Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 14:55   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
U kan niet goed lezen.
Voor wat houdt u mij ? Dom ? Ik stem geen VB.

Wat u hier neerschrijft is simpel: smijt vreemdelingen buiten zodat de taartstukken groter worden. Want ja, dan moet je de hele taart in minder delen verdelen. Dus u gaat er van uit dat er een groep mensen is die recht heeft op een groter stuk taart als de andere.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 14:56   #102
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat dat u eigenlijk geen barst kan schelen. Zolang het 'iegen volk' maar niet omkomt van de kou en honger...
U hebt dan een verkeerde indruk van mij.
Oud 22 januari 2008, 15:01   #103
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Wat u hier neerschrijft is simpel: smijt vreemdelingen buiten zodat de taartstukken groter worden. Want ja, dan moet je de hele taart in minder delen verdelen. Dus u gaat er van uit dat er een groep mensen is die recht heeft op een groter stuk taart als de andere.
Ik sprak wel degelijk over 'massa-immigratie'. Grote groepen vreemdelingen die door bepaalde lobby's naar hier worden gehaald. Denken we aan de koolmijnen destijds, de snel-belg-wet en de massaregularisaties nog niet zo lang geleden en ga zo maar door. (Die vreemdelingen zelf kan je dat in zekere zin niet kwalijk nemen uiteraard)

Politieke vluchtelingen zijn tijdelijk welkom. Mensen die hier willen investeren en mee bouwen aan een betere toekomst voor Vlaanderen zijn eveneens welkom. Economische vluchtelingen (profiteurs in de volksmond) daarentegen blijven maar beter thuis.
Oud 22 januari 2008, 15:01   #104
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, zij die historisch hebben bijgedragen.
Nogal wiedes.
Oud 22 januari 2008, 15:03   #105
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

De meeste economische vluchtelingen zijn "Mensen die hier willen investeren en mee bouwen aan een betere toekomst voor Vlaanderen zijn eveneens welkom." Alé, toch op zijn minst mensen die de handen uit de mouwen willen steken voor de toekomst van henzelf en hun kinderen (die ook de toekomst van Vlaanderen, België, Europa, de wereld/de mensheid zijn). Zeker geen profiteurs dus.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:04   #106
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Maar je moet niet doen alsof er een massale instroom van migranten plaatsvindt in België, want de instroom is in feite maar heel beperkt. Er heerst nog altijd een officiële migratiestop in dit land. Zolang de migratie gecontroleerd gebeurt of verloopt, is er weinig tot geen hefboomwerking.
Dat is subjectief. Als je nu over straat loopt dan zie je heel wat meer mensen van buitenlandse origine, dan pakweg 5 jaar geleden. Ik stel mij dan ook een aantal vragen bij die 'officiële migratiestop'.

Citaat:
Wow, welk economisch basisprincipe is dat??
Migratie was een betere woordkeuze geweest.
In een evenwichtssituatie (laat ons zeggen Q1), zijn de vraag en aanbod van arbeid op elkaar afgestemd. Als je dat aanbod verhoogt, dan is er (meer) werkloosheid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:05   #107
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Migratiestop is één ding, illegaliteit is een ander ding...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:06   #108
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan denk ik dat je zijn post verkeerd hebt geïnterpreteerd. Ik las er enkel in dat we moet opletten met die taart. Als we ze maar blijven verdelen en weggeven schiet er binnenkort niet veel meer van over. Dat is echter geen pleidooi om alle vreemdelingen hier nu buiten te zetten.
Oud 22 januari 2008, 15:07   #109
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ja, zij die historisch hebben bijgedragen.
Nogal wiedes.
Ik neem aan dat je het over de SZ hebt? Wel, veel vreemdelingen zijn ook al enkele decennia aan het bijdragen. Wat nu?

Trouwens, de SZ bestaat helemaal niet zó lang in België (vanaf de jaren '50, geloof ik).
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:09   #110
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
De meeste economische vluchtelingen zijn "Mensen die hier willen investeren en mee bouwen aan een betere toekomst voor Vlaanderen zijn eveneens welkom." Alé, toch op zijn minst mensen die de handen uit de mouwen willen steken voor de toekomst van henzelf en hun kinderen (die ook de toekomst van Vlaanderen, België, Europa, de wereld/de mensheid zijn). Zeker geen profiteurs dus.
'Een verrijking als het ware voor onze cultuur!'

Oud 22 januari 2008, 15:10   #111
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is subjectief. Als je nu over straat loopt dan zie je heel wat meer mensen van buitenlandse origine, dan pakweg 5 jaar geleden. Ik stel mij dan ook een aantal vragen bij die 'officiële migratiestop'.
Dat zijn vooral nakomelingen van de migranten, hé. En die zijn, o.a. omdat ze hier school hebben gelopen, wel wat 'mondiger' dan hun ouders...
Citaat:
In een evenwichtssituatie (laat ons zeggen Q1), zijn de vraag en aanbod van arbeid op elkaar afgestemd. Als je dat aanbod verhoogt, dan is er (meer) werkloosheid.
OK. Maar er is toch nog altijd een tamelijk grote vraag op de arbeidsmarkt? Er zijn zelfs knelpuntberoepen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:10   #112
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Meer mensen betekent ook een hogere vraag naar arbeid hé, er zal meer geproduceerd / aangeboden moeten worden en dus ook meer gewerkt. Niets sluit trouwens uit dat er nieuwe producten ontstaan, dat die nieuwe mensen zelf zaken gaan aanbieden die misschien ook wel een markt hebben die nu nog niet echt aangeboord is (zie bijv. nachtwinkels.)
Oud 22 januari 2008, 15:11   #113
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan begrijpt u niet goed wat de term 'economische vluchteling' betekent.
Dit zijn mensen die niets bijdragen aan de economische toestand van een land maar enkel afnemen van de vruchten van ons economisch systeem.

Herformuleer nu uw antwoord maar opnieuw.
Oud 22 januari 2008, 15:11   #114
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sprak wel degelijk over 'massa-immigratie'. Grote groepen vreemdelingen die door bepaalde lobby's naar hier worden gehaald. Denken we aan de koolmijnen destijds, de snel-belg-wet en de massaregularisaties nog niet zo lang geleden en ga zo maar door. (Die vreemdelingen zelf kan je dat in zekere zin niet kwalijk nemen uiteraard)

Politieke vluchtelingen zijn tijdelijk welkom. Mensen die hier willen investeren en mee bouwen aan een betere toekomst voor Vlaanderen zijn eveneens welkom. Economische vluchtelingen (profiteurs in de volksmond) daarentegen blijven maar beter thuis.
Economische vluchtelingen zijn meestal ook mensen die hier komen met de bedoeling om te werken en er zelf beter van te worden. En aangezien werkende mensen belastingen betalen, bouwen ze ook aan een toekomst voor ons land.

Ik ben voor vrije migratie, om de heel simpele reden dat ikzelf ook een zwervend persoon ben. Ik wil graag ook overal ter wereld gaan werken en eens proeven van die cultuur daar. En ik zal ook koppig zijn en thuis Nederlands praten en friet biefstuk eten.

Maar ik ben een Katholieke Belg, en geen Noord-Afrikaanse moslim, daar zal wel het schoentje wringen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:18   #115
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Dan begrijpt u niet goed wat de term 'economische vluchteling' betekent.
Dit zijn mensen die niets bijdragen aan de economische toestand van een land maar enkel afnemen van de vruchten van ons economisch systeem.

Herformuleer nu uw antwoord maar opnieuw.
Nee, het voorvoegsel/bijv. naamwoord 'economische' slaagt net zoals 'politieke' in deze context op de oorzaak van de vlucht, respectievelijk precaire economische omstandigheden en politieke vervolging.
Oud 22 januari 2008, 15:19   #116
StevenNr1

Standaard

Citaat:
'Een verrijking als het ware voor onze cultuur!'

w/e, ze hebben alleszins dezelfde motieven als een gemiddeld Vlaming, lijkt mij

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 januari 2008 om 15:31.
Oud 22 januari 2008, 15:20   #117
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je moet niet doen alsof er een massale instroom van migranten plaatsvindt in België, want de instroom is in feite maar heel beperkt. Er heerst nog altijd een officiële migratiestop in dit land.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 15:24   #118
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, het voorvoegsel/bijv. naamwoord 'economische' slaagt net zoals 'politieke' in deze context op de oorzaak van de vlucht, respectievelijk precaire economische omstandigheden en politieke vervolging.
Economische vluchtelingen gaan (logischerwijs) op zoek naar het land waar ze het meest kunnen krijgen door zo min mogelijk te geven (lees doen).
Oud 22 januari 2008, 15:27   #119
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer mensen betekent ook een hogere vraag naar arbeid hé, er zal meer geproduceerd / aangeboden moeten worden en dus ook meer gewerkt. Niets sluit trouwens uit dat er nieuwe producten ontstaan, dat die nieuwe mensen zelf zaken gaan aanbieden die misschien ook wel een markt hebben die nu nog niet echt aangeboord is (zie bijv. nachtwinkels.)
Daar zit 'm nu net het probleem. Als die vraag volgt dan zit je terug in een evenwichtssituatie, maar als enkel het aanbod toeneemt ...
Het toenemende aanbod is een feit. De volgende vraag is een assumptie. En hier in België zijn er m.i. te weinig incentives om die vraag naar arbeid op te krikken.
Oud 22 januari 2008, 15:29   #120
StevenNr1

Standaard

@bert deckers: Maar nee, kijk, als ge in 't 1 land landbouwer zijt en ge buitengeconcurreerd wordt door Europese dumpingimport en ge komt nauwelijks rond, dan begint al eens te denken om naar Europa te gaan waar ge met hard werken 100 keer meer verdient en ge u ne frigo, een deftig huis, een bad, onderwijs voor u kinderen, ... kunt veroorloven, toch? Dat impliceert niet dat dat luierikken zijn, gewoon verstandige opportunisten: "waar kan ik het meeste levensstandaard uit mijn arbeid halen"

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 januari 2008 om 15:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be