Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 6 december 2011, 09:18   #101
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hé Raf, als je wel eens in het Brusselse homomileu komt, dan heb je die verhalen over die auto met chauffeur die in de buurt van Fontainas jonge mannen komt ophalen, zeker al gehoord.
Hé E., vertel me eens op welke manier dat bewijst dat de wetten inzake seksuele meerderjarigheid aangepast werden om Di Rupo ter wille te zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 6 december 2011, 09:19   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In een landen met een gesloten systeem is dat vaak de enige mogelijkheid, nietwaar?
Begrijp ik nu goed dat je laster en eerroof goedkeurt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 6 december 2011, 09:21   #103
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

[quote=Fieseler;5846480]
Citaat:
Even samenvatten...Volgens u is Di Rupo onschuldig omdat enerzijds zijn eigen politiek benoemde rechters hem niet hebben willen (durven?) vervolgen en omdat diezelfde rechters ooit een Blokker hebben veroordeeld...

Rare jongens die holebi's....

En ondertussen maar blijven janken dat "de mensen" een parallel trekken tussen homofilie en pedofilie....maar dat zal dan weer zuiver toeval zijn zeker...
Mooi bochtenwerk, Fieseler! Uw gekronkel en gespartel is het zuiverste bewijs dat u geen poot heeft om op te staan en dat u dat ook zeer goed beseft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 6 december 2011, 09:21   #104
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Misschien is hij meer te vergelijken met DSK maar in plaats van vrouwen...
(tenminste als alles klopt wat van deze man gezegd wordt... en dus niet persé waar is)

Laatst gewijzigd door freelancer : 6 december 2011 om 09:23.
freelancer is offline  
Oud 6 december 2011, 09:42   #105
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En Vlaams-Nationalisme gaat dat verhelpen? Breken om dan terug te lijmen? Mogelijk permanent verlies van Wallonië en Luxemburg?
Vlaams-nationalisme is momenteel het enige breekijzer dat daarvoor voorhanden is. Als jij nog andere middelen ziet tot een Nederlandse hereniging, hoor ik die graag van je.
SDG is offline  
Oud 6 december 2011, 09:48   #106
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Vlaams-nationalisme is momenteel het enige breekijzer dat daarvoor voorhanden is. Als jij nog andere middelen ziet tot een Nederlandse hereniging, hoor ik die graag van je.
Welke logica zit er in splitsen om te herenigen. In het beste geval is het een overbodige stap, en in de slechtere gevallen betekent het permanent verlies van Wallonië en Luxemburg.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 6 december 2011 om 09:48.
Albrecht is offline  
Oud 6 december 2011, 09:55   #107
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Welke logica zit er in splitsen om te herenigen. In het beste geval is het een overbodige stap, en in de slechtere gevallen betekent het permanent verlies van Wallonië en Luxemburg.
Nogmaals: hoe precies denk jij die stap over te kunnen slaan??
SDG is offline  
Oud 6 december 2011, 10:14   #108
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nogmaals: hoe precies denk jij die stap over te kunnen slaan??
Denk jij dat Vlaams-Nationalisme meteen leidt tot hereniging? Hoogstens een vereniging tussen Nederland en het Vlaamse Gewest, , waar er uiteindelijk nog een Wallonië en een Luxemburg overblijft. Wegens de populistische propaganda van het Vlaams-Nationalisme zal er van hereniging dus niks komen. De Vlamingen, volgepropt met racistische fabeltjes, zijn blij dat de van die ondermensen afzijn, en de Walen zullen die haat ook beu zijn, en daar hebben ze alle reden toe.
Albrecht is offline  
Oud 6 december 2011, 10:17   #109
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Vlaams-nationalisme is momenteel het enige breekijzer dat daarvoor voorhanden is. Als jij nog andere middelen ziet tot een Nederlandse hereniging, hoor ik die graag van je.
"Nederlandse hereniging" zal er vanzelf komen dank zij maximale Europese integratie. Ik denk zelfs dat dat ook de opvatting is van BDW.
drosophila is offline  
Oud 6 december 2011, 10:28   #110
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Denk jij dat Vlaams-Nationalisme meteen leidt tot hereniging? Hoogstens een vereniging tussen Nederland en het Vlaamse Gewest, , waar er uiteindelijk nog een Wallonië en een Luxemburg overblijft. Wegens de populistische propaganda van het Vlaams-Nationalisme zal er van hereniging dus niks komen. De Vlamingen, volgepropt met racistische fabeltjes, zijn blij dat de van die ondermensen afzijn, en de Walen zullen die haat ook beu zijn, en daar hebben ze alle reden toe.
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag: hoe denk jij die hereniging tot stand te kunnen brengen? Voor je er zelf over begint: Vlaams-nationalisme met als enige doel het oprichten van een Vlaams republiekje interesseert mij niet. Ik zie het eerder als instrument voor het breken van de huidige machtsverhoudingen binnen België.
SDG is offline  
Oud 6 december 2011, 10:34   #111
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Mooi bochtenwerk, Fieseler!
Bedankt Raf....en dit op een recht stuk...je moet niet vragen welk talent ik ben in de bochten...


Citaat:
Uw gekronkel en gespartel is het zuiverste bewijs dat u geen poot heeft om op te staan en dat u dat ook zeer goed beseft.
Nu heel eerlijk Raf: begrijpt u nu echt niet dat ik het ongelooflijk vreemd vind dat u er het Blok bijsleurt ter verdediging van Capo Di Rupo?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 december 2011 om 10:35.
Fieseler is offline  
Oud 6 december 2011, 10:40   #112
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag: hoe denk jij die hereniging tot stand te kunnen brengen?
Beginnen met deftige samenwerking op het Benelux-niveau. Wetten op elkaar afstemmen. België's sociale zekerheid verspreiden over de Benelux, Nederlands ruimte ordening, een Rijkswaterstaat voor België, ... Het onderwijs zou zeker op elkaar moeten worden afgestemd: gelijkwaardige opleidingen voor de Benelux.

Ook cultureel zorgen dat Wallonië en bij uitbreiding Luxemburg meer betrokken wordt. Benelux-televisiepogramma's, om Wallonië minder afhankelijk te maken van Frankrijk qua televisie. Uiteindelijk één televisieomroep voor de gehele Benelux, met een kern die gemeenschappelijk is, en dan specifiekere dingen in de eigen taal.

Als symbolisch begin, na die zaken, de monarchie verenigen. Een Saxencoburger laten huwen huwen met een Nassau. Een personele unie, dus. De Groothertog van Luxemburg krijgt symbolische heerschappij over Belgisch Luxemburg.

Feitelijk zou de hereniging der Nederlanden moeten beginnen met het hernieuwen van de Belgische eenheid. Televisie is van groot belang, zoals ik hierboven al zei: terug naar de BRT/RTB. Tweetalige programma's, dubs, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Voor je er zelf over begint: Vlaams-nationalisme met als enige doel het oprichten van een Vlaams republiekje interesseert mij niet. Ik zie het eerder als instrument voor het breken van de huidige machtsverhoudingen binnen België.
En het verder afbreken van de unie?

Laatst gewijzigd door Albrecht : 6 december 2011 om 10:41.
Albrecht is offline  
Oud 6 december 2011, 11:14   #113
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bedankt Raf....en dit op een recht stuk...je moet niet vragen welk talent ik ben in de bochten...




Nu heel eerlijk Raf: begrijpt u nu echt niet dat ik het ongelooflijk vreemd vind dat u er het Blok bijsleurt ter verdediging van Capo Di Rupo?
Wat ik vooral niet begrijp, is waarom u zich bedient van laster en eerroof om een politieke opponent in diskrediet te brengen... Kunt u dat verklaren?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 6 december 2011, 11:54   #114
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En het verder afbreken van de unie?
Het zijn juist de huidige Belgische machtsverhoudingen die een toenadering in de weg staan.
SDG is offline  
Oud 6 december 2011, 11:57   #115
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Beginnen met deftige samenwerking op het Benelux-niveau. Wetten op elkaar afstemmen. België's sociale zekerheid verspreiden over de Benelux, Nederlands ruimte ordening, een Rijkswaterstaat voor België, ... Het onderwijs zou zeker op elkaar moeten worden afgestemd: gelijkwaardige opleidingen voor de Benelux.

Ook cultureel zorgen dat Wallonië en bij uitbreiding Luxemburg meer betrokken wordt. Benelux-televisiepogramma's, om Wallonië minder afhankelijk te maken van Frankrijk qua televisie. Uiteindelijk één televisieomroep voor de gehele Benelux, met een kern die gemeenschappelijk is, en dan specifiekere dingen in de eigen taal.

Als symbolisch begin, na die zaken, de monarchie verenigen. Een Saxencoburger laten huwen huwen met een Nassau. Een personele unie, dus. De Groothertog van Luxemburg krijgt symbolische heerschappij over Belgisch Luxemburg.

Feitelijk zou de hereniging der Nederlanden moeten beginnen met het hernieuwen van de Belgische eenheid. Televisie is van groot belang, zoals ik hierboven al zei: terug naar de BRT/RTB. Tweetalige programma's, dubs, ...

En het verder afbreken van de unie?
wat jij vraagt vereist het vermogen van de Franstaligen om in te zien dat ze niet de meerderheid vormen in het land en omgekeerd dat de Nederlandstaligen moeten beseffen dat ze wel degelijk de meerderheid vormen.

dat is op dit moment onmogelijk, de structuren van dit land en de mentaliteit van zowel Franstaligen als Nederlandstaligen houden dit tegen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 6 december 2011, 17:16   #116
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het zijn juist de huidige Belgische machtsverhoudingen die een toenadering in de weg staan.
Vlaams-Nationalisme gaat niets veranderen. Liberalen krijgen wat meer macht, that's it.
Albrecht is offline  
Oud 12 december 2011, 14:19   #117
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Uiteraard. Iedereen is immers onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Een rechtsprincipe dat voor u blijkbaar geen enkele betekenis meer heeft. Heeft u even verontwaardigd gereageerd toen een van uw partijboegbeelden, Xavier Buisseret betrapt èn veroordeeld werd voor seks met minderjarige meisjes?


U snapt het helemaal niet hé Fieseler....

Ik verdedig Di Rupo niet. Ik verdedig het principe dat de onschuld staande blijft tot de schuld bewezen is, zoals in het geval van Buisseret die notabene op het partijsecretariaat van het vlaams blok twee minderjarige meisjes verkrachtte. En dat creatuur zit vandaag weer even vrolijk te zetelen voor het vlaams blok, alsof er niets gebeurd is.


Jaja, we kennen al die paranoïde complottheorietjes wel. In hoeverre ze op feiten berusten, is nog maar zeer de vraag. Nog geen enkele blokker heeft die complottheorie rond het VB-proces ooit ook maar enigszins geloofwaardig kunnen onderbouwen en ook bij dit geval van Di Rupo blijft het bij het verspreiden van insinuaties, verdachtmakingen, halve waarheden en hele leugens. Kortom: stemmingmakerij.
Juist Raf, pedo priesters bestaan niet in België , want er is er niet één veroordeeld. Laten we er dus over zwijgen.
En die Van Steenbrugge moet zijn smoel toe houden . Stel je voor zeg , zomaar niet veroorloofde geestelijken betichten .

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 december 2011 om 14:22.
Pericles is offline  
Oud 12 december 2011, 14:29   #118
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Di Rupo zou vorige week een leeg yoghurtpotje in de PMD-zak gedeponeerd hebben!
Dat is niet echt mooi van hem.
system is offline  
Oud 12 december 2011, 18:20   #119
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat klopt.

Nu zou het wel fijn zijn mochten we nog te weten kunnen komen 'waarheen' en/of 'waarvoor' we officieel zijn vertrokken.

Een joy ride zal het vast niet worden.
Het verbaast me tenzeerste (en uiterst onaangenaam) dat u, die een voorbeeldfunctie hebt in onze maatschappij, vulgaire aanvallen op di Rupo nergens afkeurt.

Nu ja, dat het onderwijs niet is meer wat ooit was, lijkt me hier meteen duidelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2011 om 18:22.
Het Oosten is offline  
Oud 18 december 2011, 18:15   #120
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ze hebben zelfs de wetten aangepast op formaat van Di Rupo (sexuele minderjarigheid op 16 in plaats van op 18 jaar.
Bron graag.
filosoof is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be