![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De regering had toch verklaard dat met de invoering de prijzen niet zouden worden afgerond naar boven, dat hier toezicht zou worden op gehouden of heb ik het mis. Indien m'n eens door warenhuizen wandeld en kijkt naar de prijzen hoe deze 10 centjes hier en 20 centjes daar worden verhoogd is het niet moeilijk dat personen hun koopkracht de limiet heeft bereikt. Vroeger zou een prijsstijging met 4fr. of 8fr. van een product de mensen tot nadenken hebben gesteld, maar wat is nu de waarde van 10 centjes en 20centjes? Dat is volgens m'n bescheiden mening de geniepige redenering die door warenhuizen wordt gehanteert. Voor de consument komt de waarde van deze centjes op het eind van de maand eerst boven water. Dus een raad, prijsbewust shoppen en oog en begrip hebben voor de waarde van centjes!
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat bedoelde ik ook niet. Ik had het enkel over het feit dat door de toenemende globalisering de vrije keuze minder vrij is geworden/het aanbod beperkter. De prijzen zouden normaal gezien in een warenhuis goedkoper moeten zijn voor zover ik iets van economie ken, omdat ze grotere hoeveelheden kunnen aankopen en een lagere vaste kostpijs per product moeten doorrekenen aan de klant (bv. een klein winkeltje één kassa voor 75 producten per dag, een grote winkel één kassa voor 750 producten per dag). Maar als er prijsafspraken worden gemaakt onderling gaat die ballon wel niet op.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 februari 2008 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigen zaakje open doen en mee profiteren? Gewoon werken in de bloeiende middenstand rondom hun? Of misschien zoals in Luik doodvallen in een stad waar niks te doen is? Uiteraard zijn daar ook zekers meerdere grootwarenhuizen (en verder niks) Het schijnt dat de armoede in die regio's het grootst is. T' is altijd één van de twee dat men moet kiezen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 februari 2008 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vakbonden hebben mij enkel veel geld gekost,nog nooit hebben die mannen iets tegen de echte armoede gedaan,zelf toen ik al mijn geld kwijt was door een grove leugen van een exbaas moest ik mij zelve verdedigen,en heb dat dan ook gewonnen op mijn eentje Nee als echte arme moet je Uw zelve verdedigen,en zeker niet in dat links gezever geloven,CAP wil niets weten van armen,zie de ontbinding van de werkgroep rond armoede Nee,ik stem gewoon VB om al die linkse te kloten,zoals ze bij mij hebben gedaan ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Hier Duveltje382: men is zelfs al op Europees niveau aan uw vraag aan het werken, ook in België begint men eraan.
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 februari 2008 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Het schijnt ook dat het inkomen van de politici en topambtenaren in ons land sneller evolueert dan dat van de loontrekkers en vervangingsinkomens...
Ik vermoed dat dit niet opgevolgd zal worden... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 29 februari 2008 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De echte reden van die ontbinding heb ik eens nagevraagd bij de toenmalige verantwoordelijken. De opheffing kwam door gebrek aan interesse eerder, en door het feit dat het toenmalige VWS uit elkaar viel, waardoor hun woordvoerder binnen CAP geen enkele reële back-up meer had. Dat er nu geen werkgroep armoede is binnen CAP is dus vooral te wijten aan de lamlendige houding van Belgische/Vlaamse armen in het algemeen, en in het bijzonder is het te wijten aan het gestook en het totaal gebrek aan wil tot medewerking van de VWS-armen. Geen wonder dat serieuze linkse militanten zich liever bezig houden met de mensen zonder papieren die hongerstakingen en bezettingsacties doen, dan met luie, onverdraagzame en criminele VWS-armen die elkaar het leven zuur proberen te maken ipv tot gerichte acties te komen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is nu wel duidelijk dat dit alles TOEN met voorbedachten rade is gebeurd om een paar 'vervelende' linkse militanten te ontmoedigen en buiten te zwieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2008 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Verder ligt de armoedebestrijding vooral in het creëren van gelijke kansen voor iedereen. Dat dit via de meerderheid nu eenmaal makkelijker gaat om een evolutie te zien, dan u aan te sluiten bij politiek marginale partijen hoef ik wellicht geen tekeningetje bij te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() we gaan alle rechtste en fascistische entristen uit de liberale partijen buitenjagen
![]() en we doen dat met open vizier - omdat we als echte liberalen gewoon niets meer of niet minder dan gelijk hebben - de waarheid is ons enige wapen De waarheid die ik getracht heb duidelijk te maken zal niet gemakkelijk worden geaccepteerd. Ware dat wel het geval, dan zou zij reeds lang geleden zijn aanvaard. Maar zij zal vrienden vinden, vrienden die er voor willen strijden, lijden en als het nodig is sterven. Dat is de kracht van de waarheid “ << Henry George >> overal waar het communisme werd ingevoerd verhoogde dit en veralgemeende dit slechts de armoede - communisme is een iedereen arm - filosofie in taiwan heeft het georgisme reeds effectief bewezen te werken - na de invoering ervan was de armoede er op tien jaar tijd verdwenen - en daar kunnen geen duizend theoretische boekjes van die rode baardaap tegenop ![]() dat kan ook bij ons hier in belgie zo zijn zuiver liberalisme is een iedereen rijk filosofie maar goed - we weten waarnaar we afgunstige armen die niet met open vizier durven strijden moeten doorverwijzen ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2008 om 01:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Gelijke kansen voor iedereen is inderdaad een schoon ideaal waarvoor wij moeten strijden. Ieder op zijn manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mentaal zwakkere van geest zou ik al die moeite niet doen hoor(ps tof om vanuit de bib op het net te zitten
![]() HIJ BEDOELD GEWOON DAT HIJ MENSEN DIE GEBOREN ZIJN MET EEN OPEN RUG MINDERWAARDIG VINDT Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet dat dat een feit is.
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Nee?Globalisatie maakt dat iedereen jeans draagt om je een voorbeeld te geven.
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zegt mode je iets? Wanneer ben je de laatste keer in een klerenwinkel geweest? Denk je dat je (de diversificatie van) het aanbod aan kledij twintig jaar geleden groter was dan nu?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 maart 2008 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |