![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"l'union fait la force" "tous ensemble, tous ensemble" "vive le roi!" Wat een akelig staatsnationalistische en enge constructie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weer 'linkse' wijsheid om in te kaderen.
De enige en belangrijkste wereldtaal taal, het Engels als tweede taal verkiezen boven het Frans is 'de eigen bevolking dom houden'. Dat is echt te dom om te weerleggen.
![]() |
![]() |
#103 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw toontje verraadt immers dat u met 'cultuur' geen enkele voeling heeft; u dramt maar wat door zonder voor één ogenblik stil te willen staan bij de realiteit. Die 'Hollanders', nouja.. dat is maar een voorbeeldje. Overigens beseft u hopelijk dat het met de kennis van het engels van onze noorderburen niet meteen heel goed is gesteld? Citaat:
Citaat:
Het antwoord op de vraag 'waarom' is aan u niet besteed. Nous n'avons pas les mêmes valeurs, mon cher...
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk, beste Desiderius, dat u de laatste tijd van neerbuigendheid uw huisstijl heeft gemaakt. Iets wat ik in de verste verte niet van je gewoon was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enneuh, 'links'? Recent uw rijbewijs kwijtgeraakt of wat?
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Komaan, niet slap doen. Ik krijg het gewoon op de heupen van dat gemekker. Een paar weken geleden was het kot hier te klein toen Vloms-Nationalisten in al hun wijsheid kwamen betogen dat Engels écht geen plaats heeft in het universitair onderwijs en nu moet en zal het allemaal in het engels gaan gebeuren hoor... Uit puur revanchisme overigens; de topicstarter was in al z'n naïviteit net iets te duidelijk op dat punt. Neerbuigend? You bet ! Ik ga potverdorie niet op hetzelfde stompzinnige niveau discussiëren... d�*�*r voel ik me inderdaad te goed voor. So sue me !
![]() |
![]() |
#107 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand pleit hier voor afschaffing van Frans als vreemde taal, enkel voor afschaffing van Frans als opgelegde tweede taal. Een kwestie van eerlijk discussiëren. A propos, wat is daar eigenlijk tegen? Citaat:
Tot slot: ik heb nog altijd geen antwoord op de vraag: waarom moeten jonge Vlamingen Frans als tweede taal opgelegd krijgen terwijl dat voor de rest van de Europese jongeren, Walen incluis, niet nodig is. Dat dat antwoord niet komt, doet vermoeden dat het ofwel niet bestaat, ofwel niet kosjer is. Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 februari 2008 om 18:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
En ik wil de kennis van het Engels wel eens vergelijken. Ik denk niet dat Vlaanderen er slecht uitkomt hoor, vergeleken met vele landen waar het als 2e taal onderwezen wordt.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Belgique bestaan teveel verplichtingen.
Dat geldt zowel voor de verplichting om Frans als tweede taal te leren in de Vlaamse scholen als voor de opkomstdwang in heel Belgique. Laat de mensen toch gewoon vrij zoals dat in democratien hoort. Zeker wat de tweede taal betreft. In Brussel en Wallonië doen ze dat toch ook? De dag dat alle Franstaligen die in Vlaanderen zijn komen wonen verplicht worden om Nederlands als tweede taal te leren kunnen we nog eens praten.
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin. Niemand beweert dat hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() Ondertussen heeft straatrue bewezen dat hij geen onzin verkoopt betreffende de tweetaligheid van zijn kinderen, wat u nochtans beweerde. Helaas kiest u ervoor uw ongelijk te negeren. Vandaar dat ik u er nog even op wijs.
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() Neen, maar buiten de tweetaligheid van zijn kinderen verkoopt hij wel genoeg onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel overduidelijk dat Straatreu altijd de kant van zijn eigen Franstalig volk eerst kiest.
![]() |
![]() |
#114 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onzin Citaat:
Het hangt ervan af hoe je het bekijkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn." Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 5 februari 2008 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw bemerking is een staaltje van improvisatie dat nergens op slaat. U fantaseert er maar wat op los. Citaat:
Ik zal u zeggen wat niet koosjer is: het ontmantelen van een taalonderricht dat ons Vlamingen internationaal zeer veel respect oplevert; het losknippen van een affiniteit met een cultuur die onmiskenbaar een zeer diepe invloed heeft gehad op onze Vlaamse. En dat alles om een zootje geborneerde flaminganten ter wille te zijn. Een zootje waar ik het inderdaad niet heel hoog mee op heb. Omdat het in z'n denken amper de omvang van het eigen dorpsplein kan behappen. Ik ben -voor alle duidelijkheid- héél bewust van mijn Vlaamse roots en identiteit. Maar laat één ding alvast duidelijk zijn: ik wens mij op geen enkele manier geassocieerd te zien met de vooral héél luid schreeuwende geborneerde cultuurbarbaren. Ik denk dat daarmee alles gezegd is, meneer.
![]() |
![]() |
#117 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe rapper hoe liever, waste of time dat Frans.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
de Vlamingen die als tweede taal Engels kiezen zoals iedereen, omdat die taal bij verre de belangrijkste is.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook als ze met een Franstalige of belgicist samenleven.
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Dat zou ik niet zeggen, wel minder belangrijk dan Frans.
Maar in de belgische contekst is Frans schadelijk.
![]() |