![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementslid
|
![]() Tegenargumenten? Tegen een sentiment dat niet uit te roeien valt. U brengt in uw eentje de gehele Limburgse bevolking naar beneden. Dat zogenaamde gastvrije Limburgse land heeft voor mij, dankzij uw acties en uitspraken, een zeer wrang smaakje gekregen. U denkt totaal niet na bij de gevolgen die uw blinde haat teweegbrengt. Ik ben het met Spinoza eens. Het is spijtig genoeg dat u zelf niet inziet hoezeer die haat bij u is doorgeslagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik hoef België helemaal niet te bekritiseren en ik zeg ook helemaal niet dat België slechter is. In vele opzichten is het beter dan Nederland. Maar ik vind niet dat je het ene volk beter kan vinden dan het andere. Je kunt m.i. moeilijk individuele kenmerken (zoals hufterigheid) aan een volk toeschrijven. Ik vind dat beledigend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus men vraag zich hier af op een Nederlandse zender of het Nederlandse volk in meerderheid bestaat uit huftige mensen. Indien daar geen reden voor zou zijn, zou men daar toch geen discussie hierover houden op de radio. Of wel? Nu ,de mensen die daarop moesten antwoorden vinden dat dit in grote mate wel het geval is. Dus die zijn dan ook beledigend voor het Nederlandse volk. U zoekt spijkers op laag water. Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor overigens van buitenlanders die hier geweest zijn veelal precies het omgekeerde alswel precies hetzelfde. Voor mij hét bewijs dat inderdaad de indruk van een land als Nederland standplaatsgebonden is. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 juni 2008 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we het dan toch over echte hufterigheid hebben, kunnen we beter gaan kijken naar president Sarkozy en zijn ontspoorde Franse jeugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan moet ik tot mijn spijt een getuigenis herhalen van een zekere 'Lukke', pas op dit forum en dus nog niet echt betrokken partij in de discussie. Een onafhankelijke getuigenis dus. Het gevoel dat men niet zou houden van de limburgers komt bij mij wel verkeerd aan. In mijn jeugd hadden we de mobilisatie met daarna de 18-daagse veldtocht. Mijn indrukken zijn dan ook gesteund op mijn contacten met de lokale gemobiliseerden die een paar jaar aan het Albertkanaal doorgebracht hebben, zelf behoor ik tot het Waasland. Heb niets dan lof gehoord over de limburgers, men had begrip voor hun verschil in dialect, trachtte het te begrijpen, maar men deed beiderzijds moeite...veel jongens van bij ons hadden wel een lief ginds..... Ervaringen die ik later bij mijn bezoeken aan Limburg slechts kon bevestigen.... Prettige mensen , die limburgers, zowel aan deze kant van de grens als aan de andere(heb nog familie in Geleen)... Een betere getuigenis kan ik me niet wensen. Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik, van één persoon. Anderen denken weer anders erover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie steeds:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Elk volk heeft zijn minder aangename mensen, hoort er nu éénmaal bij, je moet maar voor jezelf uitmaken of je dan een heel volk over dezelfde kam wil scheren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het jullie dan nog niet duidelijk dat we die Vlamingen er absoluut niet bij willen? Die hautaine Franse arrogantie, want zij drinken immers de beste wijnen, eten het lekkerste eten, zij hebben grotere auto,s en woningen,...Dat ze maar lekker bij België blijven of zich anders aansluiten bij La Douce France. Even goede vrienden hoor, maar ik heb de Vlamingen liever daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Elk volk heeft zijn aangename mensen, hoort er nu eenmaal bij, je moet voor jezelf uitmaken of je dan een heel volk over dezelfde kam wil scheren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |