Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2008, 15:46   #101
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent beiden vrij om mij te bestoken met tegenargumenten in alles wat ik aanvoer. Liefst met degelijke tegenargumenten dan.
Tegenargumenten? Tegen een sentiment dat niet uit te roeien valt. U brengt in uw eentje de gehele Limburgse bevolking naar beneden. Dat zogenaamde gastvrije Limburgse land heeft voor mij, dankzij uw acties en uitspraken, een zeer wrang smaakje gekregen. U denkt totaal niet na bij de gevolgen die uw blinde haat teweegbrengt. Ik ben het met Spinoza eens. Het is spijtig genoeg dat u zelf niet inziet hoezeer die haat bij u is doorgeslagen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:00   #102
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent beiden vrij om mij te bestoken met tegenargumenten in alles wat ik aanvoer. Liefst met degelijke tegenargumenten dan.
Maar ik hoef België helemaal niet te bekritiseren en ik zeg ook helemaal niet dat België slechter is. In vele opzichten is het beter dan Nederland. Maar ik vind niet dat je het ene volk beter kan vinden dan het andere. Je kunt m.i. moeilijk individuele kenmerken (zoals hufterigheid) aan een volk toeschrijven. Ik vind dat beledigend.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:29   #103
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Tegenargumenten? Tegen een sentiment dat niet uit te roeien valt. U brengt in uw eentje de gehele Limburgse bevolking naar beneden. Dat zogenaamde gastvrije Limburgse land heeft voor mij, dankzij uw acties en uitspraken, een zeer wrang smaakje gekregen. U denkt totaal niet na bij de gevolgen die uw blinde haat teweegbrengt. Ik ben het met Spinoza eens. Het is spijtig genoeg dat u zelf niet inziet hoezeer die haat bij u is doorgeslagen.
U gebruikt nogal vlug het woordje 'haat'. Ik noem het een pittige discussie.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 16:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 16:34   #104
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maar ik hoef België helemaal niet te bekritiseren en ik zeg ook helemaal niet dat België slechter is. In vele opzichten is het beter dan Nederland. Maar ik vind niet dat je het ene volk beter kan vinden dan het andere. Je kunt m.i. moeilijk individuele kenmerken (zoals hufterigheid) aan een volk toeschrijven. Ik vind dat beledigend.
De discussie op de Nederlandse BNR-radio ging over de vraag: Zijn de Nederlanders huftig?

Dus men vraag zich hier af op een Nederlandse zender of het Nederlandse volk in meerderheid bestaat uit huftige mensen. Indien daar geen reden voor zou zijn, zou men daar toch geen discussie hierover houden op de radio. Of wel?

Nu ,de mensen die daarop moesten antwoorden vinden dat dit in grote mate wel het geval is. Dus die zijn dan ook beledigend voor het Nederlandse volk. U zoekt spijkers op laag water.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 16:39.
Oud 2 juni 2008, 16:44   #105
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij Limburgers zijn een zeer gastvrij volk. Maar wij zijn ook een volk dat zegt wat het denkt. En dat staat u blijkbaar niet aan. Maar op dit forum kan en moet dit gezegd kunnen worden. Telkens als u iets zegt over België waarmee ik het niet eens bent, of wanneer u iets zegt dat België (of Vlaanderen of Limburg) in een slecht daglicht stelt, zult u van mij een gepaste repliek krijgen. Aan u om deze repliek te ontzenuwen met degelijke argumenten. Zo was er een opmerking over het 'incidentenrijk' Belgisch koningshuis die poster 'Liberaal NL' maakte in de rubriek 'binnenland'. Goed, prima, u doet maar. Edoch, dan zet ik enkele feiten op een rij over uw koningshuis en uw koninklijke familie die zeker niet zonder incidenten is. Niet dat ik erg veel waarde hecht aan koningshuizen overigens.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 16:55.
Oud 2 juni 2008, 16:54   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie op de Nederlandse BNR-radio ging over de vraag: Zijn de Nederlanders huftig?

Dus men vraag zich hier af op een Nederlandse zender of het Nederlandse volk in meerderheid bestaat uit huftige mensen. Indien daar geen reden voor zou zijn, zou men daar toch geen discussie hierover houden op de radio. Of wel?
Men vindt een deel van de Nederlanders hufterig. Dat betekent niet dat ze dat ook zijn, en misschien zelfs dat degenen die erover spreken hufterig zijn. Ze zijn immers maar al te bereid om op ferme toon al hun vuilmondigheid ten gehore te brengen, over wat hen is overkomen. Maar laat ik nu iets zeggen: In ieder land heb je hufterige mensen, in iedere sector heb je hufterige mensen, in ieder gebouw vind je wel een hufterig persoon. Sterker nog, als je op zoek bent naar een hufter, hoef je niet eens verder te gaan dan zomaar willekeurig op straat iemand uit te schelden, en na de - natuurlijk - hufterige reactie, diegene arrogantie en hufterigheid te verwijten. Het gras is altijd groener aan de overkant, en buitenlanders die hier komen wonen hebben misschien een beetje moeite met de mate van zelfstandigheid en openhartigheid van de Nederlanders - die soms nogal verrassend of beledigend kan overkomen - maar de vraag is, of die mensen werkelijk een zodanig iets verschillends zou overkomen, wanneer ze weer teruggaan naar het land waar ze vandaan kwamen. Dus ja, hufterigheid is standplaatsgebonden, oftewel afhankelijk van welke waarden en normen je deelt, maar hufterigheid is een persoonlijke eigenschap. Wat BNR te zeggen heeft interesseert me dus, zoals u waarschijnlijk wel gemerkt hebt, zeer weinig. M.a.w., de boodschap die zij tentoonspreiden, daar kan ik onmogelijk mezelf mee aangesproken voelen. Wil je Nederland een realitycheck geven? Maak dan relatieve (dus bijvoorbeeld i.v.m., i.p.v. Nederlanders zijn hufterig) opmerkingen in plaats van enorm generaliserende, individu-marginaliserende, bemerkingen. Want het enige wat je daarmee bereikt is een frictie waar niemand mee opschiet.

Ik hoor overigens van buitenlanders die hier geweest zijn veelal precies het omgekeerde alswel precies hetzelfde. Voor mij hét bewijs dat inderdaad de indruk van een land als Nederland standplaatsgebonden is.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 juni 2008 om 16:56.
Oud 2 juni 2008, 16:57   #107
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Men vindt een deel van de Nederlanders hufterig. Dat betekent niet dat ze dat ook zijn, en misschien zelfs dat degenen die erover spreken hufterig zijn. Ze zijn immers maar al te bereid om op ferme toon al hun vuilmondigheid ten gehore te brengen, over wat hen is overkomen. Maar laat ik nu iets zeggen: In ieder land heb je hufterige mensen, in iedere sector heb je hufterige mensen, in ieder gebouw vind je wel een hufterig persoon. Sterker nog, als je op zoek bent naar een hufter, hoef je niet eens verder te gaan dan zomaar willekeurig op straat iemand uit te schelden, en na de - natuurlijk - hufterige reactie, diegene arrogantie en hufterigheid te verwijten. Het gras is altijd groener aan de overkant, en buitenlanders die hier komen wonen hebben misschien een beetje moeite met de mate van zelfstandigheid en openhartigheid van de Nederlanders - die soms nogal verrassend of beledigend kan overkomen - maar de vraag is, of die mensen werkelijk een zodanig iets verschillends zou overkomen, wanneer ze weer teruggaan naar het land waar ze vandaan kwamen. Dus ja, hufterigheid is standplaatsgebonden, oftewel afhankelijk van welke waarden en normen je deelt, maar een hufter is een persoonlijke eigenschap. Wat BNR te zeggen heeft interesseert me dus, zoals u waarschijnlijk wel gemerkt hebt, zeer weinig. M.a.w., de boodschap die zij tentoonspreiden, daar kan ik onmogelijk mezelf mee aangesproken voelen. Wil je Nederland een realitycheck geven? Maak dan relatieve (dus bijvoorbeeld i.v.m., i.p.v. Nederlanders zijn hufterig) opmerkingen in plaats van enorm generaliserende, individu-marginaliserende, bemerkingen. Want het enige wat je daarmee bereikt is een frictie waar niemand mee opschiet.

Ik hoor overigens van buitenlanders die hier geweest zijn veelal precies het omgekeerde alswel precies hetzelfde. Voor mij hét bewijs dat inderdaad de indruk van een land als Nederland standplaatsgebonden is.
Als 'JP' Balkenende het heeft over de hufterigheid in Nederland, dan neem ik aan dat hij dat zo maar niet zegt. Zo is de discussie in Nederland ook gestart over de 'hufterigheid' der Nederlanders. Als mensen, die jaren in Nederland wonen, vinden dat er inderdaad hufterigheid te bespeuren valt in uw land, dan zal er wel ook degelijk 'huftigheid' zijn in Nederland.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 17:00.
Oud 2 juni 2008, 17:01   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij Limburgers zijn een zeer gastvrij volk. Maar wij zijn ook een volk dat zegt wat het denkt. En dat staat u blijkbaar niet aan. Maar op dit forum kan en moet dit gezegd kunnen worden. Telkens als u iets zegt over België waarmee ik het niet eens bent, of wanneer u iets zegt dat België (of Vlaanderen of Limburg) in een slecht daglicht stelt, zult u van mij een gepaste repliek krijgen. Aan u om deze repliek te ontzenuwen met degelijke argumenten. Zo was er een opmerking over het 'incidentenrijk' Belgisch koningshuis die poster 'Liberaal NL' maakte in de rubriek 'binnenland'. Goed, prima, u doet maar. Edoch, dan zet ik enkele feiten op een rij over uw koningshuis en uw koninklijke familie die zeker niet zonder incidenten is. Niet dat ik erg veel waarde hecht aan koningshuizen overigens.
Dit soort opmerkingen vind ik dus heel erg kort door de bocht. Hetzelfde wordt ook wel over Hollanders gezegd, het omgekeerde ook. Limburgers worden in Nederland ook wel verschrikkelijk isolationistisch, xenofoob - Wilders komt ervandaan -, lui, en arrogant bevonden, maar andere mensen vinden ze juist gastvrij, levensgenietend, en zoals u, beter in alle opzichten.
Oud 2 juni 2008, 17:03   #109
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als 'JP' Balkenende het heeft over de hufterigheid in Nederland, dan neem ik aan dat hij dat zo maar niet zegt. Zo is de discussie in Nederland ook gestart over de 'hufterigheid' der Nederlanders. Als mensen, die jaren in Nederland wonen, vinden dat er inderdaad hufterigheid te bespeuren valt in uw land, dan zal er wel ook degelijk 'huftigheid' zijn in Nederland.
JP Balkenende is een moraalridder. Voor zijn part gaan we vijftig jaar terug in de tijd toen de sociale contrôle nog op zijn hoogste punt was.

Als we het dan toch over echte hufterigheid hebben, kunnen we beter gaan kijken naar president Sarkozy en zijn ontspoorde Franse jeugd.
Oud 2 juni 2008, 17:06   #110
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit soort opmerkingen vind ik dus heel erg kort door de bocht. Hetzelfde wordt ook wel over Hollanders gezegd, het omgekeerde ook. Limburgers worden in Nederland ook wel verschrikkelijk isolationistisch, xenofoob - Wilders komt ervandaan -, lui, en arrogant bevonden, maar andere mensen vinden ze juist gastvrij, levensgenietend, en zoals u, beter in alle opzichten.

Dan moet ik tot mijn spijt een getuigenis herhalen van een zekere 'Lukke', pas op dit forum en dus nog niet echt betrokken partij in de discussie. Een onafhankelijke getuigenis dus.

Het gevoel dat men niet zou houden van de limburgers komt bij mij wel verkeerd aan. In mijn jeugd hadden we de mobilisatie met daarna de 18-daagse veldtocht. Mijn indrukken zijn dan ook gesteund op mijn contacten met de lokale gemobiliseerden die een paar jaar aan het Albertkanaal doorgebracht hebben, zelf behoor ik tot het Waasland.
Heb niets dan lof gehoord over de limburgers, men had begrip voor hun verschil in dialect, trachtte het te begrijpen, maar men deed beiderzijds moeite...veel jongens van bij ons hadden wel een lief ginds.....
Ervaringen die ik later bij mijn bezoeken aan Limburg slechts kon bevestigen....
Prettige mensen , die limburgers, zowel aan deze kant van de grens als aan de andere(heb nog familie in Geleen)...

Een betere getuigenis kan ik me niet wensen.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 17:09.
Oud 2 juni 2008, 17:07   #111
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gebruikt nogal vlug het woordje 'haat'. Ik noem het een pittige discussie.
Neen, het is haat en het siert u niet.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 17:07   #112
system
Banneling

Standaard

Citaat:
JP Balkenende is een moraalridder. Voor zijn part gaan we vijftig jaar terug in de tijd toen de sociale contrôle nog op zijn hoogste punt was.
Als we het dan toch over echte hufterigheid hebben, kunnen we beter gaan kijken naar president Sarkozy en zijn ontspoorde Franse jeugd.
Tja, maar het is wel uw minister-president.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 17:08.
Oud 2 juni 2008, 17:08   #113
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zeg ik, van één persoon. Anderen denken weer anders erover.
Oud 2 juni 2008, 18:03   #114
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ik zie steeds:
Citaat:
Nederlanders zijn eerder...
door system
Vandaag 18:07
hihi
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 18:07   #115
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben zeer benieuwd te weten over welke opzichten je het hebt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 18:12   #116
system
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 18:13.
Oud 2 juni 2008, 19:01   #117
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Elk volk heeft zijn minder aangename mensen, hoort er nu éénmaal bij, je moet maar voor jezelf uitmaken of je dan een heel volk over dezelfde kam wil scheren.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 20:12   #118
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja, want alle Nederlanders (behalve Limburgers) zijn hufters. En ik ben er ook eentje! Maar ik ben liever een Nederlandse hufter dan een bekrompen Belgische Limbokoloniaal. En vertel ze maar niets over arrogantie, want daar weten ze bij System thuis alles van. Ze hebben het waarschijnlijk goed afgekeken van d'n Ollander, want z'n gedrag is beneden alle peil en getuigt absoluut niet van enig besef van beschaving. Het generaliseren van een bepaalde bevolkingsgroep (de Ollanders, want de rest van de wereld is perfect!) is blijkbaar gemeengoed in het Limburgse land. Maar als die Belgen ons nou zulke ploerten vinden, dan snap ik niet waarom ik net in Breda de belgische kentekens weer niet kon tellen, zoveel waren het er weer. Wat moeten ze hier dan? Of zou het kunnen zijn dat niet alle Belgen het met System eens zijn? De meerderheid natuurlijk wel, want System's Wet is Algemene Wet. Je zou maar zo'n visitekaartje van je land hebben rondlopen, die je gewaardeerde aardklootspeldknopje zo naar beneden weet te halen.

Is het jullie dan nog niet duidelijk dat we die Vlamingen er absoluut niet bij willen? Die hautaine Franse arrogantie, want zij drinken immers de beste wijnen, eten het lekkerste eten, zij hebben grotere auto,s en woningen,...Dat ze maar lekker bij België blijven of zich anders aansluiten bij La Douce France. Even goede vrienden hoor, maar ik heb de Vlamingen liever daar.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 20:14   #119
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Elk volk heeft zijn minder aangename mensen, hoort er nu éénmaal bij, je moet maar voor jezelf uitmaken of je dan een heel volk over dezelfde kam wil scheren.
Elk volk heeft zijn aangename mensen, hoort er nu eenmaal bij, je moet voor jezelf uitmaken of je dan een heel volk over dezelfde kam wil scheren.
Oud 2 juni 2008, 20:19   #120
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Elk volk heeft zijn aangename mensen, hoort er nu eenmaal bij, je moet voor jezelf uitmaken of je dan een heel volk over dezelfde kam wil scheren.

lol
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be