Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2008, 14:16   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik wil ook arm zijn. Dan kan ik daar ook zo lekker trots op zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bronto
Nu ben ik zelfs trots dat ik deze armoede heb kunnen meemaken .Wij hadden het slecht, dus moet "de jeugd van tegenwoordig" het ook maar eens slecht hebben
Zielige redenering.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2008 om 14:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 17:31   #102
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Dat zeg ik toch helemaal niet.Waarom altijd zo,n pessimistische negatieve houding.Hoe wil je zo nou iets bereiken.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 17:57   #103
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Awel en de schuld ligt bij de oudere generaties of ga je soms zeggen dat de jongeren de wereld waar ze in leven naar de knoppen hebben geholpen toen ze nog niet geboren waren ofwa?
Ik voorspel toch ook dikke miserie voor zij die zich nu bij de jeugd rekenen. In mijne jongen tijd (wat is dat mooi uitgedrukt) rebelleerden jongeren ook. Alleen is die manier van rebelleren bij hedendaagse jongeren totaal anders. De rebel uithangen deden wij vroeger ook en als we zaken niet gedaan kregen van de "ouderen" dan maar door zelf de mouwen op te stropen en desnoods dag en nacht werkten om ons doel te bereiken. Zoiets heette dan onafhankelijk zijn van de ouder(s)en.
Nu verteren de jongeren de spaarcenten van ma en pa en als het nog even kan ook die van bomma en bompa. Eigenlijk heb ik medelijden met die ruggegraatloze neprebbeletjes. De linkse beleidsmakers hebben jullie waar ze jullie willen hebben. In het hoekje van de sociale afhankelijkheid, waar elke vorm van eigen trots vreemd is, en waar dan ook geen enkel gevaar uit voort kan vloeien en waar de rebellen van tegenwoordig nog geen fuif kunnen organiseren zonder duizend en één regeltjes te volgen. De jeugd is niet vrij meer maar ze beseffen het zelf niet.
Oud 26 maart 2008, 18:05   #104
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Ik voorspel toch ook dikke miserie voor zij die zich nu bij de jeugd rekenen. In mijne jongen tijd (wat is dat mooi uitgedrukt) rebelleerden jongeren ook. Alleen is die manier van rebelleren bij hedendaagse jongeren totaal anders. De rebel uithangen deden wij vroeger ook en als we zaken niet gedaan kregen van de "ouderen" dan maar door zelf de mouwen op te stropen en desnoods dag en nacht werkten om ons doel te bereiken. Zoiets heette dan onafhankelijk zijn van de ouder(s)en.
Nu verteren de jongeren de spaarcenten van ma en pa en als het nog even kan ook die van bomma en bompa. Eigenlijk heb ik medelijden met die ruggegraatloze neprebbeletjes. De linkse beleidsmakers hebben jullie waar ze jullie willen hebben. In het hoekje van de sociale afhankelijkheid, waar elke vorm van eigen trots vreemd is, en waar dan ook geen enkel gevaar uit voort kan vloeien en waar de rebellen van tegenwoordig nog geen fuif kunnen organiseren zonder duizend en één regeltjes te volgen. De jeugd is niet vrij meer maar ze beseffen het zelf niet.
Legerdienst zal ze wel vrij maken...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 18:06   #105
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Dat zeg ik toch helemaal niet.Waarom altijd zo,n pessimistische negatieve houding.Hoe wil je zo nou iets bereiken.
Toch wel.
Oud 26 maart 2008, 19:22   #106
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Iemand met een Voorpost avatar zal eens komen zeggen dat het fout gaat met ons?! Als jij miserie verwacht dan ziet het er naar uit dat wij een gouden toekomst tegemoet gaan.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 19:54   #107
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat daar de oorzaak van is? De zieke geesten van hun ouders en de oudere generaties zijn daar de schuld van. Als mensen het normaal beginnen te vinden dat je iemand zomaar mag discrimineren op basis van geloof of huidskleur moet je niet verbaasd zijn als jongeren op de duur voor niemand nog respect hebben. Respect is iets wat je verdiend en blijkbaar verdienen de oudere generaties geen respect meer.
Zeer juist. Als je ziet wat sommige mensen hier allemaal schrijven over vreemdelingen in dit land. Totaal geen respect. Niet moeilijk dat de jeugd dit overneemt, en dus ook weinig respect toont voor de ouderen.
Oud 26 maart 2008, 19:55   #108
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Flauwe kul, de oudere generaties verdienen wel juist respect, het is de jonge vreemde generatie die het naar de kloten helpt.
Waarom verdienen die juist respect?
Omdat ze ouder zijn en dus wijzer?
Oud 26 maart 2008, 20:51   #109
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
De oudere generatie is ook jong geweest. die hebben ook hun ouders verweten dat ze discrimineerden op basis van afkomst, of geloof. en die oudere (toen jongere generatie) hebben geleerd dat hun domme discrimineerende ouders toch gelijk hadden.
de indianen namen steeds een oudere als opperhoofd. alleen door zijn levenservaring was hij slimmer. maar een beterere zaak is het liedje van jean gabin. je sais!
Ik dacht dat hun ouders net geleeerd hadden tot wat racisme in staat in was. Die oudere generatie van toen heeft net heel zwaar moeten vechten tegen dat racistisch denken. Gelukkig is is de toen jongere generatie de volgende generatie die uitsterft en hun waanzin met hen.
Oud 26 maart 2008, 21:07   #110
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat hun ouders net geleeerd hadden tot wat racisme in staat in was. Die oudere generatie van toen heeft net heel zwaar moeten vechten tegen dat racistisch denken. Gelukkig is is de toen jongere generatie de volgende generatie die uitsterft en hun waanzin met hen.
Hoe komt het dat de woordjes racisme, discriminatie, allochtonen, diversiteit, inhaalbeweging......nog nooit zoveel gecirculeerd hebben als de laatste jaren.
Vroeger woonden hier toch ook veel Chinezen, Vietnamezen, Chilenen, Spanjaarden, Italianen, Hongaren.....Dus is en was de Vlaming toch gastvrij.....
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 21:48   #111
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Hoe komt het dat de woordjes racisme, discriminatie, allochtonen, diversiteit, inhaalbeweging......nog nooit zoveel gecirculeerd hebben als de laatste jaren.
Vroeger woonden hier toch ook veel Chinezen, Vietnamezen, Chilenen, Spanjaarden, Italianen, Hongaren.....Dus is en was de Vlaming toch gastvrij.....
Omdat extreem rechts weer aan een opmars bezig is en de joden toch net iets te vers in het geheugen liggen om hen als zondebok te gebruiken. Zoals ik al zei, die rotverwende oudere generatie heeft niks geleerd van hun ouders. Veels te lui en zo voldaan over hun vrijheid waar ze nooit iets heeft voor moeten doen. Alles is hen zo maar in de schoot geworpen. Vrijheid, luxe, instant-alles en toch niet tevreden.

Een schande is het als de oudere generatie totaal geen respect meer toont voor anderen maar het wel vanzelfsprekend vindt dat zij dat wel verdienen.
Oud 26 maart 2008, 23:58   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Jonge generatie

Citaat:
Omdat extreem rechts weer aan een opmars bezig is en de joden toch net iets te vers in het geheugen liggen om hen als zondebok te gebruiken. Zoals ik al zei, die rotverwende oudere generatie heeft niks geleerd van hun ouders. Veels te lui en zo voldaan over hun vrijheid waar ze nooit iets heeft voor moeten doen. Alles is hen zo maar in de schoot geworpen. Vrijheid, luxe, instant-alles en toch niet tevreden.

Een schande is het als de oudere generatie totaal geen respect meer toont voor anderen maar het wel vanzelfsprekend vindt dat zij dat wel verdienen.
De jeugd selekteert zichzelf.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 01:58   #113
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Legerdienst...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 09:10   #114
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, die rotverwende oudere generatie heeft niks geleerd van hun ouders. Veels te lui en zo voldaan over hun vrijheid waar ze nooit iets heeft voor moeten doen. Alles is hen zo maar in de schoot geworpen. Vrijheid, luxe, instant-alles en toch niet tevreden.
Ofwel ben je nog heel erg jong, ofwel raaskalt je er maar op los om wat te choqueren.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 09:26   #115
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waarom verdienen die juist respect?
Omdat ze ouder zijn en dus wijzer?
post 50.

Ik heb hem voor u nog eens gekoppieerd.

Ze verdienen respect omdat ze dit land na WO2 naar de welvaart gebracht heeft waar het nu staat, brandbommen naar bussen gooien heb ik mijn generatie nooit weten doen, klagen ook niet, naar school gaan en werken was de boodschap, vanzelf krijg je het niet op een dienblaadje, vele jongeren denken nu van wel, helaas, het is niet zo.
Als ik zie wat we nu allemaal hebben, dan komt dat enkel door de oudere generatie, respect is wel op zijn plaats, dit behouden daar moet de nieuwe generatie voor zorgen, ik ben in blijde verwachting hoe het gaat aflopen, ik hoop goed
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:00   #116
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe oud ben je?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:24   #117
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als 65 jarige heb ik ook nog rond gelopen voor te betogen tegen de apartheid.
maar nadat ik daar had gewerkt, was de appartheid een systeem dat de criminaliteit uitbande. hat gehuil zal gaan beginnen nu.
maar ga eens naar de site van de politie van zuid-afrika, en bekijk het eens hoeveel "beter" het daar is geworden.
geen enkel van die landen die onafhankelijk geworden zijn hebben geen dictatuur! ook congo niet!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:24   #118
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als 65 jarige heb ik ook nog rond gelopen voor te betogen tegen de apartheid.
maar nadat ik daar had gewerkt, was de appartheid een systeem dat de criminaliteit uitbande. hat gehuil zal gaan beginnen nu.
maar ga eens naar de site van de politie van zuid-afrika, en bekijk het eens hoeveel "beter" het daar is geworden.
geen enkel van die landen die onafhankelijk geworden zijn hebben geen dictatuur! ook congo niet!
Dus weer invoeren?
Oud 27 maart 2008, 15:11   #119
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dus weer invoeren?
Dat zal niet meer gaan, daarom is het land te veel afgegleden naar een chaos, waar men geen greep meer op heeft!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 15:18   #120
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Zeer juist. Als je ziet wat sommige mensen hier allemaal schrijven over vreemdelingen in dit land. Totaal geen respect. Niet moeilijk dat de jeugd dit overneemt, en dus ook weinig respect toont voor de ouderen.
Wat heeft het ene nu te maken met het andere? Er zijn vreemdelingen die ons respect verdienen en er zijn er die we enkel kunnen verachten. Dat is zo voor elke groep! Alleen durft de verhouding naar gelang de groepen wel eens anders liggen! Ik vrees dat er nu meer jongeren rondlopen die geen respect verdienen dan ouderen ...
Het gaat er ook niet over over "wat ze schrijven over vreemdelingen" maar of het klopt wat ze schrijven! Met komedie en een grote doofpot gaan we ook niet ver komen. Dat eindigt dan met nog meer miserie en "wir haben es nicht gewusst"...

Laatst gewijzigd door andev : 27 maart 2008 om 15:22.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be