Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2008, 13:25   #101
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Jeronimo;Vindt u het dan normaal dat mensen die wèl werken hun geld moeten afstaan aan mensen die niet eens willen werken (zoals sommige leefloners)

Ja hoor, ik heb daar persoonlijk ook geen enkel probleem mee. Dat noemt nu eenmaal SOCIALE ZEKERHEID. Dat is dan ook een verzekering voor werkende mensen zoals ik.
Sociale zekerheid is goed voor mensen die niet KUNNEN werken, mensen die niet WILLEN werken moeten van mij ook niets krijgen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 14:20   #102
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
mensen die niet WILLEN werken moeten van mij ook niets krijgen.
idd volledig mee eens - pandjesmelkers enzo die werken niet en moeten dus ook geen geld krijgen

en het geld dat arbeiders voor hun bazen produceren daar doen die bazen ( tenzij de kleine baasjes dan ) ook niets voor

dat ze idd zelf voor hun geld gaan werken ipv op de kap van de arbeiders te parasiteren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 14:21   #103
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo
Vindt u het dan normaal dat mensen die wèl werken hun geld moeten afstaan aan mensen die niet eens willen werken (zoals sommige leefloners)?
Ik neem aan dat u geen voorstander bent van het beste sociale zekerheidssysteem van het universum dat het gehele universum ons benijdt?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 14:23   #104

Standaard

en ambtenaren die werken ook niet dus ook op zwart zaad met die gasten

ps de paus werkt ook niet en zit ook heel de dag op zijn luie krent ( tenzij je moraliseren werken noemt ) in dat geval zou ik meer loon moeten krijgen dan hij trouwens
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 4 januari 2008, 14:27   #105

Standaard

trouwens dat opvoeden hier kost ook veel moeite hoor

de simpel gastjes hier kunnen dus de komende dagen een gepeperde rekening van kobaf in hun bus verwachten

trouwens

mentaal te lui om zelfs te proberen mijn post te weerleggen ?
Citaat:
vind u het normaal dat u zo dom en kortzichtig stelt dat armen die niet eens ook maar één vertegenwoordiger in het parlement hebben gehad (omdat daar enkel rijken kunnen komen ) ook nog eens politiek verantwoordelijk zijn voor het feit dat u als werkende moet betalen voor diegenen die door de rijken ( de bazen en de huiseigenaars ) worden uitgesloten van de arbeidsmarkt en nu ook de huurmarkt ?

al eens bij stil gestaan dat die leefloners het grootste gedeelte van hun leefloon bovendien terug moeten afstaan aan die rijken ( via huur ) - en dat zij dus in feite uw geld krijgen waar u zo hard voor werkte terwijl de armen niet meer voldoende overhouden om te leven - ja om eventueel te gaan werken als ze de kans krijgen

waarom durft u wel tegen armen zagen maar niet tegen rijken ?
waarom wel tegen kleintjes en niet tegen de groten ?

dat u moet betalen voor mij is een constructie van de rijken

een constructie die ze zullen kunnen blijven staande houden bovendien zolang dommerikken en kortzichtigaards de armen de schuld blijven geven
mss wat minder werken want teveel dat maakt de hersenen in vele gevallen laks en lui

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 januari 2008 om 14:32.
Oud 4 januari 2008, 14:29   #106

Standaard

allee jerommeke en nu een inspanningske doen he jongen - en laat de mayonaise daarboven maar eens werken en laat de domme spiermassa maar eens wat rusten intussen

als je blijft oefenen zal je binnenkort ook heus in staat zijn om hier iets inhoudelijk te posten ( hersenen zijn tenslotte maar een spier die getraind kan worden )

geloof maar in jezelf - je kan het

zeg maar tegen moeke dat kobaf het gezegd heeft

ps je zal de rekening morgen wel in je bus vinden - dus zorg nu dat je waar krijgt voor je geld he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 januari 2008 om 14:38.
Oud 4 januari 2008, 14:56   #107
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd volledig mee eens - pandjesmelkers enzo die werken niet en moeten dus ook geen geld krijgen

en het geld dat arbeiders voor hun bazen produceren daar doen die bazen ( tenzij de kleine baasjes dan ) ook niets voor

dat ze idd zelf voor hun geld gaan werken ipv op de kap van de arbeiders te parasiteren
Pandjesmelkers moeten idd geen geld krijgen. Maar mensen die huizen verhuren (tegen een eerlijke prijs) zijn nu eenmaal nodig omdat niet iedereen zomaar een huis kan kopen. En sommigen kopen een tweede huis met spaarcentjes waar ze héél hard voor gewerkt hebben, dus "niets voor doen" lijkt me een groffe fout om te zeggen.

De lonen van hoge pieten in bedrijven zijn soms idd schandalig, maar als je die naar beneden haalt, gaan die gasten wel in het buitenland baas spelen, en dan heb je hier geen goede directie meer. En daar wordt niemand beter van, of wel?

De bazen zijn parasieten waar je niet aan kan. Als je hun parasiteren stopt, zal je plots een tekort aan bazen krijgen. Of heel de wereld zou samen moeten werken om hun lonen te verlagen, maar we weten allebei dat zo'n scenario niet realistisch is.

Dat "de bazen" ook parasiteren is trouwens geen excuus voor (sommige) leefloners om dat ook te doen.
Oud 4 januari 2008, 14:57   #108
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik neem aan dat u geen voorstander bent van het beste sociale zekerheidssysteem van het universum dat het gehele universum ons benijdt?

Sociale zekerheid is goed voor mensen die niet KUNNEN werken, met mensen die niet WILLEN werken ben ik minder graag solidair.
Oud 4 januari 2008, 15:17   #109
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sociale zekerheid is goed voor mensen die niet KUNNEN werken, met mensen die niet WILLEN werken ben ik minder graag solidair.
En wie werkloos is wil niet werken?

Verschaeve
Oud 4 januari 2008, 15:19   #110
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat "de bazen" ook parasiteren is trouwens geen excuus voor (sommige) leefloners om dat ook te doen.
De ene mag het de andere niet?

Verschaeve
Oud 4 januari 2008, 15:20   #111
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
....And guess who's back online....

Terug van vakantie, veronderstel ik???
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 15:27   #112
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wie werkloos is wil niet werken?
Dat heb ik nooit gezegd. Ik zeg alleen dat zei die niet WILLEN werken (en zeg niet dat zo'n mensen niet bestaan... ) niet verwend moeten worden.
Oud 4 januari 2008, 15:28   #113
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
De ene mag het de andere niet?
Tegen de ene kunnen we niets doen, tegen de andere wel.
Oud 4 januari 2008, 15:34   #114
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen de ene kunnen we niets doen, tegen de andere wel.
Typisch belgisch, diegene die ons leegrooft en stinkend rijk is kan niets aan gedaan worden.

Diegene die in miserie leeft van een veel te klein leefloon moet goed gestraft worden.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 4 januari 2008 om 15:34.
Oud 4 januari 2008, 15:37   #115
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Typisch belgisch, diegene die ons leegrooft en stinkend rijk is kan niets aan gedaan worden.
Het is nu eenmaal zo, als jij mogenlijkheden kent om daar iets aan te doen, vertel maar, ik luister...
Citaat:
Diegene die in miserie leeft van een veel te klein leefloon moet goed gestraft worden.
Diegenen die in miserie leven omdat ze niet willen werken moeten helemaal niet gestraft worden, maar als je niet werkt kan je toch niet verwachten dat je er nog voor betaald wordt ook???
Oud 4 januari 2008, 15:58   #116
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar als je niet werkt kan je toch niet verwachten dat je er nog voor betaald wordt ook???
Wel als je dertig jaar veel te hoge belastingen hebt betaald zonder er ooit iets voor terug te krijgen.

Verschaeve
Oud 4 januari 2008, 16:02   #117
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel als je dertig jaar veel te hoge belastingen hebt betaald zonder er ooit iets voor terug te krijgen.
Niet als je nog nooit gewerkt hebt en niet van plan bent om het ooit te doen.
Oud 5 januari 2008, 06:25   #118
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dit is pas terzake!
Tja... De vlag kan de lading dekken he..
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 06:29   #119
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pandjesmelkers moeten idd geen geld krijgen. Maar mensen die huizen verhuren (tegen een eerlijke prijs) zijn nu eenmaal nodig omdat niet iedereen zomaar een huis kan kopen. En sommigen kopen een tweede huis met spaarcentjes waar ze héél hard voor gewerkt hebben, dus "niets voor doen" lijkt me een groffe fout om te zeggen.

De lonen van hoge pieten in bedrijven zijn soms idd schandalig, maar als je die naar beneden haalt, gaan die gasten wel in het buitenland baas spelen, en dan heb je hier geen goede directie meer. En daar wordt niemand beter van, of wel?

De bazen zijn parasieten waar je niet aan kan. Als je hun parasiteren stopt, zal je plots een tekort aan bazen krijgen. Of heel de wereld zou samen moeten werken om hun lonen te verlagen, maar we weten allebei dat zo'n scenario niet realistisch is.

En zo is het cirkeltje weer rond... want de prijs van woningen wordt opgedreven door 'tax-free' investeerders...
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 21:06   #120
schattepatatje
Vreemdeling

Standaard

En wat moeten die armen doen voor dat leefloon? Nikske!

Met werklozen die er zelf niets aan kunnen doen heb ik medelijden, maar voor mensen die niet eens willen werken, die mogen kou lijden!

just groot gelijk
schattepatatje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be