![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een pakt worden gesloten met de migranten, zoals SP.a, agalev en spirit voorstellen? | |||
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
116 | 77,33% |
ja |
![]() ![]() ![]() |
34 | 22,67% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het blijft een godsdienst waarmee ik niks mee te maken heb. Het zijn degene met een godsdienst die het kwade in d emaatschappij boven brengen! En ja ik mag ze islammietjes noemen want ze zijn godsdienstig. Ge moogt ook kaloot zeggen tegen kaloten!
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Verdomme, wanneer gaan we nu eens inzien dat George jr. een véél grotere bedreiging is als Sadam! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
* eetgewoonten * hormonen in het voedsel * liberaliseren van de ziekteverzekering * liberale wapenwet * ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot de Kopten, toont het Westen weinig levenskracht en bereid voor haar wezen en opvattingen nog te strijden. Het proces zal dus heel wat sneller gaan dan in Egypte. Er moet wel nog veel veranderen, maar als het Westen niet ingrijpt zal het ook veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hormonen in het voedsel. Komt dat uit de VS? Dat wil ik graag eens bewezen zien. Liberalisering van de ziekteverzekering? Is dat ook al veramerikazering? Het heeft niets daarmee te maken, maar alles met de vaststelling dat de overheid in haar taak tekort schiet en de immer stijgende uitgaven gewoon niet in overeenstemming kan brengen met haar budget. Liberale wapenwet? Sedert wanneer hebben wij in Europa een liberalisering van de wapenwetten? Het omgekeerde heeft zich de laatste jaren voorgedaan, tot grote woede van de wapenliefhebbers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens beschuldig ik de moslims dat de misgroeiingen in onze samenleving hun fout zouden zijn; wel integendeel, ik herhaal zoals ik al meerdere malen heb gezegd in meerdere onderwerpreeksen, dat het Westen zichzelf de das omdoet door beginselloosheid, ontaarding en verwaandheid. Maar juist omdat het Westen nu door een dal gaat, is het belangrijk ook oog te hebben voor een bijkomende bedreiging die wel eens gebruik kan maken van die zwakte: de islam. Dat is totaal wat anders dan wat u beweert te lezen, maar er geenszins staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en het Vlaamse volk zouden mijn inziens dat recht evenzeer moeten hebben. Als een democratische meerderheid van het Vlaamse volk beslist dat het deze of andere samenleving wil, heeft men dat te respecteren. Onze PARTICRATIE veroorzaakt door verzuiling van onze instellingen, dringt ons een samenleving op die velen niet wensen. In het verleden gaf dit steeds aanleiding tot revolutie en oorlogen. Politici moeten de democratie een kans geven om hierover een open dialoog te hebben, en te komen tot een bevredigende oplossing. Met andere woorden: als de meerderheid van de bevolking geen verdere islaminstroom meer wenst, moet het niet uitgekaffert worden voor racisten, maar moet met de wens van het volk rekening gehouden worden, anders is het geen democratie. ![]() Tot slot geef ik u te raden wat de uitslag van een "Bindend Referendum Op Volksinitiatief" (BROV) zou zijn als het volk over (islam-STOP ja of neen) mocht stemmen. ![]() Daarom vooral zijn politici tegen zo'n referendum, ze verliezen dan de macht over het volk die ze nu kunnen terrorizeren en naar hun pijpen laten dansen. ![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() --------------------------------------------------------------------------------
Een migrant, die belg wil worden heeft op dit moment enkel de wet als leidraad en gedragscode. De andere subjectieve en naar de wind veranderende eisen van de samenleving waarin hij of zij terecht komt, kan hij met de grootste moeite amper bijhouden, laat staan naleven. Een aantal nieuwe in een verdrag vastgelegde afspraken dringen zich op. alhoewel: dan moeten alle Vlamingen zich eraan houden. En omdat het cultureel acceptabel gedrag van dé Vlaming' een individueel geconstrueerde abstractie is in het hoofd van elke blanke genationaliseerde Belg die in Vlaanderen woont, lijkt me dit onmogelijk. Iedereen heeft er namelijk z'n eigen ideetjes over. Dus ... integratie en assimilatie... waarover hebben jullie het in godsnaam? De wet naleven? Iedereen is toch gelijk voor die wet? Wat moeten 'migranten' dan nog voor 'andersbehandeling' krijgen, dan dat zij op dit moment sinds lang reeds onder die zelfde wetten hun leven leiden? Leg nieuwe gedragscodes expliciet vast in een sociaal contract voor iedereen of zwijg erover, zou ik zeggen. Naar boven |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Schepen
|
![]() [quote="Thomas"]--------------------------------------------------------------------------------
Een migrant, die belg wil worden heeft op dit moment enkel de wet als leidraad en gedragscode. De andere subjectieve en naar de wind veranderende eisen van de samenleving waarin hij of zij terecht komt, kan hij met de grootste moeite amper bijhouden, laat staan naleven. Een aantal nieuwe in een verdrag vastgelegde afspraken dringen zich op. alhoewel: dan moeten alle Vlamingen zich eraan houden. En omdat het cultureel acceptabel gedrag van dé Vlaming' een individueel geconstrueerde abstractie is in het hoofd van elke blanke genationaliseerde Belg die in Vlaanderen woont, lijkt me dit onmogelijk. Iedereen heeft er namelijk z'n eigen ideetjes over. Dus ... integratie en assimilatie... waarover hebben jullie het in godsnaam? De wet naleven? Iedereen is toch gelijk voor die wet? Wat moeten 'migranten' dan nog voor 'andersbehandeling' krijgen, dan dat zij op dit moment sinds lang reeds onder die zelfde wetten hun leven leiden? Leg nieuwe gedragscodes expliciet vast in een sociaal contract voor iedereen of zwijg erover, zou ik zeggen. U zegt het zelf: iedere Belg gelijk voor de wet, met gelijke rechten en plichten - PRIMA, zonder uitzonderingen a.u.b. Alles staat reeds in onze grondwet, alleen toepassen is voldoende. Het knuffelbeleid staat niet in de grondwet, de uitzonderingen voor allochtonen en de positieve discriminatie waardoor anderen (Vlamingen) gediscrimineerd worden staat ook niet in onze grontwet. Iedereen gelijk voor de wet zou ik zeggen, en graag zonder uitzonderingen, ook niet Belgen mogen dit recht hebben van mij. Ik wil er ook aan toevoegen dat iedereen het "Recht op 'n vrije meningsuiting" heeft in dit land, tenminste, zolang hij de rechten van anderen niet zal schaden. ![]() Als u het moralisme wil bedrijven, mij goed, hou dan ook rekening met goed en kwaad in de optiek van onze?? westerse (Christelijke?) cultuur en waarden, wat die ook mogen zijn. ![]() Ik wens helemaal geen rekening te houden (mij te onderwerpen) met welke cultuur en godsdienst ook die de mijne niet is, dit is mijn recht. Ik respecteer ieders geloof en cultuur, probleem is dat de islam ons geloof en cultuur niet respecteerd. Dit is mijn mening. ![]() ![]()
![]() |
#111 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Schepen
|
![]() Eigeeltje,
Als u de Joden gaat vergelijken met de Nazi's ben ik de mening toegedaan dat u de huidige samenleving verkeerd inschat en onrecht aandoet. De Nazi's werden niet door het terrorisme van de Joden gedreven om hen uit te roeien, maar op andere gronden, waar dit debat niet over gaat. DE Joden in Israël worden telkenmale gedwongen om te reageren tegen de zelfmoordaanvallen van de Pallestijnen. Is er ook maar een kleine doorbraak in de onderhandelingen wordt die steevast door een zelfmoordactie doorkruist. Het "Palestijns Charter" heeft het over de vernietiging van de Joodse staat. Een charter dat nooit is afgezworen door de leiders van Hamas en cie. Als Jood in Israël wist ik het dan ook wel. ![]()
![]() |
#113 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De niet-fundamentalistische islam voelt voor mij bedreigend omdat ze de de vrouw daar plaatst, waar het Vlaams Blok ze plaatst: aan het haardvuur. Wanneer een politieke partij de Islam wil promoten en ooit in België aan de macht komt, dreigen we een Allah boven ons hoofd te krijgen met de hele sharia als wettekst tot gevolg. Niet enkel de scheiding van kerk en staat komt dan in gevaar, maar deze godsdienst zal zich ook op strafrechterlijk gebied de autoriteit gaan wanen en haar morele code zal opdringen. Misschien is mijn vrees voor een theocratie (evenals voor andere extremismen) totaal ongegrond, maar ik vind dat we in elk geval oppassend mogen zijn met respect voor elke moslim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat de Migranten bestaan. Indien men over een pact wil spreken dan moet men over twintig of honderd pacten spreken. Er bestaat ook geen reden om zoiets te doen. In dit land heeft men een wetgeving, en het is voldoende dat die nageleefd wordt. De bevolking opdelen in die en die groep leidt naar een toestand waarbij men alleen kan van zeggen hoe het begint maar nooit waar het zal eindigen.
![]() mvg. Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk hebt u nog nooit het partijprogramma van het Vlaams Blok gezien, laat staan gelezen. En u komt hier nu doodleuk verkondigen dat het Vlaams Blok de vrouw aan de haard weer wil vastkluisteren. Mag ik u vriendelijk één citaat te geven uit een VB-brochure, boek(je), tijdschrift, folder? Terwijl u ongetwijfeld al uw hele verzameling VB-uitgaven openslaat, geef ik u als overweging alvast de woorden mee van Anke Van dermeersch op het laatste VB-congres: "In de media wordt het Vlaams Blok dikwijls ten onrechte vrouwonvriendelijke partij genoemd. Dat is niet correct. Ik, en samen met vele Vlaams Blok-vrouwen, wij voelen ons diep beledigd als wij minister Mieke Vogels een week geleden zowaar met een hoofddoek, een tsjador, zien verschijnen op één of ander islamfeest. Het is altijd hetzelfde met de multiculturele progressieven: hun strijd voor de gelijkheid tussen man en vrouw eindigt waar hun multiculturele waanbeelden beginnen." Nu al zie ik met spanning uit naar de citaten waarmee u uw stelling meent te moeten staven. En wacht niet te lang, anders zou men wel eens kunnen denken dat u weer eens ongefundeerde beweringen hier neerpootte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de landen waar ze in de minderheid zijn, verschuilen ze zich achter de wetten van het land en weten die uit te buiten. In Nederland hebben we daar ondertussen mooie voorbeelden van gezien: hoe imams oproepen tot het slaan van vrouwen, tot het verachten van de Nederlanders, en, eens dat een schandaal veroorzaakt in de Nederlandse samenleving, verschuilen ze zich plotseling achter de godsdienstvrijheid en de vrijmeningsuiting. In de moslimtraditie bestaat er trouwens zoiets als de afwachtende djihad, d.w.z. dat men de gelovigen op een indirecte wijze bestrijdt door juist zijn bescherming af te smeken, waardoor men tijd krijgt de oemma, d.i. de moslimgemeenschap, te versterken zonder dat dit argwaan wekt onder de gastbevolking. Eens de oemma voldoende gegroeid kan men overgaan tot het nemen van de macht. Daarvoor is het volgens de moslimscholen niet nodig de meerderheid te bezitten, maar wel de noodzaak om de sleutelposities in die samenleving te veroveren om vervolgens de islamitische wet op te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |