Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 28 november 2011, 09:41   #101
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Blijkbaar vinden de lezers van de vrt "rotte kers op rotte taart" interessant genoeg als meest gelezen artikel.
Gisteren was Bracke te gast in "controverse" op RTL en toen men hem in het kader van Weverke zijn uitspraak over de rotte kers op....vroeg naar een slechte eigenschap van Dewever keek hij eerst wat beduusd en zei toen " dat hij wel eens ferm kan overdrijven"
Toch eentje om in te kaderen niet.
speurneus is offline  
Oud 28 november 2011, 09:43   #102
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het feit dat jij het een behoorlijk akkoord vindt bevestigd mij dat het een slecht akkoord is.
Van een super intelligente opmerking gesproken,...
speurneus is offline  
Oud 28 november 2011, 09:57   #103
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Leer interpreteren.
De Vlaming zal procentueel meer betalen.
Omdat de Vlaming gemiddeld 30% meer inkomen heeft dan een doorsnee Waal. Maar een Waal, Brusselaar of Vlaming met hetzelfde vermogen betalen federaal exact hetzelfde.
Als ik zeg dat Antwerpenaren procentueel gezien meer belastingen betalen dan de Limburgers of West Vlamingen dan lieg ik ook niet,.... maar dan doe net als Weverke een plat populistische uitspraak.
speurneus is offline  
Oud 28 november 2011, 10:02   #104
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Omdat de Vlaming gemiddeld 30% meer inkomen heeft dan een doorsnee Waal. Maar een Waal, Brusselaar of Vlaming met hetzelfde vermogen betalen federaal exact hetzelfde.
Als ik zeg dat Antwerpenaren procentueel gezien meer belastingen betalen dan de Limburgers of West Vlamingen dan lieg ik ook niet,.... maar dan doe net als Weverke een plat populistische uitspraak.
En als ik zeg dat Wallonie een economisch kerkhof is, dat aan de infuus van Vlaanderen ligt, dan lieg ik ook niet.
Maar als er dan toch moet bespaard worden, is het misschien toch logisch om ook de passieven hun steentje te laten bijdragen. Het kan maar een aansporing zijn om aktief te worden.
BTW overschat Antwerpen, als stad zeker niet. Ook dat is een probleemgeval, dat enkel wordt drijvende gehouden met staatssteun (juist zoals Brussel, Gent, Charleroi...).
Bob is offline  
Oud 28 november 2011, 10:02   #105
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Di Rupo had gelijk toen hij op de persconferentie zei:
'Ik heb met De Wever één jaar onderhandeld. Het resultaat zou zijn geweest (indien ik dit was blijven doen) :nul voor België en nul voor Vlaanderen.

Hij had dit niet eens moeten zeggen. We wisten het al. Al heel lang.
Elementaire wiskunde zegt ons nog altijd dat nul hoger is dan gelijk welk negatief getal.

De regering die op punt staat gevormd te worden (iets wat ik altijd al gezegd heb trouwens), is negatief voor Belgie en al zijn deelstaten, zo simpel is dat. Uw victoriegekraai is dan ook vrij ongepast, wetende dat u een extreme nationalist bent.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 november 2011, 10:03   #106
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is niet zozeer de indexkoppeling die de boosdoener is. Het zijn de onverantwoorde stijgingen der energieprijzen die maken dat mensen geweldig in hun inkomen achteruit gaan. De index compenseert dit wat, maar lang niet helemaal. De overheid zou zich best ernstig gaan bezighouden met het onder controle houden van de energieprijzen. Prijzen die vaak kunstmatig de hoogte in worden gejaagd.

Als men voor 1500 liter mazout 932 € moet neertellen, dan weet de doorsnee burger wel hoe laat het is.
De stookolie is in de door mij geciteerde landen evenzeer aan de hoge kant. Misschien niet zo hoog als bij ons. Maar ja, waar vind je een koekoeksland met BTW op energie van zomaar eventjes 21 %? En dat voor een levensnoodzakelijke behoefte? Energie is even onmisbaar als voedsel. En hoeveel is het tarief voor voedsel?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 28 november 2011, 10:03   #107
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Omdat de Vlaming gemiddeld 30% meer inkomen heeft dan een doorsnee Waal. Maar een Waal, Brusselaar of Vlaming met hetzelfde vermogen betalen federaal exact hetzelfde.
Als ik zeg dat Antwerpenaren procentueel gezien meer belastingen betalen dan de Limburgers of West Vlamingen dan lieg ik ook niet,.... maar dan doe net als Weverke een plat populistische uitspraak.
En hoe komt dat?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 november 2011, 10:04   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Gisteren was Bracke te gast in "controverse" op RTL en toen men hem in het kader van Weverke zijn uitspraak over de rotte kers op....vroeg naar een slechte eigenschap van Dewever keek hij eerst wat beduusd en zei toen " dat hij wel eens ferm kan overdrijven"
Toch eentje om in te kaderen niet.
En is Belgie geen rotte taart ?
Bob is offline  
Oud 28 november 2011, 10:05   #109
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Gisteren was Bracke te gast in "controverse" op RTL en toen men hem in het kader van Weverke zijn uitspraak over de rotte kers op....vroeg naar een slechte eigenschap van Dewever keek hij eerst wat beduusd en zei toen " dat hij wel eens ferm kan overdrijven"
Toch eentje om in te kaderen niet.
Maar totaal naast de kwestie: blijkbaar zijn toch heel wat mensen geboeid in wat de N-VA te vertellen heeft, tot Bracke toe, moet ik zelfs constateren?
Jakko is offline  
Oud 28 november 2011, 10:06   #110
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En is Belgie geen rotte taart ?
Mja, maar ik vond dat toch ook een manklopende beeldspraak eigenlijk. Zeg nu zelf, België vergelijken met een taart... meer dan een pateeke is dat toch niet volgens mij!?
den ambetantsten is offline  
Oud 28 november 2011, 10:07   #111
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Omdat de Vlaming gemiddeld 30% meer inkomen heeft dan een doorsnee Waal. Maar een Waal, Brusselaar of Vlaming met hetzelfde vermogen betalen federaal exact hetzelfde.
Als ik zeg dat Antwerpenaren procentueel gezien meer belastingen betalen dan de Limburgers of West Vlamingen dan lieg ik ook niet,.... maar dan doe net als Weverke een plat populistische uitspraak.
Nu is het wel zo dat de stem van een Antwerpenaar en een Limburger evenveel waard is/was bij de senaatsverkiezingen, terwijl dat voor een Waalse tov een Vlaamse stem niet het geval is/was.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 november 2011 om 10:07.
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 november 2011, 10:07   #112
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is niet zozeer de indexkoppeling die de boosdoener is. Het zijn de onverantwoorde stijgingen der energieprijzen die maken dat mensen geweldig in hun inkomen achteruit gaan. De index compenseert dit wat, maar lang niet helemaal. De overheid zou zich best ernstig gaan bezighouden met het onder controle houden van de energieprijzen. Prijzen die vaak kunstmatig de hoogte in worden gejaagd.

Als men voor 1500 liter mazout 932 € moet neertellen, dan weet de doorsnee burger wel hoe laat het is.
En hoe komt het eigenlijk dat de energieprijzen hier zo hoog zijn in vergelijking met de ons omringende landen? Is dat het gevolg van een goed begrotingsbeleid of is het een gevolg van wanbeleid, wafelijzerpolitiek en compromisme?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 november 2011, 10:08   #113
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Mja, maar ik vond dat toch ook een manklopende beeldspraak eigenlijk. Zeg nu zelf, België vergelijken met een taart... meer dan een pateeke is dat toch niet volgens mij!?
Ik dacht eer aan een koeienvlaai!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 november 2011, 10:10   #114
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En hoe komt het eigenlijk dat de energieprijzen hier zo hoog zijn in vergelijking met de ons omringende landen? Is dat het gevolg van een goed begrotingsbeleid of is het een gevolg van wanbeleid, wafelijzerpolitiek en compromisme?
Zou 't heel misschien kunnen omdat we met een overheid zitten die van geen hout meer pijlen weet te maken, en dus maar wat content is dat het geld via accijnzen blijft binnenstromen? De gespeelde verontwaardiging over die toch wel schandalig hoge energieprijzen/brandstofprijzen nemen wij er als fiere B. graag bij.
den ambetantsten is offline  
Oud 28 november 2011, 10:10   #115
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik dacht eer aan een koeienvlaai!
Da's de Rik hier zijne winkel... afblijven!
den ambetantsten is offline  
Oud 28 november 2011, 10:11   #116
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Da's de Rik hier zijne winkel... afblijven!
Oeps! Sorry, Rikske!!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 november 2011, 10:14   #117
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De vakbonden zijn in alle staten als er ook maar iemand het aandurft één woord kritiek uit te oefenen op het Belgisch index-systeem. Hun reactie laat uitschijnen dat de bevolking zonder dat index-systeem in een verschrikkelijke armoede zou vervallen. Wel, laten we dan eens kijken naar die verschrikkelijke en mensonterende toestanden in enkele landen waar dat Belgisch jojo-indexsysteem niet bestaat. Lopen de Nederlanders, Duitsers, Oostenrijkers, Fransen, Finnen, Zwitsers enz. er uitgemergeld en met holle ogen bij? Is het bij hen uitgelopen op het "lompenproletariaat" dat Marx en Engels beschreven? Ik heb niet de indruk, allesbehalve! De realiteit is dat er ook bij hén de facto een indexatie bestaat. Elk jaar zijn er globale loononderhandelingen die steeds bestaan uit twee gedeelten:a) herstel van de koopkracht door aanpassing aan de levensduurte; b) indien de productiviteitsmeting het toelaat eventueel ruimte voor nog iets daarbij. Het verschil met ons zottekessysteem is dat het loonnniveau er gedurende een langere tijd stabiel blijft.
²
In Griekenland bestaat (bestond?) ook een automatische indexkoppeling.
Voor links maar ook wel voor de travaillistische vleugel van CD&V is de indexkoppeling een heilig huisje. In de jaren '80 toen het Belgische index systeem onder zware internationale druk kwam te staan, zijn over dit probleem op korte tijd twee regeringen gevallen,... maar de automatische index koppeling staat nog steeds overeind.
Nu mag je de hoge lonen in dit land niet alleen toeschrijven aan die automatische indexkoppeling. De grote schuldige is de krapte van werkkrachten op de arbeidsmarkt die van 2000 tot 2008 de lonen in Vlaanderen veel te veel heeft laten stijgen. Het is ook in die tijd dat de spread tussen de lonen in Wallonie en Vlaanderen het grootst is geworden. Hetgeen Dewever nu onterecht aanhaalt om te zeggen dat de Vlamingen de crisis moeten betalen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 28 november 2011 om 10:15.
speurneus is offline  
Oud 28 november 2011, 10:19   #118
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
²
In Griekenland bestaat (bestond?) ook een automatische indexkoppeling.
Voor links maar ook wel voor de travaillistische vleugel van CD&V is de indexkoppeling een heilig huisje. In de jaren '80 toen het Belgische index systeem onder zware internationale druk kwam te staan, zijn over dit probleem op korte tijd twee regeringen gevallen,... maar de automatische index koppeling staat nog steeds overeind.
Nu mag je de hoge lonen in dit land niet alleen toeschrijven aan die automatische indexkoppeling. De grote schuldige is de krapte van werkkrachten op de arbeidsmarkt die van 2000 tot 2008 de lonen in Vlaanderen veel te veel heeft laten stijgen. Het is ook in die tijd dat de spread tussen de lonen in Wallonie en Vlaanderen het grootst is geworden. Hetgeen Dewever nu onterecht aanhaalt om te zeggen dat de Vlamingen de crisis moeten betalen.
Neen, hij kaart dat terecht aan. De Vlamingen betalen gewoon meer, veel meer. Dat valt niet te ontkrachten want het is de waarheid. Onterecht is dat dus zeker niet. Als er dus extra belastingen komen dan vallen die voor het grootste deel op Vlaanderen. Zo simpel is dat. Stellen dat hij dit niet mag aankaarten omdat het u niet aanstaat, is te belachelijk voor woorden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 november 2011, 10:22   #119
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
²
In Griekenland bestaat (bestond?) ook een automatische indexkoppeling.
Voor links maar ook wel voor de travaillistische vleugel van CD&V is de indexkoppeling een heilig huisje. In de jaren '80 toen het Belgische index systeem onder zware internationale druk kwam te staan, zijn over dit probleem op korte tijd twee regeringen gevallen,... maar de automatische index koppeling staat nog steeds overeind.
Nu mag je de hoge lonen in dit land niet alleen toeschrijven aan die automatische indexkoppeling. De grote schuldige is de krapte van werkkrachten op de arbeidsmarkt die van 2000 tot 2008 de lonen in Vlaanderen veel te veel heeft laten stijgen. Het is ook in die tijd dat de spread tussen de lonen in Wallonie en Vlaanderen het grootst is geworden. Hetgeen Dewever nu onterecht aanhaalt om te zeggen dat de Vlamingen de crisis moeten betalen.
Er is de laatste decennia nooit een probleem van werkkrachten, in de brede zin van het woord, geweest. Wel van werkwilligen.
Allé. Een land met meer dan 1000000 steuntrekkers, dat arbeidskrachten moet invoeren om te werken, als dat niet rot is.
BTW de indexering heeft altijd wel standgehouden, mits van tijd tot tijd hervormingen van de index, overslagen stappen... Maar het zijn wel niet de nettolonen die in Belgie te hoog zijn, maar de bruttolonen, maw de loonkost.
Bob is offline  
Oud 28 november 2011, 10:30   #120
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent zeer naief. Er is olie genoeg. Laat u toch niets wijsmaken.
Hier ben ik het helemaal niet mee eens.
Al eens gezien hoe de wereldbevolking, die per capita elk jaar meer energie verbruikt, exponentieel stijgt?
De mens is altijd geneigd om de oorzaak van een fenomeen buiten zich zelf te zoeken maar niks is minder waar.
Stijging van de prijzen van grondstoffen, energie, vastgoed,....opwarming van de aarde,.... zijn uitsluitend te wijten aan de niet te stoppen toename van de bevolking.

Laatst gewijzigd door speurneus : 28 november 2011 om 10:30.
speurneus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be