Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 18:55   #101
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

"VLAAMS BELANG MOET NEONAZI'S ONTSLAAN"
De Joodse gemeenschap in Antwerpen wil
dat Vlaams Belang alle neonazi's uit de
partij zet. Filip Dewinter moet ook
zijn excuses aanbieden, als hij een
vriend wil zijn van de Joden. Dat zegt
Michaël Frelich, de hoofdredacteur van
het maandblad Joods Actueel.

Uit een onderzoek van Joods Actueel
blijkt namelijk dat de partij nog
altijd banden heeft met neonazi's en
zelfs leden heeft met neonazistisch
gedachtegoed.

Dewinter herhaalt dat zijn partij af-
stand heeft genomen van het antisemi-
tisme. "Het onderzoek is niet meer dan
een krampachtig oprakelen van het
verleden", reageert hij.

Bron: VRT Teletekst

De mest is daar nog niet helemaal opgeruimd...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 19:04   #102
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
"VLAAMS BELANG MOET NEONAZI'S ONTSLAAN"
De Joodse gemeenschap in Antwerpen wil
dat Vlaams Belang alle neonazi's uit de
partij zet. Filip Dewinter moet ook
zijn excuses aanbieden, als hij een
vriend wil zijn van de Joden. Dat zegt
Michaël Frelich, de hoofdredacteur van
het maandblad Joods Actueel.

Uit een onderzoek van Joods Actueel
blijkt namelijk dat de partij nog
altijd banden heeft met neonazi's en
zelfs leden heeft met neonazistisch
gedachtegoed.

Dewinter herhaalt dat zijn partij af-
stand heeft genomen van het antisemi-
tisme. "Het onderzoek is niet meer dan
een krampachtig oprakelen van het
verleden", reageert hij.

Bron: VRT Teletekst

De mest is daar nog niet helemaal opgeruimd...
Net het item gezien op de VRT en daar zeggen ze al dat het opgewarmde kost is voor de Joodse gemeenschap. Vluchtig zag ik de eedaflegging van Dewinter in 1991 (toen werd die eed in veel gevallen zo afgelegd) en de foto van Bert Eriksson op de Adolf Hitler-herdenking van enkele jaren terug (de man is ondertussen al overleden) maar toen speelde hij geen enkele rol meer binnen de partij.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 08:48   #103
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Gazettenvulling, een politiek onbenul. Volgens mij is de clan Dewinter-Penris trouwens (nog) niet machtig genoeg. Tenzij het werk van Mata Hari (het nieuwe lief van...) zo verwoestend was dat het diepe sporen heeft nagelaten...
uwen 'tenzij' is er volgens mij 'boef' op ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 08:51   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Deal, Anna !
Het zal wel goed worden ingekleed, zeker weten.
Grif geef ik ook toe niet meer de exacte verhoudingen te kennen (relationele verhoudingen zijn wispelturig en dikwijls afhankelijk van eigenbelang), wel de personen in kwestie en waar ze toe in staat zijn.
gisteren zat Vanhecke in Terzake ... als ik een beetje tussen de lijnen kon lezen, was ie toch al kop aan het rijden voor Valkeniers hoor ... zaterdag komt de kat op de koord/de aap uit de mouw ... allez ttz wt de kandidaat voorzitter voorgesteld
Oud 11 januari 2008, 09:13   #105
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gisteren zat Vanhecke in Terzake ... als ik een beetje tussen de lijnen kon lezen, was ie toch al kop aan het rijden voor Valkeniers hoor ... zaterdag komt de kat op de koord/de aap uit de mouw ... allez ttz wt de kandidaat voorzitter voorgesteld
Gezien en gehoord. Eén klein probleemken: van Vanhecke kunt ge geen woord geloven. Leep en zalvend, maar o zo doorzichtig. Maar bijna zou ik u geloven, bijna ! Zelden (aha nooit !) zag ik een absoluut heerser de almacht vrijwillig uit handen geven, u wel ?

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 januari 2008 om 09:14.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 09:16   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien en gehoord. Eén klein probleemken: van Vanhecke kunt ge geen woord geloven. Leep en zalvend, maar o zo doorzichtig. Maar bijna zou ik u geloven, bijna ! Zelden (aha nooit !) zag ik een absoluut heerser de almacht vrijwillig uit handen geven, u wel ?
'absoluut heerser' is hier niet van toepassing ... wacht tot je Valkeniers krijgt hij zal wellicht door niemand als 'absoluut heerser' aanzien worden maar zal het mss wel veel meer zijn, op zijn eigen zeer handige diplomatische manier
Oud 11 januari 2008, 09:28   #107
Minister-President

Standaard

Citaat:
'absoluut heerser' is hier niet van toepassing ... wacht tot je Valkeniers krijgt hij zal wellicht door niemand als 'absoluut heerser' aanzien worden maar zal het mss wel veel meer zijn, op zijn eigen zeer handige diplomatische manier
Als hij zo is (eigen gedacht en bazig) maakt hij absoluut geen kans. Hij zou een gevaar betekenen voor 'het eigen belang' van de huidige elite. Een handelbare zachte dweil maakt meer kans.
Oud 11 januari 2008, 09:32   #108
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als hij zo is (eigen gedacht en bazig) maakt hij absoluut geen kans. Hij zou een gevaar betekenen voor 'het eigen belang' van de huidige elite. Een handelbare zachte dweil maakt meer kans.
lucien, hij is volgens mij gewoon handiger,diplomatischer en charismatischer dan de drie anderen samen
ik denk maw dat ze er alle drie mss wel overtuigd van zullen zijn dat hij in hun zak zit en dat zij de enige van de drie zijn die met hem een bijzondere band hebben.

maar t belangrijkste is : het is een voorzitter waar geen enkele militant ook maar iets negatiefs op kan zeggen : hij zal niemand afstoten
Oud 11 januari 2008, 13:32   #109
Minister-President

Standaard

Citaat:
lucien, hij is volgens mij gewoon handiger,diplomatischer en charismatischer dan de drie anderen samen
ik denk maw dat ze er alle drie mss wel overtuigd van zullen zijn dat hij in hun zak zit en dat zij de enige van de drie zijn die met hem een bijzondere band hebben.

maar t belangrijkste is : het is een voorzitter waar geen enkele militant ook maar iets negatiefs op kan zeggen : hij zal niemand afstoten
Interessante denkpiste. Indien... dan eindelijk een lichtpuntje in de donkere tunnel ! Goed nieuws zou ik zeggen.
Nog iets. Indien Vanhecke de handdoek in de ring gooit zie ik slechts één aannemelijke reden: Het ventje komt langzamerhand kenttergek (en beseft het misschien ook). Ga maar na: alle illustere alleenheersers (van welke strekking ook) kregen met de jaren een slag van de molen. En Vanhecke kampt al jaren met psychische problemen.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 januari 2008 om 13:32.
Oud 11 januari 2008, 13:50   #110
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Duidelijk een strategische keuze, er zijn namelijk twee grote "clans" binnen het VB: de Vlaams-nationalistische rond Annemans, de xenofobische rond Dewinter. Als één van die twee leider wordt stoot die de andere vleugel af en valt de partij uiteindelijk uiteen.

De twee vleugels worden min of meer bijeengehouden door Vanhecke, een compromisfiguur die Vlaams-nationalisme en xenofobie in balans houdt.
Je vergeet nog de nationaal-boljevistische strekking rond Guy D'haeseleer, de integristische rond Alexandra Colen, de transalantische rond Marc Joris, de nieuw-heidenen rond Peter Logghe, de oud-heidenen rond Francis vd Eynde, de bierstube-conservatieve rond Johan Deckmyn en de lichtjes satanistische pro-vaticaan hedonistische rond Ortwin Depoortere!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 13:54   #111
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. En Vanhecke kampt al jaren met psychische problemen.
Jij bent daar ervaringsdeskundige in.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 16:19   #112
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Je vergeet nog de nationaal-boljevistische strekking rond Guy D'haeseleer, de integristische rond Alexandra Colen, de transalantische rond Marc Joris, de nieuw-heidenen rond Peter Logghe, de oud-heidenen rond Francis vd Eynde, de bierstube-conservatieve rond Johan Deckmyn en de lichtjes satanistische pro-vaticaan hedonistische rond Ortwin Depoortere!
Om de 'subtielen' rond Jan Hyoens niet te vergeten.
Oud 11 januari 2008, 16:20   #113
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Interessante denkpiste. Indien... dan eindelijk een lichtpuntje in de donkere tunnel ! Goed nieuws zou ik zeggen.
Nog iets. Indien Vanhecke de handdoek in de ring gooit zie ik slechts één aannemelijke reden: Het ventje komt langzamerhand kenttergek (en beseft het misschien ook). Ga maar na: alle illustere alleenheersers (van welke strekking ook) kregen met de jaren een slag van de molen. En Vanhecke kampt al jaren met psychische problemen.
Hij ziet jou overal opduiken zeker?
Oud 11 januari 2008, 23:29   #114
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Net het item gezien op de VRT en daar zeggen ze al dat het opgewarmde kost is voor de Joodse gemeenschap. Vluchtig zag ik de eedaflegging van Dewinter in 1991 (toen werd die eed in veel gevallen zo afgelegd) en de foto van Bert Eriksson op de Adolf Hitler-herdenking van enkele jaren terug (de man is ondertussen al overleden) maar toen speelde hij geen enkele rol meer binnen de partij.
Op VTM zeiden ze er (helemaal) op het einde bij dat 'het forum der joodse organisaties' (of zoiets) niet akkoord ging met het stuk en dat het om de persoonlijke mening van die auteur ging. Ik ga ervan uit dat dit niet vermeld werd op de vrt
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 00:59   #115
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Op VTM zeiden ze er (helemaal) op het einde bij dat 'het forum der joodse organisaties' (of zoiets) niet akkoord ging met het stuk en dat het om de persoonlijke mening van die auteur ging. Ik ga ervan uit dat dit niet vermeld werd op de vrt
euh, neen. VTM heb ik niet gezien, wel RTBF die het bijna in het begin van het journaal gooiden. D�*t was de bedoeling.
Oud 12 januari 2008, 13:03   #116
Minister-President

Standaard

Het strapatsen van en met Het Mormel hebben frankyboy blijkbaar de das omgedaan. Heeft zijn dikkie hem parten gespeeld. Tijd voor afrekeningen ? Interessante ontwikkeling. Proficiat Anna List, blijkbaar zit ge dicht bij de Antwerpse lobby !
Oud 12 januari 2008, 13:47   #117
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het wraen er speciale omstandigheden met het VB dat er zo groot is
En inderdaad een steengoede campagne
Waardoor Janssens nr 1 werd maar de andere 'democratische' partijen gepluimd werden. Het VB ging nog duidelijk vooruit bij de autochtonen.
Oud 12 januari 2008, 13:57   #118
luc broes

Standaard

Citaat:
Duidelijk een strategische keuze, er zijn namelijk twee grote "clans" binnen het VB: de Vlaams-nationalistische rond Annemans, de xenofobische rond Dewinter. Als één van die twee leider wordt stoot die de andere vleugel af en valt de partij uiteindelijk uiteen.

De twee vleugels worden min of meer bijeengehouden door Vanhecke, een compromisfiguur die Vlaams-nationalisme en xenofobie in balans houdt.
Natuurlijk is dit een strategische keuze. Als een voorzittersverkiezing niet strategisch moet zijn, wat dan wel?
Ik ben jarenlang aktief binnen het VB. Ik heb nooit gemerkt in mijn omgeving dat er twee clans bestonden.
Maar natuurlijk wie in het rustige Brugge woont heeft andere prioriteiten dan wie in Borgerhout woont. Die laatste zal dan door de 'democraten' als xenofoob gecatalogeerd worden.
Nu nog een mooie naam voor de juwelier wiens zaak voor de derde keer werd leeggehaald. Wat zou je denken van 'onverdraagzame verzuurde' ?
FDW heeft in het verleden meermaals beklemtoond dat hij geen goede voorzitter zou zijn. FDW kent het politieke spel als geen ander. Ik denk dat hij ook hier gelijk heeft.
Oud 12 januari 2008, 14:02   #119
luc broes

Standaard

Citaat:
De hetze rond het voorstel van Annemans om goed geïntegreerde moslims in het VB toe te laten illustreert mijn stelling nochtans.
Annemans stelde dat voor, Dewinter ging in het offensief en Vanhecke riep op om de kalmte te bewaren.
Heel die 'hetze' heeft hoop en al enkele dagen geduurd (iets langer in De Morgen). Een zwakke illustratie!
GA stelde wat trouwens niet voor, dat werd uitgelokt en ingevuld door een journalist.
Oud 12 januari 2008, 14:07   #120
luc broes

Standaard

Citaat:
Brinckman in DS van vandaag

jij hebt dus redenen om hem niet te geloven ?

terwijl het venijn van Brinckman m.i. niet zit in het rapporteren van de terugtrekking van Vanhecke, maar wel in de omschrijving van MRM ...
Artikels van Brinckman hoef je niet te lezen. Hij schrijft niet over feiten en maakt geen analyse. Hij heeft slechts één obsessie: het VB beschadigen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be