![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Voor wat houdt u mij ? Dom ? Ik stem geen VB.
Wat u hier neerschrijft is simpel: smijt vreemdelingen buiten zodat de taartstukken groter worden. Want ja, dan moet je de hele taart in minder delen verdelen. Dus u gaat er van uit dat er een groep mensen is die recht heeft op een groter stuk taart als de andere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U hebt dan een verkeerde indruk van mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Politieke vluchtelingen zijn tijdelijk welkom. Mensen die hier willen investeren en mee bouwen aan een betere toekomst voor Vlaanderen zijn eveneens welkom. Economische vluchtelingen (profiteurs in de volksmond) daarentegen blijven maar beter thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nogal wiedes.
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() De meeste economische vluchtelingen zijn "Mensen die hier willen investeren en mee bouwen aan een betere toekomst voor Vlaanderen zijn eveneens welkom." Alé, toch op zijn minst mensen die de handen uit de mouwen willen steken voor de toekomst van henzelf en hun kinderen (die ook de toekomst van Vlaanderen, België, Europa, de wereld/de mensheid zijn). Zeker geen profiteurs dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In een evenwichtssituatie (laat ons zeggen Q1), zijn de vraag en aanbod van arbeid op elkaar afgestemd. Als je dat aanbod verhoogt, dan is er (meer) werkloosheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Migratiestop is één ding, illegaliteit is een ander ding...
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, de SZ bestaat helemaal niet zó lang in België (vanaf de jaren '50, geloof ik). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OK. Maar er is toch nog altijd een tamelijk grote vraag op de arbeidsmarkt? Er zijn zelfs knelpuntberoepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Meer mensen betekent ook een hogere vraag naar arbeid hé, er zal meer geproduceerd / aangeboden moeten worden en dus ook meer gewerkt. Niets sluit trouwens uit dat er nieuwe producten ontstaan, dat die nieuwe mensen zelf zaken gaan aanbieden die misschien ook wel een markt hebben die nu nog niet echt aangeboord is (zie bijv. nachtwinkels.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit zijn mensen die niets bijdragen aan de economische toestand van een land maar enkel afnemen van de vruchten van ons economisch systeem. Herformuleer nu uw antwoord maar opnieuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben voor vrije migratie, om de heel simpele reden dat ikzelf ook een zwervend persoon ben. Ik wil graag ook overal ter wereld gaan werken en eens proeven van die cultuur daar. En ik zal ook koppig zijn en thuis Nederlands praten en friet biefstuk eten. Maar ik ben een Katholieke Belg, en geen Noord-Afrikaanse moslim, daar zal wel het schoentje wringen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() w/e, ze hebben alleszins dezelfde motieven als een gemiddeld Vlaming, lijkt mij
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 januari 2008 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Economische vluchtelingen gaan (logischerwijs) op zoek naar het land waar ze het meest kunnen krijgen door zo min mogelijk te geven (lees doen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toenemende aanbod is een feit. De volgende vraag is een assumptie. En hier in België zijn er m.i. te weinig incentives om die vraag naar arbeid op te krikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() @bert deckers: Maar nee, kijk, als ge in 't 1 land landbouwer zijt en ge buitengeconcurreerd wordt door Europese dumpingimport en ge komt nauwelijks rond, dan begint al eens te denken om naar Europa te gaan waar ge met hard werken 100 keer meer verdient en ge u ne frigo, een deftig huis, een bad, onderwijs voor u kinderen, ... kunt veroorloven, toch? Dat impliceert niet dat dat luierikken zijn, gewoon verstandige opportunisten: "waar kan ik het meeste levensstandaard uit mijn arbeid halen"
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 januari 2008 om 15:30. |
![]() |
![]() |