![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;3356426]
Citaat:
Voor polio zijn er 2 behandelingen die succesvol zijn en ik heb al gezegd dat polio in 99,9% van de gevallen geen blijvende schade veroorzaakt en voor die kleine groep waar er wel complicaties zijn kan men met magnesium(chloride) heel goede resultaten bereiken dus er is een alternatief. Daarnaast kan men preventief homeopathie toepassen. Wat men er ook vergeet bij te vertellen is dat er meer mensen last hebben van bijwerkingen en zelfs sterven dan dat er mensen zouden sterven als men niet zou inenten. Wat men ook vergeet is dat door betere hygiëne en voeding men minder vatbaar is voor dit soort ziekten. Als u zich vrijwillig wil laten inenten of uw kinderen ...... geen probleem, maar verplichting ? Dat vind ik onnodig en niet goed. Trouwens waarom moet dit gebeuren op zo een vroege leeftijd ?? Kan men niet een paar jaar wachten ?? U gaat nogal snel voorbij aan de rommel die in die vaccins zit, waarom zit er alluminium in en nog wat ander giftig materiaal ?? Laten we dat er uithalen en dan praten we opnieuw .. . Er zitten verschillende stoffen in vaccins die door de WHO als levensgevaarlijk bestempeld worden en toch mag men die vaccins zomaar gebruiken ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() [quote=dirk001;3356448]
Citaat:
Bovendien schuilt bij de weigering van polio-inenting (in bepaalde streken hier) vaak een nefaste onderliggende gedachte. Namelijk het geloof (ik noem het bijgeloof) dat, als het kind zonder inenting tóch polio krijgt, dan het dan de 'wil van God is'. Dat noem ik perfied, en zeker tegenover de getroffen kinderen. Wikipedia. In 1978 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en Staphorst. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet, Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk. Bij alle polio-uitbraken in Nederland waren de lijders om religieuze redenen niet ingeënt: ("God brenge over mij uit wat Hij over mij bescheiden heeft"). Wereldwijd was polio vrijwel uitgeroeid toen in enkele noordelijke (voornamelijk islamitische) staten van Nigeria onder druk van enkele moslimgeestelijken het vaccinatieprogramma werd gestopt omdat men de Amerikaanse leverancier ervan verdacht daarmee de moslimvrouwen onvruchtbaar te willen maken. Nader onderzoek in Nigeria en Zuid-Afrika dat deze bewering moest bevestigen liet daarvoor uiteindelijk geen bewijs zien. Momenteel (2005) komt polio weer in een aantal Afrikaanse landen voor die eerder poliovrij waren verklaard zoals Soedan, Egypte en Niger. Ook in delen van Azië wordt hier en daar nog polio aangetroffen. Laatst gewijzigd door system : 11 april 2008 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() Vermits die uitspraak een dermate vage semantische betekenis heeft, valt daar geen uitspraak over te maken of het klopt of niet. Lijkt me eerder een soort slogan dan een theologisch standpunt.
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Het is so wie so een theologisch standpunt. Het is dus een 'geloofs'standpunt. En heeft weinig te maken met historische waarheid. Ik kan me trouwens moeilijk een persoon voorstellen die mens is én tegelijk goddelijk (= quid?)
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2008 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het dogma bijvoorbeeld dat de paus onfeilbare uitspraken kan maken, daar kan je je iets mee voorstellen. Dat is niet rationeel en steunt op geloof, maar je kan er wel iets zinnigs over zeggen. Hetzelfde is echter niet waar met de stelling dat Jezus 100% God en 100% mens zou zijn. Dat is zoiets als zeggen dat een circel lang is of een appel gelukkig, woorden die een grammaticaal correcte, zij betekenisloze, zin vormen. Het is daarvan onmogelijk een waarheidsuitspraak te maken.
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2008 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||
Banneling
|
![]() [quote=Visjnu;3357042]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2008 om 12:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "En in mijn christelijke optiek is Jezus niet God én mens"
Ik ben er van overtuigd dat hij leefde als een orthodoxe jood en wat is daar fout aan. Hij was een grote rabbi en Talmudgeleerde Hij toetste de schriftelijke Wetgeving (De Torah) aan de Talmud (de Mondelinge leer) en Mishna. Een prachtig voorbeeld is de Talmuddiscussie rondom Maria Magdalena. "Is zij schuldig bevonden aan overspel ja of nee. Nee zegt de Talmud, want er waren geen getuigen" Waar wees Jesus op; niet enkel op het plegen van overspel, maar ook op het voorkomen van <het zich in beschuldiging laten stellen> door roddel en lasterpraat. Om een doodstraf te kunnen uitspreken ook ten tijde van de tempel namen de rechters voorzichtige beslissingen, anders gezegd, de doodstraf werd maar zelden uitgevoerd. Helaas door de definitieve scheiding van joden en christendom in de 3e eeuw is de rol van Jesus als rabbi verloren gegaan. Tot op heden is hij een jood en geen God. De 10 Voorschriften zijn nog steeds van toepassing. Het tweede en derde Gebod; "Je mag van Mij geen afbeeldingen maken van ijzer, vis of enig ander levend wezen. Ook mag je Mijn Naam niet ijdel gebruiken." zijn nog steeds van kracht. Dus de kerkelijk leer zit er behoorlijk naast met dat Jesus God is en dat zij de Naam van God op hem fixeren. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 4 mei 2008 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementslid
|
![]() Joep, brainwashing scores another two:
Citaat:
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 19 juni 2008 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |