Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2022, 16:36   #101
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Welke "minder oude" religie dan de Islam is meer agressief?

U kent mijn opinie over uw morele superioriteit.

Spijtig genoeg is het wel de basis waarom Belgisch overheidslid Kitir haar goesting niet kreeg.

Zoals ik eerder schreef, godsdienst is gewoon een methode om sheeple te gebruiken.

En aangezien we het er over eens zijn dat een Gazaan niet te onderscheiden is van een Hamas vrijheidsstrijder, is het wel moeilijk uw voorstel te volgen.
Israel zegt altijd precies te weten hoe veel strijders er zijn omgekomen. Ieder die verzet biedt is gewoon vrijheidsstrijder. U komt altijd met dat argument aanzetten maar ik hoor het nooit vanuit Israel komen.

Bovendien is het een slap argument om dan maar de hele bevolking te straffen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 17:09   #102
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welk risico nemen zij in hun houding naar
1/ Hamas & friends ?
Geen enkel volgens mij, ze zijn zeeer duidelijk & transparant en hebben direct en via Egyptische tussenpersonen extreem duidelijk gemaakt dat ALS er raketten worden afgeschoten op Israël met als flut-excuus die optocht in jerusalem dat de militaire respons zeer zwaar gaat zijn. Hamas weet waar ze aan toe zijn dus.
Die optocht in jarusalem is slecht een klein deeltje van waar ze op reageren en is slechts een aanleiding om weer eens in opstand te komen tegen het veel grotere onrecht dat u structureel negeert.


Als die optocht werkelijk het enigste was wat er speelt zou niemand er op reageren. Dat alleen die optocht het excuus zou zijn is nonsense.

Citaat:
2/ Westbank, dus : de PA
Het kat en muisspel dat al jaren bezig is gaat gewoon voort, de nederzettingen groeien, af en toe kuist men eens een illegale outpost op als de pijpekrullen het te bruin bakken, en af en toe kuist men eens wat illegale bouwsels van palestijnen op. Nil novi sub sole.
Het is niet zo dat de situatie onveranderd blijft , Israel wint steeds meer terrein, ze stelen er steeds land bij. Palestijnen krijgen geen bouwvergunning , dus moeten ze wel zonder gaan bouwen, en noemt israel het illegaal, hetgeen dan weer wordt ingezet als reden voor de sloop ervan.

Als ik vind dat de grond waarop u woont van mij is verklaar ik dat u daar illegaal woont als ik u weg wil hebben.


Hoezo een kat en muis spel?? Een grote macht verjaagd mensen langzaam maar zeer zeker van hun grond, en dat levert natuurlijk conflict op.

Palestijnen zijn niet meer dan een groep mensen die tegen hun wil in volledig onder de controle van Israel vallen en daardoor niet kunnen beschikken over hun eigen lot en geen rechten hebben. Geen enkel volk ter wereld zou onder die omstandigheden tientallen jaren lang geweldloos en passief blijven.

Door dit verhaal altijd weg te laten in berichtgeving lijkt het net of Israel zich slechts verdedigt tegen die verschrikkelijke gewelddadige Palestijnen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 17:57   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Die optocht in jarusalem is slecht een klein deeltje van waar ze op reageren en is slechts een aanleiding om weer eens in opstand te komen tegen het veel grotere onrecht dat u structureel negeert.
Dat is jouw verhaal, vanuit het perspectief van de SJW. De communicatie van Hamas was nochtans hééél duidelijk : voor hen ging het over de temple mount. Ideale marketing voor hen : ze werpen zich op als verdediger van de heilige plaatsen. Jordanië zal het met lede ogen aanzien.

Citaat:
Als die optocht werkelijk het enigste was wat er speelt zou niemand er op reageren. Dat alleen die optocht het excuus zou zijn is nonsense.
Het omgekeerde is waar... niemand reageert op Hamas hun besognes ivm eigen territorium (= gaza) en dus proberen zij attentie & likes te scoren door zich met iets te moeien waar ze part nog deel aan hebben : oost jerusalem en de temple mount.
Citaat:

Het is niet zo dat de situatie onveranderd blijft , Israel wint steeds meer terrein, ze stelen er steeds land bij. Palestijnen krijgen geen bouwvergunning , dus moeten ze wel zonder gaan bouwen, en noemt israel het illegaal, hetgeen dan weer wordt ingezet als reden voor de sloop ervan.
Wees toch eens duidelijk...

Spreek je nu over area C ? Nogal wiedes dat Israël daar geen bouwvergunningen aflevert aan niet landgenoten...
Alles afbreken, geen uitzonderingen.

Als het pesterijen zijn in area A of B geef ik je gelijk, dat kan niet.
Israël moet logisch blijven in hun eigen systeem : in de gebieden van west bank die onder arabisch bestuur vallen moeten die burgers wel alle mogelijkheden krijgen om te bouwen en verbouwen.

Citaat:

Als ik vind dat de grond waarop u woont van mij is verklaar ik dat u daar illegaal woont als ik u weg wil hebben.


Hoezo een kat en muis spel?? Een grote macht verjaagd mensen langzaam maar zeer zeker van hun grond, en dat levert natuurlijk conflict op.
Voor zover ik er zicht op heb is het hooggerechtshof dat finaal altijd in die zaken moet beslissen redelijk consequent : het gaat om eigendomstitels, en bouwvergunningen. En neen, dat zijn geen vodjes papier die men op afroep verstrekt om bestaande toestanden een 'legale' status te geven.


Citaat:
Palestijnen zijn niet meer dan een groep mensen die tegen hun wil in volledig onder de controle van Israel vallen en daardoor niet kunnen beschikken over hun eigen lot en geen rechten hebben. Geen enkel volk ter wereld zou onder die omstandigheden tientallen jaren lang geweldloos en passief blijven.
Ofwel gaan die west bank arabieren wat beter moeten samenwerken met de Israëlische autoriteiten, ofwel gaan ze in hun world of shit & hun moral high ground moeten blijven ploeteren, ofwel toch maar terug naar het Palestijnse moederland Jordanië trekken ?

Alleen is dat het rampscenario dat Jordanië ABSOLUUT wil vermijden : de terugkeer van de Black September lobby. Die willen dat probleem van de 'broeders' uiteraard op blijvende wijze externaliseren richting Israël.


Citaat:
Door dit verhaal altijd weg te laten in berichtgeving lijkt het net of Israel zich slechts verdedigt tegen die verschrikkelijke gewelddadige Palestijnen.
In tegendeel : je struikelt bijna over de persberichten over hoe de Israëli een messentrekkende palestijn neerknalt die soldaten wou aanvallen, of klootzakken die de vernietiging van het huis van een terrorist gewelddadig willen beletten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 juni 2022 om 17:59.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 22:37   #104
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is jouw verhaal, vanuit het perspectief van de SJW. De communicatie van Hamas was nochtans hééél duidelijk : voor hen ging het over de temple mount. Ideale marketing voor hen : ze werpen zich op als verdediger van de heilige plaatsen. Jordanië zal het met lede ogen aanzien.
Welke andere partij is dan wel de verdediger van die heilige plaatsen en de bevolking ???


Citaat:
Het omgekeerde is waar... niemand reageert op Hamas hun besognes ivm eigen territorium (= gaza) en dus proberen zij attentie & likes te scoren door zich met iets te moeien waar ze part nog deel aan hebben : oost jerusalem en de temple mount.
Het zijn ook Palestijnen en hebben er zelfs officieel alles mee te maken ! Het is alleen de Israelische regering plus aanhang die vind dat Gaza en de Westbank niets met elkaar te maken hebben. Wat Hamas doet bewijst dat het wel zo is + het is in alle onderhandelingen één van de uitgangspunten geweest om de twee gebieden te verbinden+ veel inwoners van Gaza zijn gevluchte westbankers.
Vele gezinnen en families zijn van elkaar gescheiden , maar het blijft familie.

Begrijpt u nu werkelijk niet dat die 2 gebieden alles met elkaar te maken hebben , ongeacht het handelen van Israel en wat zij er van vinden?

Citaat:
Spreek je nu over area C ? Nogal wiedes dat Israël daar geen bouwvergunningen aflevert aan niet landgenoten...
Alles afbreken, geen uitzonderingen.
Dat is exact wat ik al zei , gewoon het land claimen en dan zeggen dat er buitenlanders illegaal verblijven. Wie de term area C in de mond neemt verwijst naar de oslo akkoorden waarin juist niet staat dat het gewoon van Israel is .


Area C (Hebrew: ??? C; Arabic: ????? ?) is an Oslo II administrative division of the West Bank, defined as "areas of the West Bank outside Areas A and B". Area C constitutes about 61 percent of the West Bank territory; the area was committed in 1995 under the Oslo II Accord to be "gradually transferred to Palestinian jurisdiction", but such transfer did not happen.


Citaat:
Als het pesterijen zijn in area A of B geef ik je gelijk, dat kan niet.
Israël moet logisch blijven in hun eigen systeem : in de gebieden van west bank die onder arabisch bestuur vallen moeten die burgers wel alle mogelijkheden krijgen om te bouwen en verbouwen.
Zie hierboven , en ik zie niet in waarom area C Israelisch gebied is met al die Palestijnen die er al woonde, en ik niet alleen.

Citaat:
Voor zover ik er zicht op heb is het hooggerechtshof dat finaal altijd in die zaken moet beslissen redelijk consequent : het gaat om eigendomstitels, en bouwvergunningen. En neen, dat zijn geen vodjes papier die men op afroep verstrekt om bestaande toestanden een 'legale' status te geven.
De nederzettingen daar zijn illegaal onder het internationaal recht , volgens de VN , en het internationaal strafhof. De enigste logica hier is gewoon , "jullie moeten weg want het land is van ons"
maar waarom zou dat zo zijn ??


Citaat:
Ofwel gaan die west bank arabieren wat beter moeten samenwerken met de Israëlische autoriteiten, ofwel gaan ze in hun world of shit & hun moral high ground moeten blijven ploeteren, ofwel toch maar terug naar het Palestijnse moederland Jordanië trekken ?
Er valt niets samen te werken met uw bezetter die al alles bepaald en Jordanië is niet het moederland , dat is het door tegenstanders van de Palestijnen verzonnen moederland. Wat mij betreft bepaald een volk volledig zelf wat hun moederland is .

Citaat:
In tegendeel : je struikelt bijna over de persberichten over hoe de Israëli een messentrekkende palestijn neerknalt die soldaten wou aanvallen, of klootzakken die de vernietiging van het huis van een terrorist gewelddadig willen beletten.
Bedankt voor het bevestigen van mijn claim !! een perfect voorbeeld weer. igorance van de bovenste plank.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2022, 15:50   #105
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.352
Standaard

Kitir zit in New York. Zie je wel dat de VS een ontwikkelingsland is geworden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 07:48   #106
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.698
Standaard

De machtsverhoudingen in het eufemistisch genoemde 'conflict' tussen Israëliërs en Palestijnen in 1 beeld samengevat.

Naam: IMG_20220921_084603.jpg
Bekeken: 27
Grootte: 111,5 KB

Als het op ethiek aankomt liggen de zaken echter eerder omgekeerd

Laatst gewijzigd door Bach : 21 september 2022 om 07:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 23:43   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.277
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als het op ethiek aankomt liggen de zaken echter eerder omgekeerd
Ethiek, in welke maatvoering wordt dat weergeven?

En welk zijn vergelijkbare maatvoeringen?


Als we temperatuur als vergelijking nemen.
37°C is 98.6°Fahrenheit, 558°Rankine, 29.6°Reamur of 310.15 Kelvin.


Zoals in 3 Woke is gelijk aan 1 Stalin?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be