![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je komt nergens verder dan een "ik vind dat onrechtvaardig". Wat er concreet onrechtvaardig of oneerlijk is, dat laat je in het ongewisse. Je komt hoogstens tot een ad-hominem allusie op het feit dat jij waarschijnlijk wat beter ontwikkeld bent, omdat je het onrecht aanvoelt. Waar juist staan je argumenten? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lees mijn posts nog eens.
![]() |
![]() |
#105 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat betekent "gecapt" komt dat van het werkwoord capteren? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Zelfde resultaat
![]() Je stelt wel, maar argumenteert niet ![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 16 maart 2008 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het feit dat zij alldan niet opslag krijgen, maakt immers geen onderdeel uit van mijn deal. Dat is een deal die zij op hun beurt maken met diezelfde werkgever. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Je kan hier zelf het hele document downloaden) Over wat het hier gaat: Citaat:
Citaat:
De impact: Citaat:
Citaat:
Gelieve ook deze zin uit het artikel te lezen en goed tot u door te laten dringen: Citaat:
Belastingsfraude. Inderdaad. Niets nieuws voor u en ik dat rijken meer bekend zijn met de fiscale achterpoortjes dan de bakker van om de hoek die iedere dag moet vechten voor zijn inkomen. En dat kan volgens u voor de maatschappij geen kwaad? En het is nog eens volstrekt eerlijk en rechtvaardig ook?? ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 maart 2008 om 15:31. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je werkelijk gaan pleiten voor het verschillend behandelen van kinderen, afhankelijk van waar ze geboren worden? Wil je werkelijk naar een systeem gaan, waarbij iemand afhankelijk van wie hij is, minder beroep kan doen doen op de voorzieningen? Wil je werkelijk naar dat soort ongelijkheden gaan? Want dat is waar je met bovenstaande tekstjes op uitkomt. Kinderen van rijken verdienen minder steun, omdat kinderen van arbeiders minder zin hebben te studeren. Zieken die wat meer verdienen, zijn minder erg en verdienen minder steun? Als je werkelijk deze piste op wil, bevestig je opnieuw dat het je te doen is om wat anderen verdienen, niet om rechtvaardigheid. Waarom vraag je je dan nog steeds af dat ze je van afgunst verdenken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Het doet me plezier vast te stellen dat de standpunten naar elkaar groeien...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Parlementslid
|
![]() een belastings systeem dat zo'n hoge diestal doet op inkomsten uit arbeid is een echte schande en zelfs diefstal........... belastingen op verbruik zou veel socialer zijn , basis producten minst belast , en hoe meer de luxe graad producten hebben hoe meer lasten erop !!!!!!!
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Neen, het heeft met afgunst niets te maken hoor, maarreuh, kijk, die ene vent, die rijdt met een grote auto en verdient meer dan ik kan goedkeuren, er moeten toch grenzen zijn, nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Murray N. Rothbard, Canons of "Justice" in Taxation (uit Power and Market)
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Neen, waarschijnlijk niet. Een mens kan alleen maar handelen uit puur eigenbelang. En als hij pleit voor herverdeling dan is hij zeker jaloers op de jaguar van zijn buurman en niet uit enige vorm van medeleven of begaanheid met zijn medemens. Triest wereldje waarin je leeft, Percalion en anderen. ![]() Maar het verklaart dan wel weer veel. Heel veel. In een andere denkwereld kan je het als overtuigd liberaal of libertariër dan ook niet volhouden, dat impliceert immers te veel slechte persoonlijkheidseigenschappen over jezelf met zich mee en dat is niet goed voor het zelfbeeld.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Elke mens handelt uit puur eigenbelang, zelfs als je weinig hebt dan hoop je dat je geld krijgt en belastingsvoordeel van de overheid, gewoon uit puur eigenbelang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een relatief goed inkomen, en betaal graag meer belasting dan degene met een lager inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg studies gepubliceerd waaruit blijkt dat arme slimme kinderen (hoger IQ) al voor het einde van de lagere school worden bijgebeend door rijke kinderen met een lager IQ! Die minder zin hebben om te studeren gaat dus jammergenoeg voor u niet op! Over die zieken: twee mensen krijgen dezelfde ziekte. De ene is arm en heeft geen geld om de behandeling te betalen. Jammer voor hem dat de ziekte onbehandeld een dodelijke afloop kent. Of meer realistisch: hij kan de behandeling wel betalen, maar dan de studies van zijn kinderen niet meer. Daarom wordt hij voor de keuze gesteld: zijn kinderen, of hij? De andere kan met gemak de studies van de kinderen van een heel derdewereldland betalen, heeft zeven buitenverblijven en gaat voor zijn ziekte op reis zodat hij de beste behandelaars ontmoet die hem volledig genezen. Deze situatie komt btw voor. Noteer aub dat beiden niet om de ziekte gevraagd hebben. Citaat:
![]() ![]() Enig idee wat 99% van de mensen, ja daaronder vallen dus degenen met een inkomen lager dan 500 000 euro per jaar, doet?? Het gaat btw niet om meer verdienen hé, maar om exuberante bedragen! Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat jij niet eens weet waarover we hier aan het discussiëren ben. Of beter: ik hoop dat jij het niet weet! ![]() Ben jij btw bekend met ons belastingssysteem? Heb je er nota van genomen dat dit progressief en getrapt is dus dat mensen die meer verdienen een groter deel van hun inkomen moeten afstaan omdat ze dit beter kunnen missen? Heb je opgemerkt dat dit met schijven werkt? Zo ja, heb je gemerkt dat die schijven bij een bepaald bedrag stoppen en dat bepaalde inkomens ver daarboven liggen maar dus niet meer worden belast? Citaat:
Het is dus eerlijk dat iemand met een inkomen van 5000 euro bruto (wat relatief veel is) hierop 50% belastingen moet betalen, waardoor hij dus 2500 euro overhoud. Maar het is niet eerlijk dat iemand met een inkomen van 50 000 euro 60% belastingen moet betalen. Waardoor hij 20 000 euro overhoudt? Zelfs niet als we weten dat die 2500 euro die de eerste heeft moeten afgeven aan de belastingen grotendeels in de portefeuille van de tweede beland? ![]() Citaat:
(Als het een liberaal of libertariër was allicht wel.)
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Maar als je al zeventien villa's hebt. Of je woont in een krot, maakt dat toch een verschil uit? Niet? En toch voel ik geen afgunst tegen iemand die 500 000 euro per jaar verdiend. Ik zou niet weten wat ik met het geld zou moeten doen (tenzij natuurbeheer en armoedebestrijding) en ik zou me er niet goed bij voelen ook. Al degenen die mij dit verwijten, moeten misschien maar eerst eens in de spiegel kijken.
![]() |
![]() |