![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten krijgtr Djimi | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er heel sterk van overtuigd dat extremisme niet de aangewezen weg is voor het oplossen van maatschappelijke problemen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemiddeld 7 uur.
(22 - 5, of 23 - 6, of 24 - 7). Als ik n�* middernacht ga slapen, slaap ik wat langer, maar voel me veel minder fris bij het wakker worden. Het liefst ga ik vroeg slapen, omdat ik het fijn vind vroeg wakker te zijn, vooral in de zomer. Ik hou van de zonsopgang.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had er iets over gelezen, maar ik kan me niet meer herinneren waar precies.
Dan heb ik 'gegoogled', en nadat ik ongeveer een uur lang verschillende discussies gelezen had, dacht ik : hier moet ik me ook komen moeien ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had eigenlijk Luc Broes als volgende forummer van de week willen aanduiden. En als Luc niet kan of wil, dan had ik aan Jan van den Berghe gedacht. Als Hashiwokakero een beetje geduld oefent, komt hij ook wel eens aan bod, hoor. En wat mij betreft mag dat. Ik denk alleen dat Hashiwokakero nog niet lang op dit forum vertoeft om al in aanmerking te komen, maar ik kan me vergissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 50 Cents ?
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dreigen met fysiek geweld wel, effectief geweld nog niet. Ik ben wel al moeten tussenkomen bij gevechten tussen leerlingen onderling, en rekening houdend met het feit dat ik eigenlijk maar een klein opdondertje ben is mij dat eigenlijk vrij goed afgegaan. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van de zwakke punten van kernenergie is het feit dat zowel de brandstof zèlf als het afval maar beter niet in handen komen van 'onbevoegden'.
Daarom moeten enorme sommen worden besteed aan bewaking van de brandstof- en afvaltransporten, maar ook van de centrales zèlf. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de energieproductie ooit op zo'n manier kan plaatsvinden dat bewaking en uitgebreide veiligheidsmaatregelen overbodig worden. Ik denk dat het best de moeite loont te zoeken naar mogelijkheden om mensen een zinvollere tijdsbesteding/job dan 'bewaking' aan te bieden.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Maar als ik zie hoe graag hij dat ook wel eens zou willen zijn, zou ik toch geneigd zijn te zeggen : neen.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het ergert mij steeds meer te zien hoe kinderen worden georganiseerd in functie van het onderwijs, daar waar het onderwijs zou moeten worden georganiseerd in functie van die kinderen. In plaats van uit te gaan van de noden van de mens die nog aan zijn toekomst moet beginnen, wordt uitgegaan van de noden van de mens van wie die toekomst al bijna achter de rug ligt, de mens die eigenlijk vooral nog slechts een verleden heeft. Ik zag ooit een film 'Blackboards', over twee rondtrekkende leerkrachten die elk met een draagbaar schoolbord op de rug door de bergen van Koerdistan zwierven om in de dorpen de kinderen op te zoeken en ze d�*�*r, ter plekke, in open lucht, les te geven. Dat zette mij ertoe aan na te denken over 'ons' onderwijs. Eén van de dingen die ik alleszins zou willen veranderen, is het hele systeem van 'schooljaren'. Ik ben voorstander van een onderwijs in 'modules', waarbij kinderen op hun eigen ritme de nodige vaardigheden kunnen aanleren die hen in staat zouden moeten stellen hun mannetje te staan. Er wordt veel te weinig gebruik gemaakt van de 'natuurlijke' nieuwsgierigheid, weetgierigheid en leergierigheid die kinderen vertonen. Waarom kan de 'flexibiliteit' die overal elders geëist wordt, niet ook gevraagd worden van de onderwijswereld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal ik dan ook maar doen, hé ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik te lang in bed blijf liggen, heb ik gegarandeerd hoofdpijn, is het niet van 's morgens vroeg, dan toch minstens vanaf de vroege namiddag. Ik sta dus zo goed als altijd onmiddellijk op nadat ik wakker werd, en dat is gewoonlijk ten laatste rond zeven uur. Alleen als ik echt ziek ben, zou ik wel eens blijven liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dag Djimi,
Wat betekent "Vlaanderen" voor u? (buiten een plaats waar je nooit zou willen wonen)
![]() |
#116 |
Gouverneur
|
![]() Dood door
1) Levend verbrand worden 2) Levend begraven worden (zonder voedsel/drank) ?
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk niet dat ik ooit gezegd heb NOOIT in Vlaanderen te willen wonen, alleen dat ik niet de indruk heb daar nog te kunnen 'aarden'. Er zijn streken in Vlaanderen waarvan ik me kan voorstellen dat ik er als ouder wordend manneke wel een eigen 'plekje' zou kunnen vinden. Ik dacht aan Limburg bijvoorbeeld, en meer bepaald de Voerstreek, of anders de omgeving van Geraardsbergen. Ik hou van heuvel- en berglandschappen, omdat ik er dan al eens naar een 'top' kan klimmen om 'naar beneden' te kunnen kijken ![]() "Vlaanderen" betekent natuurlijk heel veel, zowel 'positief' als 'negatief'. Toen ik jong was, namen mijn ouders mij vaak mee naar de Ijzerbedevaart, en ik vond dat eigenlijk helemaal niet leuk. Ik was daar altijd behoorlijk bang, bang van het lawaai, bang van die vlaggen, bang van al dat volk dat er vaak nogal 'grimmig' uitzag, ... Wij woonden ook een tijdlang in Diksmuide, en ik vond die jaarlijkse 'invasie' van al dat bizar volk (bizar in de ogen van de kleine jongen die ik was) vooral angstaanjagend. Toen ik al wat ouder was, en in mijn 'apejaren' belandde, zette ik mij 'uiteraard' af tegen alles waar mijn ouders voor stonden. Ik herinner mij hoe gemakkelijk ik mijn vader op de kast kreeg door te scanderen : 'Volksunie, SS-reunie'. Ik weet ook niet meer waar ik d�*t vandaan haalde, maar ik weet wel nog hoe plezierig ik het vond mijn pa daarmee op stang te jagen. Ik heb nooit de behoefte gevoeld "Vlaanderen, mijn land" of "Ze zullen hem niet temmen, ..." mee te zingen, en ik voel ook niet de aversie tegenover "Belziek" die anderen blijkbaar wel voelen. Ik vind het wèl spijtig dat ik als 'Vlaming' door nogal wat mensen automatisch in een hokje word geduwd waar ik absoluut niet wens te belanden. En ik krijg het ook op m'n heupen van mensen die alle 'Vlamingen' of zelfs alle 'Vlaams-nationalisten' over één kam scheren. Maar zèlf ben ik allesbehalve 'nationalist', denk ik. Als ik al een 'vaderland' zou hebben, dan is dat toch eerder 'Heel-Nederland', van Schiermonnikoog tot Bruly-le-Pêsche, van De Panne tot Eupen, van Rotterdam tot Esch-sur-Alzette. Maar ook dat 'vaderland' is géén 'heilige koe'. "Vlaanderen" maakt er gewoon deel van uit, zonder dat het daarbij een speciale positie inneemt. Voor de rest betekent "Vlaanderen" ook : kunststeden en landbouwgebieden, industriezones en zandstranden, een rijke cultuur en een rijke cultuurgeschiedenis (van Hans Memlinc tot Luc Tuymans, van Jacob van Maerlant tot Tom Lanoye, van Tijl Uilenspiegel tot Dennis Black Magic, van Johannes van Ockeghem tot Tom Barman, van Gerard Mercator tot Lernout & Hauspie ![]() Het is ook een 'regio' die gebukt gaat onder een nog steeds niet verwerkt verleden, 'bestuurd' wordt door een kluit middelmatige tot ondermaatse 'leiders', verknoeid wordt door een hele bende foefelaars en plantrekkers, ... Maar er wonen ook heel veel fantastische mensen, en ik ben blij dat ik er daar toch wel al een paar van ken. "Vlaanderen" zoals het nu bestaat is voor mij eerder een 'vertrekpunt' dan een 'einddoel', misschien kan ik het nog het beste zo omschrijven? En nog een 'toemaatje' : ik vind de vlag niet mooi. Die leeuw, dat gaat nog (hoewel ik me zonder veel moeite tientallen andere mogelijkheden voor de geest kan halen), maar ik vind de kleurencombinatie zo verschrikkelijk lelijk. Ik kan het ook niet helpen, hoor. Het mooiste vind ik een gele leeuw op een groene, blauwe of groen-blauw gestreepte achtergrond (schuine strepen, liefst ![]() Kan die geen muziekinstrument bespelen, bijvoorbeeld? Of een glas water aanbieden of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gij zijt wel ne straffe, zulle. Ik kies voor 1) omdat ik nogal last heb van claustrofobie, en zo in de fik staan, dat heeft toch wel iets 'heroïsch', nee? ![]() Als het maar rap gedaan is, en als ik maar kan gillen en schreeuwen. Ge doet er wel goed aan mij vast te binden, want anders kom ik u gegarandeerd omhelzen. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Vriendelijk van u ![]() Geert Hoste of Raf Coppens?
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Zo ben ik nu eenmaal ![]() 3) Ik ken geen van beiden, eigenlijk. Ik zal maar op Raf Coppens gokken, want volgens mijn zussen die wèl over TV beschikken is die Geert Hoste vooral een 'zagevent', en over die Coppens heb ik ze nog nooit iets horen zeggen. "Geen nieuws, goed nieuws", denk ik dan. ![]()
|
![]() |
![]() |