Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2015, 01:55   #101
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Is dat er niet, dan zal ik onmiddellijk en onverwijld een regeringscommissaris naar Linkebeek sturen', besloot de minister. (Belga)"
-)
Vraag is of Peumans hier wel achter staat.
Ik herinner mij nog hoe hij in het parlement fel uithaalde naar De Winter toen die voorstelde een regeringscommissaris naar Linkebeek te sturen.
Hij verweet hem een ruziemaker en oproerkraaier te zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 08:31   #102
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Tovanov " was anders goed gekend en een aangenaam mens.

De Nederlandstalige politici hebben van de toenmalige meerderheid hebben hem laten vallen ,
toen hij als democratisch verkozen mandataris manu militari belet werd te zetelen in het Waals Parlement.

En dat terwijl er nooit één Franstalige verkozene belet werd te zetelen in het Vlaams parlement.

Maar ja wij zijn zogezegd de onverdraagzamen
en de Franstaligen zogezegd de echte democraten,
terwijl de Franstaligen een democratisch verkozen mandataris met geweld beletten te zetelen in hun Parlement ,
enkel en alleen omdat hij een Vlaming was
Dat was inderdaad ongehoord.

Toch herinner ik me dat Van Overstraeten zelf die avond vertelde dat hij het zelf een aberratie van de kieswetgeving vond. Hij wilde wel gaan zetelen, maar gaf anderzijds toe dat hij in dat parlement eigenlijk geen eigen politieke doelen kon gaan realiseren.

Er is toch wel een verschil met het verschijnsel van UF/FDF in het Vlaams parlement. Dat zijn Franstaligen in Vlaanderen die beslist hebben onder een eigen lijst op te komen, om bepaalde politieke doelen na te streven binnen het Vlaams beleid.

Van Overstraeten was het resultaat van apparentering en maakte deel uit van een partij die politiek wilde bedrijven in het Vlaams Gewest en in het Brussels Gewest, maar die geen ambitie of programma had in Wallonië.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 08:46   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat was inderdaad ongehoord.

Toch herinner ik me dat Van Overstraeten zelf die avond vertelde dat hij het zelf een aberratie van de kieswetgeving vond. Hij wilde wel gaan zetelen, maar gaf anderzijds toe dat hij in dat parlement eigenlijk geen eigen politieke doelen kon gaan realiseren.

Er is toch wel een verschil met het verschijnsel van UF/FDF in het Vlaams parlement. Dat zijn Franstaligen in Vlaanderen die beslist hebben onder een eigen lijst op te komen, om bepaalde politieke doelen na te streven binnen het Vlaams beleid.

Van Overstraeten was het resultaat van apparentering en maakte deel uit van een partij die politiek wilde bedrijven in het Vlaams Gewest en in het Brussels Gewest, maar die geen ambitie of programma had in Wallonië.
Politiek strategisch is dat volkomen juist : die man kon daar niets gaan doen.
Maar zelfs al is zijn verkiezing het resultaat van een aberratie in het kiessysteem, het blijft wel de wet. En het komt een parlement zeker niet toe om de toepassing van de wetgeving manu militari te verhinderen. Dat blijft een schromelijk geval van machtsmisbruik. Ik begrijp niet waarom daar indertijd geen proces is van gekomen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 08:50   #104
Matonge
Schepen
 
Geregistreerd: 27 september 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, schandalig een volk dat overal zijn Eigen persoontje wil opdringen aan de andere en daarvoor er niet voor terugdeinst om heel anti-sociaal op te treden tegen iedereen die zich niet aan zijn Eigen grootheidswaan wil aanpassen.
Denk je dat de francofonie zich overal heeft kunnen vestigen omdat ze zo verdraagzaam, zo wereldburgers, zo fijngevoelig tegenover de medemensen, alle medemensen, niet alleen hun Eigen soort, waren???

Nog schandaliger dat die visie geindoctrineerd wordt vanaf de papfles, zodat de adepten werkelijk niets anders meer kunnen zien en denken en dat elke tegenwerking tegen hun geloof wordt gezien als een afbreken van hun franstalige mensenrechten, terwijl het juist zijzelf zijn die overal de mensenrechten van de andere met de voeten treden...

Maar ja, de waarheid zeggen in la Belgique wordt gezien als haatprediken, terwijl wat de francofonie verdraagzaamheid noemt is de geest van een volk uitroeien...

Ik weet niet wat ge mankeert, ik heb een vaag idee, maar ik ga u niet kunnen helpen. Ik denk dat het gewoon best is dat ge een pil pakt, jankemie. Van doctrine en papflessen heb jij vast niets meer bij te leren.
__________________
oerbelg

Laatst gewijzigd door Matonge : 9 juli 2015 om 08:53.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 09:06   #105
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Politiek strategisch is dat volkomen juist : die man kon daar niets gaan doen.
Maar zelfs al is zijn verkiezing het resultaat van een aberratie in het kiessysteem, het blijft wel de wet. En het komt een parlement zeker niet toe om de toepassing van de wetgeving manu militari te verhinderen. Dat blijft een schromelijk geval van machtsmisbruik. Ik begrijp niet waarom daar indertijd geen proces is van gekomen ?
bij wie moest er klacht neergelegd worden?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 09:21   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bij wie moest er klacht neergelegd worden?
Is dat niet iets voor de raad van state, afdeling bestuursrechtspraak ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 09:40   #107
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Daar waar er m.b.t. geschillen aangaande de verkiezingsuitslag wel bepaalde jurisdictionele beroepen mogelijk zijn, beslist elk parlement echter zelf aangaande de goedkeuring van de geloofsbrieven van de kandidaat-parlementairen. Tegen die beslissing is in het kader van de scheiding der machten geen jurisdictioneel beroep tegen mogelijk.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 09:44   #108
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, van de ene rechtzetting naar de andere:
't was niet den Boon die flamingant gezind was volgens
https://nl.wikipedia.org/wiki/Herman...%28priester%29
maar hij moest er gaan bemiddelen.

.
De Boon die jij bovenhaalt werd geboren in 1930. De familie Boon was een heel christelijke familie en het zou mij dan ook niet verbazen dat er nog een andere Boon priester was maar dan in Linkebeek . Ik heb hem toevallig eens ontmoet in het Gildenhuis van Linkebeek.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 09:53   #109
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Who cares.
I do.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 09:57   #110
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat was inderdaad ongehoord.

Toch herinner ik me dat Van Overstraeten zelf die avond vertelde dat hij het zelf een aberratie van de kieswetgeving vond. Hij wilde wel gaan zetelen, maar gaf anderzijds toe dat hij in dat parlement eigenlijk geen eigen politieke doelen kon gaan realiseren.
Met een dergelijke redenering moet men nooit kandidaat zijn voor het VB. Je weet op voorhand dat je nooit in een meerderheid zult zetelen en dus nooit je politieke doelstellingen zult kunnen verwezenlijken.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 10:00   #111
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Ik weet niet wat ge mankeert, ik heb een vaag idee, maar ik ga u niet kunnen helpen. Ik denk dat het gewoon best is dat ge een pil pakt, jankemie. Van doctrine en papflessen heb jij vast niets meer bij te leren.
Voor nog zo een jonge deelnemer heb je een hoop pretentie. "jankemie" "papflessen".
Ongehoord.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 10:27   #112
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Ik weet niet wat ge mankeert, ik heb een vaag idee, maar ik ga u niet kunnen helpen. Ik denk dat het gewoon best is dat ge een pil pakt, jankemie. Van doctrine en papflessen heb jij vast niets meer bij te leren.
Oké, duidelijk, bij je Eigen omschrijving oerbelg, mag je dan tegelijker tijd ook zetten oerfrancofoon en/of oer-Vlaamse-platbroek, want iets anders duldt oer-Belgique niet....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 10:33   #113
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus een analfabeet kan geen goede Vlaming zijn volgens U
In 2015? Uiteraard niet!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 13:26   #114
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is dat niet iets voor de raad van state, afdeling bestuursrechtspraak ?
Ik zou eerder denken: de gewone rechtbank...

Al moesten die Waalse Parlementsleden die gast gewoon binnen laten, hij werd wettelijk verkozen.

PS: blijkbaar is het verhaal ietsjes ingewikkelder, en ging het inderdaad over de erkenning van zijn 'verkiezing' (dus geen gewone rechtbank)
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 juli 2015 om 13:29.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 14:59   #115
Matonge
Schepen
 
Geregistreerd: 27 september 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 479
Standaard

De kat krabt de krollen van de trap.

En dan zal het ongeveer uit zijn denk ik.
__________________
oerbelg
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 12:25   #116
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

en zoals werd voorspeld heeft het zenden van een regeringscommissaris naar Linkebeek niets uitgehaald.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150907_01854940

De enige valabele oplossing voor dit probleem is een decreetswijziging van het Gemeentedecreet waardoor iemand van wie de benoeming als burgemeester werd geweigerd dezelfde legislatuur niet opnieuw kan worden voorgedragen, noch kan fungeren als waarnemend burgemeester. Enkel dat kan die carrousel doen stoppen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 13:20   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
en zoals werd voorspeld heeft het zenden van een regeringscommissaris naar Linkebeek niets uitgehaald.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150907_01854940

De enige valabele oplossing voor dit probleem is een decreetswijziging van het Gemeentedecreet waardoor iemand van wie de benoeming als burgemeester werd geweigerd dezelfde legislatuur niet opnieuw kan worden voorgedragen, noch kan fungeren als waarnemend burgemeester. Enkel dat kan die carrousel doen stoppen.
Dit is iets waarover N-VA met zijn twee coalitiepartners inderdaad best achter gesloten deur een compromis maakt. En het dan snel door het vlaams parlement jagen. Die zever duurt al veel te lang. Damien Thièry kan dat nog tot zijn pensioen volhouden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 13:33   #118
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar zover ik weet is noch Voeren noch Lanaken Nederlands grondgebied geworden en worden daar geen faciliteiten gevraagd voor de Nederlandse inwoners???
Denkt ge? De verandering van het Vlaamse gewestplan vragen om illegale gebouwen niet te hoeven afbreken is geen faciliteit? Op uw wenken bediend worden is geen uitzonderlijke faciliteit verlenen?
Toen ik een bouwvergunning vroeg aan de Vlaamse overheid in een woongebied zogen ze anders iets uit hunne dikke teen om toch maar die vergunning te weigeren. Ik mocht geen faciliteiten krijgen, ik mocht zelfs niet wat wettelijk toegelaten is, onder het mom van 'verkeershinder veroorzaken'.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 13:52   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
en zoals werd voorspeld heeft het zenden van een regeringscommissaris naar Linkebeek niets uitgehaald.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150907_01854940

De enige valabele oplossing voor dit probleem is een decreetswijziging van het Gemeentedecreet waardoor iemand van wie de benoeming als burgemeester werd geweigerd dezelfde legislatuur niet opnieuw kan worden voorgedragen, noch kan fungeren als waarnemend burgemeester. Enkel dat kan die carrousel doen stoppen.
De enige valabele oplossing is dat alle kosten die werden gedaan om de benoemingen in de zes te weigeren verhaald worden op degenen die ze gemaakt hebben. Vlaanderen geeft veel te veel geld uit aan juridische disputen die geen enkel belang dienen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 20:00   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Toen ik een bouwvergunning vroeg aan de Vlaamse overheid in een woongebied zogen ze anders iets uit hunne dikke teen om toch maar die vergunning te weigeren. Ik mocht geen faciliteiten krijgen, ik mocht zelfs niet wat wettelijk toegelaten is, onder het mom van 'verkeershinder veroorzaken'.
Wat u wettelijk toekomt, kunt u bij de rechtbank laten afdwingen. Ik denk echter dat u hier het een en ander uit de duim zuigt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be