Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 13:57   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno Bekijk bericht
Al goed dat u niet betaald wordt per IQ of uw gezin was op slag kansarm.

Excuus voor deze uitval.
Leuk. Zeker ambtenaar .
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 13:59   #102
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is afgesproken een baremaverhoging van 2% met een maximum van 50€. Daar zullen die 'veelverdieners' nogal wakker van liggen.
Blijkbaar lagen de veelverdieners onder de ambtenaren daar maar al te wakker van. Het heeft de staking twee dagen langer doen duren.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF22032008_041
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 14:18   #103
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

al DIE STAKERS AFDANKEN, probleem opgelost.

Ze vertellen natuurlijk niet bij dat ze vanaf 2000 7.5% extra hebben gekregen buiten de indexering.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 17:40   #104
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
al DIE STAKERS AFDANKEN, probleem opgelost.

Ze vertellen natuurlijk niet bij dat ze vanaf 2000 7.5% extra hebben gekregen buiten de indexering.
Zo, hebt u weer eens gelezen in het Grote Sprookjesboek? Of was het de Fabeltjeskrant?
Laat ons hopen dat U nooit afgedankt wordt...als u nu al zo zuur bent hoe zou dat dan evolueren! Staken is een recht als je dat nog niet wist, en dat wordt heus niet elke 3 weken gedaan om zomaar wat af te dwingen. De laatste staking waar ik aan meedeed was 2002. Het is het allerlaatste wat kan gedaan worden als er met de eisen en verzuchtingen geen rekening wordt gehouden.
Maar voor mijn part ga jij eens 3 maanden in China wonen : daar kan je zien hoe goed en zaligmakend het is als arbeiders zich niet mogen verenigen in vakbonden en niet mogen staken!
Waar haal jij trouwens die 7,5 % uit? Geef dan eens bronvermelding!
Anders kan je hier zomaar alles komen beweren he , het moet ernstig blijven.

@Bob : Je kan van mij denken wat je wil maar als ik over de schreef ga geef ik dat zelf als eerste toe, en dat kan niet van anderen op dit forum gezegd worden...dus met mijn niveau is niks mis hoor.
Wie daarentegen ernstige argumenten naast zich neerlegd en tot in het oneindige blijft zeveren is in mijn ogen een klein kind , en op kinderpraat ga ik verder niet meer in. In een discussie is het de bedoeling dat je feiten overdraagt en/of ideeën verkondigt, klagen doen ze maar bij hun moesje!
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 18:44   #105
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo, hebt u weer eens gelezen in het Grote Sprookjesboek? Of was het de Fabeltjeskrant?
Laat ons hopen dat U nooit afgedankt wordt...als u nu al zo zuur bent hoe zou dat dan evolueren! Staken is een recht als je dat nog niet wist, en dat wordt heus niet elke 3 weken gedaan om zomaar wat af te dwingen. De laatste staking waar ik aan meedeed was 2002. Het is het allerlaatste wat kan gedaan worden als er met de eisen en verzuchtingen geen rekening wordt gehouden.
Maar voor mijn part ga jij eens 3 maanden in China wonen : daar kan je zien hoe goed en zaligmakend het is als arbeiders zich niet mogen verenigen in vakbonden en niet mogen staken!
Waar haal jij trouwens die 7,5 % uit? Geef dan eens bronvermelding!
Anders kan je hier zomaar alles komen beweren he , het moet ernstig blijven.

@Bob : Je kan van mij denken wat je wil maar als ik over de schreef ga geef ik dat zelf als eerste toe, en dat kan niet van anderen op dit forum gezegd worden...dus met mijn niveau is niks mis hoor.
Wie daarentegen ernstige argumenten naast zich neerlegd en tot in het oneindige blijft zeveren is in mijn ogen een klein kind , en op kinderpraat ga ik verder niet meer in. In een discussie is het de bedoeling dat je feiten overdraagt en/of ideeën verkondigt, klagen doen ze maar bij hun moesje!
T'ja langs de ene kant zitten ze te vertellen hoe goed alles hier wel is en dat opslag niet nodig is en dat ambtenaren stakers en doppers luierikken zijn,maar ze willen wel alles veranderen en naar toestanden gaan zoals in de VS waar alleen de rijken hun ziekteverzekering en hun sociale toestand onder controle kunnen houden.
In een egomaatschappij vallen de grootste egoisten eerst.
Oud 23 maart 2008, 19:02   #106
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
T'ja langs de ene kant zitten ze te vertellen hoe goed alles hier wel is en dat opslag niet nodig is en dat ambtenaren stakers en doppers luierikken zijn,maar ze willen wel alles veranderen en naar toestanden gaan zoals in de VS waar alleen de rijken hun ziekteverzekering en hun sociale toestand onder controle kunnen houden.
In een egomaatschappij vallen de grootste egoisten eerst.
Inderdaad... die ambtenaren, die de binnenschippers gijzelden, waren dikke vette egoïsten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 19:31   #107
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Inderdaad... die ambtenaren, die de binnenschippers gijzelden, waren dikke vette egoïsten...
onnozel ventje, ge geeft uwen naam hier weg aan de mensen die hart moeten werken voor hunnen boterham.
de enige egoïst zijt gij met uw gelul hier,

ik vraag mij eerlijk gezegd af waar ge al die tijd blijft halen om hier te zeveren, veel werken kunt ge toch ook niet doen!!!!!
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 20:32   #108
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja,mss niet de beste oplossing ,maar middenstanders bepalen zelf wanneer ze hun prijzen opslagen terwijl ambtenaren moeten wachten tot de overheid ze een opslag geeft.
Ondertussen zijn de prijzen al maanden aan het stijgen.
Oud 23 maart 2008, 20:45   #109
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik stond vroeger in het onderwijs en als er gestaakt werd, dan moesten niet-stakers instaan voor de opvang van de aanwezige leerlingen.

Ik weet dat er veel ambtenaren zijn die zgz NIET meestaken, maar niet gaan werken omdat ze zgz verhinderd worden om te werken!!!

Die hypocrisie moet gestopt worden: wie Niet meestaakt, die kan de dienst verzekeren!!

Ik weet uit zeer goede bron dat dit ook bij de NMBS het geval is: daarom bezetten de fervente stakers cruciale posten en verhinderen effectief de anderen om te werken.

Akkoord dat er stakingsRECHT is, maar dan moeten ze ook de mensen die niet willen staken laten werken en daar zit het kalf gebonden!!

Om te kunnen zeggen dat de staking geslaagd is, beletten de vakbonden andere mensen om te werken!!!

OK stakingsRECHT, maar er bestaat ook zoiets als RECHT om te WERKEN!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 21:09   #110
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ja,mss niet de beste oplossing ,maar middenstanders bepalen zelf wanneer ze hun prijzen opslagen terwijl ambtenaren moeten wachten tot de overheid ze een opslag geeft.
Ondertussen zijn de prijzen al maanden aan het stijgen.
Ja, zullen middenstanders onschuldige mensen gijzelen/schade berokkenen?
Oud 23 maart 2008, 21:11   #111
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
onnozel ventje, ge geeft uwen naam hier weg aan de mensen die hart moeten werken voor hunnen boterham.
de enige egoïst zijt gij met uw gelul hier,

ik vraag mij eerlijk gezegd af waar ge al die tijd blijft halen om hier te zeveren, veel werken kunt ge toch ook niet doen!!!!!
Hihihi... Hard moeten werken om hun boterham...
(er zijn er vanzelfsprekend wel die hard moeten werken

Meneer De Waal... hard moeten werken...
Oud 23 maart 2008, 21:18   #112
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik stond vroeger in het onderwijs en als er gestaakt werd, dan moesten niet-stakers instaan voor de opvang van de aanwezige leerlingen.

Ik weet dat er veel ambtenaren zijn die zgz NIET meestaken, maar niet gaan werken omdat ze zgz verhinderd worden om te werken!!!

Die hypocrisie moet gestopt worden: wie Niet meestaakt, die kan de dienst verzekeren!!

Ik weet uit zeer goede bron dat dit ook bij de NMBS het geval is: daarom bezetten de fervente stakers cruciale posten en verhinderen effectief de anderen om te werken.

Akkoord dat er stakingsRECHT is, maar dan moeten ze ook de mensen die niet willen staken laten werken en daar zit het kalf gebonden!!

Om te kunnen zeggen dat de staking geslaagd is, beletten de vakbonden andere mensen om te werken!!!

OK stakingsRECHT, maar er bestaat ook zoiets als RECHT om te WERKEN!!!
Als men ziet wie de stakingspiketten bevolkt, dan weet men al veel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

Ik weet zelf niet op basis van welke concrete strijdbewegingen ze zich in die tekst baseren. Maar als ik zelf afga op wat ik de laatste dagen concreet zag op de ambtenaren stakingen, kan ik dat bevestigen.
Terwijl we telkens met 5-10 LSP'ers heel de dag aan de piketten aanwezig waren, aan de sluizen; heb ik slechts één PVDA'er gezien in Gent die 5 minuten "blijf-van-mijn-patatten-blaadjes" is komen uitdelen. Op de betoging in Brussel waren er helemaal geen leden van de PVDA.

Of het zou natuurlijk moeten zijn dat ze niet meer actief tussen komen met materiaal van de PVDA natuurlijk...
Oud 23 maart 2008, 21:30   #113
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zullen middenstanders onschuldige mensen gijzelen/schade berokkenen?
Meneertje hier heeft nog nooit boerenbetogingen meegemaakt, zoveel is wel duidelijk. En wat te denken van truckers die autosnelwegen blokkeren? Dat zijn in uw ogen ook ambtenaren zeker? Chipie heeft ofwel niet de leeftijd om met de grote mensen mee te kunnen praten ofwel een kort en uiterst selectief geheugen.

Iedereen heeft recht om te staken, iedereen doet het van tijd tot tijd. Mensen zoals omaplop die hun mond vol hebben over 'recht om te werken' hebben meegeprofiteerd van de betere voorwaarden die zijn verkregen door de stakers. Heb jij systematisch elke maand het teveel betaalde deel teruggestort Omaplop? Dacht al van niet! Zo is het natuurlijk makkelijk hé : de collega's laten staken en zelf gewoon gaan werken. Dus geen loonverlies, een goede relatie met meneer directeur en achteraf toch maar mooi profiteren van de verkregen voordelen.
Oud 23 maart 2008, 21:33   #114
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneertje hier heeft nog nooit boerenbetogingen meegemaakt, zoveel is wel duidelijk. En wat te denken van truckers die autosnelwegen blokkeren? Dat zijn in uw ogen ook ambtenaren zeker? Chipie heeft ofwel niet de leeftijd om met de grote mensen mee te kunnen praten ofwel een kort en uiterst selectief geheugen.

Iedereen heeft recht om te staken, iedereen doet het van tijd tot tijd. Mensen zoals omaplop die hun mond vol hebben over 'recht om te werken' hebben meegeprofiteerd van de betere voorwaarden die zijn verkregen door de stakers. Heb jij systematisch elke maand het teveel betaalde deel teruggestort Omaplop? Dacht al van niet! Zo is het natuurlijk makkelijk hé : de collega's laten staken en zelf gewoon gaan werken. Dus geen loonverlies, een goede relatie met meneer directeur en achteraf toch maar mooi profiteren van de verkregen voordelen.

En hebt U er al voor gezorgd dat het personeel van de vakbonden eveneens koopkrachtvermeerdering krijgt?

Of zijn dat geen mensen?

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 maart 2008 om 21:33.
Oud 23 maart 2008, 21:34   #115
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men ziet wie de stakingspiketten bevolkt, dan weet men al veel:
Ik heb nochthans aan het Martelaerenplein niemand gezien die specifiek herkenbaar was als LSP'er hoor.
U zullen we nooit ergens anders aantreffen dan op je kamertje, achter je pc. Zoveel is wel duidelijk. Dat zegt ook al veel.
Oud 23 maart 2008, 21:38   #116
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nochthans aan het Martelaerenplein niemand gezien die specifiek herkenbaar was als LSP'er hoor.
U zullen we nooit ergens anders aantreffen dan op je kamertje, achter je pc. Zoveel is wel duidelijk. Dat zegt ook al veel.

Al bekomen van wat omaplop schreef?
'Recht op werken'

U bent echt uit het goede hout gesneden... Dat voelde mijn kleine spitsmuizenteen onmiddellijk aan...

Een zak aan... en verstand op nul...
Anderen onschuldige mensen maar schade/last berokkenen als hun eigen zak maar gevuld geraakt...

Eigenzakkers eerst.;;

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 maart 2008 om 21:46.
Oud 23 maart 2008, 21:52   #117
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tenminste solidair met mijn collega's. Ik kom op voor mijn mening en uit ze publiekelijk. Ik kruip niet achter mijn computer om duizenden posts te plaatsen vol onzin en one-liners die ik dan nog niet eens zelf bedacht heb.
U antwoord nooit terzake, u lult maar raak.
En trouwens : laat die emoticonnetjes maar achterwege hoor, dit is MSN niet en wij zijn niet uw kleutervriendjes die dat zo cool vinden. Een mening uit je in woorden, en de jouwe ken ik ondertussen al.
Maar wat is dan jouw repliek over de boeren en camionneurs? Oh juist ja : dat past niet binnen het plaatje dat je wil tekenen dus dat negeer je! Zwak! Zeer zwak! Net als al je duizenden andere posts : niets anders dan spam! Misschien moet ik ook maar eens beginnen met een negeerlijst zoals vele anderen op dit forum het duidelijk ook al beu zijn hun tijd in jou te investeren...

En over die vakbondsmensen : moesten zij besluiten te gaan staken zul je mij niet horen mekkeren hoor! Het is hun recht, net zoals het jouw recht is om hier op dit forum telkens opnieuw te fulmineren en regurgiteren...maar verwacht van mij geen antwoord meer als je niet eerst mijn argumenten bekijkt, nadenkt, en daar dan een ernstige repliek op geeft.
Oud 23 maart 2008, 21:53   #118
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Wat in deze discussie niet naar voor komt is het feit wie er precies staakt en van wie de kritiek op deze staking komt.

Het is niet één of ander marginaal groepje dat zich tekort gedaan voelt, het is het hele openbare ambt dat zich schaart achter een eis tot verhoging van de koopkracht. In mijn ogen een terechte eis daar die mensen sinds de jaren '90 geen enkele loonsverhoging hebben gehad buiten de normale index-aanpassing. Dit in combinatie met een wervingsstop, dus een verhoging van de werkdruk.Het is echter niet enkel dit : de regering heeft plannen om aan de rechten van het zogenaamde statutaire personeel te morrelen. Dat die mensen zich dus verongelijkt voelen kan ik goed begrijpen. Kritiek geven is makkelijk, als jullie hier dan toch menen dat het leven van een ambtenaar zo goed is : wordt zelf ambtenaar! Dan zal je snel anders piepen vermoed ik.

Verder : dat UNIZO opkomt voor de rechten van de zelfstandigen is normaal. Wat niet normaal is is de commentaar die zij menen te moeten geven op een staking die aangezegd is door de grote vakbonden volgens de geldende procedures. En wat voor een cliché argumentatie kwam daar naar boven!
Benieuwd wat zij ervan zouden vinden als de vakbonden zich negatief zouden uitlaten op acties die zij ondernemen om hun leden te verdedigen in de trant van : zelfstandigen verdienen geen pensioen want dat zijn toch allemaal profiteurs die hun hele loopbaan lang in't zwart werken , belasting ontduiken en fraude plegen. Ze zouden (terecht) op hun achterste poten staan! Wel : dat ze zich dan ook onthouden van het geven van commentaar op de ambtenaren. Schoenmaker blijf bij uw leest!
Vakbonden van de zelfstandigen zijn een lachertje.
De schoenmaker blijft bij zijn leest maar je mag hem de toegang tot het lokaal niet versperren want dan kan de schoenmaker niet verder werken.
Meer verlangt die man niet, anders was hij ambtenaar geworden.
Oud 23 maart 2008, 21:55   #119
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Vakbonden van de zelfstandigen zijn een lachertje.
De schoenmaker blijft bij zijn leest maar je mag hem de toegang tot het lokaal niet versperren want dan kan de schoenmaker niet verder werken.
Meer verlangt die man niet, anders was hij ambtenaar geworden.
Dan is dat een uitspraak voor uw rekening: Unizo en Voka zijn dus lachertjes?
Staat genoteerd.
Oud 23 maart 2008, 22:22   #120
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben tenminste solidair met mijn collega's. Ik kom op voor mijn mening en uit ze publiekelijk. Ik kruip niet achter mijn computer om duizenden posts te plaatsen vol onzin en one-liners die ik dan nog niet eens zelf bedacht heb.
U antwoord nooit terzake, u lult maar raak.
En trouwens : laat die emoticonnetjes maar achterwege hoor, dit is MSN niet en wij zijn niet uw kleutervriendjes die dat zo cool vinden. Een mening uit je in woorden, en de jouwe ken ik ondertussen al.
Maar wat is dan jouw repliek over de boeren en camionneurs? Oh juist ja : dat past niet binnen het plaatje dat je wil tekenen dus dat negeer je! Zwak! Zeer zwak! Net als al je duizenden andere posts : niets anders dan spam! Misschien moet ik ook maar eens beginnen met een negeerlijst zoals vele anderen op dit forum het duidelijk ook al beu zijn hun tijd in jou te investeren...

En over die vakbondsmensen : moesten zij besluiten te gaan staken zul je mij niet horen mekkeren hoor! Het is hun recht, net zoals het jouw recht is om hier op dit forum telkens opnieuw te fulmineren en regurgiteren...maar verwacht van mij geen antwoord meer als je niet eerst mijn argumenten bekijkt, nadenkt, en daar dan een ernstige repliek op geeft.
Voor uw eigen zak...

Eigen zak eerst...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be