Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 13:27   #101
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de Almachtige moet men ook zomaar geloven zonder er ooit een bewijs van te
zien, is het geloven in UFO's soms een nieuwe goddienst die zijn opgang wil maken?

Zo niet, kom dan eindelijk eens met duidelijke bewijzen of aanvaard anders onze twijfels over het waarnemen ervan.

Er zullen wel ruimtevaartuigen bestaan die wij niet kennen en die wij niet ontworpen en gebouwd hebben, want we zullen wel niet de enige zijn in heel het heelal, maar ik betwijfel sterk dat men die nu hier kan waarnemen.
UFO,s en religie staan eigenlijk dichter bij elkaar als je zou verwachten.Of laat ik mezelf even verbeteren,UFO,s en spiritualiteit.Maar hier knelt dan ook het schoentje.Religie heeft als opzet de mensheid te onderdrukken en is eigenlijk niet meer dan een vorm van politiek.Wanneer de waarheid over ons bestaan en het bestaan van ons universum bekent wordt verliezen zowel politiek als religie hun grip op de massa.Om hier meer van te begrijpen dien je wel eerst grondig onderzoek te doen en een nutrale houding aan nemen.Geloof niets wat er gezegt of geschreven wordt,doe eigen onderzoek.En ik kan allen de garantie geven dat mediteren en de wilskracht van je zoektocht alle deuren open stelt voor interdimentionaal contact.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 22:32   #102
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Religie heeft als opzet de mensheid te onderdrukken en is eigenlijk niet meer dan een vorm van politiek.Wanneer de waarheid over ons bestaan en het bestaan van ons universum bekent wordt verliezen zowel politiek als religie hun grip op de massa.Om hier meer van te begrijpen dien je wel eerst grondig onderzoek te doen en een nutrale houding aan nemen.Geloof niets wat er gezegt of geschreven wordt,doe eigen onderzoek.En ik kan allen de garantie geven dat mediteren en de wilskracht van je zoektocht alle deuren open stelt voor interdimentionaal contact.
1. Religie wil zeggen : zingeving, het zich verbonden voelen en weten met de wereld in een nuttige en wederzijds verband.
Hoe kan dit 'de mensheid verdrukken'?
Ik concludeer dus dat je geen flauw idee hebt van wat religie is.

2. Grondig onderzoek : het stokpaardje van 'believers', tot je uiteraard vragen gaat stellen naar het hoe en waarom.
De vragen die altijd terugkomen : hoe doe je onderzoek, wat neem je aan als waarheid en wat niet? Op basis waarvan, volgens welke procedure en volgens welke criteria? Wat is de garantie dat je objectief bent in je 'onderzoek'.

3. Wat the f*ck is interdimensionaal contact en heb je verifieerbare bewijzen dat dat bestaat? If not : gooi maar op de hoop bij je andere loze en idiote beweringen. De stapel groeit.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:06   #103
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De beelden zijn er wel, in overvloed, hier heb je er:

De getuigenissen zijn er wel en zijn betrouwbaar, corroborerende getuigenissen, o.a van luchtmachtpersoneel en die zijn wel getraind in het zien en inschatten van objecten in de lucht.

En hier kan je een animatie zien van de grootte en hoogte en hoe getuigen het hebben gezien:

Best truttig.
Oud 23 januari 2008, 00:48   #104
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ga hier dus echt niet beginnen over geloven of niet, maar ik kan je wel verzekeren dat Publiekelijke Ongekende Vliegende Voorwerpen weldegelijk bestaan.

Ik heb zo ooit eens een filmpje gezien van een ruimtetuig dat terug naar de aarde kwam.
Een ruimtetuig dat volgens de overheden zelfs niet bestond, hoewel het dus wel duidelijk te zien en te herkennen was als een menselijk gebouwde sateliet.

En iedereen hier die in de ruimtevaart en luchtvaart zijn boterham verdiend, zal ons kunnen bevestigen dat er " regelmatig" toestellen van allerhande grote en modellen getest worden in de sector, toestellen waar wij nooit iets over horen of ook maar ergens informatie over kunnen vinden.

Sommige toestellen worden dan pas na 10 of 20 jaar bekend gemaakt bij het publiek, andere nooit.

De meeste waarnemingen zijn volgens mij dan ook P.O.V.V.'s en geen OVV's, want ze zijn weldegelijk gekend in die sector, maar vallen vaak onder topgeheim om militaire en industriele reden.
Dat klopt, ik had het ook al eerder over experimentele toestellen, de X-toestellen van de Amerikaanse luchtmacht, maar dat zijn géén UFO's. UFO's zijn ongeïdentificeerde vliegende voorwerpen. Al hangt het er bij POVV's dan wel vanaf welke overheid ze identificeren kan. Strikt genomen is een gevechtsvliegtuig dat op de radar verschijnt en waarvan noch nationaliteit noch type geïdentificeerd is ook een UFO.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 00:50   #105
Geert C

Standaard

Citaat:

De getuigenissen zijn er wel en zijn betrouwbaar, corroborerende getuigenissen, o.a van luchtmachtpersoneel en die zijn wel getraind in het zien en inschatten van objecten in de lucht.

Die foto's bewijzen trouwens niets. Ze bewijzen noch dat er toestellen waren, noch dat ze buitenaards waren.

"Corroborerende" getuigenissen bewijzen ook al niets. In de eerste plaats omdat de getuigenissen in die "docu" (het is die naam écht niet waard) gestuurd zijn, en in de tweede plaats wil ik je herinneren aan mijn voorbeeld van de moord op Theo van Gogh en de klederdracht van de verdachte. Die getuigenissen "corroboreerden" ook en toch waren ze geen van alle juist; de videobeelden van de dader bewijzen dat.
Citaat:
En hier kan je een animatie zien van de grootte en hoogte en hoe getuigen het hebben gezien:

Een animatie als bewijsmateriaal gebruiken, je moet het maar durven!

Overigens, ALS bovenstaande foto's authentiek zijn klopt die animatie van geen kanten.

Gewoon een artistieke interpretatie om het allemaal wat "buitenaardser" te doen lijken, niets met getuigenverklaringen te maken.
Het was dan ook geen ernstige docu waarvoor ze gemaakt werd, maar een derderangs sensatieprogrammatje.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 januari 2008 om 00:55.
Oud 23 januari 2008, 00:57   #106
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ah, dat bedoel je. Merk op dat er in de verslagen uit WO2 ook al gesproken werd over lichtgevende bollen en niet over "vliegende lampkappen".
klopt... maar 't is erg zeldzaam... het gaat dus over de algemene trend
en neem me niet kwalijk dat ik min of meer onderscheid maak tussen waarnemingen ( in principe dus ufo's tot ze verklaard ozuden worden ) van allerhande verschijnselen waar men geen blijf mee weet op dat moment en schotel-spotting-fotootjes ( deze laatste zijn zowat voor 99.99% vervalst gebleken )
als je begrijpt wat ik bedoel

een zelfde soort mode verschijnsel deed zich voor als het over graancirkels ging

Citaat:
't Lijkt me ook weer zo'n onderwerp dat makkelijk misbruikt kan worden door mensen die zichzelf interessanter willen voordoen dan ze zijn. Allicht zal het daar mee te maken hebben. De vraag is dan; what's genuine, what's not? Maar ik vind het voorbarig om alle materiaal en alle getuigenissen af te doen als vals, simpelweg omdat er een paar vervalsers gesignaleerd zijn.
dat heb ik ook nooit gezegd dat te doen... en dat doet men ook niet
maar wat men evenmin doet is van zodra er nog wat onverklaarsbaars overblijft het metteen afdoen als buitenaardse mannekes

Laatst gewijzigd door praha : 23 januari 2008 om 00:57.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 00:59   #107
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
een zelfde soort mode verschijnsel deed zich voor als het over graancirkels ging
En het monster van Loch Ness, enzovoort, enzovoort,...
Oud 23 januari 2008, 01:03   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DAt hoeft ook niet dat ze hem tonen. Want er zijn de opnames die iedereen kent van de lichten. Wat veel belangrijker is zijn de getuigenissen van de politiemannen en legerpersoneel van de Belgische luchtmacht.
je weet toch dat 'getuigenissen' net niet veels soeps zijn... de Belgische luchtmacht zou je nog ergens ernstig kunnen nemen omdat die gasten wat 'thuis' zijn om bv een optische illussie, weerballon... weet ik veel te onderscheiden... maar ook dat is net beperkt tot die grens waarop de 'deskundige' stelt dat het een ufo was
Oud 23 januari 2008, 01:16   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

lees missschien eens wat Broux te vertellen heeft... in die 'hoogdagen' was ie toch nog erg actief

btw lees deze ook even wat betreft die 'hoogdagen' en de bedenkelijke rol die oa sobeps gespeeld heeft met het hele zaakje duchtig op te kloppen
Oud 23 januari 2008, 01:25   #110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
1. Religie wil zeggen : zingeving, het zich verbonden voelen en weten met de wereld in een nuttige en wederzijds verband.

2. Grondig onderzoek : het stokpaardje van 'believers', tot je uiteraard vragen gaat stellen naar het hoe en waarom.
De vragen die altijd terugkomen : hoe doe je onderzoek, wat neem je aan als waarheid en wat niet? Op basis waarvan, volgens welke procedure en volgens welke criteria? Wat is de garantie dat je objectief bent in je 'onderzoek'.

3. Wat the f*ck is interdimensionaal contact en heb je verifieerbare bewijzen dat dat bestaat? If not : gooi maar op de hoop bij je andere loze en idiote beweringen. De stapel groeit.
btw heb je dit filmpje geplaatst door brontosaurus al eens aangeklikt
dat verklaart alles
Oud 23 januari 2008, 07:33   #111
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan ze nu eens leren om scherpe beelden en foto`s te maken?
Zolang dat dat niet gebeurt is het allemaal onzin in mijn ogen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 09:36   #112
Geert C

Standaard

Ik ben er van overtuigd dat als je van dit toestel een vage foto neemt, het ook op een UFO zou lijken...

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 januari 2008 om 09:37.
Oud 23 januari 2008, 09:57   #113
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Religie onderdrukt de mensheid op veel verschillende manieren. Dat de instituten de mensheid maatschappelijk onderdrukt hebben en dat nog doen spreekt voor zich. Het externaliseert ook "god", wat totaal niet overeenkomt met de realiteit en creeert een dualiteit voor het hiernamaals tussen goed en kwaad. Het liegt over de waarheid van onze spirituele aard en is nefast voor de spirituele ontwikkeling van de mens. Het houdt mensen vast in een bepaald geloofsysteem dat niet overeenkomt met de realiteit, en dit is ook nefast voor het leven na de dood.

Citaat:
Interdimensionaal contact bestaat. Contact met entiteiten uit een andere dimensie bv. Harde materiele bewijzen ga je wel niet vinden, en voor sommigen wil dat natuurlijk zeggen dat het zoiezo niet bestaat.
Oud 23 januari 2008, 10:00   #114
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Die foto's bewijzen trouwens niets. Ze bewijzen noch dat er toestellen waren, noch dat ze buitenaards waren.

"Corroborerende" getuigenissen bewijzen ook al niets. In de eerste plaats omdat de getuigenissen in die "docu" (het is die naam écht niet waard) gestuurd zijn, en in de tweede plaats wil ik je herinneren aan mijn voorbeeld van de moord op Theo van Gogh en de klederdracht van de verdachte. Die getuigenissen "corroboreerden" ook en toch waren ze geen van alle juist; de videobeelden van de dader bewijzen dat.
Jij verwerpt wat er gepresenteerd wordt zonder gegronde reden. Jij mag blijven beweren dat het niets bewijst, dat zegt nog niet dat het niet zo is.
Oud 23 januari 2008, 10:00   #115
Geert C

Standaard

Citaat:
Religie onderdrukt de mensheid op veel verschillende manieren. Dat de instituten de mensheid maatschappelijk onderdrukt hebben en dat nog doen spreekt voor zich. Het externaliseert ook "god", wat totaal niet overeenkomt met de realiteit en creeert een dualiteit voor het hiernamaals tussen goed en kwaad. Het liegt over de waarheid van onze spirituele aard en is nefast voor de spirituele ontwikkeling van de mens. Het houdt mensen vast in een bepaald geloofsysteem dat niet overeenkomt met de realiteit, en dit is ook nefast voor het leven na de dood.
En uw dogma is waarheid? Over welke bewijzen beschikt u om dergelijke uitspraken te doen?

U doet hier alsof u met met zekerheid bepaalde uitspraken over het metafysische kan doen.

Met alle respect, maar dat kan niemand.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 januari 2008 om 10:05.
Oud 23 januari 2008, 10:02   #116
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
je weet toch dat 'getuigenissen' net niet veels soeps zijn... de Belgische luchtmacht zou je nog ergens ernstig kunnen nemen omdat die gasten wat 'thuis' zijn om bv een optische illussie, weerballon... weet ik veel te onderscheiden... maar ook dat is net beperkt tot die grens waarop de 'deskundige' stelt dat het een ufo was
Er zijn enorm veel deskunigen, niet alleen in de Belgische luchtmacht, die kunnen stellen dat wat ze gezien hebben zeker geen vliegtuig is, maar iets met capaciteiten die ons nog niet gekend zijn. Geluidloos, soms zeer traag en soms enorm snel met abrupte hoeken die een normaal vliegtuig uit elkaar zou doen vallen van de G krachten.
Oud 23 januari 2008, 10:02   #117
Geert C

Standaard

Citaat:
Jij verwerpt wat er gepresenteerd wordt zonder gegronde reden.
Ik denk wel dat ik gegronde reden heb om de getuigenverklaringen te verwerpen als ik een voorbeeld heb van een zaak waarin ze compleet fout waren.

Citaat:
Jij mag blijven beweren dat het niets bewijst
Iedereen die de zaak van Gogh gevolgd heeft weet ondertussen hoe onbetrouwbaar ooggetuigen kunnen zijn.

Citaat:
dat zegt nog niet dat het niet zo is.
Bewijs dan eens dat het wel zo is.
Oud 23 januari 2008, 10:04   #118
Geert C

Standaard

Citaat:
Er zijn enorm veel deskunigen, niet alleen in de Belgische luchtmacht, die kunnen stellen dat wat ze gezien hebben zeker geen vliegtuig is, maar iets met capaciteiten die ons nog niet gekend zijn. Geluidloos, soms zeer traag en soms enorm snel met abrupte hoeken die een normaal vliegtuig uit elkaar zou doen vallen van de G krachten.
En dan nu het bewijsmateriaal.... Of heb je er soms geen?

"Geluidloos"... nog nooit van UAV's gehoord neem ik aan? De meeste daarvan maken ook vrij weinig geluid.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 januari 2008 om 10:04.
Oud 23 januari 2008, 10:06   #119
exodus

Standaard

Citaat:
En uw dogma is waarheid? Over welke bewijzen beschikt u om dergelijke uitspraken te doen?

U doet hier alsof u met met zekerheid bepaalde uitspraken over het metafysische kan doen.
Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring, en wat ik daaruit meen te kunnen concluderen, samen met verschillende oude en nieuwe spirituele teksten die allemaal zeggen dat "god" geen afzonderlijk concept of entiteit is.
Oud 23 januari 2008, 10:13   #120
exodus

Standaard

Citaat:
Ik denk wel dat ik gegronde reden heb om de getuigenverklaringen te verwerpen als ik een voorbeeld heb van een zaak waarin ze compleet fout waren.

Iedereen die de zaak van Gogh gevolgd heeft weet ondertussen hoe onbetrouwbaar ooggetuigen kunnen zijn.

Bewijs dan eens dat het wel zo is.
De gebeurde feiten staan op zich, iedereen kan voor zichzelf uitmaken wat hij ervan vindt. Dat jij wenst die getuigenissen in twijfel te trekken op basis van de algemene uitspraak dat getuigenissen kunnen fout zijn, dat is jou recht maar ik vind het allesbehalve een correcte benadering. De meeste getuigen zijn trouwens bekend met het luchtruim en fenomenen in de lucht

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be