serieuze vragen stellen wiens woord er echt weerklinkt in die boeken. Dan zijn we voor de gemakkelijkheid al voorbij het punt gegaan waarin men zeer sterk mag twijfelen of de boodschappers van god, echt boodschappers van god zijn, of slechts zeggen dat ze het zijn...

Uiteindelijk geeft u zelf de reden voor uw geloof :
Het is goed voor mij, ik ben daar teverden mee .. mijn vragen worden door de openbaring beantwoord en ik ben gerust.

U zocht antwoorden, en u kreeg ze van geloof, dat deze antwoorden kant noch wal raken qua logica, speelt voor u duidelijk geen rol. U bent gerust, want u heeft een antwoord. Wel eentje waarin je rotsvast moet geloven om het aan te nemen. Maar u bent gerust...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Het biedt mij een voordeel, want ik ga soweiso dood.


Ik ga u mss iets zeer schokkend vertellen, maar iedereen gaat dood hoor... Voor iedereen zal er een dag, een uur, een minuut, een seconde, een laatste slag van het hart zijn en komen... En dit gegeven dood is een van de eerlijkste zaken op de wereld... jood, moslim, belg, afrikaan, groen, blauw, zwart of wit, we gaan allemaal zoals we gekomen zijn, zonder iets. Naar waar gaan we? Ik weet het niet, jij weet het niet, niemand weet het...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
En de mens die zijn geloof op niets baseert ?? die zomaar gelooft dat er meerderen goden bestaan of dat er geen god bestaat en dus ontkennen en beweren zonder bewijzen ==> Dit is volledig onlogisch en ongeloofwaardig hoor.. valt ook niet te vergelijken!


Ik kan niet bewijzen dat er geen god is, ik lig daar ook niet van wakker. God heeft geen hand in mijn leven. Als god morgen aan mijn deur belt zal ik terstond en zonder problemen mijn knie buigen, maar ik buig ze niet omdat iemand anders veel komt beweren.
U draait keer op keer de zaken om. Het is niet aan ongelovigen om te gaan bewijzen dat hetgeen nog nooit is waargenomen niet bestaat. Het is aan gelovigen om te bewijzen dat bestaat wat nog nooit is waargenomen. Als uw of iedemand anders god zo machtig is? Waarom komt u dan aan ongelovigen vragen om bewijzen dat hij niet zou bestaan? Een fractie van zijn kracht, macht zouden volstaan om zichzelf WEL te bewijzen tegenover ons. Dat dit na eeuwen nog niet gebeurde, spreekt boekdelen.

En de mens die zijn geloof op niets baseert:
Op wat baseert u uw geloof? God al gezien? Of geloofd u omdat anderen u dat aanleerden? geloven wat in geloofsboeken staat is als geloven in een strip van jommeke. Heilige jommeke, bid voor ons... geef ons dagelijks ons gekwetter van flip, de papegaai, en leid ons niet in bekoring om aan de miekes te zitten, en verlos ons van het kwade, anatool, amen...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Maar respect moet er altijd plaats vinden, we zijn eens mensen en volgens mijn geloof zijn alle mensen broeders want we stammen af van Adam en Eva en hiermee bedoel ik Adam en Eva die mensen die verstand hebben en kunnen nadenken en vrijheid hebben gekregen om na te denken en niet het lichaaam die mogelijk uit een reeds geëvolueerde aardse vrom geschappen zou kunnnen zijn.


adam en eva... kom aan zeg...

En elvis leeft.... nog...




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Eerst moeten we akkoord gaan over het woord God, wat bedoelt men met het woord God en wie mag dat voor mij (een mens) definiëren ? en waarom en op basis van wat ? kennis, bron, overlevering, logische redenering? wat is God ? en waarom is dat wat jij zegt? wie zegt dat en vanwaar komt het?


Dat is hetgeen ik al reeds zei : wat is de defenitie van god? Bekijken wij god als entiteit, aanbeden door zovele geloofsoveruigingen? Of is god een begrip dat synoniem staat voor 'iets wat we nog niet weten'...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Dit is een probleem die eerst opgelost moet worden voordat we verder over God, Tot, Tat, Kar, Kor, Nan, Sas, Sop, Map, Pam, Amp, Mpa, Lal, Lol, Trit, Krit, Bzaz, Fnt, ... gaan discussieren.


Twee defenities :

God als entiteit (god de vaderfiguur) : Als dit zo zou zijn, dan is men al eeuwen god aan het aanroepen. Men bid, men vraagt om wereldvrede, enz... In al die tijd is er nog niets wat eenigzinds naar een aanwijzing van zijn bestaan zou leiden. DUS, de god naarwaar elke geloofsovertuiging bid, reageert niet omdat er op een verkeerde manier naar hem gebeden word (mss zal hij pas luisteren als we allemaal ons rechteroog uitsteken, zoiets), OF, de god naarwaar wij bidden bestaat niet. Hoe het ook zij, proefondervindelijk (na eeuwen hem aanroepen) moet men vaststellen dat er geen antwoord komt, en een van deze twee conclusies waar moet zijn.

God als begrip : (God is synoniem voor alles wat we nog niet weten). Een van deze begrippen bevat dat god eigenlijk de verzameling is van alles in het universum, en dat de mens als het ware te dicht bij het schilderij staat om het volledig beeld te overzien, en zodoende god niet kan zien... Dit is mogenlijk... Maar als god de verzameling is van wat mogenlijk is, staat er niets vast, en zijn de mogenlijkheden onuitputtelijk...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Maar wanneer we over de realiteit bezig zijn en de vraag stellen ah ja ik besta en wat of wie ben ik en waarom en vanwaar en waarom en naar waar en waarom en wie zegt dat en waarom en wat is dit en hoe, .. ? etc. gewoon veel vragen maar wie mag antwoord geven en wie niet en op basis van wat en waarom is wordt die basis geaccepteerd en op basis van wat?


In de tijd dat geloofovertuigingen zoals wij die nu kennen onstonden, hadden mensen die vragen ook... Van waar komen wij, wat komen wij huier doen, wat als we dood zijn, wat is er naast de aarde etc....
Sommige van die vragen zijn ondertussen al beantwoord, maar vele meer staan nog open... Het eigenlijke en meest eerlijke antwoord dat je daarop kan geven is 'ik weet het niet, niemand weet het'...
Maar dat is voor velen geen bevredigend antwoord, an kennen dusdoende geen 'peace of mind'... GOD is daarop het perfecte antwoord. Van waar komen we? GOD... naar waar gaan wze na de dood? GOD... en de mens had een antwoord en kon met een gerust gemoed verder leven...

Een beetje hoger gaf u zelf aan dat dat voor u ook een belangrijk stuk is om te geloven :
Het is goed voor mij, ik ben daar teverden mee .. mijn vragen worden door de openbaring beantwoord en ik ben gerust.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
1 van de vragen die naar voort komen gaat over de het bestaa:
Wat is het ? en waarom is het wat ik zeg of wat anderen zeggen of wat ik denk of wat andere denken?
Van waar komt het ? wie heeft doen ontstaan want ik ben een mens en ik zei alles in de realiteit iets die ik kan waarnemen en gebruiken die gemaakt is ..!!
Het bestaan bestaat maar waarom en hoe?
Dat zijn de vragen en zolang men zomaar een antwoord geeft naar zijn begeerte, dan is die gewoon onlogisch bezig.


Dat zijn de vragen en zolang men zomaar een antwoord geeft naar zijn begeerte, dan is die gewoon onlogisch bezig.
U geeft als antwoord op die vragen 'god', doch u heeft niets in handen waaruit moet blijken dat dat echt zo is... een antwoord uit begeerte? en onlogisch bezig dan?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Wie zegt entiteit en wat betekent entiteit en waarom moet dat betekenen wat entiteit betekent en wie zegt dat en op basis van wat ?


U bent gelovig, en heeft duidelijk een rotsvast geloof. En toch heeft u vragen als deze? U gelooft in god, maar weet niet wat god is voor u? een entiteit of een begrip....Lijkt mij dat u nogmaals moet nadenken over hetgeen u gelooft...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Wat is een bewijs en wanneer is een bewijs een bewijs?


Is dat niet duidelijk? U mag gerust zelf kiezen op welke manier u god wil bewijzen... Ikzelf heb al vele malen voorgesteld om alle geloofsovertuigingen samen te roepen, en zoals een bijbelse vertelling doet, ze laten bewijzen welke god de echte is door een hoop hout in brand te doen vliegen... Voor mijn part mag je een foto van god laten zien ook... Er kan zoveel bewijs zijn...
Maar het is er niet, dat zijn de feiten, de realiteit...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Alles is gemaakt, het bestaan is gemaakt door iemand die kennis, kracht, macht en wijsheid heeft.

Waarom is dit geen bewijs? en wie zegt dat en waarom en op basis van wat en vanwaar komt die basis (bron, kennis, ..) ?


U geeft nu aanwijzingen of bewijs, dat er leven is... maar van waar dat komt, is niet bewezen... Het feit dat u en ik leven, is geen bewijs van god, het is een bewijs dat wij leven... Hoe dat komt dat wij leven? Ik weet het niet, en u ook niet... Verschil is, ik kan met het antwoord 'ik weet het niet' overweg, ik kan daar mee leven, u blijkbaar niet... das geen verwijt, das een vaststelling...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Ik zeg het is een bewijs want ik denk realistisch en zie dat alle dingen in mijn buurt gemaakt zijn. Kaar en punt aan de lijn.


U slaat dus voor de gemakkelijkheid, en om moeilijke onbeantwoordbare vragen te vermijden hele stukken redenering over, en gaat naar een mogenlijke oplossing en antwoord van uw vragen : GOD...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Ah, jah dat is logisch dat je dat niet kunt zegge want dan ben jij totaal onlogisch bezig als je iets zomaar ontkent zonder bewijs.!


Oogkleppen zijn in afslag denk ik.... Wederom, u draait de zaken om... Begin eerst met te bewijzen dat er wel een god bestaat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
En uw tweede permissie is een bewering en het blijft gewoon ook ongeloofwaardig zolang u geen bewijs levert: realiteit, boodschap, ..


Zoals gezegd, om overal te beweren dat er een god is, hoef je niets te bewijzen, om echter de realiteit te zien, namelijk dat er nog nooit een god is waargenomen, moet men dubbel bewijzen... Trouwens heb ik een bewijs, proefondervindelijk : Niemand heeft OOIT god kunnen bewijzen, na eeuwen hem aanroepen heeft hij niet gereageerd... Hij spreekt zelfs niet omzichzelf te bewijzen als zijn eigen volgelingen daarom vragen...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Definitie da ik aan Allah geef is wat hij zelf aan zichzelf geeft via zijn boodschappers die naar ons zijn gestuurd.


En wie zegt dat dat zijn boodschappers zijn? hoe weet u dat hetgeen zij zeggen het woord van god is en niet van hunzelf?

Ah ja, geen bewijzen, waarschijnlijk zal een ander moeten bewijzen dat het niet zo is.... lachen hoor, het begint echt belachelijk te worden....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
En dat komt ook overeen met hetgeen ik zelf met mijn verstand hebben kunnen concluderen:


U heeft niets geconcludeerd, u rammelt af wat anderen u doorheen u (jong) leven hebben aangeleerd... Als een beer die in het circus danst...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
De Eerste
De Schepper
De Enige


De Eerste (gis, gis)
De Schepper (gis gis)
De Enige (gis, gis)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Mvg
Yahya
zeer graag gedaan,
zyp'je

Laatst gewijzigd door Zyp : 2 november 2007 om 09:53.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 23:27   #105
Winterhamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Locatie: Nederland, Rotterdam.
Berichten: 1.098
Standaard

de islam is voortgekomen uit een stel inteelt half negers

zegt genoeg, geef een geestelijk gehandicapte een pen en papier en hij zal net zulke onzin als wat er in de koran staat schijven
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 00:51   #106
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
België: Een keuze voor de islam

Fast-growing Islam winning converts in Western world:
CCN: http://edition.cnn.com/WORLD/9704/14/egypt.islam/

Islam is widely considered Europe's fastest growing religion:
BBC News: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4385768.stm

Maar in het echt hoor ik veel Atheisten, Christenen die voor het agnosticisme kiezen, ik heb ook een paar Arabische agnosten gesproken op hun forum http://www.ladeeni.net/forum/ (ladeeni = irreligion).
Het snelst groeiende religie is Asatru. Die hebben écht de wind in de zeilen. islam, dat begint veel af te zwakken, en trouwens, dat is alleen voor arabieren, noordafrikanen, turken enzo...Dat interresseert de mensen niet meer, word veel te veel gelinkt aan terrorisme, vrouwenonderdrukking enz enz. de mensen moeten daar niet van hebben.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 08:35   #107
frituur oswald
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 225
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader
[FONT=Verdana]De Islam groeit al neukend maar niet door overtuigingskracht, maar ja dat geldt ook voor kakkerlakken, ratten,enz...[/FONT]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als dergelijke postings worden getolereerd dan heb ik toch ernstige bedenkingen.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 08:41   #108
frituur oswald
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader
De Islam groeit al neukend maar niet door overtuigingskracht, maar ja dat geldt ook voor kakkerlakken, ratten,enz..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Als dergelijke postings worden getolereerd dan heb ik toch ernstige bedenkingen.

Ik verkondig niets nieuws door te stellen dat de islamisering van Europa steunt op drie pijlers, in orde van belangrijkheid: migratie met volgmigratie als bijzondere vorm; demografische ontwikkelingen; bekering. Het resultaat van bekering is marginaal. De gevolgen van migratie zijn genoegzaam gekend. Demografische ontwikkelingen zijn statistisch moeilijker te volgen (een zekere pudeur belemmert onderzoek), wel staat vast dat autochtone gezinnen één komma .... kinderen voortbrengen, migrantengezinnen (lees: moslimgezinnen) drie komma .... (de precieze cijfers zijn traceerbaar). Dat “de islam al neukend groeit” is misschien een lapidaire uitlating maar correct.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 09:55   #109
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Dat “de islam al neukend groeit” is misschien een lapidaire uitlating maar correct.
Als Boummedienne zelf mocht zeggen dat de moslims Europa gingen veroveren middels de baarmoeders van hun vrouwen.... waarom zouden wij dit dan niet mogen bevestigen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:19   #110
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Als iemand u of uw moeder of uw partner beledigt! ga je dan zeggen van ja ik kan er wel tegen en geen probleem!? dat gaat niet hoop ik.

Mvg
Yahya
Uw avator is hilarisch man en een dikke vette leugen.

De islam is wel de vijand.
Genoeg bewijzen van ondertussen.

En ik las vandaag nog dat uw vrienden nu ook al op ons kosten zelf eigen begrafenisplaats willen hebben?manman.

Ze zijn echt aangepast jong,echt,tttssss.

Ook alsook in rusthuizen moet hun eten op hun manier worden bereid of anders breken ze zoals gewoonte weer de boel af.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be