Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2008, 22:35   #101
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Met vrienden die u naar cafés gaan waar u tranenden ogen krijgt.
Alweer ga je uit van veronderstellingen. Hou je toch bij de feiten, dat blijkt je al moeilijkheden genoeg op te leveren.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 22:49   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Alweer ga je uit van veronderstellingen.
Excuseer?
U heeft (1) zelf gezegd dat u na een half uur al tranende ogen krijgt en (2) dat uw rokende vrienden u meenemen naar cafées. Als uw wilt, quote ik de relevante posts?

Citaat:
Hou je toch bij de feiten, dat blijkt je al moeilijkheden genoeg op te leveren.
Dat lijkt mij redelijk goedkoop, vermits ik geen enkele stelling heb gegeven die niet waar is. Je zou kunnen zeggen dat mijn invulling van 'openbare plek' anders is dan de uwe, maar dat lijkt me nauwelijks een 'feit' die mij 'moeilijkheden' oplevert.

Volgens mij bent u dus gewoon overgestapt op wat zinloos (doch subtiel) ondermijnen van wat ik zei. Daar heb ik niet al te veel zin in.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 22:51   #103
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Jaja, ik heb al lang door dat je graag dure woorden en geleerde termen gebruikt en dat je graag in het luchtledige filosofeert.
Dat vind ik redelijk goedkoop. Ik verwijt u toch ook geen simplismen?

Citaat:
In het echte leven is een verbod op roken in openbare plaatsen een goede zaak voor de volksgezondheid en niemands vrijheid wordt erdoor beknot. De roker kan immers nog altijd ongehinderd buiten zijn sigaretje gaan roken. Deze maatregel is positief voor zowel rokers als niet-rokers.
Zoals deze?
Deze redenering lijkt - voor u - correct, voor mij niet. Vermits u (zo lijkt het) dat niet kan aanvaarden dat iemand mss iets belangrijker vindt dan een abstract begrip als 'volksgezondheid', begint u maar wat te zeggen dat iemand 'inhet luchtledige filosofeert'.

Veel plezier nog met uw toekomstig rookverbod!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:00   #104
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Al dikke, dikke, dikke zever, die hysterische antirookcampagne! Een ware middeleeuwse heksenjacht van de 21-ste eeuw!

Och, als mensen maar kunnen zanikken.... En als de rokers aangepakt worden, zullen ze wel weer iets anders vinden, als ze maar lastig kunnen doen. En zich aanstellen.....
Voor één keer moet ik volledig akkoord gaan met u, mn beste. Tegen de wetten der natuur in
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:02   #105
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Excuseer?
U heeft (1) zelf gezegd dat u na een half uur al tranende ogen krijgt en (2) dat uw rokende vrienden u meenemen naar cafées. Als uw wilt, quote ik de relevante posts?



Dat lijkt mij redelijk goedkoop, vermits ik geen enkele stelling heb gegeven die niet waar is. Je zou kunnen zeggen dat mijn invulling van 'openbare plek' anders is dan de uwe, maar dat lijkt me nauwelijks een 'feit' die mij 'moeilijkheden' oplevert.

Volgens mij bent u dus gewoon overgestapt op wat zinloos (doch subtiel) ondermijnen van wat ik zei. Daar heb ik niet al te veel zin in.
In deze discussie zal ik mij toch in uw kamp moeten scharen, aangezien u volledig gelijk heeft en de andere twee maar zanikken om te zanikken. Niet meer reageren lijkt me een passende remedie
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:05   #106
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
een abstract begrip als 'volksgezondheid'
Als u 'volkgezondheid' een 'abstract begrip' vindt, dan kan ik u van harte eens een bezoek aan de afdeling oncologie van een groot ziekenhuis aanbevelen. De abstractie verdwijnt dan als bij toverslag. Mijn schoonvader - een verstokte roker- is aan longkanker overleden. Ook daar was weinig abstracts aan, integendeel: zijn gruwelijke doodsstrijd was akelig en hartverscheurend echt.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)

Laatst gewijzigd door Jukes : 27 oktober 2008 om 23:06.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:07   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
O ik ben totáál verkeerd! Misschien bedoelde ik wel Frankrijk?
Mss bedoelde je wel fantasialand?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:10   #108
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone
Ik ben bovendien ook niet zo te vinden voor de beledigende persoonlijke opmerkingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Jaja, ik heb al lang door dat je graag dure woorden en geleerde termen gebruikt en dat je graag in het luchtledige filosofeert.
[quote]




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat vind ik redelijk goedkoop. Ik verwijt u toch ook geen simplismen?



Zoals deze?
Deze redenering lijkt - voor u - correct, voor mij niet. Vermits u (zo lijkt het) dat niet kan aanvaarden dat iemand mss iets belangrijker vindt dan een abstract begrip als 'volksgezondheid', begint u maar wat te zeggen dat iemand 'inhet luchtledige filosofeert'.

Veel plezier nog met uw toekomstig rookverbod!


Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:11   #109
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Als u 'volkgezondheid' een 'abstract begrip' vindt, dan kan ik u van harte eens een bezoek aan de afdeling oncologie van een groot ziekenhuis aanbevelen. De abstractie verdwijnt dan als bij toverslag. Mijn schoonvader - een verstokte roker- is aan longkanker overleden. Ook daar was weinig abstracts aan, integendeel: zijn gruwelijke doodsstrijd was akelig en hartverscheurend echt.
U weet toch dat u totaal niet hebt bewezen dat volksgezondheid géén abstract begrip is?

De gezondheid van concrete individuen, dát is allesbehalve abstract, zoals ik wel kan weten. Een tijdje geleden een heel onaangename ervaring gehad met de mogelijkheid van plotseling in een ziekenhuis belanden - gelukkig is alles met haar terug in orde.

De notie 'volksgezondheid', die vind ik echter problematisch, ja.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:19   #110
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
U weet toch dat u totaal niet hebt bewezen dat volksgezondheid géén abstract begrip is?
De notie 'volksgezondheid', die vind ik echter problematisch, ja.
Nogmaals: vereer de afdeling oncologie eens met een bezoek. Het ligt er vol 'volk' dat door sigarettenrook zijn einde veel te snel ziet naderen. Goed volk, meestal, want sociaalvoelende mensen die graag op café gingen en daar een gezellig sigaretje opstaken. Hun zin in toogpraat over het al dan niet abstract zijn van het begrip 'volksgezondheid' is samen met hun zin voor gezelligheid in rook opgegaan.

Iedereen moet vrij zijn zich te vergeven met het vergif dat hij zelf kiest. Iedereen. Ik wil dus ook niet gedwongen worden giftig spul in te ademen als ik een pint wil gaan pakken. D�*�*r gaat het hier over, niet over futiele semantiek.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 23:43   #111
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Iedereen moet vrij zijn zich te vergeven met het vergif dat hij zelf kiest. Iedereen. Ik wil dus ook niet gedwongen worden giftig spul in te ademen als ik een pint wil gaan pakken.
Ik denk dat u uzelf iets te veel rechten toekent. Als u een pint wil pakken in een rookvrije ruimte, kan u dat altijd in u eigen huis doen. U hebt het recht en de vrijheid voor uzelf een rookvrije ruimte te maken. Een zeer nobel en lovenswaardig recht. Maar dat is voor u niet voldoende.

Wat u wil doen is iemand anders dwingen u te voorzien in een rookvrije ruimte waar u kan drinken. Waarom zou die andere daartoe verplicht zijn? U bent in staat zelf voor u rookvrije ruimte te zorgen. Het is niet omdat ge iemand anders zijn ruimte leuker vindt dan uw eigen ruimte, da ge het recht hebt hem te dwingen zijn ruimte in te richten naar uw smaak.

Ik vond het ook heel erg komisch dat ge liever geen schadelijke lucht inademt wanneer ge u schadelijk drankje naar binnen kapt. Dit geheel terzijde.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 06:20   #112
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Excuseer?
U heeft (1) zelf gezegd dat u na een half uur al tranende ogen krijgt en (2) dat uw rokende vrienden u meenemen naar cafées. Als uw wilt, quote ik de relevante posts?
Doe dat vooral...

Citaat:
Dat lijkt mij redelijk goedkoop, vermits ik geen enkele stelling heb gegeven die niet waar is. Je zou kunnen zeggen dat mijn invulling van 'openbare plek' anders is dan de uwe, maar dat lijkt me nauwelijks een 'feit' die mij 'moeilijkheden' oplevert.

Volgens mij bent u dus gewoon overgestapt op wat zinloos (doch subtiel) ondermijnen van wat ik zei. Daar heb ik niet al te veel zin in.
Juist ja... Jouw uitspraken dat ik een aansteller ben en dat mijn vrienden klootzakken zijn daarentegen, zijn zorgvuldig onderbouwde en beargumenteerde stellingen die de discussie moeten vooruithelpen?

Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 06:24   #113
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat vind ik redelijk goedkoop. Ik verwijt u toch ook geen simplismen?



Zoals deze?
Deze redenering lijkt - voor u - correct, voor mij niet. Vermits u (zo lijkt het) dat niet kan aanvaarden dat iemand mss iets belangrijker vindt dan een abstract begrip als 'volksgezondheid', begint u maar wat te zeggen dat iemand 'inhet luchtledige filosofeert'.

Veel plezier nog met uw toekomstig rookverbod!
Het 'abstracte begrip volksgezondheid'?!? Maak je een grapje?

Maar dan nog: laten we er eens van uitgaan dat iemand inderdaad bepaalde dingen belangrijker vindt dan de algemene volksgezondheid. Is dat dan een reden om die persoon in de naam van de individuele vrijheid zijn gang te laten gaan, zonder enige vorm van beperking? Als ik thuis al mijn rotzooi wil verbranden in de kachel en daarmee een wolk giftige dioxinedamp de atmosfeer in blaas, dan moet dat maar kunnen? Fuck volksgezondheid, MIJN individuele vrijheid primeert?

Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 06:27   #114
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nogmaals: vereer de afdeling oncologie eens met een bezoek. Het ligt er vol 'volk' dat door sigarettenrook zijn einde veel te snel ziet naderen. Goed volk, meestal, want sociaalvoelende mensen die graag op café gingen en daar een gezellig sigaretje opstaken. Hun zin in toogpraat over het al dan niet abstract zijn van het begrip 'volksgezondheid' is samen met hun zin voor gezelligheid in rook opgegaan.

Iedereen moet vrij zijn zich te vergeven met het vergif dat hij zelf kiest. Iedereen. Ik wil dus ook niet gedwongen worden giftig spul in te ademen als ik een pint wil gaan pakken. D�*�*r gaat het hier over, niet over futiele semantiek.
Precies! De vrijheid van de ene eindigt waar die van de andere begint.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 07:05   #115
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Uw vrienden wat beter kiezen, misschien? De mijne stinken niet uit hun bek en ik ben nooit dronken.
U drinkt niet en U rookt niet. Wat doet u dan op cafe ?

LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 07:08   #116
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Rookvrije cafes hebben trouwens geurproblemen. Nu het maskerende effect van de tabak weg is, stinkt het cafe naar schraal bier, zwetende mensen, kots en de toiletten:

http://www.kicking.nl/rozenwater-moe...e-mensen-geur/
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 08:06   #117
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Rookvrije cafes hebben trouwens geurproblemen. Nu het maskerende effect van de tabak weg is, stinkt het cafe naar schraal bier, zwetende mensen, kots en de toiletten:
Welke cafés zijn dat die jij zoal bezoekt, zodat ik weet welke cafés ik beter vermijd... De cafés waar ik kom, zijn over het algemeen erg proper, afgezien van de stinkende sigarettenrook...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 08:42   #118
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Ik denk dat u uzelf iets te veel rechten toekent. Als u een pint wil pakken in een rookvrije ruimte, kan u dat altijd in u eigen huis doen. U hebt het recht en de vrijheid voor uzelf een rookvrije ruimte te maken. Een zeer nobel en lovenswaardig recht. Maar dat is voor u niet voldoende.

Wat u wil doen is iemand anders dwingen u te voorzien in een rookvrije ruimte waar u kan drinken. Waarom zou die andere daartoe verplicht zijn? U bent in staat zelf voor u rookvrije ruimte te zorgen. Het is niet omdat ge iemand anders zijn ruimte leuker vindt dan uw eigen ruimte, da ge het recht hebt hem te dwingen zijn ruimte in te richten naar uw smaak.

Ik vond het ook heel erg komisch dat ge liever geen schadelijke lucht inademt wanneer ge u schadelijk drankje naar binnen kapt. Dit geheel terzijde.
Ik wil dat in gesloten, openbare ruimten waar ik verblijf mijn gezondheid niet wordt geschaad. Ik ben daarbij heel breeddenkend: zo mag u andere verslavingen rustig en lustig in het café botvieren. Als u seksverlsaafd bent, dan mag u van mij uw vrouw bespringen in het café; als u een junkie bent, dan mag u van mij uw shot zetten of uw lijn snuiven in de kroeg. Waarom? Om dat dat handelingen zijn die MIJN gezondheid niet schaden.

Maar als u giftige en potentieel moordende dampen lost in het café waar ik voor de gezelligheid even wil vertoeven, dan is dat een brug te ver. En zo zijn er nog beperkingen die tot doel hebben de vrijheid van anderen te garanderen: de wet op het nachtlawaai, de regelgeving i.v.m. voedselhygiëne in restaurants,...

Geheel terzijde: het watertje of de kruidenthee die ik op café drink, lijken me niet erg schadelijk.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 08:45   #119
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
U drinkt niet en U rookt niet. Wat doet u dan op cafe ?

Gaat u alleen op café om u te bezatten en te paffen? Nooit van sociaal contact en gezelligheid gehoord zeker? In het niet-rokerscafé waar ik dit weekend toevallig binnenstapte, lagen trouwens tientallen magazines en kranten. Ook om te lezen kan je daar dus gaan. Goed bekeken van die patron. Maar dat het intelligente neringdoener is, blijkt al uit zijn zelf-opgelegd rookverbod natuurlijk.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 09:49   #120
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Gaat u alleen op café om u te bezatten en te paffen? Nooit van sociaal contact en gezelligheid gehoord zeker? In het niet-rokerscafé waar ik dit weekend toevallig binnenstapte, lagen trouwens tientallen magazines en kranten. Ook om te lezen kan je daar dus gaan. Goed bekeken van die patron. Maar dat het intelligente neringdoener is, blijkt al uit zijn zelf-opgelegd rookverbod natuurlijk.
In het rusthuis bij meme en pepe kan u ook geheel rookvrij een kruidenthee nuttigen en een gazetje lezen. Lijkt me een meer aangepaste setting voor deze aktiviteit dan een cafe.

Cafe = vrienden + bier + muziek + doemp.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be