![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zit me hier gewoon te amuseren. Ja, ik zeg mijn mening, maar daarmee is de kous ook af. Wij voeren hier niet het beleid. Eigenlijk voeren we hier de dagelijkse cafépraat en proberen we elkaar met argumenten te overtroeven en de kast op te jagen. Sommigen gebruiken de anonimiteit van het net, om hun frustraties te ventileren en anderen dagen graag uit. Als je dit forum echt ernstig neemt, vrees ik dat je verkeerd bezig bent. Enkel pummels van de staatsveiligheid denken misschien dat een terrorist hier zijn plannen uit de doeken zal doen. Of het CGKR gebruikt het om het racisme aan te tonen. Of de Joden komen klagen over het antisemitisme hier. Eigenlijk wil iedereen gewoon iedereen vervolgen en zoeken we allemaal stokken om elkaar te slaan. Nu dat is de realiteit. Dit forum heeft geen invloed. De mensen die het beleid maken, zien ons enkel om stemmen te winnen en daarna zijn we enkel goed om onderdrukt te worden. Met ons wordt geen rekening gehouden. Wij zijn de kleine man, de nest mieren. Dus dit forum is niet belangrijk. Het is geen kamerdebat. Het bepaald het beleid niet. Het is puur entertainment. Het is gewoon iets anders dan achter de TV zitten. Dit is gewoon een virtueel café, waar geen drank geserveerd wordt. Daar moet je zelf voor naar de koelkast lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() tjah, misschien heb je ook gelijk, ik respeteer u mening maar wij mogen niet de forums onderschatten, veeeel mensen luisteren gewoon naar tv en radio en die komen hier andere meningen horen hoor over en die kunnen ook nadenken en analyseren indien ze in staat zijn.
NWO 11 september inside job enzovoorts echt kei super goed alé maar jij bent agnost , jij bent "iemand die (het) niet weet" je mag ook niet zeggen dat er forummers zijn, betweters, salonidealisten en spelende puber of wie dan ook. Je moet geloven dat je niet kunt weten of die bestaan. Je moet ook geloven dat ze misschien echt bestaan, maar ook perfect dat ze niet bestaan. ![]() ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan hier gerust de discussie voeren tussen christenen en moslims. Dat de draad over gelovigen versus atheïsten gaat heeft er alles mee te maken. Waarom een schaap slachten bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
2) ik weet wel waar ik in geloof. Ik hoef het alleen niet te verkondigen dat ik niet praktiseren paganist ben. Ja, ik geloof in de oude pre-monotheïstische goden. Ik verwerp God, Allah, Jahwe of hoe je hem ook mag noemen, als enige macht. Zelfs in pluraltheïstische religies heb je oppergoden. Maar het christendom heeft toch ook zijn engelen. Nergens staat er geschreven dat deze kracht er alleen voor staat. Nu ik weet tot welke goden ik me richt en ik heb al genoeg van mijn gebeden aanhoord gehad, om er in te geloven. En ik zeg nergens dat er hier geen ernstige mensen zitten op dit forum, maar ik zeg enkel dat ze niet meteen de macht hebben om veel meer te doen dan hier hun mening te geven. Hier zitten gewoon de machtelozen bijeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe dieper je daar in geraakt... probeer er maar eens weer uit te geraken. Mensen die in het occulte geweest zij hebben de grootste problemen om er weer uit te geraken. Sorry, maar dat moest ik even vermelden. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 8 april 2008 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() hahahah ok mevrouw, soory
mevrouw Boadicea Ik dacht dat je een agnost bent maar het schijnt dat je een paganist bent en dus je gelooft in andere goden. Ok, goed, dat is uw keuze natuurlijk. Maar wat weet jij over die goden en hoeveel zijn die en wie van hen heeft het bestaan geschapen en wie controleert alles? hoe ben je te weten komen dat die goden bestaan en dat ze meerdere zijn en dat ze u geschapen hebben? heb je misschien hiervoor rationele en traditionele bewijzen? of gewoon een zeer diepe nationalist die het geloof in oude pre-monotheïstische goden om nationalistische doeleinden wilt aanhangen ?
Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Jij bent precies wel heel bang van die dingen. Dat is een slechte leidraad, want negatieve entiteiten voeden zich daar op. Angst is hun enige wapen tegenover ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
In bepaalde mythologieën, staan goden niet boven mensen, maar zijn het de geesten van oude koningen, die ooit menselijk geweest zijn. Denk hierbij aan de Egyptische god Osiris, die volgens sommige bronnen gewoon de eerste farao van Egypte was. Ook zijn er bewijzen dat Odin, de Scandinavische oppergod ook ooit een menselijke leider was, die regeerde tijdens de oudste beschavingen daar. Volgens de Scandinavische scheppingstheorie zijn zowal het godenrijk Asgard als Midgard, het rijk van de mensen gecreëerd door het samensmelten van warm en koud. Ergens stemde dat een beetje overeen met het wereldbeeld dat de vikings hadden. Bij de Grieken hadden goden ook menselijke eigenschappen en ze stamden ook af van de titanen, die als eerste heersers van de wereld aanzien werden. Al bij al kan je ook naar het sjamanisme gaan kijken. Inderdaad: misschien raadplegen we allemaal in een zekere zin wel de geesten van onze voorouders. Een atheïst is iemand die dat allemaal als hersenspinsels afdoet, alhoewel de wetenschap hoe langer hoe meer bewijzen vind, dat we inderdaad een onstoffelijke geest zouden moeten hebben. Of men al dan niet in leven na de dood of in niets wenst te geloven, doet er in mijn ogen niet toe. Voor mij is het hier en nu op aarde nog steeds het belangrijkste, want mijn insziens zijn de goede geesten hier op aarde ook de goede geesten in het hiernamaals, die anderen kunnen helpen hier op aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, klopt, er zijn veel verzonnen goden zoals die je hieboven hebt genoemand en de romeinse rijk (paulus) hebben van Jezus een god gemaakt samen met heilige geest, maar deze wereld heeft een eigenaar.
De Enige die bepaalt heeft hoe een cel moet dood gaan en hoe een een ander gecreerd moet worden is de Eigenaar van het bestaan met alles derop en deraan. Deze Scheper bepaalde voor het universum hoe het moet ontstaan en evolueren, bepaalde ook voor de mens wat te geloven en hoe moeten leven en denken, daarom heeft deze God uit de mensen profeten en boodschappers gekozen die voor mensheid moeten uitleggen wie ze zijn en hoe ze moeten zijn en leven. God die niet schept is niet eens een God, goden die aanbeden worden zoals pharo en jezus en budha en eigen begeetes van mensen, hebben niet het recht om aanbeden te worden want ze zijn zwak en hebben zelf heel veel nodig om te kunnen leven. Wij discussieren hier de God, de Scheper, de Eerste die het universum heeft gemaakt en niet mens-goden of geest-goden die zelf gemaakt zijn.
Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Maar dat komt door de definitie van God, die op veel punten simpelweg slecht is, er is niet één goede definitie, en op andere punten gewoon alle vragen ontwijkt. God is almachtig, hij hoeft zich aan geen enkele natuurwet te houden, hij is alleen aantoonbaar wanneer hij dat wil, hij kan, in tegenstelling kennelijk tot zijn creatie, altijd al bestaan hebben, en zijn wegen zijn ondoorgrondelijk. Er is geen enkele stellige bewering die je kan doen op basis van de definitie van God, wat betekent dat je ook geen enkele bewering kan ontkrachten. Onderzoek na onderzoek laat zien dat bijvoorbeeld bidden geen effect heeft (er zullen vast een paar positieve onderzoeken tussen zitten, maar niet meer dan je statistisch zou verwachten), maar dat is geen bewijs dat God niet bestaat, nee, men lult zich er wel weer uit. God is daarom geen wetenschappelijke theorie, zelfs bij de snaartheorie probeert men zo hard mogelijk om ontkrachtbare stellingen te vinden, terwijl Godsdienstigen daar juist helemaal geen moeite voor doen, die zijn tevreden met geen bewijs tegen. Goh, waarom zouden ze dat nou zijn?
![]() |
![]() |
#112 |
Burgemeester
|
![]() Wat maakt van Abrahamitische religies tot de de facto referentie als het op geloof aankomt? Met andere woorden, Averroes, waarom is jouw geloof het juiste geloof en, ik zeg maar iets, het paganisme of het hindoeïsme fout? Is het door de episodes en waanvoorstellingen van iemand die met de huidige medische wetenschap als paranoïde zou worden gediagnosticeerd?
Ook jij bent een atheist. Jij gelooft niet in de oude Griekse goden, niet in Vishnu, niet in Amaterasu. Je aanvaardt dat de mayas het niet bij het rechte eind hadden, dat hun goden niet bestaan. Je verwerpt alle traditionele Afrikaanse godsdiensten, en ga zo maar door. Wel, wij atheïsten geloven gewoon in één god minder dan jou. Het idee van een interventionistische god, zoals onderschreven in alle godsdiensten, is belachelijk en verwerpelijk. Binnen een aantal decennia kijken we misschien met dezelfde scepsis terug op de Abrahamitische godsdiensten zoals we nu terugkijken naar alle andere godsdiensten. Misschien zullen we er dan ook eens goed om kunnen lachen.
Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 8 april 2008 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De topic gaat over de Scheper, zo zeeeer eenvoudig!
God wie Hij en hoe Hij eruit ziet en welke relatie bestaat er met God en die andere dingen dus een volledige definitie van wat/wie God is is een ander onderwerp. Zo ver zijn we nog niet. In deze topic atheisme vs. theisme.
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bill Ayers
Ben je atheist? wil je iets te vertellen en reageren op het onderwerp van topic? welkom .. religies en godsdienstvergelijking is niet de het onderwerp. Atheist = iemand die niet in Scheper gelooft. Als je een andere definitie voor atheist hebt, dan is deze topic niet de juiste topic om te reageren.
![]() |
#116 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Deisten zijn volgens mij, mensen die in God geloven maar verwerpen de religies.
Denk je iets anders over deïsme?
![]() |
#117 |
Burgemeester
|
![]() Ik doe geen uitspraak over deïsme. Enkel over de orthodoxe fideïstische opvatting van God.
![]() |
![]() |
#118 |
Burgemeester
|
![]() Fout. Enkel in de engste betekenis van het woord betekent "atheîst" daadwerkelijk dat. Atheïsme verwerpt theïsme. Aangezien jij veel vormen van polytheïsme verwerpt, kan het ook niet anders zijn dat ook jij een atheïst bent. Nergens in de definitie van atheïst zit ook maar iets verwerkt over een schepper.
Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 8 april 2008 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ePackuurlijk dat een atheist alle vormen van theisme verwerpt maar dat wil niet zeggen dat hij iemand is die WEL in de scheper gelooft !!!?? Of wil jij zeggen dat er een atheist bestaat die wel in Scheper gelooft? Ik kan je niet meer volgen. De bedoeling van deze topic is eigenlijk met atheisten discussieren (die respect aantonen anders geen discussie hoor) en met atheist bedoel een persoon die niet in God of Scheper gelooft. That's the limit!
![]() |
![]() |
#120 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
mss staan oprechte vrijzinnigen dichter bij de waarheid dan hen die nog een godsbeeld hebben. Of toch, Christenen geloven in de menswording. Beleven de menswording. "In den beginne was het Woord. En het Woord was God. .... en het het heeft onder ons gewoond. ..." Zegt Johannes in zijn proloog. Ik vind de discussie over het creationisme onzinnig. Het scheppingsverhaal is een stichtend verhaal. Het betekend dat God heel anders en groter is dan de schepping. Sorry ik zeg het fout want God is met niets te vergelijken. God bestaat? Hoe definieer je "bestaan"? Als alles wat bestaat geschapen is, dan bestaat God niet. JHWH ... zijn... ik ben (die) ik ben.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |