Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 11 november 2007, 10:11   #101
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie geen concrete aanwijzingen waarop u uw uitspraak kunt baseren. Of heeft u soms interne informatie die niet in de reguliere pers verschijnt?
Neen, ik kijk enkel naar de politieke feiten zoals ze zijn. En ik zie dat het Belgische onding zijn diepste crisis ooit beleefd.

Moest het kartel werkelijk een bocht hebben genomen, was er voorbije week een oranje blauw complot dan er van crisis nu geen sprake en zaten we nu in een rechte lijn naar een nieuwe regering...
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 11 november 2007, 10:14   #102
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

De bochten komen er nog,wees daar maar zekers van
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 11 november 2007, 10:17   #103
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

In het elkaar beschimpen zijn de Vlamingen steeds goed geweest...
Chipie is offline  
Oud 11 november 2007, 10:44   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen, ik kijk enkel naar de politieke feiten zoals ze zijn. En ik zie dat het Belgische onding zijn diepste crisis ooit beleefd.

Moest het kartel werkelijk een bocht hebben genomen, was er voorbije week een oranje blauw complot dan er van crisis nu geen sprake en zaten we nu in een rechte lijn naar een nieuwe regering...
Ik weet niet wat het is of hoe het komt, maar schijnbaar bent u op de een of andere wijze vervallen in een beate bewondering voor Leterme en de CD&V, zelfs zodanig dat u bepaalde zaken niet meer wilt zien.

Na het verschijnen van de koninklijke nota (al dan niet geïnspireerd of geschreven door, of doorgepraat met Leterme ten andere!) toonde de CD&V zich bereid de bocht te maken, nl. een regering zonder staatshervorming maar dan wel met Leterme als formateur en dus hoogstwaarschijnlijk ook als premier. Er verscheen toen een persbericht waarin dat te lezen stond. Of ontkent u dat nu?

Blijkbaar is er in de uren erna heel wat gebeurd (naar het wat, hoe en waarom hebben wij het gissen), maar de CD&V verwijderde het persbericht en zond een heel ander signaal naar de buitenwereld.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2007, 10:45   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
In het elkaar beschimpen zijn de Vlamingen steeds goed geweest...
Euh, al dat geschimp en gescheld in het parlement van de Franse Gemeenschap zegt dat u iets?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2007, 11:07   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De Belgicisten zullen u graag bezig tekeer zien gaan tegen de weinige mensen binnen het regime die het wel nog goed voorhebben met de Vlaamse zaak. U laat zich compleet rollen door de regimepers in haar beschadigingsstrategie van het Vlaams Kartel. En wees maar zeker door jullie en door de regimepers zal het kartel misschien breken, met alle negatieve gevolgen voor het Vlaamse volk van dien.
Wie is er dan Vlaamsgezind "binnen het regime"? Wie?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2007, 11:46   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

De zeverende dag was interessant.
Niet veel spektakel, want ge moest al goed luisteren.
Niet naar diene prof en die joernalisten, maar wel naar Van Deurzen.

Ik heb verstaan dat er helemaal geen "eerste bocht" was bij de tsjeven.

Wat wel gebeurde: de franstaligen gingen dermate vlug over tot de orde van de dag, na de historische BHV-stemming (oranje-blauw is niet dood), dat de indruk ontstond dat de Walen het niet begrepen hadden: de stemming was er niet om bhv te begraven voor zolang, de stemming was er wel om aan te geven dat er absoluut over de grond van de zaken (staatshervorming en bhv) gepraat moet worden.
De franstaligen gedragen zich dus 100 prosent anders dan hetgeen het sinjaal van de stemming wou bereiken.

Het initiatief, zogezegd van de koning, om in het parlement verder te praten over de inhoud van de staatshervorming, werd ook verkeerd begrepen. Als iets verkeerd begrepen wordt, is het normaal dat er verduidelijking gegeven wordt (dit is de zogenaamde tweede bocht). Verkeerd begrepen: leuteren in het parlement is iets forum-achtig, of iets costa-achtig. Juist begrepen had moeten zijn: hebt ge na de bhv-stemming in de kommissie van het parlement eindelijk door dat het hier serieus zal moeten gaan ....


Ik konkludeer dan verder:

Toch is dit allemaal niet van zo'n groot belang.
Wel van belang is de toekomst.

Aan twee dingen moet voldaan worden, eer er een regering komt:
- een fatsoenlijk sosio-eko plan
- een fansoenlijk plan voor de staatshervorming, bhv inbegrepen, toetssteen resoluties Vlaams parlement.

Voor 't een zou hetgeen door Leterme al bereikt is, op knelpunten na okee zijn.
Voor 't ander kunnen parlementairen uit bijna alle partijen eens vergaderen in een mooi buro in de senaat. Vb de spa kan daar eens zeggen hoe zij gaan honoreren wat zij ook gestemd hebben met de vlaamse resoluties ...

Het enige wat nog niet gebeurd is, is dat de Walen na de stemming, bekomen zijn van de schok, en terug tot de orde van de dag gekomen zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 november 2007, 13:16   #108
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan twee dingen moet voldaan worden, eer er een regering komt:
- een fatsoenlijk sosio-eko plan
- een fansoenlijk plan voor de staatshervorming, bhv inbegrepen, toetssteen resoluties Vlaams parlement.

Voor 't een zou hetgeen door Leterme al bereikt is, op knelpunten na okee zijn.
Voor 't ander kunnen parlementairen uit bijna alle partijen eens vergaderen in een mooi buro in de senaat.
Ik denk dat jij de tweede bocht moet gemist hebben.
Dan kan er uiteraard geen eerste bocht zijn geweest.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 11 november 2007 om 13:17.
stab is offline  
Oud 11 november 2007, 13:53   #109
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Mensen als u maakt de Vlaamse zaak kapot en zelfs weinig aantrekkelijk voor nieuwe mensen. Wie wil er ondankbare schepsels als u nog verdedigen ?
Ik en met mij vele andere separatisten. Je uitspraak is werkelijk beledigend én onrechtvaardig tegenover iemand die zich onbaatzuchtig, dag na dag, inzet voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Je zou je pijlen beter richten naar de échte vijanden van onze gemeenschap i.p.v. naar een medestander, die op een eigen onnavolgbare wijze, feitelijk hetzelfde nastreeft als jij.
robert t is offline  
Oud 11 november 2007, 14:30   #110
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De zeverende dag was interessant.
Niet veel spektakel, want ge moest al goed luisteren.
Niet naar diene prof en die joernalisten, maar wel naar Van Deurzen.

Ik heb verstaan dat er helemaal geen "eerste bocht" was bij de tsjeven.

Wat wel gebeurde: de franstaligen gingen dermate vlug over tot de orde van de dag, na de historische BHV-stemming (oranje-blauw is niet dood), dat de indruk ontstond dat de Walen het niet begrepen hadden: de stemming was er niet om bhv te begraven voor zolang, de stemming was er wel om aan te geven dat er absoluut over de grond van de zaken (staatshervorming en bhv) gepraat moet worden.
De franstaligen gedragen zich dus 100 prosent anders dan hetgeen het sinjaal van de stemming wou bereiken.

Het initiatief, zogezegd van de koning, om in het parlement verder te praten over de inhoud van de staatshervorming, werd ook verkeerd begrepen. Als iets verkeerd begrepen wordt, is het normaal dat er verduidelijking gegeven wordt (dit is de zogenaamde tweede bocht). Verkeerd begrepen: leuteren in het parlement is iets forum-achtig, of iets costa-achtig. Juist begrepen had moeten zijn: hebt ge na de bhv-stemming in de kommissie van het parlement eindelijk door dat het hier serieus zal moeten gaan ....


Ik konkludeer dan verder:

Toch is dit allemaal niet van zo'n groot belang.
Wel van belang is de toekomst.

Aan twee dingen moet voldaan worden, eer er een regering komt:
- een fatsoenlijk sosio-eko plan
- een fansoenlijk plan voor de staatshervorming, bhv inbegrepen, toetssteen resoluties Vlaams parlement.

Voor 't een zou hetgeen door Leterme al bereikt is, op knelpunten na okee zijn.
Voor 't ander kunnen parlementairen uit bijna alle partijen eens vergaderen in een mooi buro in de senaat. Vb de spa kan daar eens zeggen hoe zij gaan honoreren wat zij ook gestemd hebben met de vlaamse resoluties ...

Het enige wat nog niet gebeurd is, is dat de Walen na de stemming, bekomen zijn van de schok, en terug tot de orde van de dag gekomen zijn.
De Walen zullen zich toch moeten realiseren ,dat ze al die miljarden ontwikkelngshulp niet voor niets krijgen.
Gaan schelden op je partner die je zoveel betaald is vreselijk onbeschoft
en geen adequate reactie.
Het zou normaal moeten zijn dat je voor zoveel financiele hulp ,op politiek vlak toegevingen doet en de bevoegdheden in het land eerlijker wilt regelen.
I amsterdam is offline  
Oud 11 november 2007, 14:56   #111
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik en met mij vele andere separatisten. Je uitspraak is werkelijk beledigend én onrechtvaardig tegenover iemand die zich onbaatzuchtig, dag na dag, inzet voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Je zou je pijlen beter richten naar de échte vijanden van onze gemeenschap i.p.v. naar een medestander, die op een eigen onnavolgbare wijze, feitelijk hetzelfde nastreeft als jij.
Ik ga volledig akkoord dat we beter de pijlen richten op de echte vijanden van onze Vlaamse volksgemeenschap. Het gebash van een aantal Vlaamse nationalisten hier op dit forum ging juist tegen die mensen die ervoor hebben gezorgd dat dit flutkoninkrijk in crisis is en dat dag na dag de roep naar een zelfstandig Vlaanderen groter wordt. In plaats van te zeuren over bochten, hysterisch te staan roepen, zou men beter de Vlaamse rangen sluiten en zijn pijlen richten tegen de vijand.

Ik voel mij dan ook niet aangesproken door uw bericht, een aantal mensen zouden hier op dit forum beter lessen uit trekken, want zij spelen gewoon in de kaart van de Belgicisten. Daarom heb ik Knuppel de mantel uitgeveegd.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 11 november 2007, 15:09   #112
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik weet niet wat het is of hoe het komt, maar schijnbaar bent u op de een of andere wijze vervallen in een beate bewondering voor Leterme en de CD&V, zelfs zodanig dat u bepaalde zaken niet meer wilt zien.
U moet nu ook niet overdrijven. Bewondering heb ik voor Cyriel Verschaeve en een aantal andere Vlaamse nationalisten uit de jaren 30, maar niet voor de politici van nu. Voor geen enkele, ook niet voor Leterme, Dewever, Vandeurzen, maar ook niet voor Dewinter of Annemans.

Ik wil alleen de mensen van het Vlaams Kartel een faire kans geven, om hun verkiezingsbeloften waar te maken en dat is iets heel anders dan bewondering. Want het programma van immigratie en vreemdelingenproblematiek van het kartel is totaal het mijne niet. Toch heeft het Vlaams kartel een zeer nuttige rol te spelen in het communautaire en eigenlijk in de vernietiging van de Belgische staat. En daar moeten ze in gesteund worden.

In mijn topic: waarschuwing aan het Vlaams kartel had ik twee dingen gevraagd:

- akkoord over BHV zonder toegevingen of stemming in de kamercommissie tegen 11 november, vandaag dus --> is gebeurd

- schriftelijk akkoord over een verregaande staatshervorming voor meer Vlaanderen, daar krijgen ze tijd voor tot 31 december

http://forum.politics.be/showthread.php?t=96976
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 november 2007 om 15:10.
Max van Dietschland is offline  
Oud 11 november 2007, 15:47   #113
DenKempenzoon
Schepen
 
Geregistreerd: 18 augustus 2007
Berichten: 457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
U moet nu ook niet overdrijven. Bewondering heb ik voor Cyriel Verschaeve en een aantal andere Vlaamse nationalisten uit de jaren 30, maar niet voor de politici van nu. Voor geen enkele, ook niet voor Leterme, Dewever, Vandeurzen, maar ook niet voor Dewinter of Annemans.

Ik wil alleen de mensen van het Vlaams Kartel een faire kans geven, om hun verkiezingsbeloften waar te maken en dat is iets heel anders dan bewondering. Want het programma van immigratie en vreemdelingenproblematiek van het kartel is totaal het mijne niet. Toch heeft het Vlaams kartel een zeer nuttige rol te spelen in het communautaire en eigenlijk in de vernietiging van de Belgische staat. En daar moeten ze in gesteund worden.

In mijn topic: waarschuwing aan het Vlaams kartel had ik twee dingen gevraagd:

- akkoord over BHV zonder toegevingen of stemming in de kamercommissie tegen 11 november, vandaag dus --> is gebeurd

- schriftelijk akkoord over een verregaande staatshervorming voor meer Vlaanderen, daar krijgen ze tijd voor tot 31 december

http://forum.politics.be/showthread.php?t=96976
Daar is weinig op aan te merken. Door de zetelaantallen van VB en LDD staat of valt momenteel alles met de een al dan niet consequente Vlaamse houding van het kartel CD&V/N-VA.

Zonder VB,LDD en Vlaams kartel in de coalitie komt er namelijk simpelweg GEEN regering. Het lijkt erop dat het Vlaams kartel zich een heel klein beetje bewust is geworden van hun 'incontournabilité' langs Vlaamse kant.
DenKempenzoon is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be