![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk mogen de schoolboeken in zekere mate een weerspiegeling zijn van de maatschappij: maar daar dienen schoolboeken eigenlijk niet voor! Om een kind aan te leren hoeveel 7x6 is zou jij eerst 5 blz geven met "weerspiegelingen van de maatschappij" om zogezegd toch niemand nergens op zijn of haar teentjes te trappen of tekort te doen? En nu moet ik je eventjes iets bekennen: mijn kinderen zijn ondertussen al een paar jaar het huis uit en ik heb meer dan dertig jaar in het onderwijs gestaan. Wie ben ik om daar iets over te weten? En mag ik nu van jou ook weten waar jij je "kennis" haalt over het onderwerp? Laatst gewijzigd door andev : 22 april 2008 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik sluit mij aan bij Andev. Veel te veel verantwoordelijkheden worden afgeschoven richting onderwijzend personeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Ik vind dit een goede zaak. Ouders zullen niet te rap ineens zelf terug verantwoordelijkheid opnemen, de "heropleving" van normen en waarden bij sommige ouders (zogezegd strengere opvoeding bvb) ten spijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hoeft in het rekenboek inderdaad geen 5 blz. "weerspiegeling van de maatschappij" geven. Maar in de teksten die gebruikt worden om een taal aan te leren, mag de maatschapij toch weerspiegelt worden? Ga je akkoord dat kinderen niet wachten met het vormen van hun opinie tot na de schooluren? Veel mensen in het onderwijs hebben verschillende visies over het onderwijs, en ze spreken allemaal met kennis van zaken. Mijn kennis beperkt zich tot "zelf kind geweest en school gelopen", en nu schoollopende kinderen hebben. Het valt me op dat het middelbaar onderwijs nog altijd zo ouderwets is als in "mijne tijd" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat heeft de "heropleving van normen en waarden" te maken met "zogezegd strengere opvoeding"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Neen, ouders die normen en waarden hoog in het vaandel dragen zijn vaak ook voor een strenge opvoeding. Maar deze zijn niet per se aan elkaar verbonden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan dus je kinderen normen en waarden meegeven, zonder ze streng op te voeden. Je kan je kinderen streng opvoeden, zonder normen en waarden mee te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve streng opvoeden of emotionele chantage, zie je geen andere manier van omgaan met kinderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Partijlid
|
![]() Clichés komen wel ergens vandaan natuurlijk. Als je in een artikel over Afrika een strooien hutje ziet ... tja, er zijn meer hutjes in Afrika dan in Europa hé.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik het zo mag zeggen. Gezien je ziekelijke aandacht voor spellingsfouten bij postings van forumleden, je omhoogwijzend pedagogisch vingertje, en je aandacht voor ethisch reveil, ben je volgens mij inderdaad een leerkracht, maar dan wel van de oude stempel. Of vergis ik mij ? Laatst gewijzigd door Rudy : 23 april 2008 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |