![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() idd, ik verschiet echt van Jan. Ik wist niet dat het zo'n conservatieve kerel was.
ofwel denkt hij nu voor zijn eigen winkel. Hij is onderwijzer. Hoe meer kindereren er zijn, des te zekerder van werk hij is ![]()
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 2.
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doordat mensen met kinderen evenwel bijkomende lasten hebben, laat de overheid toe deze uitgaven via een forfaitair systeem in te brengen. Dat is immers heel normaal. Wie geen kinderen heeft, komt hiervoor logischerwijze niet in aanmerking. En ach, dat kindergeld... Dat stelt echt niets voor. 't Enige dat noemenswaardig doorweegt, is de forfaitaire aftrek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mens, mens, welke onzin gaat u nog uitbraken...! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat ik bedoel met mijn redevoering is, mensen laat iedereen toch de vrijheid om zelf te bepalen of hij/zij kinderen wil of niet. Maar denk er aan, kinderen veranderen je leven volledig en vragen een grote verantwoordelijkheid. Er zijn zo een paar vragen waarop men moet antwoorden voor men aan kinderen begint. Vraag 1) ben ik bereid op voor de rest van mijn leven slechts op de tweede of zelfs derde plaats te komen? Vraag 2) ingeval van hongersnood of problemen, ben ik bereid het eten uit mijn mond te sparen voor andere? Vraag 3) ben ik bereid om almijn vrijetijd voor de rest van mijn leven op te geven voor mijn kinderen? Vraag 4) wil ik de rest van mijn leven in dienst stellen van andere? Vraag 5) ga ik de rest van mijn leven met dezelfde partner en dus de andere ouder van mijn kinderen doorbrengen Als het antwoord op één van deze vragen, NEE is, begin dan gewoon niet aan kinderen, want het loopt dan toch fout en dan zijn die kinderen daar het eerste slachtoffer van. Dus bezin, voor je aan kinderen begind, want zij hebben geen aan en uit knop en zijn er voor de rest van je leven en zullen dat ook opeisen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je bewust kinderloos blijft, omdat je anders 's nachts moet opstaan en meer van die prietpraat-uitvluchten, is dat zeker een eigengereide keuze. Eentje trouwens waarbij ik heel wat vraagtekens plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal niet zo, daar ik al meermaals heb onderstreept dat mijn opmerkingen die koppels betreffen die om een welbepaald aantal redenen kinderloos wensen te blijven. U moet maar eens mijn vorige bijdragen lezen. Een beetje eerlijkheid kan echt geen kwaad...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind u egoistisch omdat u enkele denkt aan de verrijking van het emotioneel en het sociaal vlak. U denkt niet aan het financieel vlak. U bent egoistisch want door u gezin kan u bepaalde luxegoederen niet kopen, en blijven handelaars van luxegoederen in de kou staan. idd, redenering slaagt op niets, net als jouw redenering
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conservatisme? Ach, mensen die voor kinderen kiezen, hebben voor de toekomst gekozen. Wij zijn op dat vlak allesbehalve "conservatief". Mensen die bewust uit eigengereide motieven niet voor kinderen kiezen, kijken niet naar de toekomst. Met hen zal ook de toekomst afgebroken worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Jij zei dat ouders die abortus plegen of geen kinderen wensen, egoisten waren. Ik vraag u: wat met vrouwen die verkracht zijn, zijn dat egoisten? waarop u beweert dat ik de stijging van het aantal abortussen louter en alleen toeschrijf aan de stijging van het aantal verkrachtingen... Rare manier van denken Jan...nog geen tijd voor op pensioen te gaan? ![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sommige mensen hebben het "talent" niet om kinderen op te voeden. Ze zijn opvliegend of hebben weinig geduld. Dus, geen kinderen. Egoïstisch? En nog eentje die ver gezocht is: sommige mensen zijn zich bewust van de overbevolking, en nemen geen kinderen zodat andere mensen wél kinderen kunnen nemen. Egoïstisch?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat je DE KEUZE hebt al dan niet kinderen te maken. Kinderen maken is mooi en ik juich dit ook toe. Wil je liever geen kinderen (om welke redene dan ook) dan is dat ook goed. U bent conservatief want u veroordeelt mensen die geen kinderen willen. Het past niet in uw oeroud patroon van huisje, tuintje,... dus is het niet goed.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() "Wij kunnen geen luxegoederen kopen." ![]() ![]() ![]() Jongen toch, ons gezin heeft een heel gepland financieel "beleid". Daarbij is het zo dat wij beiden noch onze kinderen ook maar iets tekort komen. Alleen gaan we zorgvuldig om met de dingen en gaan we niet tot zotte, impulsieve aankopen over. Wij mogen dan wel geen "homecinema" hebben, er staat bijvoorbeeld wel een degelijke tv (100 Herz) die dan nog eens aangesloten is op een satellietdecoder. Dit geeft ons voldoende mogelijkheden, waardoor er geld vrijkomt voor andere zaken. Hierdoor hebben we een mooi evenwicht tussen noodzakelijk en bijkomende uitgaven. Ten andere, wie kinderen heeft, merk ik ook dat er veel zogenaamde "luxegoederen" ons worden opgedrongen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, in de natuur groeit iedere boom ook niet even recht. En ik begrijp dat dit heus wel een beproeving kan zijn. Alleen getuigt het van een vlucht voor iedere verantwoordelijkheid wanneer men juist daarom niet voor kinderen kiest. "Stel je eens voor dat het misschien verkeerd loopt..." Dat is pure schrik gemengd met een grote mate van lafheid. 't Leven houdt nu eenmaal in dat men risico's neemt. Wie er schrik voor heeft, gaat zich in zijn leefholletje verschuilen. Een terugkeer naar jezelf. Een egoïstische reflex die nu eenmaal niet ten goede komt van onze maatschappij. Als iedereen zo zou reageren, dan sterven we gewoon uit, breekt men de toekomst af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |