Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2008, 14:28   #101
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En wat is uw thesiswerk dan ? BSc eindwerk ? MSc eindwerk ? Dat is ook onderzoek.
ik publiceer in mijn eigen taal.
Dat is geen probleem. ik veronderstel dat weinig Nederlandstaligen al geïnteresseerd zijn in de betrekkingen tussen de Verenigde Provinciën en de aartshertogen tijdens het Twaalfjarig Bestand, laat staan dat er Amerikanen zouden zijn die dat willen lezen.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:29   #102
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
dat is geen onoverkomelijk probleem. Mijn docenten die in het engels publiceren, laten hun schrijfels eerst op fouten nakijken door engelstaligen.
Onderzoek is meer dan publiceren alleen.

Het is, onder andere, ook bronnen raadplegen (veelal in academisch Engels) en uiteenzettingen geven (ook veelal in academisch Engels).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:29   #103
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, en begin daar maar eens aan als je dan geen letter van het academisch Engels begrijpt.
ik heb het wel degelijk over gesproken, afgerammeld academisch engels. tzou inderdaad erg zijn als je dat niet kan lezen.

Laatst gewijzigd door Rogge : 15 januari 2008 om 14:30.
Oud 15 januari 2008, 14:29   #104
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals al eerder aangehaald is niet alles vertaalbaar zonder dat de oorspronkelijke betekenis verloren gaat.
Het beste argument om een Nederlandstalige docent zoveel in het Nederlands les te laten geven aan Nederlandstalige studenten. QED
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:30   #105
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker, want nationale identiteiten leveren alleen maar miserie op.
Ja zeg, had dat eerder gezegd, dat u een globalistisch multicultureel creatuur was. Dan had ik al die moeite niet moeten doen.

Citaat:
De overheid heeft er alle baat bij dat dit zo efficient mogelijk gebeurt. Of wil je dat de overheid ook nog eens een paar tienduizend tolken in dienst moet nemen om al onze nederlandstalige informatie die we jaarlijks produceren te vertalen naar het Engels ?
Tienduizenden? Ik zou zeggen honderdduizenden!

Citaat:
Ook al eens gedacht dat dat GELD en TIJD kost, en dat er vaak nuances verloren gaan in het proces ? Geld en tijd die nuttig zou kunnen besteed worden aan onderzoek.
Ook al eens aan gedacht dat er vaak nuances verloren gaan wanneer studenten onderwijs krijgen in een vreemde taal?

Citaat:
Fout. Het zal het juist mogelijk maken om buitenlands talent aan te trekken. Ook als docent. Nu zit je als universiteit in een zeer gelimiteerde vijver te vissen als je een docent zoekt.
Ja, wat er de laatste honderd jaar gebeurd is aan onze universiteiten is zo goed als niets, eigenlijk.

Citaat:
Ik zit in Nederland, waar ze de stap al lang hebben gezet.
Allé dan, veel plezier ginder.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:30   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
ik publiceer in mijn eigen taal.
Dat is geen probleem. ik veronderstel dat weinig Nederlandstaligen al geïnteresseerd zijn in de betrekkingen tussen de Verenigde Provinciën en de aartshertogen tijdens het Twaalfjarig Bestand, laat staan dat er Amerikanen zouden zijn die dat willen lezen.
Ja, door uw werk in het Nederlands te doen, maakt u het zeker dat geen Amerikaan die Europese Geschiedenis studeert er ooit bij uitkomt....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:31   #107
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het beste argument om een Nederlandstalige docent zoveel in het Nederlands les te laten geven aan Nederlandstalige studenten. QED
Mijn woorden niet uit hun context rukken, het ging over Engelstalige informatie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 15 januari 2008, 14:31   #108
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jazeker, want nationale identiteiten leveren alleen maar miserie op.
Alle identiteiten leveren "miserie" op. Laten we alle mensen die leven en zullen leven dan maar één wetenschappelijk verantwoorde identiteit opleggen. Bij wet, liefst.
Oud 15 januari 2008, 14:31   #109
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, door uw werk in het Nederlands te doen, maakt u het zeker dat geen Amerikaan die Europese Geschiedenis studeert er ooit bij uitkomt....
mijn beste, mijn thesis verdwijnt in een kast op de zesde verdieping van de Blandijnberg. Amerikanen die Europese geschiedenis studeren, zullen zelfs de titel nog niet tegenkomen in een bibliografie.
Oud 15 januari 2008, 14:32   #110
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn woorden niet uit hun context rukken, het ging over Engelstalige informatie.
Niet flauw doen, het gaat evengoed op voor gesproken lesinformatie, natuurlijk.
Oud 15 januari 2008, 14:33   #111
Geert C

Standaard

Citaat:
ik heb het wel degelijk over gesproken, afgerammeld academisch engels. tzou inderdaad erg zijn als je dat niet kan lezen.
En wat als je voor je onderzoek naar een congres over het onderwerp dat je bestudeert moet gaan?
Oud 15 januari 2008, 14:34   #112
Geert C

Standaard

Citaat:
Niet flauw doen, het gaat evengoed op voor gesproken lesinformatie, natuurlijk.
Natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat universiteiten hun studenten moeten vertrouwd maken met het academisch Engels.
Oud 15 januari 2008, 14:34   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Hallo ? We hebben het hier niet over Sjakie met de klompen-hollanders die 3 woorden Engels kunnen ?
Oud 15 januari 2008, 14:34   #114
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat als je voor je onderzoek naar een congres over het onderwerp dat je bestudeert moet gaan?
dat heb ik al gedaan, de voertaal was er Spaans.
De weinige Engelstalige lezingen gebeurden door Vlamingen, Nederlanders en Spanjaarden, dus hun kennis van het Engels was niet zodanig hoogstaand dat het onbegrijpbaar werd.

Laatst gewijzigd door Rogge : 15 januari 2008 om 14:36.
Oud 15 januari 2008, 14:35   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn beste, mijn thesis verdwijnt in een kast op de zesde verdieping van de Blandijnberg. Amerikanen die Europese geschiedenis studeren, zullen zelfs de titel nog niet tegenkomen in een bibliografie.
Moet erg motiverend zijn.
Oud 15 januari 2008, 14:37   #116
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alle identiteiten leveren "miserie" op. Laten we alle mensen die leven en zullen leven dan maar één wetenschappelijk verantwoorde identiteit opleggen. Bij wet, liefst.
"We cannot expect that all nations will adopt like systems, for conformity is the jailer of freedom and the enemy of growth."
Oud 15 januari 2008, 14:37   #117
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet erg motiverend zijn.
niet echt. er bestaan zo goed als geen historiografische bibliografieën die ook universiteitsthesissen opnemen.
Oud 15 januari 2008, 14:37   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
"We cannot expect that all nations will adopt like systems, for conformity is the jailer of freedom and the enemy of growth."
Ik denk niet dat JFK het heeft over taal.
Oud 15 januari 2008, 14:38   #119
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat JFK het heeft over taal.
Neen, maar ik wel.
Oud 15 januari 2008, 14:44   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Beste Herr Oberst,

Ik heb een document voor mij. Geschreven voor een italiaans bedrijf, met als 3de partij een frans bedrijf. Met een cc naar ESA. Wij zijn Nederlanders. Gelooft u nu echt dat ondernemingen zich de moeite gaan doen om 4 vertalingen te maken ? Als wij een progress meeting hebben, denkt u nu echt dat wij de moeite gaan doen om tolken in te huren ? Ik zou me schamen. Alles gebeurt in het Engels. Wij zijn de VN niet. Wij verknoeien geen geld aan zulke zaken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be