Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 maart 2004, 19:25   #101
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ik ben gewoon VB omdat het verleden meermaals heeft doen inzien dat het VB de partij voor het volk is.Na enige overvallen en onaangename ervaringen met migranten was het VB de enige partij waar ik naar belde die me ook daadwerkelijk hielp.Ik kan bellen voor eender wat zelfs gewoon iets dat helemaal niks met migranten te maken heeft maar bv mijn inkomen, ik bel mag langskomen op secretariaat en ben zo geholpen.Ik heb andere partijen ook is aangesproken voor iets en die hadden er geen oren naar.En dan gaat het over ernstige zaken niet over een gsm die gepikt is want dat is tegenwoordig normaal.Ik kan me ook goed vinden in de standpunten van het VB.Hun standpunten komen best overeen met mijn gedachtegoed dus waarom zou ik dan op suske en wiske stemmen.Moet men dan nog meer redenen hebben.Terwijl ik trouwens niet snap waarom een VB een verantwoording zou moeten afleggen waarom hij op VB stemt.
Heel typisch en overduidelijk...! Ieder zijn/haar vrijheid... Maar voor mij... hoeft het VB niet! Zeker niet wanneer het over diefstallen of lonn zou gaan!...
Oud 17 maart 2004, 19:48   #102
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Heel typisch en overduidelijk...! Ieder zijn/haar vrijheid... Maar voor mij... hoeft het VB niet! Zeker niet wanneer het over diefstallen of lonn zou gaan!...
Doffer, voor zeer veel mensen is de onveiligheid een zeer ernstig probleem. Je reageert daarop met "Heel typisch en overduidelijk..." Het klinkt als een beschuldiging! Iemand die zich druk maakt over diefstallen, daar wil jij niets mee te maken hebben!? Welke logika schuilt daar nu achter?
Onderaan je bijdrage lees ik:'Eerlijk en rechtvaardig, zorg voor de zwaksten in de samenleving'
Dat is zeer mooi gezegd. In onze volkswijken leven de zwaksten in onze samenleving. Mogelijk moet je wat beter voor hen zorgen, en wat meer naar hen luisteren.
Je hebt hehoord dat den dikke, 17 j., juist aangehouden is in Antwerpen. Sinds zijn 14 terroriseert hij daar heel de buurt, blijkbaar zonder dat hem ook maar iets in de weg gelegd werd. Maar met mensen die daar lastig over doen wil jij zeker niets te maken hebben.
Begrijp ik dat nu verkeerd, of wat?
luc broes is offline  
Oud 17 maart 2004, 20:34   #103
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Doffer, voor zeer veel mensen is de onveiligheid een zeer ernstig probleem. Je reageert daarop met "Heel typisch en overduidelijk..." Het klinkt als een beschuldiging! Iemand die zich druk maakt over diefstallen, daar wil jij niets mee te maken hebben!? Welke logika schuilt daar nu achter?
Onderaan je bijdrage lees ik:'Eerlijk en rechtvaardig, zorg voor de zwaksten in de samenleving'
Dat is zeer mooi gezegd. In onze volkswijken leven de zwaksten in onze samenleving. Mogelijk moet je wat beter voor hen zorgen, en wat meer naar hen luisteren.
Je hebt hehoord dat den dikke, 17 j., juist aangehouden is in Antwerpen. Sinds zijn 14 terroriseert hij daar heel de buurt, blijkbaar zonder dat hem ook maar iets in de weg gelegd werd. Maar met mensen die daar lastig over doen wil jij zeker niets te maken hebben.
Begrijp ik dat nu verkeerd, of wat?
Bij neen dat zijn verzuurde fasisten!
fernand is offline  
Oud 17 maart 2004, 22:58   #104
Doffer
Schepen

Standaard

Ik heb toch niet beweert dat het onveiligheidsgevoel ... GEEN .... probleem is!

WEL het ... MISBRUIK maken van ... voor politieke doeleinden!
Een nieuwe inbraak, net voor de verkiezingen,... liefst door een allochtoon en... hup... nog een aantal stemmen meer voor het VB!

Voor mij is het duidelijk dat het VB terzake, niet de minste oplossing te bieden heeft!
DAT,... WIL IK GRAAG ZO VEEL MOGELIJK MENSEN DOEN INZIEN... OMDAT DIT ... DE ENIGE WAARHEID IS!

EN... dien... "dikke" is nu toch opgepakt? Dank zij onze politie...! Denk je nu echt dat, welke misdaad dan ook, mij niet kan schelen? Denk dan maar vlug iets anders!

De goede aanpak van deze problematiek is niet alleen nodig in België, maar in alle landen van de wereld. Ik mag toch niet vermoeden dat je nooit naar het TV nieuws kijkt, of een krant leest? Wèl... stel ik vast dat zelfs in totalitaire regimes... Rusland, midden oosten enz... met repressie geen oplossing kan gegeven worden. Of ga je ook Vlaamse misdadigers ... UITWIJZEN??? (Maar naar waar???)
Nee... OOK DAAR... zit het VB ... op een totaal verkeerd spoor!
Oud 18 maart 2004, 10:09   #105
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

De goede aanpak is oppakken en terugsturen DAT IS WAT IK DE MENSEN WIL LATEN INZIEN
Maar ja dan ben je racist he.
Het gaat helemaal niet enkel om het standpunt vreemdelingen en daar zit de fout bij de meeste , het vlaams blok wordt direkt aanzien als partij die zich enkel bezighoud met vreemdjes terug te willen sturen.Maar weet niet of je kan lezen zoja , lees dan het vb magazine is , er staan meerdere standpunten in en niet enkel migrantenproblemen.Het onveiligheidsgevoel heb ik niet alleen als ik nen bruine tegenkom, dat heb ik ook als ik belastingsbrief krijg want dan voel ik me onveilig wat men inkomen betreft.Ik moet toch weer crisisbelasting betalen omdat dolle steve weer is uit zen dak is gegaan.Mijne portemonnee bevind zich doorgaans in een crisis maar daar staat men niet bij stil men vraagt niet kun je dat betalen nee je moet dat betalen.Ik voel me tevens onveilig op het gebied van werkzekerheid.Dus het zit wel iets dieper dan een zwart manneke zenne.Maar ja VB is voor jou de partij tegen de zwartjes en dat krijg je er niet in bij degene die met oogkleppen door het leven gaan.Tot ze er ooit is mee gekonfronteerd worden , dan gaan ze janken.
kweethetwelenkweethetni is offline  
Oud 18 maart 2004, 12:01   #106
Doffer
Schepen

Standaard

Maar... hier zit juist ... HET ... probleem!

Het VB heeft zichzelf...(niet een ander hoor!) ... geprofileerd door haar slogan : "eigen volk eerst"! Iedereen herinnert zich de affiches met DW en zijn bokshandschoen! D�*t is toch niet onze schuld???
Bovendien door steeds, ook recent, de nadruk te blijven leggen op de imigranten, wordt deze naat en nijd campagne ... BEVESTIGD... niet door ons hoor!

Inzake economische en financiële problematiek blijft het B. steken in dezelde trent van slogans, zonder enige visie op de gehele samenleving te hebben! De Staat moet inkomen hebben... om nutsvoorzieningen te organiseren, enz... Belastingen zijn dus nodig, hèt probleem is welke prioriteiten worden er gesteld en.... worden de gelden goed besteedt!
Hierover heeft het B. geen visie, behalve enkele holle slogans! Maar een degelijk studiewerk van bekwame economen, sociologen, enz...???!

Bijgevolg... IEDEREEN... die begaan is met onze samenleving moet duidelijk weten dat het VB... GEEN ... oplossingen... KAN ... bieden!

Dit... BEWIJS je opnieuw ... OVERDUIDELIJK ... met je eerste zin! Wanneer je alle andere problemen met dezelde "spitsvondigheid" gaat oplossen, ...amaai ... men .....! NEEN ZO WERKT HET NIET!
Oud 18 maart 2004, 13:28   #107
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Dat de andere partijen een gebrek aan spitsvondigheid hebben is reeds gebleken !!!! Dat zij de oplossing niet hebben is ook reeds gebleken !!!!!! En dan hebben zij de kans al gehad om het te bewijzen , wat in het geval van het vlaams blok niet zo is !!!!! EN DAAR ZIT HET HEM JUIST !!!!!!!!!! Als jij de kans niet krijgt te studeren zullen we nooit weten of je er het verstand voor had.Gewoon doordat men je de middelen er niet voor geeft om het te bewijzen.Wel zelfde is in de politiek geef een kans aan het blok in plaats van steeds zo bevooroordeeld te zijn.Die bokshandschoenen zijn nodig om het eigen volk te beschermen.Heel terecht trouwens.Denk je dat wij in marokko zo den ezel moeten gaan uithangen !!!! Vergeet het maar.Degene die geintegreerd zijn en wel ten volle die hebben niks te vrezen.Degene die niet willen integreren die moeten maar terug vertrekken.IEDEREEN MOET WETEN DAT HET BLOK HET KAN.En de huidige partijen hebben eerlijk gezegd op sociaal en economisch vlak ook nog geen pijlen afgeschoten zenne alleen op papier ja.Maar verder nougatbollen.
kweethetwelenkweethetni is offline  
Oud 18 maart 2004, 14:35   #108
kalimero
Vreemdeling

Standaard

Ik heb een tijdje het forum van seniorennet gelezen en toen werd het mij duidelijk waarom het blok zo blijft groeien.
Niet toevallig zijn ook de senioren de sterkst stijgende bevolkingsgroep, en uit vele postings blijkt dat er heel wat blokgezinden tussenzitten.
kalimero is offline  
Oud 18 maart 2004, 14:40   #109
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalimero
Ik heb een tijdje het forum van seniorennet gelezen en toen werd het mij duidelijk waarom het blok zo blijft groeien.
Niet toevallig zijn ook de senioren de sterkst stijgende bevolkingsgroep, en uit vele postings blijkt dat er heel wat blokgezinden tussenzitten.
Inderdaad, heel frappant. Senioren zijn trouwens het meest afhankelijk van de overheid voor veiligheid e.d.
Oud 20 maart 2004, 19:35   #110
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik woon in 2100 Deurne (Antwerpen) het gemeentedistrikt met het hoogst % VB kiezers van het gansche land. Ik kan U verzekeren dat men dat gewaar wordt.

Ik wens er onmiddelijk aan toe te voegen dat per uitzondering er ook Vlaams Blokkers zijn die geen PPC-ers zijn (*) en waar men op een
waardige manier mee een diskussie kan voeren. Spijtig genoeg zijn zij de uitzondering.

----

PPC = nieuwe naam voor het Vlaams Blok indien zij enkele processen zou verliezen Partij voor Plastische Chirurgie ( mensen die een bepaald uiterlijk missen - spijtig genoeg ook de exotische dames - moeten om geen slachtoffer meer te zijn van diskriminatie plastische chirurgie ondergaan )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be